Purra: "Olemme tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse"
Vaikeita päätöksiä on tehtävä vaikkei ne kansalaisia miellyttäisikään, sanoi purruli.
Kommentit (285)
Voisi sitten puolittaa palkkansa, vähemmälläkin pärjää. Toista se on meillä pienituloisilla.
Niin. Purra ei ole tuottanut koko elämänsä aikana kansantaloudellisesti mitään. Pelkästään kuluttanut.
Tähän voi helposti kansanedustajat ja ministerit tehdä muutoksen ja luopua omista eduistaan ja tyytyä rahvaan elintasoon
Vierailija kirjoitti:
No riikka ainakin on.
Eli on oikeassa? Tää on aina tätä, oikeassa olijaa haukutaan ja turhia lupailevaa kehutaan.
On se ihme, kun epärehellinen poliitikko on se, joka ei lupaa kaikille kaikkea ja sano, että rahaa riittää.
Itse olen ansainnut nykyisen elintasoni scripta kirjoituksillani. Lisäksi olin viikon mäkkärissä. 2027 jälkeen muhkea sopeutumiseläke jonka ansaitsen myös verorahoista.
purris
Aikoinaan edustajien ja ministerien korkeaa palkkaa perusteltiin sillä, että saataisiin hommaan parhaimmat tyypit. Ei saatu, saatiin rahanahneimmat, selkärangattomimmat sosiopaatit, jolle kelpaa loisia isosti veronmaksajien piikkiin ilman minkäänläistä häpeän tunnetta siitä mitä ovat tehneet.
Riikka tietää mistä puhuu, onhan hän vvm Mäkkärin kassan ja nettirassen asiantuntemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riikka ainakin on.
Eli on oikeassa? Tää on aina tätä, oikeassa olijaa haukutaan ja turhia lupailevaa kehutaan.
On se ihme, kun epärehellinen poliitikko on se, joka ei lupaa kaikille kaikkea ja sano, että rahaa riittää.
Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. Historiankirjoista sitten selviää mikä on lopullinen tuomio.
No, nyt on saatu mitä tilattu. Mutta, olisin toivonut että ennen vaaleja toimittajat olisivat avanneet tätä. Ja vaatineet purra kertomaan konkreettiset laskelmat mitä tämä tarkoittaa esim. tavallisen palkansaajan elintasolle.
Jos pahimmat kilpailijamme kasvattavat kansantaloutta velalla, niin eri tavoin toimiva on lähtökohtaisesti altavastaaja. Pitäisi vain ottaa pää perseestä pois, unohtaa pessimismi ja alkaa tekemään jotain hyödyllistäkin fatalismin sijaan. Nokian tarinasta pitäisi ottaa positiiviset seikat esiin ja ottaa opiksi yhtiön tekemistä virheistä.
Vahvasti velkavetoinen on Suomen kansantalous ollut jo pitkään eli oikeassa Riikka tuossa väitteessään on.
Purra voisi antaa sijoitusasuntonsa meidän nälkää näkevien ruokkimiseen. Itse asiassa sijoitusasuntojen määrää pitäisi rajoittaa rankasti, elelevät toisten maksamilla vuokrilla kun töitä pitäisi tehdä!
Verohelpotusten perusteella tämä ei suinkaan ole Purran mielipide, vaan olemme tottuneet oikeuksiin, joita emme ansaitse. Näinpä hallitus on kovaa kyytiä purkamassa työntekijöiden oikeusturvaa. Missä poliitikko, siellä valhe ja sumutus.
Terveisiä teille köyhille täältä mun kesämökiltä
t: riikka