Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun hävetti (taas) tuo 4-vuotiaamme.. :/

Vierailija
26.03.2007 |

Kuopuksemme on todella tempperamenttinen pieni ihminen ja pisti taas jälleen kerran parastaan.

Olimme 4v neuvolassa tänään ja isä oli myös mukana. poika aloitti sen jo odotus aulassa. Yritti koko ajan karata sieltä neuvolasta, koska hän ei halunnut, että mitataan ja punnitaan. Oli kyllä työ ja tuska että saatiin poika pidettyä edes siellä aulassa.

Ja anteeksi sinulle eräs äiti, jonka jaloissa poika roikkui ja huusi " apua auta, noi aikoo mitatata mut" :S

Huoneessa poika sitten päätti, ettei hän tee mitään eikä sano mitään. Veti ihan veteläksi ja suu ammollaan makasi siinä lattialla. Ja vaikka kuinka nostettiin syliin ja yritettiin saada yhteistyö haluiseksi, niin vetelänä kuin spagetti pysyi. Neuvola täti kyllä katsoi aika omituisesti meitä.

Vihdoin kun poika sitten alkoi edes puhumaan, niin olisin tehnyt mitä vaan, että olisi ollut hiljaa!!! Sano neuvola tätille ihan suoraan, että " sä et noilla näpeillä muhun koske" En todellakaan tiä mistä tommosta on kuullu, koska meillä ei kotona tuollalailla puhuta.

Roikkui pöydänjalassa kynsin hampain kiinni ja uhosi meille kaikille että " varokaa vaan, mä osaan karatea" .

Punnitus onnistui siten, että poika oli isänsä sylissä ja isä punnittiin sen jälkeen yksin. Noh.. tuli ainakin isi siinä samalla punnittua. ja saldona isillä haava huulessa.

Mutta kun tuli aika mitata poika... En edes viitti kertoa mitä siinä kaikkea tapahtu, mutta lopulta poika mitattiin siinä vauvojen mittapöydällä... :/

Ja nyt neuvolakortissa lukee " reipas 4vuotias poika, jolla TODELLA vahava oma tahto ja kielellisesti TODELLA kehittynyt" .

Ja kun aika tuli lähteä, niin poikapa päätti ettei haluakkaan lähteä. Tarrasi kiinni patteriputkesta ja uhosi soittavansa poliisit.

Siis ihan ihme juttua ja touhua 4vuotiaalta. eikä tuossa ollut kaikki mitä hän sanoi ja teki. Välillä vaan hävettää niin pirust sen touhut... Ei meillä muiden lasten kanssa ole ollut mitään tällasta ongelmaa... Mutta , mutta kait tuo aika sitten tekee tehtäväsä ja poika rauhoittuu kun ikää tulee lisää... toivottavasti..

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä! tota odotellessa... t. 1-v, vielä kiltin, pojan äippä...

Vierailija
2/76 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 3,5v poika joka on myös aika villi ja tempperamenttinen ja kova ääninen... kaupassa juoksee sellaisen pienen ostoskärryn kera kuin villisika karanneena vankeudesta :) ja sitten mua hävettää sen tajuton ujostelu.. esim. kun mentiin avoimeen päiväkotiin ja siellä paljon vieraita naamoja niin alkoi kirjaimmellisesti KILJUMAAN että mennään kotiin yms.. meinaa välillä tosiaan palaa käämit :)

Vierailija
4/76 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa kovatahtoinen 3,5 vuotias neiti, joka päättäessään on TÄYSIN yhteistyökyvytön/haluton. Ja siinä sitten pienten siivojen prinsessoiden vanhemmat päivittelevät meidän Peppi Pitkätossua....

Vierailija
5/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan olenko mä noita X)

Vierailija
6/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo siinä 3v neuvolassa käytiin kolme kertaa, että saatiin kaikki tarvittavat temput tehtyä... Joten nyt varmaan tässä 4v neuvolassa käydään sen neljä kertaa...

Vierailija
7/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä päin olet mutta ainakin täällä meillä pk-seudulla lapsi olisi joutunut vähintäänkin käymään uudestaan ja luultavasti olisi laitettu lähete lasten psykologille tolla temppuilulla... Meidän 4v. poika oli ihan nätisti punnitukset/mittaukset mutta muita juttuja kohtaan oli melko yhteistyöhaluton, kuitenkin teki kaikkea vähän. Eipä kelvannut neuvolantätille vaan määräsi tulemaan viikon päästä uudestaan. Myöskin psykologille ohjaamisista olen kuullut, vieläpä aivan mitättömillä perusteilla...

Vierailija
8/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias kiljui täydessä vaunussa kiivettyään leikkipaikan liukumäen päälle että " äitipippeli!!! äitipippeli!!! täällä liisapippeli huutaa!!!" Voi äet...=)))

Vierailija
9/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä mä varmaan jo ens viikolla nauran tälle.

Poika on ollut aina tuollainen hyvin.. miten sen nyt sanoisi... omalaatuinen.

Naapureillekkin ihan pokkana tosa n. kuukaus sitten selitti, että hän on nyt ihan yksin täsä maailmassa kun äiti ja isi on jättänyt hänet. Ja että hän lähtee kiertää maailmaa ja myy apinoita.

Arvatakkin saattaa että naapurit oli hieman ihmeissään.

Ja meidät on ihan oikeasti poliisit pysäyttänyt liikeenteessä, kun poika on autosta huitonut ja ilveillyt vieressä ajaneille poliiseille. Siinä vaiheessa mulla oikeati pääsi itku. Eihän ne poliisit muuta kun varmistivat, että autossa olijoilla oli kaikki ok. Huumori mielellä ne sen otti, mutta minä en.

Ollan myös vesivahingon vuokis oltu kuukausi evakossa, koska poika halusi kaloillemme isomman akvaarion, meidän olohuoneen.

ja näitä riittää. ollaan kyllä kaikki tempaukset kirjoittu ylös sellaseen kirjaan. Niitä on varmaan sitten joskus kiikkus tuolissa " kiva" muistella..

ap

Vierailija
10/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin poitsu on junassa aina selittämässä ties mistä.. kerran kysyi kovaan ääneen, että onko isi taas pelaamassa pokeria... ja kaupassakin muistuttaa kovaan ääneen että ostetaan isille kaljaa ? Nolointa on kuitenkin se kun ollaan leikkipusitossa ja poikani sanoo lähes jokaista lasta siellä tyhmäksi..

Vierailija
11/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla noita oikeesti hauskoja juttuja kun ne kaikki lehtien " lasten suusta" -palstat on jotenkin... ei yhtään hauskoja.

En malta odottaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan... Apinoita ja äitipippeleitä... voi huhhuh!

Vierailija
12/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pienen taivuttelun jälkeen.

Meillä ei oikeeastaan ollut muuta vaihtoehtoa, kuin tämä yksi kerta käydä siellä neuvolassa. aikataulut ei sovi, kun neuvola on vain virka-aika auki. Oltiin kyllä varattu siihen puolitoista tuntia, koska tiedettiin ettei reissusta selvitä niin vain. ja sekin aika ylitettiin..

Neuvola täti ei huomannut mitään sellaista, minkä takia olisi tarvinnut mitään jatko tutkimuksia. Poika vaan on niin tempperamenttinen ja uhmakas. Ei ole mitään ylivillkaus- tai tarkkaavaisuus häiriöitä. Hän vaan on tuollainen.

ap

Vierailija
13/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirmaamisen lomassa poika ottaa sinne kärryihinsä ties mitä herkkuja ja tietysti hirvee huuto kun niitä sieltä aletaan karsia... sitten jos joku seisoo esim. jäätelöhyllyn edessä hän saattaa huutaa kovaan ääneen että mee pois ja tyhmiä noi ihmiset :(

Vierailija
14/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä piti sanoa meidän 3. v neuvolasta että heti kun astuimme sisään niin neuvolan täti on tyhmä ja en rakenna tornia, en seiso mitassa..en sitä, en tätä... ja sitten kun täti kysyi kirjasta että missä on tonttuja niin vastasi : tyhmiä tonttuja... ja osoitti niitä kuitenkin..

Vierailija
15/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että riittää mielikuvitusta ja omaa tahtoa, sillä pärjää jatkossakin, ainakin stand-up -koomikkona ja muilla luovilla aloilla.

Hih, mikähän show meillä on seuraavalla neuvola-käynnillä...(vielä ei ole ollut, mutta voi tuo olla meilläkin vielä edessä).

Vierailija
16/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaisi nauraa niin varmaan täällä olisin vedet silmissä XD XD

Vierailija
17/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltot ja muut tutkineet.

Olisin äitinä huolissani.

Vierailija
18/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin meillä jotain tollasta 3v neuvolassa kun poika ilmoitti jo etukäteen, että ei sitten tee siellä yhtään mitään + olin kuullut kaikilta, että 3v:t osaa kertoa uskomattomia satuja nimenomaan neuvolassa: " äiti ja isi ei anna mulle ruokaa koko päivänä" , " äiti ja isi lähtee kaljalle ja mä nukun yksin kotona" , " äiti lyö mua aina kun teen jotain tuhmaa" jne. Kiva tuollaisia olis kuunnella neuvolassa kun ei ole mitään perää. Naapureille kuulemma tuossa iässä selitetään samanlailla - mistä ne keksii?!

No meidän 3v neuvola meni ihan hyvin. 4v on tulossa sitten alkutalvesta ja tämän pohjalta - oi voi! 2v neuvolassa meni myös hyvin paitsi ettei poika suostunut tornia rakentamaan, huiskaisi ne aina lattialle kun täti yritti antaa niitä. Kotona rakenteli jo vaikka mitä.

Vierailija
19/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli selittänyt naapurin tytön äidille kylässä ollessaan, kun tämä laittoi ruokaa perheelleen, että saisiko hänkin vähän, kun kotona ei saa muuta syötävää kun risuja ja männynkäpyjä... Kuulin tämän vasta paljon myöhemmin;-D

Vierailija
20/76 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän on jossain menty metsään, jos noin käyttäytyy. Tyttöni täyttää 4 vuotta 2 kk päästä, eilenkin antoi vanhukselle paikkansa junassa kehoituksetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme