Scandicin selitys "hävikin vähentämisestä" perusteluna aamiaisen poistamiselle on silkkaa kusetusta!
Kyllähän hotelleilla on tilastotietoa siitä, paljonko aamiaista kuluu, eihän sitä niin voi ajatella, että jos on 100 vierasta ja 20 ei syö aamiaista, niin se 20 aamiaista menisi jätteeksi!
Kommentit (394)
Ihan samalla tavalla lentoyhtiöillä on tarkat tilastot siitä, paljonko lennoilta jää matkustajia pois, ja ne ylibuukkaa sen verran, ettei jäisi tyhjiä istuimia koneisiin.
Ostelen noita resque annoksia ja ei niitä kovin monta ole myynnissä. 1- 2 (500 g).
Hieman kuin se että nostetaan muovikassien hintaa kaupoissa poistaa ilmastonmuutosta, ainoa vaikutus on että kauppias rikastuu verotiedoissa enemmän.
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Ainoastaan ehta juntti lässyttää suomalaisista kuin olisivat ainoita planeetalla. Matkustele kultaseni, avarra mieltäsi. Opi.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Tota, miten se maksullisuus vähentäisi ahnehtimista ja pois heittämistä?
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Se on ongelma, että asiaa perustellaan tuollaisilla haistapaskaperusteilla, kuten että muka vähennetään hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Tota, miten se maksullisuus vähentäisi ahnehtimista ja pois heittämistä?
Näinpä. Jos aamupala on maksullista, niin silloin sitä vasta hamstrataankin. Koko rahan edestä näet.
Puheet on aina kauniita mutta loppupeleissähän tälläkin tavoitellaan lisää tuottoa omistajille.
mitä kautta se sitten tuleekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Tämä! Jos on varaa maksaa hotellista niin luulis kans olevan varaa maksaa aamiaisesta? Tai sit voi mennä kauppaan.
Yksi syy voi olla nuo hakukoneet, trivagot ym., jotka vertaavat vain hotellihuoneiden hintoja eivätkä ota huomioon mitä sillä hinnalla saa. Moni kuitenkin ostaa niiden vertailuhintojen perusteella. Siinä mielessä on aivan ymmärrettävää hinnoitella aamiaiset erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Se on ongelma, että asiaa perustellaan tuollaisilla haistapaskaperusteilla, kuten että muka vähennetään hävikkiä.
Minä uskon täysin, että hävikki vähenee, kun tiedetään lähes tarkalleen kuinka paljon asiakkaita tulee aamupalalle, toisin kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Tota, miten se maksullisuus vähentäisi ahnehtimista ja pois heittämistä?
Näinpä. Jos aamupala on maksullista, niin silloin sitä vasta hamstrataankin. Koko rahan edestä näet.
Ja jos aamupala on maksullista, niin silloin asiakas omistaa ruoat. Miksipäs ei sitten ottaisi reilusti ja laittaisi käsilaukkuun tms. päivän evääksi. Nythän tuon on estänyt suomalainen rehellisyys. Ei passaa varastaa, mutta kun ollaan näistä maksettu niin eihän se ole varastamista. Omamme otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Se on ongelma, että asiaa perustellaan tuollaisilla haistapaskaperusteilla, kuten että muka vähennetään hävikkiä.
Minä uskon täysin, että hävikki vähenee, kun tiedetään lähes tarkalleen kuinka paljon asiakkaita tulee aamupalalle, toisin kuin nykyään.
Silti et tiedä paljonko kukin hamstraa. Itse ainakin otan reilusti jos siitä kerran erikseen maksan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy voi olla nuo hakukoneet, trivagot ym., jotka vertaavat vain hotellihuoneiden hintoja eivätkä ota huomioon mitä sillä hinnalla saa. Moni kuitenkin ostaa niiden vertailuhintojen perusteella. Siinä mielessä on aivan ymmärrettävää hinnoitella aamiaiset erikseen.
Siksi mua se trivagon mainos ärsyttääkin. Hotellihuone maksaa mitä maksaa riippuen, millainen huone on ja mitä siihen hintaan sisältyy. Se 140 egee maksanut on ehkä jossain pienemmässä huoneessa ilman peruutusmahdollisuutta ja aamiaista!
Mikä hemmetin polemiikki tälä palstalla on skandicin aamiaisen maksullisuudesta. Kuka täällä oikeesti ees yöpyy hotelleissa ehkä joku 2% palstalaisista.
Nyt sitten pitää muistaa, että isojen hotellien "ryysis" aamiaisillä käy myös ns varkain ihmisiä. Helsingissä oli ennen korona-ajan sulkuja oikein maanvaiva nämä nuoret miehet jotka tuli puku päällä läppärisalkku olalla ihan pokkana aamiaiselle kuin olisivat olleet hotellin adiakksita eikä kukaan kysynyt mitään. Aamiaiselta myös pöllitään paljon niin astioita kuin ruokaakin. Eihän se tosin ole ilmaista yähänlään saakka ollut mut nyt se tulee näkyvästi erikseen hinnoitelluksi.
Vertailuhintoja varten pitää pystyä antamaan perushuone ilman mitään ekstroja. Ei aamupaloja, ei näköaloja, ei mitään muuta kuin se huone. Kaikki muu erikseen hinoiteltuna. Muuten ei pärjää. Kakkossijalle jääminen tarkoittaa, että et tullut tällä kertaa valituksi. Muistuttaa paljon lentoyhtöiden käytänteitä, suunta on kohti halpalentoyhtiöitä ja kaikki maksaa erikseen. Tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vertailuhintoja varten pitää pystyä antamaan perushuone ilman mitään ekstroja. Ei aamupaloja, ei näköaloja, ei mitään muuta kuin se huone. Kaikki muu erikseen hinoiteltuna. Muuten ei pärjää. Kakkossijalle jääminen tarkoittaa, että et tullut tällä kertaa valituksi. Muistuttaa paljon lentoyhtöiden käytänteitä, suunta on kohti halpalentoyhtiöitä ja kaikki maksaa erikseen. Tekoäly.
Jos asiakas on idiootti niin se on idiootti. Ei aamupalan poistaminen sitä poista.
Nehän vielä sanoi ettei toi muuta mitään :D Kusetukselta haiskahtaa vaikka normaalisti uskon kaikista hyvää. Kyllähän niiden joka tapauksessa pitää varautua jos ne kaikki asiakkaat haluavatkin ostaa aamulla sen aamiaisen.