Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Scandicin selitys "hävikin vähentämisestä" perusteluna aamiaisen poistamiselle on silkkaa kusetusta!

Vierailija
25.06.2025 |

Kyllähän hotelleilla on tilastotietoa siitä, paljonko aamiaista kuluu, eihän sitä niin voi ajatella, että jos on 100 vierasta ja 20 ei syö aamiaista, niin se 20 aamiaista menisi jätteeksi!

Kommentit (394)

Vierailija
21/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.

Se on ongelma, että asiaa perustellaan tuollaisilla haistapaskaperusteilla, kuten että muka vähennetään hävikkiä.

Minä uskon täysin, että hävikki vähenee, kun tiedetään lähes tarkalleen kuinka paljon asiakkaita tulee aamupalalle, toisin kuin nykyään.

Kyllä hävikki varmasti vähän vähenee, mutta tuskin se olli tämän uudistuksen ensisijainen syy. Lapsellista yrittää kääntää asiaa niin. 

Vierailija
22/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, laskevatko huoneiden hinnat vastaavasti?

Luultavasti eivät, eli päivänselvä huijaus!

Tuotahan tuo "inflaatio" nykyään on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.

Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.

Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.

Tota, miten se maksullisuus vähentäisi ahnehtimista ja pois heittämistä?

Tämä.

"Nyt kyllä otetaan paljon kun kerran OLLAAN MAKSETTU!"

Vierailija
24/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.

Se on ongelma, että asiaa perustellaan tuollaisilla haistapaskaperusteilla, kuten että muka vähennetään hävikkiä.

Minä uskon täysin, että hävikki vähenee, kun tiedetään lähes tarkalleen kuinka paljon asiakkaita tulee aamupalalle, toisin kuin nykyään.

Miten niin tarkalleen tiedetään? Kuinka paljon aikaisemmin sinne aamiaiselle pitää ilmoittaa tulevansa (ja maksaa)?

Vierailija
25/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole aamiaisihmisiä, joten olen tyytyväinen jos ei tarvitse muiden hotelliaamiaisten kustannuksiin osallistua. 

Vierailija
26/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselleni tämä on tervetullut uudistus, ja arvostan sellaisia hotelleja, joissa voi valita syökö aamiaisen vai ei, ja tämä huomioidaan toki myös hinnassa  En syö aamiaista juuri koskaan kotonakaan, ei vain ole nälkä ennen puolta päivää. ja arkisin hotellien aamiaisaika päättyy usein jo klo 10.

Jos olen työmatkalla, minulle riittää huoneessa keitetty kahvi tai tee (arvostan siis sitä että huoneessa on esim vedenkeitin). Jos olen viikonloppumatkalla, en todellakaan laita herätyskelloa soittamaan sitä varten että ehtisin  aamiaiselle. Kaupungeista löytyy varsinkin viikonloppuisin brunssipaikkoja, nautin aamiaisen sijasta paljon mieluummin rauhallisen brunssin jossain miellyttävässä paikassa esim klo 13, ilman kiljuvia lapsiperheitä, joskin hyvin ymmärrän että jos perheessä on useita jäseniä.  Silloin hotelliaamiainen varmaan kannattaa ja on tervetullut helpotus nimenomaan vaikka sille perheenäidille, ja miksei isälleenkin. Yleensä kyllä olen katsellut kauhuissani kun liian usein juuri se perheen äiti joutuu koko ajan ramppaamaan hakemassa milloin mitäkin lapsille, kun mies kiskoo tyynen rauhallisesti pekonia ja munia kitusiinsa ja perheen äidin kahvikuppi kylmenee kun eerikki-ilmari ja pirjoliisa ei tykkää ja mää haluun sitä ja tota. Pelkästään sen katsominen saa kyllä haluamaan muuta kuin hotelliaamiasta, sori vaan.

Vierailija
27/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Jos on varaa maksaa hotellista niin luulis kans olevan varaa maksaa aamiaisesta? Tai sit voi mennä kauppaan.

Mistä saa sellaista rahaa, joka lisääntyy käyttämällä?

Vierailija
28/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.

Maksullisella aamiaisella sitä vasta ahnehditaankin.

Vierailija
29/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole aamiaisihmisiä, joten olen tyytyväinen jos ei tarvitse muiden hotelliaamiaisten kustannuksiin osallistua. 

Usko pois, et tule pääsemään hotelliin yhtään sen halvemmalla. Huoneiden hinnat tulee nousemaan sen aamiaisen hinnan verran.

Vierailija
30/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy voi olla nuo hakukoneet, trivagot ym., jotka vertaavat vain hotellihuoneiden hintoja eivätkä ota huomioon mitä sillä hinnalla saa. Moni kuitenkin ostaa niiden vertailuhintojen perusteella. Siinä mielessä on aivan ymmärrettävää hinnoitella aamiaiset erikseen. 

Siksi mua se trivagon mainos ärsyttääkin. Hotellihuone maksaa mitä maksaa riippuen, millainen huone on ja mitä siihen hintaan sisältyy. Se 140 egee maksanut on ehkä jossain pienemmässä huoneessa ilman peruutusmahdollisuutta ja aamiaista! 

Jep, tai toinen huone on sisäpihan puolella parkkipaikkanäkymällä ja toisesta näkee rannalle. Tai toinen on alimmissa kerroksissa karaokkebaarin ja yökerhon yläpuolella ja toinen on toisella puolen taloa ylimmässä kerroksessa ja hiljainen. Ei tuollaiset näy mistään trivagoista eikä edes bookingista tai hotels.comista. Suoraan hotellista kun ottaa niin tietää, mitä saa. 

Vierailija
31/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tarkalleen tiedetään? Kuinka paljon aikaisemmin sinne aamiaiselle pitää ilmoittaa tulevansa (ja maksaa)?

Ainakin hotelli triplassa Helsingissä kysytään sisäänkirjautuessa, monelta haluat tulla syömään seuraavana aamuna.

Toisaalta, vaikka ilmoitat tulevasi, voit silti jättää menemättä.

Ja vaikka scandicilla erikseen maksat aamiaisesta, silti voit jättää menemättä.

Eikö sitä hukkaa tule yhtälailla molemmissa jos ruokaa on varattu, mutta syöjä ei tule?

Vierailija
32/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy voi olla nuo hakukoneet, trivagot ym., jotka vertaavat vain hotellihuoneiden hintoja eivätkä ota huomioon mitä sillä hinnalla saa. Moni kuitenkin ostaa niiden vertailuhintojen perusteella. Siinä mielessä on aivan ymmärrettävää hinnoitella aamiaiset erikseen. 

Siksi mua se trivagon mainos ärsyttääkin. Hotellihuone maksaa mitä maksaa riippuen, millainen huone on ja mitä siihen hintaan sisältyy. Se 140 egee maksanut on ehkä jossain pienemmässä huoneessa ilman peruutusmahdollisuutta ja aamiaista! 

Jep, tai toinen huone on sisäpihan puolella parkkipaikkanäkymällä ja toisesta näkee rannalle. Tai toinen on alimmissa kerroksissa karaokkebaarin ja yökerhon yläpuolella ja toinen on toisella puolen taloa ylimmässä kerroksessa ja hiljainen. Ei tuollaiset näy mistään trivagoista eikä edes booki

Ettekö te osaa vertailla huoneita, aamupaloja tms. Tai kysyä mitä huoneen hintaan kuuluu ja minne ikkunat ovat yms.?

Vierailija
33/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, et tule pääsemään hotelliin yhtään sen halvemmalla. Huoneiden hinnat tulee nousemaan sen aamiaisen hinnan verran.

Voi olla, mutta siinä tapauksessa tämä oli n.s. shrinklaatio. Hinnan noston sijaan vähennettiin hinnalla saatavaa tuotetta. Jos olisi pidetty aamiainen osana hintaa, niin hintaa olisi nostettu. 

Vierailija
34/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.

Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.

Näinpä. Jos aamupala on maksullista, niin silloin sitä vasta hamstrataankin. Koko rahan edestä näet.

Kuvitteletko siis ihan oikeasti, että hotellissa on aiemmin tarjottu ilmaista ruokaa? 

Vierailija
35/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo:"äiti, saanko hakea, äiti, haen vielä,joo ja sitten mehuu ja kaakaoo..."sitten lähdetään pois ja pöytä on puolillaan syömätöntä ruokaa!

Vierailija
36/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on outo argumentti. Kun siitä aamiaisesta maksaa erikseen, sitten sitä vasta hamstrataankin. Miksi ajattelet, että "ilmaista" eli huoneen hinnassa maksettua aamiaista ei arvostettaisi ja erikseen maksettua arvostettaisiin. 

Vierailija
37/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuule aika ennustettavaa on paljonko aamiaista kuluu. Totta kai tuota seurataan ja aamiainen tehdään sen perusteella paljonko keskimäärin aamiaista on esim. kesäkuisena arkipäivänä on aina ennenkin mennyt.

Vierailija
38/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Jos aamupala on maksullista, niin silloin sitä vasta hamstrataankin. Koko rahan edestä näet.

Kuvitteletko siis ihan oikeasti, että hotellissa on aiemmin tarjottu ilmaista ruo

Kaikki tietävät että siitä maksetaan. Psykologisesti asia onkin sitten eri. Siitä ei makseta erikseen joten ajatellaan ettei se maksa. Vertaa vaikka kaupan kahvitarjoiluun. Ilmaista kahvia tarjolla. Eipä ole. Kyllä kahvien hinta otetaan tuotteiden katteesta.

Vierailija
39/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras aamiainen on se minkä voi tilata huoneeseen. itselleni siinä  on ihan riittävästi esim 1 lasi tuoremehua, pari paahtoleivän viipaletta, leikkeleet tai suolainen croissant, kahvi /tee , jogurtti tai smoothie. Monessa paikkaa voi ruksia itselleen sopivat, itse käytän tätä aina kun on mahdollista. Esim monissa scandic hotelleissakin tämä mahdollisuus  on. En tarvitse aamulla mitään buffet pöytää, ja huonepalvelu  siksikin ettei tarvitse pukeutua ja änkeytyä meluisaan saliin jonottelemaan jossa ihmiset rähmii ja mässyttää. Tästä maksan ilomielin sen minkä tarvitsee.

Vierailija
40/394 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on miten se perustellaan. Hotellin on näin päättänyt ja sillä mennään. Ei kukaan ole sinulle velkaa perusteluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi