Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisiä vaivaa, kun he lähettävät Whatsapp -viestejä yöllä?

Vierailija
25.06.2025 |

Huomasin nyt aamulla, että eräs henkilö oli lähettänyt minulle yöllä klo 01 viestin, jossa ihan vaan  kysyy kuulumisiani, kun hän tietää, että olen nyt kesälomalla Helsingissä käymässä. Onneksi pidän aina yöllä puhelinta äänettömänä, niin en herännyt.

Eikö tuo ole vähän outoa, että yöllä lähetetään viestejä? Eikö tuonkin viestin olisi voinut lähettää vaikka aamulla klo 9? Entä jos olisin unohtanut laittaa puhelimen äänettömälle, niin minähän olisin herännyt siihen piippaukseen ihan turhaan. Tuntuu, että nykypäivänä ollaan oikeasti tosi itsekkäitä eikä yhtään ajatella muita.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sen merkkiäänen asetuksistayöksi  pois. Lähettäjä on voinut tarkoittaa että luet viestin sitten joskus kun sinulle sopii. Laittanut valmiiksi niin ei itse unohda 

Vierailija
2/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomannut sinun olevan vielä hereillä, eikä WA näytä kuka on linjoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit soittanut sille klo 6 ja kertonut kuulumisia.

Vierailija
4/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole koskaan mitkään viestiäänet päällä

Vierailija
5/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaiset päivärytmit. Itse kun kuulun isoon WA-ryhmään (n. 25 jäsentä), jossa on sekä iltaihmisiä että aamuihmisiä, niin olen kyllä onnellinen puhelimen älä häiritse -toiminnosta. Joskus kun saattaa joku viesti tulla puolen yön jälkeen ja siihen vastaus aamuviideltä.

Vierailija
6/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä ihmettelen. Viestiä laitetaan 2.30 tai aamuyöllä 01.00-05.00 välillä ja kysellään jostakin asiasta johon halutaan lähes heti vastaus:D 

Vierailija
7/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina puhelimen yöksi äänettömälle ja lentotilaan osittain juurikin tästä syystä. Ja oletan että kaikki järkevät ihmiset tekevät myös näin, siksi saatan ihan hyvin lähetellä viestejä ihmisille keskellä yötä asian tullessa mieleen jotta saan sen pois mielestäni.

Vierailija
8/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku! Nyt on Aapeen päivä P ILAL LA. 

😳😩😩😩😩😩😩😩😩😩😩😵💫

Vierailija
9/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huomannut sinun olevan vielä hereillä, eikä WA näytä kuka on linjoilla. 

Siis että WA mahdollistaa sen muiden paikallaolon kyttäyksen, kamala ominaisuus. 

Vierailija
10/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ihmisillä voi olla niin että haluaa kyllä saada itselleen tärkeät viestit heti joten ei haluaisi pitää puhelinta äänettömällä. Sitten kun jostain ryhmästä tuutataan viestiä läpi yön, niin siinä menee yöunet.

Vierailija
11/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla ihmisillä voi olla niin että haluaa kyllä saada itselleen tärkeät viestit heti joten ei haluaisi pitää puhelinta äänettömällä. Sitten kun jostain ryhmästä tuutataan viestiä läpi yön, niin siinä menee yöunet.

Jos haluaa pitää äänet päällä, voi käyttää seuraavia vaihtoehtoja:

- älä häiritse -tila, johon lisää poikkeukseksi ne numerot, joista viestit ja puhelut saa tulla läpi

- äänet päällä, mutta hiljentää ne "kilkattavat" WA-ryhmät

Vierailija
12/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille näyttää kännykkä kasvaneen kiinni käteen. 😯

Vierailija
13/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omaa torveilua jos ei osaa yksittäistä ryhmää / henkilöä hiljentää.

Vierailija
14/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa lähetellä viestejä yöllä, vaikka oma puhelin onkin aina yömoodissa klo 22 jälkeen eivätkä viestit tule läpi. Sähköposteja olen lähetellyt myöhäänkin ajastetusti, eli ne lähtevät vasta klo 8. En pidä sopivana käytöksenä lähettää ei-kiireellisiä viestejä yöllä.

Vierailija
15/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulee sinulle nyt suuuuuuuuuuuurena yllärinä, mutta ihmiset ovat hyvin erilaisia vuorokausirytmeissään. JOtkut ovat ilta- ja jotkut aamuvirkkuja. Lisäksi ihmisillä on erilaisia ammatteja, joissa voi olla erilaisia työvuoroja eri aikaan vuorokaudessa. Yhteiskuntamme ei pysähdy koskaan ja siksi asioita tapahtuu 24/7. Myös muualla maailmassa. On myös olemassa eri aikavyöhykkeitä, mutta se voi olla nyt ap:lle jo vähän liian haastavaa ajatella. 

Näin ollen, tiedokseksi, nykyinen viestintätapa ei edellytä soveliasta yhteydenottoaikaa ja siihen ei lliity tiukkaa käytösetikettiä. Etenkin, kun osaat säätää puhelimesi äänettömälle. Joten ole huoleti; tuttavasi ovat ihan normaaleja ihmisiä ja sinä vain vähän joudut nyt ihmettelemään maailman asioita hetken aikaa. 

Vierailija
16/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole vastaanottajan vika vaan lähettäjän! Ei ole hyvää käytöstä häiritä toisia yöllä. Tosi ilkeää ja typerää tuollainen.

Ei nyt ole mitenkään oikein, että vastaanottajan pitäisi tajuta eliminoida häiriköt vaan häiriköijä toimii väärin ja sen pitäisi itse ajatella muitakin.

Vierailija
17/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, boomer... Opetelkaa nyt vihdoinkin ne automaattiset asetukset, on olleet kuitenkin peruskamaa puhelimissa kohta 20 vuotta. Pm vastaanottajan vastuulla pitää puhelun äänettömällä silloin kun ei halua sen pitävän ääntä (doh!) 

Vierailija
18/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tyypi. Täysin rajaton.

Poistaisin tuollaisen tuttavapiiristäni kokonaan.

Vierailija
19/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jauhat etkä kerro sitä ihmiselle itselleen. Mikä_sinua_oikein_vaivaa?

20/117 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat yllättää 😄