Mitä lapsuudenkaverisi kodin tapaa ihmettelit?
Itse ihmettelin sitä kun yhden hyvän kaverin perheessä oli Seiska-lehti pöydällä jonka kannessa iso kuva suden raatelemasta koirasta. Olin pieni tyttö ja se tuntui todella surulliselta ja pahalta. En ollut omassa kodissa tottunut tuollaisiin kuviin eläimistä.
Niin minusta jännä, että heidän perheessä vanhemmille ei tullut mieleen piilottaa tuollaista materiaalia lapsilta.
Kommentit (97)
Kaverin vanhemmat tupakoi sisällä 2000-luvulla
Sitä ihmettelin lapsena myös että yhdellä kaverilla ei ollut karkkipäivää. Hänellä oli yksi laatikko täynnä herkkuja. Kuten ehkä arvaatte, ei ollut laihimmasta päästä. Ei pahalla.
Vierailija kirjoitti:
No jo on!
Estoitta piereskelivät koko perhe. Siitä huvittuneena kokeilin kotona samaa...juu ei mennyt kovin hyvin läpi meidän poppoossa.
Yhdellä oli aina äiti kotona keittämässä aamupuuron ja tuoreita marjoja päälle. Minulle ei koskaan kukaan tehnyt aamupalaa. Toisella kaverilla saattoi olla olkkarin lattialla viinapulloja. Omat vanhemmat joi ja juo edelleen vähän alkoholia. Tuskin olin silloin nähnyt viinapulloa. Siis edestä. Muistan käyneeni isän kanssa pitkäripaisessa. Pulloista näkyi hyllyssä vain pohja ja oli muutenkin lapselle mystinen paikka.
Pöytäliina pullo pöydälle kun kattoivat päivällistä arkipäivänä.
Jääkaapista ei saanut ottaa mitään ilman vanhempien lupaa tai ruoka-ajan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäliina pullo pöydälle kun kattoivat päivällistä arkipäivänä.
Kiva kun korjaa tekstin pöytäviina pullo
Perheen äiti kiroili lapsille. Eikä ollut mitään "voi hitsi" vaan "nyt saatana siivotte sen leikkimökin..."
Vessassa käymiseen piti kysyä aina lupa erikseen.
Kaverin piti aina vaihtaa eri vaatteet kun tuli koulusta kotiin.
Yhden kaverin luona syötiin lattialla ringissä perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin tätä jo 1986. En oikeastaan siksi halunnut edes mennä heille, koska siellä haisi minusta pahalta. Ja olin tosi kiltti niin oli vaikea sanoa, etten halua tulla.
Ei ollut mitään astioita tai aterimia vaan käytettiin kertakäyttö lautasia ja pahvikuppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelin tätä jo 1986. En oikeastaan siksi halunnut edes mennä heille, koska siellä haisi minusta pahalta. Ja olin tosi kiltti niin oli vaikea sanoa, etten halua tulla.
Sama. Oli kiva kaveri mutta halunnut mennä heille tupakoinnin vuoksi.
Vanhemmat olivat pelkät alusvaatteet päällä kotona
Vierailija kirjoitti:
Yhden kaverin luona syötiin lattialla ringissä perheen kanssa.
Elä viihti oikiasti?
Heillä soi ympäri vuorokauden joku radio tai oli telkkari päällä, ei ollut koskaan hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat olivat pelkät alusvaatteet päällä kotona
XDDD persuja?
Yhden kaverin vanhemmat kiroilivat jatkuvasti lastensa kuullen.