Erite nännistä, kokemuksia?
Kuinka tavallista tämä on että jotain eritettä voi tulla? Imetyksestä on jo 10v eli olen esivaihdevuosissa.
Kävin patin takia mammografiassa ja ultrassa reilu vuosi sitten ja samalla keskustelin lääkärin kanssa erityksestä. Huolta ei siis hänellä ollut.
Erite tulee toisesta rinnassa ja vain 1 tai 2 tippaa silloin tällöin.
Kokemuksia?
Kommentit (10)
Kannattaa käydä mammografiassa. Olen kuullut että syöpä voi ilmenä noinkin. Aika asiatonta joltain kirjoittaa että hormonit sekaisin. Voi olla mutta kyllä tuollainen pitää aina tutkia. Voi olla harmiton tulehdus tai sitten pahempaa.
Voi olla jokin tulehdus, kannattaa kysyä apteekista neuvoa. Tuttavalla oli samaa vaivaa, lääkärit eivät löytäneet syytä, oli piinallista aikaa. Viisas farmaseutti suositteli voidetta, joka toi avun.
Ei ole leikin asia vaikka voi olla jotain harmitontakin. Pirauta aamulla teidän sotealueen ensilinjaan ja kerro että eritettä tulee. Ne tietävät pitääkö tutkia tarkemmin ja milloin. Ei ole iso homma kuvata, jos se on tarpeen.
Terkkari tässä moi. Pitää tutkia tarkemmin, sulkea pahanlaatuiset syyt pois.
Varaa aika ja hoida asia pois mieltä painamasta.
Itselläni oli tuota. Ei mammografiassa näkynyt mitään, mutta ultratessa ja paksuneula näytteessä löytyi rintasyöpä. Sytostaatti- ja sädehoito, sekä rinnan poisto. Ei ole uusinut sen jälkeen.
Minulla tuli kirkasta eritettä niin usein, että kyllästyin kun saattoi tulla läpi liiveistä ja paidasta. Nännin alla tuntui myös selkeä kyhmy. Pääsin ultraan, ja lisäksi otettiin paksuneulanäyte. Kyhmy päädyttiin postamaan päiväkirurgisesti. Tarkemmissa tutkimuksissa ilmeni, että kyseessä oli hyvänlaatuinen papillomatoosi. Kannattaa hakeutua tutkimuksiin!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä mammografiassa. Olen kuullut että syöpä voi ilmenä noinkin. Aika asiatonta joltain kirjoittaa että hormonit sekaisin. Voi olla mutta kyllä tuollainen pitää aina tutkia. Voi olla harmiton tulehdus tai sitten pahempaa.
Aina ei näy mammografiassa, parempi selvyys ultrassa.
Minulla tuli kellertävää eritettä, hyvin vähän. Ultrassa näkyi kystiä. Eivät oireile enää.
Mistä tulee sanonta, että jollain on oma lehmä ojassa? Kaikki tietävät, mitä sillä tarkoitetaan, mutta miksi lehmä on ojassa?
Hormonit sekaisin, ei sen kummempaa.