Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisitko muuttaa Helsingin ydinkeskustaan?

Vierailija
24.06.2025 |

Jos kahiseva ei olisi esteenä?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa ja ammun itseäni mieluummin jalkaan kuin muuttaisin Helsinkiin. Hyi hitto. 

Huvittavia nämä kaikki alapeukutukset kun ihmiset kertovat mielipiteitään. Ihan kun kaikkien olisi PAKKO rakastaa tuota kaupungin irvikuvaa. 

Vierailija
62/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ytimessä asuminen tarkoittaa Kamppia, niin en. Sen sijaan kaikissa niissä osoitteissa, jotka ovat olleet kantakaupunkia, olen viihtynyt.

Saariniemenkatu, Korkeavuorenkatu, Mäntytie, Kristianinkatu, Ensimmäinen linja - pelkkää plussaa jokainen osoite eri elämäntilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Espoossa ja ammun itseäni mieluummin jalkaan kuin muuttaisin Helsinkiin. Hyi hitto. 

Huvittavia nämä kaikki alapeukutukset kun ihmiset kertovat mielipiteitään. Ihan kun kaikkien olisi PAKKO rakastaa tuota kaupungin irvikuvaa. 

Minulta on mennyt 20 vuotta tottua tähän. Poistottuminen veisi toiset 20 vuotta. 

Vierailija
64/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä heti trolli tupla-alapeukuttamassa heh. Onko tämä joku yläaste wää wää mä en tykkää, heti tupla alapeukkuja. Huoh. 

Vierailija
65/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nää useimmat keskustan myynnissä olevat asunnot oon tuollaisia koirankopin kokoisia, kuka tuollaisessa haluaa asua?

Jaa, minä haluan.

Myyn juuri isompaa asuntoa lähiöstä ja ostin tilalle keskustasta pienen kaupunkikodin ja loppurahat sijoitan osinkoja tuottavasti.

Vierailija
66/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, olen asunut keskustassa parissa paikassa ja ihan ok oli se. Asun nyt vähän enemmän Helsingin laitamilla, luontoa lähempänä.

Miksi luonnon läheisyys on tärkeää? Kuinka moni käy vaikka kalassa jos lähellä sattuisikin olemaan järvi? Tai siellä soutamassa? Tai kävelemässä/retkeilemässä lähimetsässä

tilastojen mukaan lähes jokainen jolla on mahdollisuus käy kävelemässä luonnossa? 

Vierailija
67/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei sitten ikinä kehä3 sisäpuolelle.

Kuka d o r k a nyt haluaa asua jossain kehä III:n ulkopuolella skutsissa. 

puhu suomea vaan niin joku voi ymmmärtää...  m e t s ä

Skutsi on ihan suomea kyllä, mutta on noloa, kun IhmIset kirjoittavat slangia keskustelupalstalla. Tai mä mä mä, sä, sä, sä, faija ja mutsi jne. Hrrrr, myötähäpeä tulee jostain syystä. Ja minä olen ihan Helsingistä kotoisin. En junan tuoma, vaan ihan alkuperäinen. Nykyään en asu siellä enää, enkä mene takaisin mistään hinnasta.

Vierailija
68/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ydinkeskustaan, mutta töölö ja kruununhaka ovat kivoja nyt esimerkiksi. Kalasatamakin ja Sompasaari ovat jees. 

Vierailija
69/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa. Useassa suurkaupungissa asuneen näkökulmasta juuri Espoo on kaupungin irvikuva. Missä on Espoon keskusta?

Vierailija
70/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nää useimmat keskustan myynnissä olevat asunnot oon tuollaisia koirankopin kokoisia, kuka tuollaisessa haluaa asua?

Jaa, minä haluan.

Myyn juuri isompaa asuntoa lähiöstä ja ostin tilalle keskustasta pienen kaupunkikodin ja loppurahat sijoitan osinkoja tuottavasti.

mitä niillä sitten ostat? Isomman asunnon

Itseä alkaisi ainakin ahdistamaan jos joutuisi asumaan jossakin alle 100 neliön kopissa

Vierailija
71/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin mistään hinnasta. Vastenmielinen paikka.

Vierailija
72/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa. Useassa suurkaupungissa asuneen näkökulmasta juuri Espoo on kaupungin irvikuva. Missä on Espoon keskusta?

Ai missä on Espoon keskusta? No varmaan siellä Espoon keskuksessa 🥱 Tosin minulla on aina ollut asenneongelma Espoota kohtaan. Ikinä en ole päivääkään asunut siellä enkä ollut tippaakaan kiinnostunut asumaan. En tiedä miksi.

Vierailija
73/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo tähän ketjuun, mutta nyt kun oikein mietin: itse asiassa muuttaisin kyllä Kruununhakaan jos olisi varaa. Siellä asunnot ovat vaan auttamattoman kalliita. En tosin tiedä mitä tämän ketjun aloittaja tarkoittaa ydinkeskustalla. Kruna on noin.. öö.. 700 m keskustasta? Riippuu missä kohti ydinkeskusta loppuu ja missä kohti Kruna alkaa..

Ja töölössä asustelen tällä hetkellä hyvinkin onnellisena. 

Vierailija
74/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma piha iso sellainen ja uima-allas pitää löytyä, tuota yhdistelmää ei ihan helpolla saa ydinkeskustasta, joten ei kiitos

Vierailija
75/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta on mennyt 20 vuotta tottua tähän. Poistottuminen veisi toiset 20 vuotta. 

Mikä helvetin poistottuminen? 🤣🤣🤣

Vierailija
76/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingin ydinkeskustassa Kalevankadulla, kahden kadunvälin päässä Stockmannilta. Edullisesti, vuokralla. Ei se mahdotonta ole. Olen asunut myös Ullanlinnassa, Punavuoressa, Kampissa, Kruununhaassa ja Etu-Töölössä. 

Vierailija
77/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi muuttaa Rautatie aseman viereen, koska Puukko Puistossa on niin rauhatonta. 

Vierailija
78/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai missä on Espoon keskusta? No varmaan siellä Espoon keskuksessa 🥱 Tosin minulla on aina ollut asenneongelma Espoota kohtaan. Ikinä en ole päivääkään asunut siellä enkä ollut tippaakaan kiinnostunut asumaan. En tiedä miksi.

Mitä palveluita siellä keskuksessa on? Löytyykö ihan peräti joku S-market. Monella savolaisella kirkonkylällä on enemmän palveluita.

Vierailija
79/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No e. Olen luudannut siellä ihan tarpeeksi, siinä sumpussa. Siellä on vain turisteja, jotka kävelevät nopeasti.

Minä dallaan hitaasti.

Vierailija
80/153 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taitaisi enää jaksaa ihmisiä ja liikennettä. Maalla on mukavaa.