Suomen talouskavun nousun esteet: korkea verotus, yrittäjä ei tienaa juurikaan työllään, ei synny ideoita, ei työpaikkoja jne.
Tästä johtuu että ei kuluteta, yrityksiä menee konkurssiin, ei synny yrityksiä, ei investoida, ei synny talouskasvua.
Syntyy vain lisää työttömiä eli verovaroilla eläviä ja verovaroja ei synny joten joudutaan leikkaamaan ja sopeuttamaan.
Sairaudet lisääntyy, julkinen terveyden huolto antaa potkuja, hoitojonot kasvavat.
Kommentit (27)
Perskokhallituksen alv nosto lopetti kulutuksen melkein kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Katos vaan? Olen rakennusalan yrittäjä. Maksan palkastani veroa 27%, firman osingoista sen 7.5%. Firman tulos viime tilikaudella kasvoi 360%. Ei valittamista. Ai niin, maksan ihan avokätisesti itselleni YELliä. Ilman mitään tuskaa?
Paljon velkaa?
Mulla on ihan nokian tasoisia ideoita mutta
1. ei kannata
2. ei ole alkupääomaa
Suomen nousun este on suomalaiset johtajat joilta puuttuu näkemys ja kyky.
Tällä palstalla koitin lähes 70 kommenttia viime vaalien alla kertoa mitä on kokoomus politiikka. Ei uskottu.
Maailmassa logiikka menee niin että ne joilla on jo paljon saavat kokoaika lisää, ne joilla on vähän viedään se vähäkin pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjät myötäile housut märkänä mutta sitten loppui ihmisiltä ostovoima mutta yrittäjät syyttää kuluttajia siitä että eivät kuluta rahojaan eivätkä tajua missä oikea syylinen on.
Ihmiset verotetaan köyhiksi. Sitten sillä köyhän rahalla pitää kuitenkin itse maksaa yksityinen terveydenhoito. Kaikesta maksetaan sairaan kalliisti verrattuna muihin maihin.
Korruptio loistaa, tulijoita hyysätään. Mitä vielä paljastuukaan, kun aletaan oikein tarkastelemaan sote - kuluja? Miljoonia sinne tänne yksittäisten perheiden maksuihin. Virkamiehillä ei ole mitään vastuuta. Suojatyössä ollaan ja kartutetaan eläkettä loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se kulutus kasvoi vappusatasella?
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa logiikka menee niin että ne joilla on jo paljon saavat kokoaika lisää, ne joilla on vähän viedään se vähäkin pois.
Ap
globaalimarkkinatalous perustuu jatkuvaan kasvuun ja romahdukseen. raha todellakin valuu niille muutamille.
Vierailija kirjoitti:
javitut, kukaan edes huomannut koko alvin nostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se kulutus kasvoi vappusatasella?
Verotus on käsittämätön tässä maassa.
Kun jokaisesta työpaikalla ansaitusta lisäeurosta vedetään ensin 52% ja sitten niiden loppujen käytöstä vielä 25.5% niin yksinkertaisesti ei ole varaa käyttää jotain yritysten palveluita. Ja sinne työpaikalle pääsee vain korkeasti verotetulla autolla joten kokonaisveroastekin nousee sinne 70% pahemmalle puolelle. Saati sitten jos laskee sen että työnantajalta viedään 19,89% ennen kuin palkka edes näkyy lapussa.
Perunatkin on pakko kasvattaa pihalla itse että saisi edes jotenkin vatsan täyteen ja rahat riittämään tässä verohelvetissä.
Vierailija kirjoitti:
Kun jokaisesta työpaikalla ansaitusta lisäeurosta vedetään ensin 52% ja sitten niiden loppujen käytöstä vielä 25.5% niin yksinkertaisesti ei ole varaa käyttää jotain yritysten palveluita. Ja sinne työpaikalle pääsee vain korkeasti verotetulla autolla joten kokonaisveroastekin nousee sinne 70% pahemmalle puolelle. Saati sitten jos laskee sen että työnantajalta viedään 19,89% ennen kuin palkka edes näkyy lapussa.
Perunatkin on pakko kasvattaa pihalla itse että saisi edes jotenkin vatsan täyteen ja rahat riittämään tässä verohelvetissä.
Onko sinulla lupaa viljellä perunaa? Tuo on selkeästi voiton tavoittelua eli yritys toimintaa!
-verokarhu
Vierailija kirjoitti:
Odotas vaan niin kohta tulee perunavero ja vaatimus suorittaa koulutus oman ruoan kasvatukseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos vaan? Olen rakennusalan yrittäjä. Maksan palkastani veroa 27%, firman osingoista sen 7.5%. Firman tulos viime tilikaudella kasvoi 360%. Ei valittamista. Ai niin, maksan ihan avokätisesti itselleni YELliä. Ilman mitään tuskaa?
Paljon velkaa?
0. Tase on 6 numeroinen luku. En kerro tätä ylpeilläkseni, vaan luodakseni uskoa kaiken epätoivon keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Johtajien palkat on karanneet käsistä. Jos ennen johtajien palkka oli työntekijöiden palkka x9-20 niin nykyään se voi olla x28-80. Mutta yhdysvalloissa tilanne näyttäisi olevan 1950-luvulta x20 ja nykyään x300!
Vierailija kirjoitti:
Itse himmasin siinä 2008 ja loputkin karsin pois kun vieraat päästettiin ruotsin puolelta tänne. Pv vielä toimi laukunkantajina.
Käsitys vain varmistui kun katsoi edellisen hallituksen koronasekoilua..
Säästäkää!