Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aloittanut valmisruoka-dieetin, annoskokojen hillitsemiseksi!

Vierailija
25.06.2025 |

Itseasiassa isoin ongelmani syömisessä ei taidakaan olla välttämättä niinkään sisältö vaan kohtuuttomuus. En tietenkään voi syödä juuri makeita koska se menee aivan yli mutta olen päättänyt, että koska yksin asuvana voin vaikuttaa jääkaappini sisältöön niin se on nyt käytännössä tyhjä.

Käyn joka päivä kaupassa ja haen lähinnä vain sen määrän ruokaa mitä syön sinä päivänä. Tänään söin leipäjuuston palaset (ne kaksi pientä pyöreää, Pirkka), kanakeiton ja juustosämpylän ja illaksi vielä spagetti bolognese. Ostin suurimman osan alennuksesta ja näitä valmisruokia on joka päivä alessa. Minusta ei tule edes kalliiksi koska normaalisti söisin valtavia annoksia koska en pysty hillitsemään itseäni jos tiedän että vielä olisi ruokaa tarjolla enemmänkin.

Kokkikartanon tuotteissa ei edes ole niin paljoa lisäaineita ja ne on todella herkullisia. Äskön söin kermaisen kanakeiton, ovat tehneet itse liemen, ai että mä nautin kun söin sitä.

Miltä tämä kuulostaa? Laihdun 20 kiloa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse hakea kaupasta lisää * korjaus. 

Vierailija
22/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuat ovat annoskokonsa vuoksi hyviä painonpudottajalle. Mäkin käytän niitä aika paljon. Olen pudottanut painoa 20 kiloa vajaassa vuodessa. 

Muistat vain tuunata valmisruuan syömällä lisäksi sen kanssa vihanneksia, kasviksia tai  juureksia, jälkiruuaksi hedelmän (vie makean mieliteon), aika usein lisään proteiinilisäksi raejuustoa tai kananmunan. Ruokajuomaksi vichy 0 kaloria täyttää myös vatsaa.

Näin olen ruuan jälkeen aika ähky ja jaksan taas 4 tuntia, ettei tarvi jääkaapille kuikuilla. 

Syön 3 ateriaa päivässä, joskus harvoin neljä ja huolehdin joka aterialla, että on joku proteiinin lähde, kuidun lähde, hiilarin lähde, vitamiinien lähde ja rasvan lähde.

Joka päivä liikuntaa, vähintään kävelyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän annoskoot kurissa ihan vaan jakamalla tekemäni ruoan suoraan rasioihin (ja yhdelle lautaselle heti syötäväksi) annoksiksi. Esim. naiselle sopiva määrä lihaa on 100g/annos ja siihen joku kasvislisuke. 400 g lihapaketista tulee siis neljä annosta ruokaa, toki annos pitää sisällään mahdollisesti kastikkeen ja kasviksia. Joku muu saattaisi lisätä vielä esim desin-pari riisiä, pastaa tai perunaa.

Kyse ei ole siitä, ettenkö tietäisi suunnilleen oikeita ateriakokoja. Kyse on siitä, että en pysty hallitsemaan itseäni mikäli haluan ottaa lisää. Saattaisin helposti syödä nuo kaikki ateriat lähes yhdeltä istumalta. Siksi tällainen kokeilu, että ahmiminen ei ole helppoa kun minulla on ne päivän ruoat kaapissa ja syön ne, se siitä, olen täynnä en jaksa ehkä tarvitse hakea kaupasta lisää. Kuitenkin jos minulla on paljon ruokaa niin liian usein en välit

Tämä on juuri monen ylipainoisen ongelma. Itselleni se on pulla ja kakut. Nykyisin en pidä mitään makeita leipomotuotteita kotona, koska syön ne lähes aina loppuun, vaikka olisi jo turvonnut olo. Vaikka kuinka päätän, etten syö neljää ostamaani pullaa kerralla niin kaksi tai kolme niistä on jo syöty illan tullen. En edes tajua miten nopeasti se käy. Muuten suon kohtuullisesti. Tsemppiä sinulle ap!

Vierailija
24/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan.

VALMISRUOKADIEETTI. Ei sen vaikeampaa. Ja ainoastaan idiootti ei ymmärrä kuinka tupaten täynnä suolaa nuo ovat. No, et sinä kovin fiksulta vaikutakaan.

Miksiköhän jokaiseen ketjuun tulee aina joku riidanhaluinen? Älä ap välitä hänestä vaan jatka vaan. Minunkin mielenkiinto heräsi aiheeseen oman lievän ylipainon vuoksi.

Niinpä mutta ei se mitään. Harmi vähän toisen ihmisen puolesta että voi niin pahoin.

Olen itse kokeillut ketoakin mutta valitettavasti en siinä oikein ole onnistunut vaan kaatuu ahmimiseen. Se on kyllä laihdutukseen aivan erinomainen ruokavalio ja tuloksia tulee nopeasti mutta itse en pysty pysyvään ketoon, olen monta kertaa kokeillut. Vhh-ruokavalio on ihan ok tai ainakin niin että jättää valkoiset jauhot ja sokerit pois niin ihan hyvä jo. Tässä kun totun nyt ensin annoskokoihin ja säännöllisiin aterioihin niin hienosäädän kun tuntuu että pää kestäisi sen. Ap 

Vierailija
25/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän annoskoot kurissa ihan vaan jakamalla tekemäni ruoan suoraan rasioihin (ja yhdelle lautaselle heti syötäväksi) annoksiksi. Esim. naiselle sopiva määrä lihaa on 100g/annos ja siihen joku kasvislisuke. 400 g lihapaketista tulee siis neljä annosta ruokaa, toki annos pitää sisällään mahdollisesti kastikkeen ja kasviksia. Joku muu saattaisi lisätä vielä esim desin-pari riisiä, pastaa tai perunaa.

Kyse ei ole siitä, ettenkö tietäisi suunnilleen oikeita ateriakokoja. Kyse on siitä, että en pysty hallitsemaan itseäni mikäli haluan ottaa lisää. Saattaisin helposti syödä nuo kaikki ateriat lähes yhdeltä istumalta. Siksi tällainen kokeilu, että ahmiminen ei ole helppoa kun minulla on ne päivän ruoat kaapissa ja syön ne, se siitä, olen täynnä en jaksa ehkä tarvitse hakea kaupasta lisää. Kuitenkin jos

Ymmärrän paremmin kuin hyvin! Itseasiassa minulle ei voi nykyään antaa puhtaasti sokeria ollenkaan eli näitä makeita leivonnaisia tai muuta koska herranjestas, sitten on kyllä kirjaimellisesti peto irti. Eli ei ei.

Riittää että syön perus kotiruokaa nyt lempeydellä ja näitä pieniä annoskokoja. Sitten myöhemmin kun tuntuu niin säädän sisältöä vielä paremmaksi.

Kiitos :) Ap

Vierailija
26/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon opetellut annoskokoja valmisruualla, lisäämällä kasviksia saa vähän terveellisyyttä. Toisaalta jos sinulla on ahmimishäiriö, niin kannattaisiko hakea siihen myös muuta apua?

Vierailija
27/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon opetellut annoskokoja valmisruualla, lisäämällä kasviksia saa vähän terveellisyyttä. Toisaalta jos sinulla on ahmimishäiriö, niin kannattaisiko hakea siihen myös muuta apua?

Juu olen hakenut tunnepuolen asioihin ja suunta on oikea. Ap

Vierailija
28/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt aamulla? Montako ateriaa syöt päivän aikana?

Tänään söin nuo leipäjuustot. Syön 3-4 ateriaa. Keskimäärin 1500 kcal.

Painoa on yli sata kiloa niin ehkä jotain tapahtuu. Ap

Miinuskaloreilla laihtuu. Huolehdi siitä, että saat proteiinia ylimmän tavoitepainosi kilot x 1,5 gramman verran. Pidä vaikka Finelissä ruokapäiväkirjaa. Keitä vaikka kananmunia ja syö maustamatonta rahkaa lisäproteiinina.

Vierailija
30/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan.

VALMISRUOKADIEETTI. Ei sen vaikeampaa. Ja ainoastaan idiootti ei ymmärrä kuinka tupaten täynnä suolaa nuo ovat. No, et sinä kovin fiksulta vaikutakaan.

Miksiköhän jokaiseen ketjuun tulee aina joku riidanhaluinen? Älä ap välitä hänestä vaan jatka vaan. Minunkin mielenkiinto heräsi aiheeseen oman lievän ylipainon vuoksi.

Laihdutusketjuihin tulee aina joku riitelemään. Se on sääntö nro 1 tällä foorumilla.

Vierailija
31/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveystalolla on netissä ahmimisen omahoito-ohjelma. Sen lisäksi kannattaa ottaa härkää sarvista ja alkaa syödä määrätietoisesti vuorokaudessa tarpeelliset 500-800 grammaa kasviksia ja marjoja. Aluksi vaikka porkkana ennne jokaista ateriaa. Coleslaw on edullinen ja helppo lisäkesalaatti. 

Vierailija
32/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan.

Laihdutusketjuihin tulee aina joku riitelemään. Se on sääntö nro 1 tällä foorumilla.

Yllättävän vähän tässä ketjussa vastarannan huutelijoita. 

Vierailija
33/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneaprojektiin, ap! Mielenkiinnolla odotan kuinka edistyt. Itse en osta valmisruokia juuri onnettoman pienen annoskoon vuoksi joten eka ajatus oli että tulee iso nälkä jota vaikea hillitä. Mutta voin hyvin olla väärässä ja olet selvästi pohtinut haasteitasi. Mietin myös käykö tylsäksi tai yksipuoliseksi mutta eihän moni niin vaihtelevasti syö muutenkaan ja valmisruokia on vaikka mitä. Aiotko syödä lisukkeita, kuten leipää, kasviksia, vai pitäytyä valmisaterioissa?

Tsemppiä painonpudotukseen ja terveyden kohentamiseen! Tykkään kun ihmiset välittävät hyvinvoinnistaan ja tekevät asioita sen eteen. Inspiroivaa.

Vierailija
34/66 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se aiempi ketju katosi. Minusta tämä on hyvä ja helppo menetelmä alkuun. Varsinkin yksin asuvalle.

Vierailija
35/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan.

Suolamäärä kerrotaan pakkausselosteessa. On vähäsuolaisiakin vaihtoehtoja. Väittäisin päin, että monen kotiruuassa voi olla suolaa jopa enemmän. 

Vierailija
36/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ajattelin syödä

-siskonmakkarakeittoa, 200 kcal

-Kanasalaatti 480 kcal

-kana-ruisleipä 370 kcal

-chia-vanukas mangolla 210 kcal

- 2 kpl kebabvartaat 300 kcal

Noin 1600 kcal. Tässä on näin paljon ruokaa eikä tarvitse rajoittaa vaan saa syödä ja silti jää vajaille kaloreille! Aivan ihanaa. Ihanaa kun ei tarvitse kieltää itseltään kamalasti vaan saa myös nauttia. Olen varmaan siksi ahminut niin paljon kun sisäinen kriitikko on jaksanut aina napista milloin mistäkin vääränlaisesta suupalasta. Nyt aion syödä lähes mitä vain (paitsi varsinaisia sokeripommeja) ja nauttia elämästä ja syömisestä hyvällä omatunnolla. 😊 Ap

Vierailija
37/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneaprojektiin, ap! Mielenkiinnolla odotan kuinka edistyt. Itse en osta valmisruokia juuri onnettoman pienen annoskoon vuoksi joten eka ajatus oli että tulee iso nälkä jota vaikea hillitä. Mutta voin hyvin olla väärässä ja olet selvästi pohtinut haasteitasi. Mietin myös käykö tylsäksi tai yksipuoliseksi mutta eihän moni niin vaihtelevasti syö muutenkaan ja valmisruokia on vaikka mitä. Aiotko syödä lisukkeita, kuten leipää, kasviksia, vai pitäytyä valmisaterioissa?

Tsemppiä painonpudotukseen ja terveyden kohentamiseen! Tykkään kun ihmiset välittävät hyvinvoinnistaan ja tekevät asioita sen eteen. Inspiroivaa.

Moikka,

Kiitos kannustavasta asenteestasi!

Aiemmin mietin myös, että aivan liian pieniä minulle ne annokset, että tulee vain enemmän nälkä kun alkuun pääsee. 😄 Kyse kuitenkin on ollut ehkä vain siitä loppuen lopuksi, että olen sitä tyyppiä joka on tuntenut lähes ikänsä syyllisyyttä syömisestään ja etenkin sellaiset ns "kielletyt" ruoat laukaisevat sellaisen ahdistuksen ja että silloin kun luvan antaa niitä syödä, niin täytyy syödä sitten kunnolla, aivan kuin sitä ei enää koskaan tai pitkään aikaan saisi uudelleen. Selvästi siis psyykkistä tämä minun oireilu ja tietenkin lihomisen myötä vatsalaukku venynyt että pystyy ahtamaan aika paljon.

Olen kuitenkin huomannut nyt tässä tämän viikon kun olen näitä syönyt, että kyllä minä ihan täyteen tulen kuitenkin. Tottumuksesta kyllä välillä kaivannut lisää tai jäänyt vähän nälkä mutta kuitenkin olo tuntunut tavallaan aika hyvältä ja turvalliselta kun on terveet rajat eli annoskoot eikä kuitenkaan mitään hirveää kieltolistaa. 

Kysymykseesi, että syönkö muuta niin en oikeastaan koska katson valmiiksi kaupassa että pärjään ruoalla mitä ostan ja on sellainen sopiva kokonaisuus. Kananmunia kyllä varalla jos tuntuu, että proteiinia pitäisi saada lisää. Ap 

Vierailija
38/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kieltämättä miettinyt samaa, en osaa/jaksa laskea kaloreita itsetehdystä ruoasta...

Vierailija
39/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolamäärät minullekin tuli ensimmäisenä mieleen.

Lisää tuohon kasviksia jotta saisit se nykytavoitteen 800 g. Niistä ei tule paljonkaan energiaa mutta myös suolistobakteerit pitää opettaa haluamaan kasviksia.

Vierailija
40/66 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto ja painonpudotus ei sovi samaan lauseeseen.

Söin ketolla monta kiloa kermajuustoa viikossa ja silti paino putosi 50kg alle vuodessa.

Monta kiloa viikossa!? Vai kuukaudessa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi