Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisitko muuttaa Helsingin ydinkeskustaan?

Vierailija
24.06.2025 |

Jos kahiseva ei olisi esteenä?

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä jo.

Vierailija
142/153 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en halua asuaHelsingissä, missään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan! Olen asunut Eerikinkadulla  8 vuotta. Se riitti varsin hyvin! Nykyään käyn Helsingissä vain jos on pakko, eli todella harvoin. 

Miksi? Helsinki on suomen käytännössä ainut sivistynyt alue. 

Sivistys, sikäli kun sitä Suomessa enää on, on lähtenyt Helsingistä jo vuosia sitten.

Vierailija
144/153 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajeltiin kerran keskustassa, esim. Jätkäsaaressa. Karua katsottavaa oli.

Jätkäsaari ei ole keskustaa.

Vierailija
145/153 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin toistakymmentä vuotta aivan ydinkeskustassa, muutin pois kun stadista alkoi muodostua fillaristien ja autovihaajien mallikaupunki.

Vierailija
146/153 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin. Valitettavasti ei ole varaa tällä hetkellä.

Et osaa lukea alkua?

Katso uudestaan.

Vierailija
147/153 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustassa on palveluja. Wolt ja Foodora, jotka helpottavat elämää. 

Kauempana olisi luonto ja rauhaa. Mutta sitten taas. Elämä on kivaa, kun on palveluita ympärillä. Nautin kahviloista ja ravintoloista, kaupoista, kauppahallista, museoista jne. 

Voi asua luonnon ja rauhan keskellä, ja sitten käydä keskustassa nauttimassa noista asioista. Matka kestää vartin.

Minä teen toisinpäin. Teen luontokävelyjä 1-2 kertaa viikossa. Tämä riittää. Nautin palveluista. Nytkin leivän päällä peuran makkaraa. Maalla tuostakin saisi vain haaveilla. 

Vierailija
148/153 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauempana olisi luonto ja rauhaa. Mutta sitten taas. Elämä on kivaa, kun on palveluita ympärillä. Nautin kahviloista ja ravintoloista, kaupoista, kauppahallista, museoista jne. 

Voi asua luonnon ja rauhan keskellä, ja sitten käydä keskustassa nauttimassa noista asioista. Matka kestää vartin.

Minä teen toisinpäin. Teen luontokävelyjä 1-2 kertaa viikossa. Tämä riittää. Nautin palveluista. Nytkin leivän päällä peuran makkaraa. Maalla tuostakin saisi vain haaveilla. 

Kuka maaseudusta on puhunut? Puhuin pääkaupunkiseudun lähiöistä. Esim. kauppakeskus Kaaresta taatusti löytyy lihavalikoimaa.

Vierailija
149/153 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan rikas muuttaisi Suomeen edes.

Vierailija
150/153 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa, jos olisi lämmin autotalli ja min 150m2 asunto. 

Vierailija
151/153 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin toistakymmentä vuotta aivan ydinkeskustassa, muutin pois kun stadista alkoi muodostua fillaristien ja autovihaajien mallikaupunki.

Ydinkeskusta vois olla vaan poliitikoille. Kaikki muut pois. Ravintolat pois, opiskelijat pois, kaupat pois, taksit pois. Tehkööt omat ruokansa.

Vierailija
152/153 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi minkään kaupungin keskustaan, ja mitä isompi kaupunki, sitä pahempi. Mulle tulee kurkkukin kipeäksi saasteista, jos joskus joudun yöpymään kaupunkien keskusta-alueella. Ja inhoan meteliä ja vilinää yli kaiken, minä kaipaan luontoa ja rauhaa. Joten jos kaupungissa on pakko asua, niin mahdollisimman luonnonläheinen rauhallinen lähiö kauempana keskustasta.

Vierailija
153/153 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maaseudusta on puhunut? Puhuin pääkaupunkiseudun lähiöistä. Esim. kauppakeskus Kaaresta taatusti löytyy lihavalikoimaa.

Helsinki on paska. Ei kukaan halua siellä asia paitsi poliitikot.