Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua alkanut toden teolla ahdistaa tämä Pride vouhotus.

Vierailija
24.06.2025 |

Mitä tehdä tän ahdistuksen kanssa? On ollut jo vuosia. Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja on ollut kaikennäköisiä kavereita. Ei siinä mitään mutta kun tää agenda on niin agg ressiivinen ja politisoinut.

Ei voi enää mitään viihteestä nauttia tai ylipäätän käydä edes kaupoilla kun joka paikassa on tää ns. Pride huntu päälle. Jopa kirkokin on uhan alle mennyt mukaan. Ei oo enää yhtäkään paikka missä tämä ideologia ole.

Tuntuu et asuis n Saksassa jossa on punaisia lippuja joka paikassa mihin katot.

Mua alkaa ahdistaa kuinka ylimitoitettu asia ja mitä se oikein ajaa?

Mulla on jopa syyllinen olo siitä että olen normaali perinteinen nainen. Koen että on vaikee olla sellainen nykyään.

Kommentit (782)

Vierailija
561/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että Stubb ymmärsi tänä vuonna diplomaattisista syistä olla sekaantumatta Pride vouhotukseen. Tästä pisteet Stubille!  Eiköhän Pride ala vähitellen laantua kun jengi ymmärtää ettei sillä ole mitään positiivista vaikutusta.

Stubb on ensimmäinen presidentti, joka toimii Priden suojelijana. Hän on myös itsekin biseksuaali (sanonut julkisesti itse). Jos et tiedä mitä positiivisia vaikutuksia Pridellå on ollut ja on, niin olet vain todella tietämätön. Olen ollut pridessä töissä monta kertaa, ja se miten paljon kiitosta olen saanut tärkeästä työstä on aivan korvaamatonta.

Vierailija
562/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääkin keskustelu on todella surullinen esimerkki siitä, että miksi Prideä todellakin tarvitaan ja paljon. Pitäkää vihapuheet mahassanne, rakkaus voittaa.

Priden saastetta ei tarvita mihinkään

Osoitat juuri omalla kommentillasikin, että todellakin tarvitaan. Miten ihmisoikeudet ovat mielestäsi "saastetta"? Olisiko sinulle sitten ok, että sinulta otettaisiin ne pois? Miten toisten Priden viettäminen voi häiritä sinua mitenkään? Ei sinua kukaan pakota sinne osallistumaan jos et halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että Stubb ymmärsi tänä vuonna diplomaattisista syistä olla sekaantumatta Pride vouhotukseen. Tästä pisteet Stubille!  Eiköhän Pride ala vähitellen laantua kun jengi ymmärtää ettei sillä ole mitään positiivista vaikutusta.

Stubb on ensimmäinen presidentti, joka toimii Priden suojelijana. Hän on myös itsekin biseksuaali (sanonut julkisesti itse). Jos et tiedä mitä positiivisia vaikutuksia Pridellå on ollut ja on, niin olet vain todella tietämätön. Olen ollut pridessä töissä monta kertaa, ja se miten paljon kiitosta olen saanut tärkeästä työstä on aivan korvaamatonta.

Nimenomaan tänä vuona Stubb ymmärsi että Prideen osallistuminen olisi ollut iso mainehaitta. Moni seksuaalivähemmistöön kuuluva ei myöskään katso Priden olevan tarpeellinen. Se on suvaitsematon ideol

Ei hirveän vaikea yhdistää tätä Trumpiin, joka ei vois sietää seksuaalifriikkeilyä missään muodossa. Stubbilla ei taas tässä maailmantilanteessa ole varaa suututtaa Trumpia millään muotoa.

Vierailija
564/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan, että pride-marssilla olisi 100 000 ihmistä. Kuinka moni heistä on homoseksuaali, trans tms. ihminen? Eli jos sieltä poistettaisiin heterot, hyvesignaloivien yritysten edustajat, tukeaan osoittavat, gootit, vihreähiuksiset-tatuoidut-nenärengas 15-25v naiset (jotka eivät siis lesboja). 

Kuinka monta homoseksuaalia ym. marssille jäisi jäljelle? Uskallan väittää, että huomattavasti pienemmäksi menisi marssijoiden joukko. Eihän tuo ole nykyään mitään muuta kuin iso karnevaali, enkä usko, että se millään tavalla homoseksuaaleja ym. yhteiskunnassa auttaa. Ne, jotka hyväksyvät, niin hyväksyvät ja ne, jotka eivät hyväksy, niin lähinnä ärsyyntyvät lisää. 

Itselläni on joitakin täysin avoimesti homoseksuaaliystäviä ja joita itseäänkin ärsyttää moinen karnevaali. Vuosia sitten ovat osallistuneet vaan eivät enää. Kokevat sen liian sormella osoittavaksi ja eivät pidä siitä, että tapahtumassa on liikaa

Ihmisoikeudet on kyllä ihan kaikkien asia. Ei pride olekaan suunnattu vain homo- ja transihmisille, se on kaikille, ja on hienoa että siellä on paljon heteoitakin tukemassa. Pride on myös todella paljon muutakin kuin vain kulkue, jos et tiennyt. Ja osallistuminen on tietysti täysin vapaaehtoista. Todella moni ei oikeasti edes tiedä, että mitä Pride on.

Vierailija
565/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pridellä ei todellakaan yritetä "käännyttää" ketään yhtään millään lailla. Sen ideahan juurikin on se, että jokainen saa olla vapaasti itsensä ja rakastaa vapaasti. Mutta suvaitsemattomuutta, syrjintää ja vihaa ei todellakaan tule hyväksyä. Voisko nää pridestä häiriintyvät käsitellä identiteettiongelmiaan ilman, että tarvitsee mesota netissä asioista, joista eivät tiedä yhtään mitään. Teidän ei tosiaan todellakaan tarvitse siihen osallistua, mutta antakaa osallistua niiden jotka haluaa, se ei ole mitenkään pois keneltäkään.

Vierailija
566/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ahdistuksesi, kaikki erilainen/vieras pelottaa helposti. Sinulla ei liene seksuaalivähemmistöihin kuuluvia ystäviä/läheisiä? Kaikki ovat heteroita? Jos ystävystyisit seksuaalivähemmistöön kuuluvan kanssa, ahdistus vähenisi. Itsellä on ystävinä heitä ja parempia ystäviä saa hakea 🙂

Vierailija
567/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa sellaista kirkkoa, joka ei hyväksy Pride porukkaa. Haluaisin liittyä siihen. Erosin EvLut kirkosta vuonna 2014.

Lähetyshiippakunta on. Käy tutustumassa.

Vierailija
568/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistu Prideen mutta ei mulla sitä mitään vastaankaan ole. En ole myöskään kokenut, että se häiritsisi millään tavalla. Tuntuu että ap vain etsii ärsyyntymisen syitä tyhjästä.. 

Niinhän se juuri on, että ap:n kaltaisten "pridestä häiriintyjien" ongelma liittyy ihan muuhun kuin oikeasti Prideen mitenkään. Aloitusteksti on ihan kuin trollausviesti. On se enemmistöä olevan cis-heteronaisen asema yhteiskunnassa niin kovin "vaikea" joo :DD

Vierailija
569/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä homoja nyt pakko kattoa koko ajan. Hellitä nyt hetkeksi. Ota vaikka kahvi. 

Vierailija
570/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pridellä ei todellakaan yritetä "käännyttää" ketään yhtään millään lailla. Sen ideahan juurikin on se, että jokainen saa olla vapaasti itsensä ja rakastaa vapaasti. Mutta suvaitsemattomuutta, syrjintää ja vihaa ei todellakaan tule hyväksyä. Voisko nää pridestä häiriintyvät käsitellä identiteettiongelmiaan ilman, että tarvitsee mesota netissä asioista, joista eivät tiedä yhtään mitään. Teidän ei tosiaan todellakaan tarvitse siihen osallistua, mutta antakaa osallistua niiden jotka haluaa, se ei ole mitenkään pois keneltäkään.

Pride on itse luomassa sitä suvaitsemattomuutta, syrjintää ja vihaa. Pitäkää ne kulkueet ja jättäkää muut muuten rauhaan.

Kyllä, tämän voi itse todeta Helsingin Sanomista. Kirjoituksia toisensa perään joissa toisissa vaaditaan kaikkia osallistumaan tai muuten tulet leinatuksi ihmisoikeuksien vastustajaksi. Ja toisissa sanellaan ketkä eivät ole tervetulleita.

Vasemmistonuoret siellä ehtivät jo ilmoittaa omistavansa tapahtuman ja ettei siellä talousoikeistoa kaivata. Mielipidekirjoittajat vahvistivat tämän ja pridessa liehuvat pale-liput osaltaan.

Kokoomuslaisena vastustan pridea tästä vuodesta 2025 lähtien.

Vierailija
571/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeudet eivät todellakaan ole mikään mielipideasia. Jos joku väittää että muka on, niin luovuttakoot omansa sitten. 

Vierailija
572/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua ahdistaa ihmisoikeuksien ja tasa-arvon edistäminen, niin olet todella kieroutunut ja julma ihminen, hanki apua. Mikään ei ole sinulta pois yhtään mitenkään. Kaltaisesi ihmiset ovat helvetin suuri syy, miksi maailma voi huonosti ja miksi Prideä todellakin tarvitaan ja paljon.

Pride tuottaa epätasa-arvoa, polkee ihmisoikeuksia ja demokratiaa.

Kuinka? 

Vierailija
573/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride on turhaa mesoamista

Vierailija
574/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut ahdistaa ylipäätään vasemmistolainen pakotus, sinänsä mitään vähemmistöjä vastaan. Ollaan taas matkalla kohti unelmaa, jossa ilmiantajia ja pilliin viheltäjiä on enemmän kuin asukkaita. Lähin työtoverisi pitää aina huolen, että ajattelet ja kirjoitat oikein. Ihan hemmetin sairasta.

Vierailija
575/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tänä vuona Stubb ymmärsi että Prideen osallistuminen olisi ollut iso mainehaitta. Moni seksuaalivähemmistöön kuuluva ei myöskään katso Priden olevan tarpeellinen. Se on suvaitsematon ideol

En usko että presidentin olisi turvallista liikkua 100 000 ihmisen vellovassa massassa etenkin kun hyökkäykset kulkuetta kohtaan eivät ole mahdottomia (joku heittelikin yhtenä vuonna kyynelkaasua kulkueeseen). Kun vielä kulkue kulkee ennalta määrättyä reittiä kerrostalojen välissä...ei, liian riskaabelia. Stubb on kuitenkin aikaisempia presidenttejä enemmän antanut tukea vähemmistöille, ja suostui myös priden suojelijaksi. 

Onko Stubb se vanhan ajan humaani sivistysporvari jota turhaan on muutaman vuoden ajan etsitty?

Vierailija
576/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride on turhaa mesoamista

Joesta mereen, rauhan meisinkiä.

Vierailija
577/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne joita tiedän "ahdistavan pride" (joita ei ole monta onneksi, ja en siis todellakaan ole läheinen sellaisten kanssa) kamppailevat jonkun oman identiteettikriisinsä kanssa. Sitten heitä ahdistaa se, kun näkevät että muut ovat avoimesti omia itsejään, mutta eivät itse uskalla. Samoin kun kaikki tietämäni homofobikot ovat osoittautuneet homoiksi itse. Jos Pride ahdistaa, niin se syy löytyy todellakin sinusta, ei itse asiasta mitenkään. Pride on äärimmäisen tärkeä asia.

Tämä.

Vierailija
578/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeudet eivät todellakaan ole mikään mielipideasia. Jos joku väittää että muka on, niin luovuttakoot omansa sitten. 

Kyllä ne itseasiassa ovat. Ne ovat ajassa ja paikassa tehtäviä sopimuksia ja siten muutosten alaisia kuten pride-oikeudet juuri osoittavat. Ei muutama vuosikymmen edes osattu ajatella että koko kristinusko pitäisi kirjoittaa uusiksi koska seksuaalivähemmistöt ovat kärsineet tiettyjen linjausten takia niin, että vaativat ihmisoikeutena lasten teettämistä ulkopuolisella avulla. Pidettiin itsestään selvänä että myös lapsella on ihmisoikeus saada mieluiten omat vanhempansa kasvattajikseen ja lähimmäisikseen. Nyt tätä ei tietissä piireissä nähdä enää minkäänlaisena arvoja vaan jopa radikaaleimmin niin että perheyksikkö nähdään pahimpana uhkana lapsen vapauksille. 

Eli kun vääryys pääsee näpräämään sitä mikä on oikeaa ja oikeudenmukaista seuraukset voivat olla kammottavia. Raamatun klassikkokohta on lapsen halkaiseminen kahtia kun lasta hinkuva valeäiti haluaa oikeuden tapahtuvan. OIkea lapsen äiti on valmis luopumaan lapsesta kun haluaa mieluummin tämän elävän. Tuo kuvaa hyvin sitä miten oikeuskäsitys on aivan kulttuurisidonnainen mikä nähdään myös vaikka islamin kohdalla. Oikeudenmukaisia hekin uskovat olevansa.

Ilman valveutunutta kansalaisuutta mitä tahansa räikeää vääryyttä pystytään kyllä ajamaan laiksi ja tälläistä ovelaa toimintaa pitäisi näinä melskeisinä aikoina valpastua näkemään. Ei voi olla niin että suojattomin ja heikoin eli pieni lapsi joutuu heittopussiksi saati rahastusvälineeksi sairaan jumalattoman yhteiskunnan arvottomuuden myllyyn. Kaikkina aikoina osa ihmisistä kyllä tajuaa mikä ei kertakaikkiaan voi olla oikein vaikka sitä miten oikeana päähän taottaisiin. Elämme juuri sellaisia aikoja. Moni muukin iso sana on kaapattu palvelemaan vain tiettyjen tahojen etuja ja tavoitteita kasvattaa päätösvaltaansa. Mieluiten lopulta niin, että vaihtoehtoja (elämäntapoja, arvovalintoja) ei enää saa olla.

Vierailija
579/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyväksytte avoimesti myös toisin ajattelijat? Kuten konservatiivikristityt?"

Tietenkin heillä on oikeus mielipiteeseensä. Mutta ei siihen että vaativat kaikkia muitakin elämään konservatiivisesti. Eläköön itse. Siihen heillä on oikeus.

Konservatiivisuus kuuluu kristinuskoon. Miksi Pride haluaa väenvängällä tunkeutua kirkkoon ja tehdä siitä jotain mitä se ei ole?

Vierailija
580/782 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä ehkä jotain käsittelemättömiä asioita? Jokin niissä uljaissa ja pelkäämättömissä homoissa aiheuttaa kummaa levottomuutta ja kun naisetkaan ei oikein kiinnosta. Unetkin hävettää....