Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä nyt minullakin alkaa mitta täyttyä tähän pridesekoiluun. Asenne on nyt se, että jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan!

Vierailija
24.06.2025 |

Yläpeukkua Kouvolan pesäpalloilijoille suoraselkäisyydestä. Ollaan neutraaleja, ei puolesta eikä ketään vastaan.

"Radio Suomipopin ohjelma Aamulypsy perui osallistumisensa tiistai-illan Superpesis-otteluun Kouvolassa.

Syynä perumiselle on Pride-kohu, jonka keskelle Kouvolan pesäpalloseura on ajautunut."

"Kouvolan Pallonlyöjät ilmoitti viikonloppuna, ettei seura osallistu Pride-liputukseen, koska se haluaa olla poliittisesti sitoutumaton.

-Me haluamme pelata pesäpalloa. Olemme urheiluseura, emmekä ota kantaa muihin asioihin."

"Aamulypsyn lähetyksen lopussa Juuso Mäkilähde kommentoi päätöstä jättäytyä illan pesispelistä pois.

-Itse mietin, että kun Kopla (Kouvolan Pallonlyöjät) on sanonut, että yhdenvertaisuus ja tasa-arvo ovat heidän arvojaan, niin olisiko tämän ajatuksen voinut tuoda mukaan peliin? Mäkilähde pohti."

https://www.is.fi/urheilu/art-2000011320393.html

Kommentit (718)

Vierailija
341/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mäkin äärioikeistolainen tai na tsi, kun en halua pride lippuja katukuvaan, kouluihin tai kauppoihin?

Noh, kait mä sit oon äärioikeistolainen...

Ehkä et. Voit olla ihan vaan ruikuttaja. Voiko turhemmasta asiasta pahastua kuin siitä että julkisilla paikoilla näkyy tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia kannattavia lippuja?

No sitten sinulle on ok islamistiset rukoukset kovaäänisistä julkisilla paikoilla ja muslimit.

Öööh, no niin onkin.

Vierailija
342/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transihmisiä kunnioitetaan, koska he voivat käyttää biosukupuolensa tiloja, unisex-tiloja tai invavessoja. Kaikkien tilojen muuttaminen unisex-tiloiksi ei palvele naisten ja tyttöjen etua.

Tämä nimenomaan ei kunnioita transihmisten oikeutta yksityisyyteen ja syrjimättömyyteen. Sanoisit vain, että et välitä toteutuvatko transihmisten oikeudet, kun sehän se asian laita oikeasti on.

Ja miksi ajattelet, että naisten ja tyttöjen oikeuksien pitää jyrätä muiden oikeudet? 

Naisten ja tyttöjen oikeudet on säädetty siksi, että muuten me emme ole turvassa fyysiseltä väkivallalta, valitettavasti. Eli tuo viimeinen heittosi on aika paradoksaalinen. Eivät meidän oikeutemme "jyrää" muiden oikeuksia. Tuo "jyrääminen" siis on mielestäsi sitä, ettei meitä saa pahoinpidellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mäkin äärioikeistolainen tai na tsi, kun en halua pride lippuja katukuvaan, kouluihin tai kauppoihin?

Ehkä et. Voit olla ihan vaan ruikuttaja. Voiko turhemmasta asiasta pahastua kuin siitä että julkisilla paikoilla näkyy tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia kannattavia lippuja?

Voi ruikuttaa. Juuso esimerkiksi loukkaantui siitä että urheiluseura sanoi haluavansa olla vain urheiluseura ja jättää politiikan muille.

Vierailija
344/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kerhoon.  Nyt lappaamme sitten aatteeseen pakotettuina intersektioaktivisteja uuniin porukalla.  Itsehän tähän pakottivat.  Puolesta tai vastaan, aina pakottajia vastaan!

Vierailija
345/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britannian korkein oikeus katsoi naisten ja tyttöjen oikeudet jakamattomiksi. En ymmärrä, miksi heikomman sukupuolen oikeudet olisivat väärin. Ymmärrän, että se aiheuttaa tiettyjä ongelmia transnaisille, mutta heidän oikeutensa eivät saa kumota biologisten naisten ja tyttöjen oikeuksia.

Transnaisilla nyt kuitenkin on sivistyneissä maissa myös oikeudet. Ne eivät myöskään ole missään suuressa ristiriidassa naisten oikeuksien kanssa, vaikka niin yritetään kovasti väittää. Varmasti esim. urheilussa täytyy tehdä linjauksia, jotka sulkevat transnaisia ulos, mutta niin sieltä suljetaan myös muita naisia, joilla on vaikka luontaisesti korkea testosteronitaso.

Ja ihan samall

Tässäpä se ongelma tuleekin, että nykylainsäädännöllä ei voi sulkea sitä seksuaalirikollista ulos, jos hän väittää kokevansa itsensä naiseksi. Aiempi lainsäädäntö vaati vähän muutakin kuin ilmoituksen, jotta juridisen sukupuolen sai muutettua. Tästä uudesta laista on siis haittaa aidoille transnaisille.

On hieman harhaista kuvitella, että seksuaalirikollista ei voisi poistaa naisten taikka yhtä hyvin miesten vessasta. Ja rikollinen varmaan totteleekin jotain vessakylttiä. Tuo on ihan turhaa uhkakuvamongerrusta. 

Vierailija
346/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prideliput pois katukuvasta. Prideliput pois kouluista.

Miksi pitäisi kouluista ottaa pois? 90 prosenttia nuorista ovat pride-lippujen puolella kouluympäristössä. Äärioikeistolaiset saavat tottua näkemään pride-lipun!

Itsekö keksit tuon prosenttiluvun, vai mistä sen repäisit? Vaikka olisi tottakin, niin niillä jäljelle jäävillä on ihan sama oikeus vastustaa aatetta. Mitä jos he sitten alkavat avoimesti tuosa esiin omaa kantaansa omine banderolleineen ja lippuineen? Kouluissa ei pidä lietsoa oppilaiden vastakkainasettelua ja pyrkiä ohjailemaan ja manipuloimaan lasten ja nuorten mielipiteitä mihinkään suuntaan. Koulun pitää säilyä neutraalina, ja keskittyä opettamiseen. Jokaisella on oikeus muodostaa asioista omat mielipieensä ilman painostusta ja aivope

Enkä ole. Päinvastoin kannatan uskontoa neutraalina oppiaineena, jossa kerrotaan ilman minkäänlaista kiihkoilua erilaisiata uskonnoIsta. Se on yleissivistystä tietää, mitä mihinkin uskontoon kuuluu. On myös ok, että oman maan valtauskonnon oppeja avataan tarkemmin, mutta sitäkään ei saa tuputtaa. Eikä koulussa niin tehdäkään. Rippikoulussa asiat esitetään siitä näkökulmasta, että oletusarvoisesti rippikouluun menevät uskovat Jumalaan, mutta nne meneminen onkin sitten ihan vapaaehtoista, eikä edes siellä uskontoa tuputeta aggressiivisella tavalla. Peruskoulussa kenenkään kantaan ei tule pyrkiä vaikuttamaan, vaan opettajien tulee suhtautua opettamiinsa asioihin neutraalisti. Täysin neutraalisti voi opettaa myös, että on olemassa näitä pride ihmisiä, ja kertoa mitä se tarkoittaa, ja mitä kaikkea heidän ajattelunsa ja toimintansa edustaa, mutta sitä ei pidä millään tavalla idealisoida tai tyrkyttää. Ainoastaan selittää asia pyrkimättä mitenkään ohjailemaan lasten ajatuksia. 

Vierailija
347/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sanonta meni, että tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla.

Vierailija
348/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuonoonhan pitäisi mokomia peäpalloilijoita vetäistä.

Vierailija
349/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Seuralla on vapaus osallistua tai olla osallistumatta prideen. 

Jokaisella yksilöllä ja ryhmällä on vapaus tehdä tästä omat tulkintansa ja muodostaa mielipiteensä.

Jos joku on sitä mieltä että poisjäänti on kannanotto, niin se on hänen mielipiteensä ja hänellä on siihen oikeus.

Fasismia on se, jos yrittää rajoittaa mielipiteenvapautta."

Mikä on seuran mielipide Pridestä? Kerropa se.

Minua ei kiinnosta mitä sinä tulkitset sen olevan, vaan se mitä se on. Ole hyvä ja kerro seuran kanta Pridestä.

Vierailija
350/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on, että te kaikki ilmeisesti luulette, että tällä teidän vauhkoamisella on jotain merkitystä. Aamusta iltaan hirveetä ulinaa. Mitään väliä sillä ei ole.

Ei saisi edes keskustella, niinkö?

Vierailija
351/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Okei. No jos transnaiset eivät ole ongelma vessoissa vaan rikolliset, niin voitaisiinko keskittyä niiden rikollisten ulos sulkemiseen, eikä transnaisten syrjimiseen?"

Miten väärinkäytökset ja niiden estäminen on huomioitu yleisessä sukupuolenvaihtolaissa? Millä tavoin transnaisen, transvestiitin, autogynefiilin tai muun fetisistin erottaa päällepäin? Olisiko kannattanut miettiä tämä etukäteen. Ennen naisten tilaan tunkeutuvan pervon on voinut huutaa ulos, mutta itsemäärittelyn myötä huomauttava henkilö saa syrjintäsyytteen. 

Jos olisit oikeasti nainen, niin tiedostaisit sen, että pelkkä mieskehoisen henkilön läsnäolo naisten intiimitiloissa on ahdistavaa, vaikka katse ja kulli pysyisivät aisoissa. Suurin osa naisista ei halua samaa pukkaria ja suihkua edes tuttujen miestyökavereiden kanssa. Miten vaikea joidenkin on käsittää, miten tärkeitä naiserityiset tilat ovat naisille ja tytöille.

Vierailija
352/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on, että te kaikki ilmeisesti luulette, että tällä teidän vauhkoamisella on jotain merkitystä. Aamusta iltaan hirveetä ulinaa. Mitään väliä sillä ei ole.

Ei saisi edes keskustella, niinkö?

Ihan vapaasti vaan. Hyvä että jokainen toimii vahvuusalueellaan. Teillä se on tyhjänpäiväinen vouhottaminen.

Vierailija
353/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dinosaurukset kuolee pois. Nämä jutut on nuorisolle ihan itsestäänselvyyksiä jo. Te konservatiivit jaksatte vielä korista turhanpäiväistä kuolinkorinaanne.

Miten ihmisen sukupuolten määrä on muuttunut viime aikoina? Tai milloin homot alkoivat rakastaa pillua?

Vierailija
354/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fuck pride and fuck woke.

What would Jesus do?

-winner-

Vierailija
355/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulypsy ja sen pelleporukka Juuso Mäkilähde, Tuukka Ritokoski ja Juha Perälä meni boikottiin. Varsinkin tuo Ritokoski on kyllä ollutkin velttoudessaan ja typerissä jutuissaan syy vaihtaa kanavaa. Urheiluseuran tehtävä on hoitaa urheilua eikä politiikkaa ja Aamulypsyn kusipäät on heti heitä canceloimassa kun eivät innostu homostelusta niinkuin Ritokoski.

Kyllä konservatiivia ottaa todella koville jos joku tekee sitä samaa mitä he itse tekevät koko ajan. Eli käyttävät vapauttaan osallistua tai olla osallistumatta tapahtumiin oman poliittisen vakaumuksensa mukaisesti.

Vierailija
356/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten sinulle on ok islamistiset rukoukset kovaäänisistä julkisilla paikoilla ja muslimit.

Öööh, no niin onkin.

Öööh, no mulle ei ole. Miksi sun mielipide on tärkeämpi kuin mun mielipide?

Vierailija
357/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYS!!!! ÄLÄ PILAA HYVÄÄ ÖYHÖTYSTÄ FAKTOILLLA!!! POINTTINA ON YLEISTÄÄ ETTÄ KAIKKI TRANSNAISET OVAT RIKOLLISIA!!! NIH!!!!

Kaikki transnaiset eivät ole rikollisia, mutta penikset eivät silti kuulu naisten ja tyttöjen tiloihin, vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin, ryhmiin, kiintiöihin, palveluihin ja urheilusarjoihin. 

Vierailija
358/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuollaista asiaa "kuin naisten oikeus peniksettömyyteen" ei ole olemassa missään ihmisoikeussopimuksessa tai lainsäädännössä. Sukupuolitetut tilat ovat yhteisöissä syntyneitä käytännöllisiä järjestelyjä, eivät ihmisoikeus tai lain säätelemä asia. On hyvä, että on olemassa toimivia tiloja, mutta näihin ei naisilla ole mitään kaikkien muiden oikeudet polkevaa erityisoikeutta."

Missä, milloin ja kenen kanssa neuvoteltiin Suomen naisten ja tyttöjen tilojen muuttaminen unisex-tiloiksi?

Pieni gallup: kuinka moni nainen tai tyttö haluaa oikeasti törmätä naisille osoitetussa tilassa yllätyskulliin?

En halua törmätä niissä yhtään sen enempää pimppeihinkään. Siksi suuntaan katseeni mieluummin muualle kuin kenenkään genitaaleihin. Eli kyllä minulle on aidosti herttaisen yhdentekevää, mitä siellä haaroissa kenelläkin on tai on olematta. Enkä toivottavasti ole kasvattanut tyttäriänikään sen suurempaan kiinnostukseen aiheen tiimoilta.

Vierailija
359/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vasukkien ja kommaritransujen kanssa yhtään mistään eri mieltä olevat ovat nazzeja.

Vierailija
360/718 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Seuralla on vapaus osallistua tai olla osallistumatta prideen. 

Jokaisella yksilöllä ja ryhmällä on vapaus tehdä tästä omat tulkintansa ja muodostaa mielipiteensä.

Jos joku on sitä mieltä että poisjäänti on kannanotto, niin se on hänen mielipiteensä ja hänellä on siihen oikeus.

Fasismia on se, jos yrittää rajoittaa mielipiteenvapautta."

Mikä on seuran mielipide Pridestä? Kerropa se.

Minua ei kiinnosta mitä sinä tulkitset sen olevan, vaan se mitä se on. Ole hyvä ja kerro seuran kanta Pridestä.

Minua ei kiinnosta seuran kanta Pridestä.

Minua kiinnostaa vapaus. Jokaisella on vapaus tehdä niinkuin tahtoo ja olla sitä mieltä kuin tahtoo.

Sinä sen sijaan näytät olevan sitä mieltä, että Kouvolan Pallonlyöjien päätöksestä ei saa olla eri mieltä kuin sinä.