valehteleva mies
Olen seurustellut jonkin aikaa uskomattoman ihanan miehen kanssa. Vaikea sanoa milloin suhde muuttui seurusteluksi mutta tapailleet olemme n. puoli vuotta. Olemme puhuneet paljon rehellisyydestä ja luottamuksesta ja kerromme usein rakastavamme toisiamme.
Mies on sanonut että ei ole ensitapaamisemme jälkeen ollut muiden kanssa. Nyt kuitenkin selvisi miehen puhelinta ja sähköpostia tutkimalla, että mies on aivan suhteemme alkuaikoina (jolloin emme siis vielä seurustelleet, olimme tavanneet vasta muutaman kerran) mennyt baariin tarkoituksenaan hakea sieltä yhden illan seuraa ja onnistunutkin siinä:/ Kaiken lisäksi puhelinnumerojakin oli vaihdettu ja miehellä oli vielä naisen viestejä jäljellä. Kaikki viestit olivat vanhoja, enkä usko että mies on pitänyt yhteyttä tähän naiseen sen jälkeen kun suhteemme alkoi vakavoitua.
En usko että asia juurikaan häiritsisi minua jos mies olisi avoimesti kertonut tapailleensa muitakin suhteemme alkuaikoina. Pointti on siinä, että mies on kirkkain silmin valehdellut minulle asiasta vaikka olen viime aikoina antanut paljon täkyjä asian tunnustamiseen. Toisaalta asia ei edes kuulu minulle, koska emme silloin vielä seurustelleet, toisaalta taas asiasta valehtelu herättää olon, että suhteemme olisi jotenkin " pilalla" .
Enkä voi puhua asiaa miehen kanssa selväksi, koska juttu paljastui minulle miehen viestejä tutkiessa. Joten paha oloni on omaa syytäni, uskon että mieskin on jättänyt kertomatta suhdettamme säästääkseen. Kuitenkin tuntuu niin pahalta, varsinkin koska kalenterimerkintöjäni tutkiessani huomasin, että mies on lähtenyt melkein suoraan luotani tämän naisen metsästykseen:/
Neuvoja? Haluaisin päästä yli tästä mutta en tiedä miten. Myös luottamus mieheen on horjunut pahasti:(
Kommentit (43)
tiedän myös että miehellä oli täysi " oikeus" tehdä silloin mitä haluaa. Mutta miksi se säilyttää niitä viestejä, muut " turhat" on kyllä poistanut.
Kertomatta jättäminen on varmasti minun säästämistäni ja suhten suojelua mutta silti tuntuu pahalta kuunnella miehen valheita kun tiedän totuuden.
En voi tietoisesti ottaa asiaa puheeksi, ja pelkäänkin kaiken lisäksi että joskus yhteisellä baarireissulla pimahdan ja annan kaiken tulla ulos:/
ap
Vierailija:
tiedän myös että miehellä oli täysi " oikeus" tehdä silloin mitä haluaa. Mutta miksi se säilyttää niitä viestejä, muut " turhat" on kyllä poistanut.
...ja voin myöntää että itsekin olisin saattanut tehdä saman. Ja pitäisin miestä säälittävänä tapauksena jos tonkisi viestejäni. *huoh*
On niin ristiriitainen olo. Rakastan miestä ja uskoisin että mies rakastaa minua mutta miksi ne viestit ovat vielä tallessa? Ja miten pääsisin irti tästä olosta ja voisin taas nauttia suhteesta?
ap
tämä ex-panokaveri oli muutakin kuin vain panokaveri, hänellä oli/on tunteita tätä toista naista kohtaan.
Minäkin säilytän exän kuvaa piilossa, mutta en rakasta häntä enää vaan rakastan miestäni, mutta minä muistan lämmöllä tätä exääni, mutta ne halua häntä missään nimessä enää.
Kuinka paljon miehelläsi on viestejä puhelimessa? 10 , 50 vai 100? Itsellä varmaan yli 50 ja siellä on vanhojakin viestejä, siis monta kuukautta vanhoja, mutta en ole poistanut niitä kun en ole saanut aikaiseksi käydä viestejä yksitellen läpi. Kauhee homma! Jos deletoin kaikki saapuneet, menee mukana myös pari tärkeää, jossa saattaa olla esim. jotain mittoja, numeroita, tilinumeroita , puhelinnumeroita tms.
Oletko etsimässä jotain täydellistä miestä - ei niitä ole, toivottavasti!
Mitä väliä sillä on jos ennen surusteluanne teki em. asioita, jos nyt kuitenkin sitoutunut sinuun. Varmaan pelkäsi menettävänsä sint jos olisi kertonut täyden totuuden. Tuo on kuitenkin aika pikku asia.
Sitäpaitsi jos hän valehteli, niin et itsekään ole yhtään parempi: Olit vähintään yhtä epärehellinen penkoessasi miehen henkkoht. sähköpostia ja kännyä!!
Ota nyt elämä sellaisena kuin se tulee, unohda nipottaminen ja nauti elämästä. Jos pelkäät että maailma kaautuu niskaasi niin silloin se varmasti sen tekee. Tuolla asenteella tuhoat suhteen varmasti!!!
ei ole olemassa sellaisia asioita, josita ei voi puhua. Itse en kykenisi olemaan vapaa ja onnellinen, jos sydämelläni olisi selvittämättömiä asioita. Aian puhuminen ei ole helppoa, mutta pakollista se on.
lyö korttisi pöytään. jos mies suivaantuu ja jättää sut, anna mennä. Ei ole sun arvoisesti mies. Jos mies on fiksu, ymmärtää tuskasi ja haluaa selvittää asian.
Itse suhtaudun kyllä kriittisesti ihmisiin, jotka harrastavat yhden illan juttuja. Mielestäni sellaiset ihmiset eivät voi olla kovin syvällisiä.
Mitäs ap vastaisit noihin mun kohdassa 42 esittämiin lisäkysymyksiin?
Ja kiusaat sillä vain itseäsi.
Miehesi ei varmaan edes muista koko juttua tai sitten on niin nolona siitä, ettei halua muistella koko asiaa saatika sitten keskustella siitä sinun kanssasi. Eihän hän voi tietää miten " ymmärtäväisesti" siihen suhtaudut oli hän kuinka rehellisesti liikenteessä tahansa, vaan hänhän voi ajatella sinun antavan hänelle lähtöpassit!
Unohda, unohda ja vielä kerran unohda koko juttu.
Vierailija:
tämä ex-panokaveri oli muutakin kuin vain panokaveri, hänellä oli/on tunteita tätä toista naista kohtaan.
Minäkin säilytän exän kuvaa piilossa, mutta en rakasta häntä enää vaan rakastan miestäni, mutta minä muistan lämmöllä tätä exääni, mutta ne halua häntä missään nimessä enää.
Sen sain sähköposteista ja tekstareista selville että kyllä se taisi olla vain yksi kerta. Varsinkin kun melko pian mies alkoi viettää lähes kaiken vapaa-aikansa kanssani.
On tämä silti niin vaikeaa...
ap
Yritin taas eilen kaikkeni että olisin saanut miehen tunnustamaan, mutta en onnistunut. Mies piti itsepintaisesti kiinni tarinastaan.
Oppiikohan tämän asian kanssa elämään...
ap
en ole itsekään ollut mikään viaton pulmunen elämäni aikana, ja tuskin mies minua sellaisena pitää.
Olisin vain kerrankin halunnut suhteen, jossa ei ole kieroilua tai pettämistä. Ehdin jo luulla, että minulla sellainen olikin...
ap
Vierailija:
en ole itsekään ollut mikään viaton pulmunen elämäni aikana, ja tuskin mies minua sellaisena pitää.Olisin vain kerrankin halunnut suhteen, jossa ei ole kieroilua tai pettämistä. Ehdin jo luulla, että minulla sellainen olikin...
ap
että miksi se niin sanoo - miksi sen pitää sitä selitellä.
Mä pidän ihan normaalina sitä, mitä hän on tehnyt, samoin jopa sitä, että ei ole tunnustanut sulle naineensa jotain muuta senkin jälkeen kun on sinut tavannut.
Ihmettelen ainoastaan sitä, mikä tarve hänellä on vakuutella sinun olevan se ainoa. Sen pitäisi olla itsestäänselvää, eikä sitä tarvitse koko ajan tuoda esille.
mies tulee kohta töistä tänne luokseni
ap
ja meillä oli tilanne se, että oltiin naimisissa mutta vähän katkolla, eikä mies edes mennyt tiettävästi sänkyyn naisen kanssa. Vaan minulle riitti se, että hän oli hakenut seuraa ja jätti asian kertomatta minulle kun palasimme yhteen. Se, että ei kertonut oli suurempi moka kuin se mitä naisen kanssa tapahtui, koska meilläkin mies samaan aikaan vakuutteli ettei voisi ajatellakaan suhdetta kenenkään kanssa, ettei ole kiinnostunut muista jne. Mikä kaksinaamainen paska!!!!
Mies oli jo aiemmin osoittautunut paatuneeksi valehtelijaksi, ja tämä oli viimeinen niitti liitossamme.
Yritän vain sanoa sen, että on miehiä joille valehtelu on helppoa ja tulee kuin huomaamatta. Minä en sellaiseen ukkoon enää sotkeudu. Kun luottamus kerran menee, niin sitä ei saa takaisin.
On oma asiasi, miten painotat tuon ukon teon. Jos se sinua häiritsee, niin suhdetta ei ehkä kannata jatkaa jos asiaa ei selvitetä. Se jää kuitenkin kaivelemaan välillenne, ja sinä teet sillä hallaa itsellesi.
tuosta yli (en siis edes uudessa suhteessa, jos luottamus pääsisi noin rakoilemaan), mutta jos sinusta tuntuu että voit elää asian kanssa niin jatka ihmeessä elämääsi miehen kanssa. Jos suhde on muuten hyvä eikä mies ole valehdellut muuten, eikä osoita taipumusta krooniseen valehteluun, niin ehkei tuon vuoksi kannata kaikkea kaataa.
Mutta sinuna selvittäisin asian sekä itseni että miehen kanssa.
Minäkin sain selville miehen suhteen tonkimalla hänen meiliään, enkä ole teostani ylpeä. Mutta sain varmistuksen pahimmille peloilleni, enkä olisi asiasta koskaan mieheltä kuullut. Hän ei paljastuttuaan katunut tekoaan eleelläkään, mikä myös satutti. Mietin tuolloin, että joskus totuuden selvittäminen satuttaa, mutta kannattaa....
Mitäs kaikkia muita on tässä sopassa mukana kuin sinä? Onko sinulla lapsia? Entä miehellä?
Ei mies voinut silloin tietää tuleeko teistä pari! Älä nyt viitsi nipottaa, miehen ainoa motiivi on ollut se, ettei halunnut pahoittaa mieltäsi. En minäkään tosiaankaan menisi kertomaan uudelle miesystävälleni, että ai niin muuten, kun olimme tapailleet pari kertaa, kävin panemassa kaveriasi Jaakkoa, ei kai se haittaa sinua?!
Miksi naiset haluaa pilata suhteen jo sen alkumetreillä?