Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua alkanut toden teolla ahdistaa tämä Pride vouhotus.

Vierailija
24.06.2025 |

Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.

Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkokin on uhan alle mennyt mukaan. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.

Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.

Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?

Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.

Kommentit (782)

Vierailija
581/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ahdistuksesi, kaikki erilainen/vieras pelottaa helposti. Sinulla ei liene seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ystäviä/läheisiä? Kaikki ovat heteroita? Jos ystävystyisit seksuaalivähemmistöön kuuluvan kanssa, ahdistus vähenisi. Itsellä on ystävinä heitä ja parempia ystäviä saa hakea 🙂

En ikinä tohtisi olla lesbon ystävä. En voisi koskaan olla varma, ettei hän salaa kuvittelisi minusta jotain pervoa ja kammottavaa.

On niin paljon helpompaa kun naiset on naisia ja miehet miehiä. 

Vierailija
582/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ahdistuksesi, kaikki erilainen/vieras pelottaa helposti. Sinulla ei liene seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ystäviä/läheisiä? Kaikki ovat heteroita? Jos ystävystyisit seksuaalivähemmistöön kuuluvan kanssa, ahdistus vähenisi. Itsellä on ystävinä heitä ja parempia ystäviä saa hakea 🙂

En ikinä tohtisi olla lesbon ystävä. En voisi koskaan olla varma, ettei hän salaa kuvittelisi minusta jotain pervoa ja kammottavaa.

Onhan tää trolli? :DDD Jos ei niin voi kuule sulla on aivan suuret luulot itsestäsi :D Ei sitä lesboystävääsi sinä voisi vähempää kiinnostaa. Olen itse lesbo, enkä todellakaan ole ikinä ollut tippaakaan kiinnostunut kenestäkään heteroystävästäni muuten kuin platonisesti - päinvastoin nämä "hetero"ystäväni taas ovat kylläkin kiinnostuneet minusta, mutta ei se ole minua haitannut. Lesboilla on paljon korkeammat kriteerit kuin sinä, trust me.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa sellaista kirkkoa, joka ei hyväksy Pride porukkaa. Haluaisin liittyä siihen. Erosin EvLut kirkosta vuonna 2014.

Lähetyshiippakunta on. Käy tutustumassa.

Mitä kristillisempi, sen ahdasmielisempi. Herätysliikkeistä löydät kaltaisiasi. 

Vierailija
584/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne joita tiedän "ahdistavan pride" (joita ei ole monta onneksi, ja en siis todellakaan ole läheinen sellaisten kanssa) kamppailevat jonkun oman identiteettikriisinsä kanssa. Sitten heitä ahdistaa se, kun näkevät että muut ovat avoimesti omia itsejään, mutta eivät itse uskalla. Samoin kun kaikki tietämäni homofobikot ovat osoittautuneet homoiksi itse. Jos Pride ahdistaa, niin se syy löytyy todellakin sinusta, ei itse asiasta mitenkään. Pride on äärimmäisen tärkeä asia.

Miksi Prideen sitten on täytynyt sotkea puoluepolitiikka, Palestiina, sukupuolihämmentyneet teinitytöt, turrit, fettarit, lasten transiuttaminen, mmuuttopolitiikka ja hallituksen kaataminen? Etkö ole huomannut, että Pride on todella kaukana LGB-väestä ja että homoseksuaaleja on kaikista poliittisista suuntautumisista?

Vierailija
585/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa tämä suviseura-vouhotus, kaikki palstat ja lehdet täynnä jotain uskistapahtumaa. Pöh.

Vierailija
586/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesbot ovat naisia. Naisista kiinnostuneet transidentifioituvat miehet ovat heteromiehiä.

Vierailija
587/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että Stubb ymmärsi tänä vuonna diplomaattisista syistä olla sekaantumatta Pride vouhotukseen. Tästä pisteet Stubille!  Eiköhän Pride ala vähitellen laantua kun jengi ymmärtää ettei sillä ole mitään positiivista vaikutusta.

Stubb on ensimmäinen presidentti, joka toimii Priden suojelijana. Hän on myös itsekin biseksuaali (sanonut julkisesti itse). Jos et tiedä mitä positiivisia vaikutuksia Pridellå on ollut ja on, niin olet vain todella tietämätön. Olen ollut pridessä töissä monta kertaa, ja se miten paljon kiitosta olen saanut tärkeästä työstä on aivan korvaamatonta.

Sittenhän Pridestä kannattaisi tehdä koko kansan juhla ja poistaa puoluepoliittiset viittaukset ja transtuputus.

Vierailija
588/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääkin keskustelu on todella surullinen esimerkki siitä, että miksi Prideä todellakin tarvitaan ja paljon. Pitäkää vihapuheet mahassanne, rakkaus voittaa.

Priden saastetta ei tarvita mihinkään

Osoitat juuri omalla kommentillasikin, että todellakin tarvitaan. Miten ihmisoikeudet ovat mielestäsi "saastetta"? Olisiko sinulle sitten ok, että sinulta otettaisiin ne pois? Miten toisten Priden viettäminen voi häiritä sinua mitenkään? Ei sinua kukaan pakota sinne osallistumaan jos et halua.

Voisiko joku vihdoin luetella ne ihmisoikeudet, jotka puuttuvat Suomen transuilta ja homoilta? Monta päivää olet mekastanut, mutta ensimmäistäkään puuttuvaa oikeutta et ole listannut.

Vierailija
589/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pridellä ei todellakaan yritetä "käännyttää" ketään yhtään millään lailla. Sen ideahan juurikin on se, että jokainen saa olla vapaasti itsensä ja rakastaa vapaasti. Mutta suvaitsemattomuutta, syrjintää ja vihaa ei todellakaan tule hyväksyä. Voisko nää pridestä häiriintyvät käsitellä identiteettiongelmiaan ilman, että tarvitsee mesota netissä asioista, joista eivät tiedä yhtään mitään. Teidän ei tosiaan todellakaan tarvitse siihen osallistua, mutta antakaa osallistua niiden jotka haluaa, se ei ole mitenkään pois keneltäkään.

Sukupuolihämmentyneillä teinitytöillähän se identiteettiongelma on. Kannattaisi poistaa se transtuputus ja punavihreä politikointi, niin LGB väkikin voisi olla tervetullut.

Vierailija
590/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon olisi mielipiteitä aiheesta, mutta sanon nyt vain, että on outoa, että aiheelle ja liputukselle on omistettu kokonainen kuukausi. Onhan paljon muitakin merkittäviä vähemmistöjä, sanotaan nyt vaikkapa masentuneet tai muista mielenterveysvaikeuksista kärsivät tai kärsineet. Miettikää, jos olisi kokonainen kuukausi mielenterveysliputusta ja lehdessä juttuja eri häiriöistä. Tai vaikkapa maahanm.-taustaisten kuukausi. Tai saamelaisten kuukausi. Tai vanhusten. Lasten. Väkivaltarikosten uhrien. Päihdeongelmaisten. Aktiivisesti (jossakin) uskossa olevien. Kroonisesti sairaiden ja vammaisten.

Pointti on siis: miksi juuri tämä aihe.

Samaa ihmettelen. Miettikää vaikka sellaista vähemmistöä kuin romanit. Sitä todellakin syrjitään ja siihen suhtaudutaan ennakkoluuloisesti. En kuitenkaan ole nähnyt yhdenkään valtaväestöläisen liputtavan romanilipulla tai meuhka

Ja vaikka kuukausi liputettaisi mt ongelmaisille niin muuttuisiko mikään? Tai minkä pitäisi? Pitääkö minun tietää miten saan jonkun masennuksen pois? Haluaisinko itse tulla määritellyksi jonkun (minkään) yksittäisen ominaisuuteni kautta?

En haluaisi. Siksi en ymmärrä mihin Pride pyrkii. Ihmisten luokittelun ja jakamisen lisäksi. Tuo ajattelutapa puistattaa.

Vierailija
591/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osallistu Prideen mutta ei mulla sitä mitään vastaankaan ole. En ole myöskään kokenut, että se häiritsisi millään tavalla. Tuntuu että ap vain etsii ärsyyntymisen syitä tyhjästä.. 

Niinhän se juuri on, että ap:n kaltaisten "pridestä häiriintyjien" ongelma liittyy ihan muuhun kuin oikeasti Prideen mitenkään. Aloitusteksti on ihan kuin trollausviesti. On se enemmistöä olevan cis-heteronaisen asema yhteiskunnassa niin kovin "vaikea" joo :DD

Mikä ihmeen c*s? Jospa välttäisit c-slurrin käyttöä, sillä se on ideologista kielenkäyttöä. Eikö pakkosukupuolittaminen ollut suurin mahdollinen synti.

Vierailija
592/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne joita tiedän "ahdistavan pride" (joita ei ole monta onneksi, ja en siis todellakaan ole läheinen sellaisten kanssa) kamppailevat jonkun oman identiteettikriisinsä kanssa. Sitten heitä ahdistaa se, kun näkevät että muut ovat avoimesti omia itsejään, mutta eivät itse uskalla. Samoin kun kaikki tietämäni homofobikot ovat osoittautuneet homoiksi itse. Jos Pride ahdistaa, niin se syy löytyy todellakin sinusta, ei itse asiasta mitenkään. Pride on äärimmäisen tärkeä asia.

Höpöhöpö. 

Vierailija
593/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä homoja nyt pakko kattoa koko ajan. Hellitä nyt hetkeksi. Ota vaikka kahvi. 

Homot ova pikkiriikkinen vähemmistö Pridessä. Homot on ulkoistettu omista pippaloistaan ja Pride on valjastettu transpakotukseen ja punavihreän politikoinnin jatkeeksi. Pridellä pyörivät nykyään transit, sukupuolisekoilevat teinitytöt, Palestiina-aktivistit, vegaanit, hallituksen kaatajat, heteroqueerit, heteroturrit, heterokinkyt, heteropolyamoriset, heteropervot, heteroaseksuaalit ja muut heterot, jotka haluavat aakkosjengiin, koska heillä on hassunvärinen tukka ja vinkeitä mieltymyksiä.

Vierailija
594/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeudet eivät todellakaan ole mikään mielipideasia. Jos joku väittää että muka on, niin luovuttakoot omansa sitten. 

Ihmisoikeudet ovat mitä suurimmassa määrin neuvottelukysymys. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet eivätkä samanlaiset kaikissa kulttuureissa. Jostain syystä sateenkaariaktivisteja ei kiinnosta ne maailmankolkat, joissa ihmisoikeuksia ei juuri ole. Kullin vieminen naisten tiloihin, naisurheiluun ja lesbojen seksielämään eivät ole ihmisoikeuksia.

Vierailija
595/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa sellaista kirkkoa, joka ei hyväksy Pride porukkaa. Haluaisin liittyä siihen. Erosin EvLut kirkosta vuonna 2014.

Lähetyshiippakunta on. Käy tutustumassa.

Mitä kristillisempi, sen ahdasmielisempi. Herätysliikkeistä löydät kaltaisiasi. 

Vassuilla ja transuilla ei ole oikein varaa uikuttaa ahdasmielisyydestä :D 

Vierailija
596/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ulkomaisissa lomakohteissa on liikaturismi kun ihmisiä nyt vaan on maailmassa niin paljon. Tällaisissa  Pride tapahtumissa myös on aivan liika osallistuja määrä kun ihmisiä nyt on vaan niin paljon ja johonkinhan sitä on mentävä vaikka vain ajankuluksi..

Vierailija
597/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli "todella, todella mahtavaa" tyhmyyttä suomalaisilta poliitikoilta osallistua toisen maan prideen...

Vierailija
598/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyväksytte avoimesti myös toisin ajattelijat? Kuten konservatiivikristityt?"

Tietenkin heillä on oikeus mielipiteeseensä. Mutta ei siihen että vaativat kaikkia muitakin elämään konservatiivisesti. Eläköön itse. Siihen heillä on oikeus.

Konservatiivisuus kuuluu kristinuskoon. Miksi Pride haluaa väenvängällä tunkeutua kirkkoon ja tehdä siitä jotain mitä se ei ole?

Koska se voi. Kirkko kiltisti nöyrtyy polvilleen näiden edessä, suurin osa heistä ei edes kuulu kirkkoon. Eivät tule koskaan olemaan tyytyväisiä, hamuavat aina vain lisää valtaa. 

Vierailija
599/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeudet eivät todellakaan ole mikään mielipideasia. Jos joku väittää että muka on, niin luovuttakoot omansa sitten. 

Monissa maissa uskonto sanelee mielipiteetkin. 

Vierailija
600/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli "todella, todella mahtavaa" tyhmyyttä suomalaisilta poliitikoilta osallistua toisen maan prideen...

Periaatteessa joo, mutta Budapestin Prideen osallistumisella on sentään jotain vaikutusta ja oikea riski. Mitä sellainen aktivismi on, jossa ei ole henkilökohtaista riskiä ja on lähinnä tälläytymistä ja näyttäytymistä, kuten näillä sukupuolihämmentyneillä teinitytöillä?