Haluaisitko muuttaa Helsingin ydinkeskustaan?
Kommentit (153)
Ei ole kahiseva esteenä. Asuin siellä ennen mutta muutin vähän yli 10 km pohjoisemmaksi. Olen tyytyväinen siihen ratkaisuun.
En välttämättä. Olen helsingin lähiöissä asunut idässä niin olisivat tutumpia paikkoja.
Sama juttu, olen asunut keskustassa parissa paikassa ja ihan ok oli se. Asun nyt vähän enemmän Helsingin laitamilla, luontoa lähempänä.
Haluaisin. Valitettavasti ei ole varaa tällä hetkellä.
Kyllä ja en. Palvelut ja estetiikka ovat vetovoimatekijöitä, hälinä ja hektisyys luotaantyöntäviä. Asun parjatussa lähiössä, vieläpä 70-luvun kerrostalossa idässä ja viihdyn mainiosti.
Nyt puhutaan siis ydinkeskustasta, ei mistään Töölöstä tai eteläisestä kantakaupungista. Eirassa asuisin ihan ilolla, mutta kahiseva rajoittaa.
Olen asunut kantakaupungin liepeillä lähiössä koko elämäni ja nyt juuri muuttamassa keskustaan. Mielenkiintoista nähdä sekin, voihan sieltä muuttaa taas pois, jos ei tykkää.
En ydinkeskustaan, mutta syrjäisempi soppi etelä-Hesessä, vaikka Ullanlinnassa, voisi menetellä.
Asun Kruununhaassa keskustan liepeillä. Minusta tämä on ihan kiva paikka, vaikka vähän syrjässä.
En. Olen asunut Punavuoressa ja Eirassa. Ei enää kiinnosta. Ja sinne kyllä pääsee aina jos haluaa. Periferiassa on rauha ja luonto lähellä. Ja mökkimatkakin lyhyempi kuin keskustasta.
Jos kahiseva ei olisi esteenä ja sitä riittäisi mukavan asunnon hankkimiseen Helsingin ydinkeskustasta, olisi sitä tarpeeksi myös hulppean omakotitalon ostamiseen muualta Suomesta. Etätyöläisenä valitsisin ilman muuta jälkimmäisen.
Asun jo parin kilometrin päässä, näin on hyvä.
Asuin ihan ydinkeskustassa Kaartinkaupungissa, se on aika ankeaa kesällä. Nyt asun Marjaniemessä, paljon miellyttävämpää. Toki keskustassa voi käydä ravintoloissa syömässä, mutta ei siellä sen takia tarvitse asua. Olen asunut myös Ullanlinnassa, sekin on vähän sumppu, vaikka siellä on mukava käydä.
En. Toisella vanhemmallani on tai oli (en ole ihan varma onko myyty, emme ole niin paljon tekemisissä) asunto siellä. Ei koti, vaan asunto. Taisi periä sen. Helsingissä olen myös kasvanut, en tosin (onneksi) keskustassa.
Asun nyt 2,5 kilometrin päässä Rautatieasemasta. Kysymys on lähinnä, mihin haluaisin muuttaa. Esimerkiksi Töölönlahden uusiin taloihin hyvinkin. Vanhempaan taloon aivan Helsinginniemelle, kuten vaikka Ullanlinnaan en, koska sieltä on niin hankalaa lähteä liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä rivitaloja?
Eikö kerrostalot ole just paras ja halutuin asumismuoto?
Vierailija kirjoitti:
En. Toisella vanhemmallani on tai oli (en ole ihan varma onko myyty, emme ole niin paljon tekemisissä) asunto siellä. Ei koti, vaan asunto. Taisi periä sen. Helsingissä olen myös kasvanut, en tosin (onneksi) keskustassa.
Niin ja takaisin Helsinkiin minua ei saa mikään maailman mahti. Seuraavaksi lähden tästä asunnosta kohti rauhaisia peltomaisemia.
En