Haluaisitko muuttaa Helsingin ydinkeskustaan?
Kommentit (153)
No jos saisin jonkun miljoona pytingin niin voisin harkita muuten ei kiinnosta vi tun vertaa.
Vierailija kirjoitti:
En ydinkeskustaan, mutta syrjäisempi soppi etelä-Hesessä, vaikka Ullanlinnassa, voisi menetellä.
Etelä-Hese, anna mun nauraa, mistä kirjoittelet? ei täällä mitään Heseä ole, tämä on stadi.
En todellakaan. Täysin surkea kaupunki. Täynnä kamelikuskeja ja muita sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kahiseva ei olisi esteenä ja sitä riittäisi mukavan asunnon hankkimiseen Helsingin ydinkeskustasta, olisi sitä tarpeeksi myös hulppean omakotitalon ostamiseen muualta Suomesta. Etätyöläisenä valitsisin ilman muuta jälkimmäisen.
Muistuttaisin, että omakotitalossa joudut tekemään lumitöitä. Jos asuisit kerrostalossa niin ei tarvitse murehtia. Jossain periferiassa ei myöskään toimi woltit tai foodorat.
Mikä on Helsingin ydinkeskusta? Helsinki on suuri monen keskuksen kaupunki, eikä mikään pikkukyläpahanen torin ympärillä, tyyliin Kuopio tai Turku.
En. Asun noin 2.5 km ydinkeskustasta ja näin on hyvä :)
Ei, siellä on liikaa ulkomaalaisia nykyään (20,8%), mutta 1990-luvulla olisin mielellä vielä asunut, kun siellä oli vaan 2%. Helsinki ei enää ole suomalainen kaupunki, se on tyypillinen amerikkalainen kaupunki.
En missään tapauksessa. Mulle saisi maksaa aika paljon, jotta suostuisin muuttamaan pois itähelsingistä.
Muuttaisin melkeen mielummin vaikka espooseen kuin keskustaan.
Haluan, ja muutankin ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Jos kahiseva ei olisi esteenä ja sitä riittäisi mukavan asunnon hankkimiseen Helsingin ydinkeskustasta, olisi sitä tarpeeksi myös hulppean omakotitalon ostamiseen muualta Suomesta. Etätyöläisenä valitsisin ilman muuta jälkimmäisen.
Hyvä, että sinulla on pienempiä ja toteuttamiskelpoisia haaveita pienelläkin rahalla.
Jos raha ei olisi este, minä en ostaisi hulppeaa omakotitaloa mistään.
Ullanlinnassa taikka Eirassa en viihtyisi alueen konservatiivisuuden vuoksi. Ehkä paras paikka olisi Säästöpankinranta, sopivasti modernin kaupunkikulttuurin ja vanhan Helsingin rajalla.
En muuttaisi. Tykkään asua esim 10-20 min matkan päässä ytimestä. Muutenkin on minusta hullua pitää niin suurta osaa omaisuudesta seinissä. Parempi on on, että MAX 30% nettovarallisuudesta on kodissa ja loput sijoitettuna muihin kohteisiin.
En missään nimessä. Liikaa autoja ja ihmisiä, ei tarpeeksi luontoa ja motissa pussin perällä. Sukulaiset ja kaverit asuvat muualla.
Olen asunut Helsingissä Katajanokalla, Kruununhaassa, Kaartinkaupungissa ja nyt meillä on kakkoskoti Eiranrannassa.
Katajanokka ja Eiranranta ovat ihania, Kruununhaka tylsä ja Kaartinkaupunki meluisa ja epäviihtyisä.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi. Tykkään asua esim 10-20 min matkan päässä ytimestä. Muutenkin on minusta hullua pitää niin suurta osaa omaisuudesta seinissä. Parempi on on, että MAX 30% nettovarallisuudesta on kodissa ja loput sijoitettuna muihin kohteisiin.
Eikö asunto ole tärkein elämässä ja jos olet keskustassa niin et tarvitse edes autoa. Mielestäni ei olisi mitenkään outoa vaikka 90% nettovarallisuudesta olisi asunnossa jos sijainti keskusta. Kunhan ruokaan ja asunnon ylläpitoon on varaa niin mihin sitä enää ylimääristä tarvitsee? Tavoite saavutettu.
Tykkään eniten omakotilähiöistä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Täysin surkea kaupunki. Täynnä kamelikuskeja ja muita sekopäitä.
Kirjoitat asiasta mistä et tiedä mitään. Ei mitään jaxuhalia sinulle vaan pilkallista naurua, Luuseri!
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Mulle saisi maksaa aika paljon, jotta suostuisin muuttamaan pois itähelsingistä.
Muuttaisin melkeen mielummin vaikka espooseen kuin keskustaan.
Opettele kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö asunto ole tärkein elämässä ja jos olet keskustassa niin et tarvitse edes autoa. Mielestäni ei olisi mitenkään outoa vaikka 90% nettovarallisuudesta olisi asunnossa jos sijainti keskusta. Kunhan ruokaan ja asunnon ylläpitoon on varaa niin mihin sitä enää ylimääristä tarvitsee? Tavoite saavutettu.
Minusta tuo on todella outoa ja riskialtista. Miksi laittaa kaikki yhteen koriin?
En haluaisi. Olen asunut pari vuotta Helsingin keskustassa enkä kaipaa sinne takaisin.
M59+