Kyllä nyt minullakin alkaa mitta täyttyä tähän pridesekoiluun. Asenne on nyt se, että jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan!
Yläpeukkua Kouvolan pesäpalloilijoille suoraselkäisyydestä. Ollaan neutraaleja, ei puolesta eikä ketään vastaan.
"Radio Suomipopin ohjelma Aamulypsy perui osallistumisensa tiistai-illan Superpesis-otteluun Kouvolassa.
Syynä perumiselle on Pride-kohu, jonka keskelle Kouvolan pesäpalloseura on ajautunut."
"Kouvolan Pallonlyöjät ilmoitti viikonloppuna, ettei seura osallistu Pride-liputukseen, koska se haluaa olla poliittisesti sitoutumaton.
-Me haluamme pelata pesäpalloa. Olemme urheiluseura, emmekä ota kantaa muihin asioihin."
"Aamulypsyn lähetyksen lopussa Juuso Mäkilähde kommentoi päätöstä jättäytyä illan pesispelistä pois.
-Itse mietin, että kun Kopla (Kouvolan Pallonlyöjät) on sanonut, että yhdenvertaisuus ja tasa-arvo ovat heidän arvojaan, niin olisiko tämän ajatuksen voinut tuoda mukaan peliin? Mäkilähde pohti."
Kommentit (718)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dinosaurukset kuolee pois. Nämä jutut on nuorisolle ihan itsestäänselvyyksiä jo. Te konservatiivit jaksatte vielä korista turhanpäiväistä kuolinkorinaanne.
Miten ihmisen sukupuolten määrä on muuttunut viime aikoina? Tai milloin homot alkoivat rakastaa pillua?
Voi ettien että. Sinä jaksat suu vaahdossa vauhkota tästä vielä kiikkustuolissakin. Nuoriso ei edes ajattele koko asiaa. Ne elää ja antaa toisten elää.
Ihan takapuolesta koko prideporukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prideliput pois katukuvasta. Prideliput pois kouluista.
Miksi pitäisi kouluista ottaa pois? 90 prosenttia nuorista ovat pride-lippujen puolella kouluympäristössä. Äärioikeistolaiset saavat tottua näkemään pride-lipun!
Kuinka moni musu tai romani on pride-lippujen kannalla? Miten palet ja muut muslimikulttuurit suhtautuvat homoihin ja transuihin?
Paremmin kuin landen na tsit.
Asuisitko naisena tai homoseksuaalina mieluummin landella vai Iranissa, Palestiinassa tai muussa musumaassa?
Vihervassu ei voi ainakaan asua sukurutsan ja perheväkivallan täyteisellä landella. t. Fatim
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko mäkin äärioikeistolainen tai na tsi, kun en halua pride lippuja katukuvaan, kouluihin tai kauppoihin?
Noh, kait mä sit oon äärioikeistolainen...
Ehkä et. Voit olla ihan vaan ruikuttaja. Voiko turhemmasta asiasta pahastua kuin siitä että julkisilla paikoilla näkyy tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia kannattavia lippuja?
No sitten sinulle on ok islamistiset rukoukset kovaäänisistä julkisilla paikoilla ja muslimit.
Öööh, no niin onkin.
Öööh, no mulle ei ole. Miksi sun mielipide on tärkeämpi kuin mun mielipide?
Mä sallin vapauden kaikille, sullekin. Sä haluat rajoittaa muiden vapautta. Se ei käy.
Pride marssii itseään vastaan. Jotenkin tuntuu, että Pride on vähemmistöjen nostamista jalustalle ja "normaalin" väheksyntää. Mä ennen ajattelin sen olevan yhdenvertaisuusliike, että kaikki ovat samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fuck pride and fuck woke.
What would Jesus do?
-winner-
" Jos et ole meitä vastaan, olet meidän puolellamme."
Huomaa ero.
Vierailija kirjoitti:
"Suomen translaissa nimenomaan sanotaan, että juridisen sukupuolen mukaiseen sijoitteluun vankilassa voidaan tehdä poikkeuksia, jos vangin oma tai muiden turvallisuus sitä vaatii."
Loppuuko transnaisen naiseus siis vankilan portille? Mitä mieltä Seta ja muut transtoimijat ovat ja mitä mahtaisi Euroopan ihmisoikeustuomioistuin todeta? Yleltä muuten löytyy dokkari, jossa transnainen istuu väkivaltatuomiota naisvankilassa.
Ei lopu. Mutta tässä todellisuudessa, missä me muut eletään on nyansseja ja asiat on sujuneet translain myötä niin kuin oli tarkoituskin.
Voin sanoa suoraan olevani vastaan kaikenlaisia irstailijoita. Miten irvokas nimikin tuolla on, pride kun se pitäisi olla shame.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Seuralla on vapaus osallistua tai olla osallistumatta prideen.
Jokaisella yksilöllä ja ryhmällä on vapaus tehdä tästä omat tulkintansa ja muodostaa mielipiteensä.
Jos joku on sitä mieltä että poisjäänti on kannanotto, niin se on hänen mielipiteensä ja hänellä on siihen oikeus.
Fasismia on se, jos yrittää rajoittaa mielipiteenvapautta."
Mikä on seuran mielipide Pridestä? Kerropa se.
Minua ei kiinnosta mitä sinä tulkitset sen olevan, vaan se mitä se on. Ole hyvä ja kerro seuran kanta Pridestä.
Minua ei kiinnosta seuran kanta Pridestä.
Minua kiinnostaa vapaus. Jokaisella on vapaus tehdä niinkuin tahtoo ja olla sitä mieltä kuin tahtoo.
Sinä sen sijaan näytät olevan sitä mieltä, että Kouvolan Pallonlyöjien päätöksestä ei saa olla eri mieltä kuin sinä.
Tulkitsen sinun kommenttisi siten että tykkäät suorittaa seksirikoksia lapsia kohtaan grooming-jengeissä. Tulkitsen asian siten että tykkäät groomata, paiskata ja rääkätä lapsia. Voin sinun mielestäsi maalittaa sinua julkisesti näin koska kyseessä on vain minun tulkintani asioista mitä sinä et ole sanonut.
Taitaa olla aikamoinen joukkopako olla tulossa seuraaviin peleihin KPL:n katsomosta ja ensi kaudeksi seurasta pois. Kuka haluaa pelata vähemmistön oikeuksia sortavassa seurassa? Varmaan joku juntti Esko Pohjanmaalta voi jäädä, mutta kukaan nuori ei tuonne jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko mäkin äärioikeistolainen tai na tsi, kun en halua pride lippuja katukuvaan, kouluihin tai kauppoihin?
Ehkä et. Voit olla ihan vaan ruikuttaja. Voiko turhemmasta asiasta pahastua kuin siitä että julkisilla paikoilla näkyy tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia kannattavia lippuja?
Juurihan te ruikutatte siitä, ettei pesäpalloseura halua osallistua Pride-hömppään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä se ongelma tuleekin, että nykylainsäädännöllä ei voi sulkea sitä seksuaalirikollista ulos, jos hän väittää kokevansa itsensä naiseksi. Aiempi lainsäädäntö vaati vähän muutakin kuin ilmoituksen, jotta juridisen sukupuolen sai muutettua. Tästä uudesta laista on siis haittaa aidoille transnaisille.
On hieman harhaista kuvitella, että seksuaalirikollista ei voisi poistaa naisten taikka yhtä hyvin miesten vessasta. Ja rikollinen varmaan totteleekin jotain vessakylttiä. Tuo on ihan turhaa uhkakuvamongerrusta.
Ei ollenkaan harhaista. Naisten tiloista poistettu seksuaalirikollinen mies kun voi haastaa hänet poistaneen vartijan ja tämän työnantajan oikeuteen, ja hän voittaa jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vasukkien ja kommaritransujen kanssa yhtään mistään eri mieltä olevat ovat nazzeja.
Siinä oli kolme-neljä ihmisryhmää, joita en ole koskaan netin 07-23 huutajien mielikuvituksen ulkopuolella tavannut, mutta joita jokainen muu paitsi se netin näitä huuteleva kommentoija on ;DDDD
Onneksi pysyy visusti netissä, eikä raivoa kaduilla.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transihmisiä kunnioitetaan, koska he voivat käyttää biosukupuolensa tiloja, unisex-tiloja tai invavessoja. Kaikkien tilojen muuttaminen unisex-tiloiksi ei palvele naisten ja tyttöjen etua.
Tämä nimenomaan ei kunnioita transihmisten oikeutta yksityisyyteen ja syrjimättömyyteen. Sanoisit vain, että et välitä toteutuvatko transihmisten oikeudet, kun sehän se asian laita oikeasti on.
Ja miksi ajattelet, että naisten ja tyttöjen oikeuksien pitää jyrätä muiden oikeudet?
Naisten ja tyttöjen oikeudet on säädetty siksi, että muuten me emme ole turvassa fyysiseltä väkivallalta, valitettavasti. Eli tuo viimeinen heittosi on aika paradoksaalinen. Eivät meidän oikeutemme "jyrää" muiden oikeuksia. Tuo "jyrääminen" siis on mielestäsi sitä, ettei meitä saa pahoinpidellä.
Eiköhän se pointti ole että trans-naisten ja trans-tyttöjen pahoinpitely "naisten oikeuksien" nimissä ei ole tarpeellista tai hyväksyttävää.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta on, että te kaikki ilmeisesti luulette, että tällä teidän vauhkoamisella on jotain merkitystä. Aamusta iltaan hirveetä ulinaa. Mitään väliä sillä ei ole.
Sinäkin olet jaksanut ulista oikein ahkerasti transujen kunniaa puolustamassa.
Vierailija kirjoitti:
"Okei. No jos transnaiset eivät ole ongelma vessoissa vaan rikolliset, niin voitaisiinko keskittyä niiden rikollisten ulos sulkemiseen, eikä transnaisten syrjimiseen?"
Miten väärinkäytökset ja niiden estäminen on huomioitu yleisessä sukupuolenvaihtolaissa? Millä tavoin transnaisen, transvestiitin, autogynefiilin tai muun fetisistin erottaa päällepäin? Olisiko kannattanut miettiä tämä etukäteen. Ennen naisten tilaan tunkeutuvan pervon on voinut huutaa ulos, mutta itsemäärittelyn myötä huomauttava henkilö saa syrjintäsyytteen.
Jos olisit oikeasti nainen, niin tiedostaisit sen, että pelkkä mieskehoisen henkilön läsnäolo naisten intiimitiloissa on ahdistavaa, vaikka katse ja kulli pysyisivät aisoissa. Suurin osa naisista ei halua samaa pukkaria ja suihkua edes tuttujen miestyökavereiden kanssa. Miten vaikea joidenkin on käsittää, miten tärkeitä naiserityiset tilat ovat naisille ja tytöille.
Olen nainen. Ja pidän kuvottavana, mitä puhut puolestani.
T. Tyttöjen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dinosaurukset kuolee pois. Nämä jutut on nuorisolle ihan itsestäänselvyyksiä jo. Te konservatiivit jaksatte vielä korista turhanpäiväistä kuolinkorinaanne.
Miten ihmisen sukupuolten määrä on muuttunut viime aikoina? Tai milloin homot alkoivat rakastaa pillua?
Voi ettien että. Sinä jaksat suu vaahdossa vauhkota tästä vielä kiikkustuolissakin. Nuoriso ei edes ajattele koko asiaa. Ne elää ja antaa toisten elää.
Kas kas, ihan niin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin kaikki muutkin tekee. Ikään katsomatta. Paitsi tämä omituisten otusten kerho, jolle ei riitä että saavat rauhassa olla mitä ovat, vaan tunkevat sitä aatettaan julkisesti kaikille muillekin! Olkoot ihan mitä haluavat, ei se haittaa, mutta mikä hitto siinä on, että sitä pitää erikseen mainostaa ja yrittää käännyttä muita? Tulee mieleen joku lahko noista touhuista!
Jaahas, täällä on käynnissä lumihiutaleiden joukkosulaminen, kun jossain on värikäs lippu.
Pitäiskö teidän vahvistaa vähän resilienssiänne?
Eikö tuo kommentti johon vastasin näy viestissäni?