Scandicin selitys "hävikin vähentämisestä" perusteluna aamiaisen poistamiselle on silkkaa kusetusta!
Kyllähän hotelleilla on tilastotietoa siitä, paljonko aamiaista kuluu, eihän sitä niin voi ajatella, että jos on 100 vierasta ja 20 ei syö aamiaista, niin se 20 aamiaista menisi jätteeksi!
Kommentit (394)
Scandic boikottiin. Syön aamiaisella mieluiten kevyesti, ja buffeestakin otan yleensä kahvin, lasin mehua ja kupillisen jugurttia. Ei tulisi mieleenkään maksaa siitä jotain 25-30€ mitä hotelliaamiaisista pyydetään.
Terveisin yli 30 yötä vuodessa hotellissa työn takia asuva.
Mulle aamiainen on hotellissa se juttu. Yövyn hotellissa yleensä 1-3 kertaa vuodessa, eli en todellakaan kovin usein. Ne, jotka työnsä puolesta yöpyy usein, varmaan lopettavat aamiaisen syömisen Scandicissa, jos työnantaja maksaa vain huoneesta. Ulkomaalaiset vieraat ei kuulemma syö muutenkaan. Lapsiperheillä ei enää ole varaa, jos lastenkin aamiaiset maksavat lisähintaa.
On kyllä p*rseestä koko uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Scandic boikottiin. Syön aamiaisella mieluiten kevyesti, ja buffeestakin otan yleensä kahvin, lasin mehua ja kupillisen jugurttia. Ei tulisi mieleenkään maksaa siitä jotain 25-30€ mitä hotelliaamiaisista pyydetään.
Terveisin yli 30 yötä vuodessa hotellissa työn takia asuva.
Sinähän olet maksanut aamiaisesta huoneen hinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka työnsä puolesta yöpyy usein, varmaan lopettavat aamiaisen syömisen Scandicissa, jos työnantaja maksaa vain huoneesta.
Mikäli työnantaja maksaisi erikseen hinnoitellun aamiaisen, niin se olisi verotettava etu työntekijälle.
Jos uudistus tarjoaa halvemman huoneen hinnan, niin hienoa. Hotelliaamiainen ei mitenkään ole sen 20-30 euron arvoinen eli haen jatkossa lähikaupasta aamuksi jotain.
Kai uimonen on sitten halvemtamut hintaa jos ei ota aamiaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Tota, miten se maksullisuus vähentäisi ahnehtimista ja pois heittämistä?
Näinpä. Jos aamupala on maksullista, niin silloin sitä vasta hamstrataankin. Koko rahan edestä näet.
Ainahan se on ollut maksullista, se vaan aiemmin sisältyi oletuksena huoneen hintaan. Itse en välttämättä tahdo nousta aamiaiselle, enkä tykkää tällöin maksaakaan siitä. Minusta on hyvä, että maksu peritään heiltä, ketkä sitä syövät, eikä kaikilta.
Ei vika ole niissä jotka jättävät syömättä vaan niissä, jotka kerää lautasen, mahdollisesti jopa useamman, kukkuralleen kaikkea ja jättää puolet syömättä. Joillekkin on vaan niin hankalaa käydä santsaamassa, joten kerralla pitää ottaa pöytään kaikki mitä ehkä syö.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän hotelleilla on tilastotietoa siitä, paljonko aamiaista kuluu, eihän sitä niin voi ajatella, että jos on 100 vierasta ja 20 ei syö aamiaista, niin se 20 aamiaista menisi jätteeksi!
Miten hyvin tuo on sitten etukäteen ennustettavissa on toinen juttu. Se, että viime yön vieraista 20% ei syönytkään aamiaista ei pakosti kerro mitään tulevan yön vieraista, joista suurin osa on eri ihmisiä.
Scandic käärii hyvät rahat koululaisryhmiltä ja junnu urheiluryhmiltä tällä tavalla
Jatkossa aamiaiselle tulee ne jotka aikoo syödä paljon
Rahastusta ilman muuta. S-ryhmällä on erikseen aamupalattomia hotelleita nyt tullut. En yövy tosin Scandiceissa mutta kai sitä saa mielipiteensä sanoa. Yövyn hotellissa 15-20 yötä vuodessa ja joissakin tapauksissa olen korvannut aamupalalla lounaan menemällä myöhäisempään ajankohtaan jos olen reissussa jonkun iltaan painottuvan menon vuoksi. Jos hinta ilman aamupalaa on selvästi halvempi kuin kilpailijoilla, niin sitten voin Scandicin valita tilanteessa missä menoa on heti aamusta, ettei aamupalalle edes ehdi. Näitäkin tilanteita on ollut. Usein pienissä hotelleissa olen tällöin saanut respasta jotain mukaan, isommissa ei respassa erillismyyntiä ole. Riippuu vähän siitäkin kuka respassa on, pomotason tyyppi antaa herkemmin, nuoret harjoittelijat eivät uskalla jos ei ole erikseen sovittu.
No ketju ajaa itsensä kannattomaksi, kun vaihtoehtoja on, ellei muut sitten tule perässä.
Vierailija kirjoitti:
Scandic käärii hyvät rahat koululaisryhmiltä ja junnu urheiluryhmiltä tällä tavalla
Kun katsoo missä kunnossa suomalaiset hotellit ovat, niin epäilen miten hyvin monikaan kannattaa. Täyttöaste voi olla hyvin olematon.
Scandicin paras ilmastoteko omalta osaltaan olisi ajaa koko hotellitoiminta alas. Ei palveluita ei päästöjä 😄 oppisivat ihmiset pysymään kotonaan kun matkailustakin tulee päästöjä!
Varasin juuri hotellin Saksan reissulle
imälman aamiaista 90 euroa yö ja asmupala 12 euroa per henkilö
Haiskahtaa siltä, että halutaan kuluja alas ja kassavirtaa sisään. Kuinkahan hyvin scandicilla menee noin yleensä ottaen🤔 vain luetaanko konkurssiuutisia suomen osalta loppuvuodesta..
Jollekin harvoin hotellissa käyvälle perheelle, esim. 1-2 yötä vuodessa on sitä huvipuistomatkaa varten säästetty ja varsinkin lapsille se hotelliaamupala on yksi osa elämystä. Mutta jos perhe näkee että ilman aamupalaa säästetään niin ja niin paljon, eiväthän he sitä ota, vaan mieluummin vuokraavat huoneiston.
Varsinkin TAmpereella tuo lisää huoneistojen kysyntää. Siellähän on useampikin Scandic ja kesällä lapsiperheitä käy paljon. En usko että he haluavat maksaa hotellihuoneesta samaa hintaa, millä saavat kaksion ja voivat itse keittää puurot ja ostaa hedelmät ja leivät kaupasta ja vanhemmat hakea jostain TAke-Away -kahvit.
Me miehen kanssa voitaisiin ehkä ostaa aamupala joskus, jos se olisi maksullinen. Useimmiten ei ja varmaan mekin aletaan valita sitten huoneisto kun käydään TAmpereella. Viimeksi olisi itse asiassa otettu jo, mutta ei löytynyt sopivaa ajankohdalle kun meitä oli useampi aikuinen liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Varasin juuri hotellin Saksan reissulle
imälman aamiaista 90 euroa yö ja asmupala 12 euroa per henkilö
Tuohon raskii aamupalan ottaa päälle mutta harvassa paikassa suomessa saa hotellin 90 e/yö. Nytkin olen parhaillaan raumalla ja yön hinta oli 172 e. Kämäsestä, kuluneesta, ilmastoimattomasta huoneesta vanhassa scandicissa. Ei ihan hinta ja laatu kohtaa. Tuohon kun lisää vielä 15 e aamupalaa niin on hinta kohdillaan🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa siltä, että halutaan kuluja alas ja kassavirtaa sisään. Kuinkahan hyvin scandicilla menee noin yleensä ottaen🤔 vain luetaanko konkurssiuutisia suomen osalta loppuvuodesta..
Erikseen hinnoiteltu aamiainen ei ole mikään harvinaisuus maailmalla. Suomessakin Radisson SAS tuota käyttänyt. Esimerkiksi heinäkuulle pe-la yö Turun Radissonissa 182 euroa ilman aaimiaista ja aamiainen +18 euroa, jos sen haluaa ostaa.
Siivoojat kiittävät. Aamupalat syödään huoneessa. Lapset syövät sen sängyssä ja aikuiset missä sattuvat. Eihän sillä ole väliä koska ei olla kotona.