Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun hävetti (taas) tuo 4-vuotiaamme.. :/

Vierailija
26.03.2007 |

Kuopuksemme on todella tempperamenttinen pieni ihminen ja pisti taas jälleen kerran parastaan.

Olimme 4v neuvolassa tänään ja isä oli myös mukana. poika aloitti sen jo odotus aulassa. Yritti koko ajan karata sieltä neuvolasta, koska hän ei halunnut, että mitataan ja punnitaan. Oli kyllä työ ja tuska että saatiin poika pidettyä edes siellä aulassa.

Ja anteeksi sinulle eräs äiti, jonka jaloissa poika roikkui ja huusi " apua auta, noi aikoo mitatata mut" :S

Huoneessa poika sitten päätti, ettei hän tee mitään eikä sano mitään. Veti ihan veteläksi ja suu ammollaan makasi siinä lattialla. Ja vaikka kuinka nostettiin syliin ja yritettiin saada yhteistyö haluiseksi, niin vetelänä kuin spagetti pysyi. Neuvola täti kyllä katsoi aika omituisesti meitä.

Vihdoin kun poika sitten alkoi edes puhumaan, niin olisin tehnyt mitä vaan, että olisi ollut hiljaa!!! Sano neuvola tätille ihan suoraan, että " sä et noilla näpeillä muhun koske" En todellakaan tiä mistä tommosta on kuullu, koska meillä ei kotona tuollalailla puhuta.

Roikkui pöydänjalassa kynsin hampain kiinni ja uhosi meille kaikille että " varokaa vaan, mä osaan karatea" .

Punnitus onnistui siten, että poika oli isänsä sylissä ja isä punnittiin sen jälkeen yksin. Noh.. tuli ainakin isi siinä samalla punnittua. ja saldona isillä haava huulessa.

Mutta kun tuli aika mitata poika... En edes viitti kertoa mitä siinä kaikkea tapahtu, mutta lopulta poika mitattiin siinä vauvojen mittapöydällä... :/

Ja nyt neuvolakortissa lukee " reipas 4vuotias poika, jolla TODELLA vahava oma tahto ja kielellisesti TODELLA kehittynyt" .

Ja kun aika tuli lähteä, niin poikapa päätti ettei haluakkaan lähteä. Tarrasi kiinni patteriputkesta ja uhosi soittavansa poliisit.

Siis ihan ihme juttua ja touhua 4vuotiaalta. eikä tuossa ollut kaikki mitä hän sanoi ja teki. Välillä vaan hävettää niin pirust sen touhut... Ei meillä muiden lasten kanssa ole ollut mitään tällasta ongelmaa... Mutta , mutta kait tuo aika sitten tekee tehtäväsä ja poika rauhoittuu kun ikää tulee lisää... toivottavasti..

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe mitään hauskaa tuossa. Joko lapsesi on ADHD-lapsi tai kasvatuksesi on mennyt päin seiniä.

Vierailija
22/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitää osata jo tuossa iässä käyttäytyä. On varmaan neuvolasta täti yhteydessä vaikka mihin tuon asian tiimoilta. Jos ei ole, niin ihme juttu. Joudutte käymään psykologilla yms, ja todellakin suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsen pitää osata jo tuossa iässä käyttäytyä. On varmaan neuvolasta täti yhteydessä vaikka mihin tuon asian tiimoilta. Jos ei ole, niin ihme juttu. Joudutte käymään psykologilla yms, ja todellakin suosittelen!

Vierailija
24/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä edes asiantuntijaa tarvita, kun jokainen tietää ettei tuollainen käytös ole normaalia. Minä siis yhdyn myös tuohon, että kannattaa olla yhteydessä johonkin! :) Myöhemmin voi tulla pahoja ongelmia!

Vierailija
25/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on todella hyvä piirteleen normaalisti. No, saimme lähetteen toimintaterapeutille. Täällä ainakin aika tiukka linja. Jos lapseni olisi tehnyt samoin kun ap:n lapsi, ties mihin olisimme saaneet lähetteen ;)

Kaikki oli ok, kun kävimme siellä toimintaterapeutilla. Oli vaan pakolliset 3 käyntiä...

Vierailija
26/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka on todella hyvä piirteleen normaalisti. No, saimme lähetteen toimintaterapeutille. Täällä ainakin aika tiukka linja. Jos lapseni olisi tehnyt samoin kun ap:n lapsi, ties mihin olisimme saaneet lähetteen ;)

Kaikki oli ok, kun kävimme siellä toimintaterapeutilla. Oli vaan pakolliset 3 käyntiä...

ja mitä olen lastensairaalan osastolla seurannut - se on hyvin tavallista käytöstä pienelle lapselle. Ero 4v => 5v/6v voikin sitten olla ällistyttävän suuri.

Vierailija
27/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin nauratti ap:n juttu, mutta en ikimaailmassa haluaisi että omat lapseni käyttäytyisivät noin ja eivät onneksi käyttäydykään. Eivät tosiaaan ole täydellisiä, saattavat joskus sanoa toista lasta tyhmäksi tai tönäistä, mutta on erittäin harvinaista. Enkä noista jutuista kyllä tippaakaan kehuskelisi, vaan aina tulee sanomista.

Nykyään näkee niin paljon lapsia, joilla ei ole minkäänlaista kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan, ja se on minusta vanhempien välinpitämättömyyttä täysin.

Vierailija
28/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse terkkarina sanoisin, että aika iso vanhemmista on joskus ollut nolona neuvolatarkastuksessa (tai kaupassa tms.) lapsen käyttäytymisen vuoksi. Ap:n juttua lukiessa tuli ihan vatsalihakset nauramisesta kipeäksi:) Tuli oma esikoinen mieleen, jonka vuoksi sai aina hävetä neuvolakäynneillä. Häntä epäiltiin ylivilkkaaksi ja itsekin ajattelin, onkohan hänellä adhd. Kouluun mennessä hän kuitenkin alkoi rauhoittua, tosin eräs muisto on jäänyt mieleen, kun hän terkkarin tarkastuksessa ekalla luokalla täräytti ihan yhtäkkiä:" Meijän äiti ja isi tekee itte viinaa" . Olin viimeisilläni raskaana ja naama punaisena yritin selittää että olemme tehneet kotiviiniä itse kun omenoita tuli niin paljon.

Kaikki vilkkaat lapset siis eivät ole adhd-tapauksia. Oma esikoiseni on jo 12-vuotias, ihan tavallinen koululainen. Eri asia on, jos ap todella on huolissaan tai jos neuvolassa ollaan huolissaan lapsen käytöksestä. Silloin asia kannattaa tutkia, diagnoosi ei nykypäivänä enää ole mikään häpeä.

Vierailija
29/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli kun joku viidakosta revitty hirviö. Puri mua, repi hiuksista, kiroili, sylki...siis oli ihan kamalaa. Mitä vaan tein ja yritin poika jatko samaa linjaa. Hyppi sohvilla, hyvä ettei roikkunut verhoissa. Minä ja isi punaisena hiestä ja häpestä..ikinä ei ollut käyttäytynyt noin ja eikä sen jälkeen koskaan myöskään! Hoitotäti meni keittämään kahvia ja hiljaa puhuttelin poikaa ja yritin panikissa selitää ja selvittää, että mikä ihme häntä vaivaa. Poika isoon ääneen kailotti " äiti ei saa nipistää..eikä lyödä" . Mä ajattelin, että kuolen häpeästä. Onneksi hoitotäti ei säikähtänyt näistä, vaan poika sai maailman parasta hoitoa. Sen jälkeen puhuimme tästä meidän erittäin onnistuneesta ensi tapaamisesta. Tulimme siihen tulokseen, että poika varmaan ajatteli jos on oikein kamala hänen ei tarvitse tulla hoitoon. Oli lapsen ensimmäinen hoitopaikka, olin hoitanut itse lapsia..ja ollut hoitaja kotona.

Vierailija
30/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllähän on jossain menty metsään, jos noin käyttäytyy. Tyttöni täyttää 4 vuotta 2 kk päästä, eilenkin antoi vanhukselle paikkansa junassa kehoituksetta.

Minusta ap lapsesi kuulostaa ihan oikeasti ylivilkkaalta. Kannattaisi käydä kunnolla testeissä jne.

Minä en näe mitään hauskaa tuossa. Joko lapsesi on ADHD-lapsi tai kasvatuksesi on mennyt päin seiniä.

Vierailija
31/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Tytöt ovat NIIN kilttejä ja hyväkäytöksisiä. Ja poikakin on kotona ihan kunnolla mutta sitten kun lähdetään jonnekin niin ollaan joko ujoja ja ei puhuta mitään,tai sitten ollaan hullu spiderman ja ammutaan kaikki vaikka sormella jos ei löydy keppiä..

Pojat on poikia!

Vierailija
32/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vanhemmat vaan sallii heiltä erilaista käytöstä.

Vierailija
33/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikaan niin " kiltisti" .

Vierailija
34/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiseksi, että yhteen neuvolareissuun tarvitaan paikalle molemmat vanhemmat ja koko terveyskeskus on hälytystilassa. Se ei ole enää " rentoa" .

Vierailija
35/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan vanhemmat vaan sallii heiltä erilaista käytöstä.

Vierailija
36/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sellaiseksi, että yhteen neuvolareissuun tarvitaan paikalle molemmat vanhemmat ja koko terveyskeskus on hälytystilassa. Se ei ole enää " rentoa" .

kyllä se menee ohitse. Eivätkä neuvolat nyt mitenkään kädettömiä tai hälytystilassa ole tuon asian takia. Mun kummipoikaani ei pystytty tutkimaan neuvolassa 3v eikä 4v, mutta 5v oli kuin pieni herrasmies. Jopa hammaslääkäri meni kuin vettä vaan.

Asioista ei kannata tehdä suurempia kuin ne ovat.

Vierailija
37/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämää suurempi, siitä ohimenevästä asiasta.

Vierailija
38/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Äiti, älä satuta!" Vartijakin tuli kysymään, että onko teillä kaikki hyvin.

Ja äitinsä ei varmasti satuttanut silloin eikä muulloinkaan. Ikää tytöllä 2v ja risat.

Vierailija
39/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

elämää suurempi, siitä ohimenevästä asiasta.

olisi mahdollisesti syytä mennä perheneuvolaan, ennenkuin tuleva kriminaali potkii neuvolatädin kävelykunnottomaksi ja nuijii isältään silmät päästä.

Huoks.

Vierailija
40/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolareissu vaatii kaksi aikuista ja tänne tulee sivutolkulla juttua. Siis yhden nelivuotiaan yhdestä neuvolareissusta! Siis niinku huoks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme