Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairin lennot, nyt harmittaa

Vierailija
23.06.2025 |

Varattiin matka aiemmin ja valittiin finnairin lennot, kun aikataulut sopi parhaiten. Nyt lakot vaan jatkuu ja iso työnseisaus suunniteltu juuri meidän toiselle  matkapäivälle. Ottaa niin päähän, harvoin matkustetaan ja sit tommonen sählinki tiedossa. Onko teillä onnistunut lippujen peruminen finnairin kanssa, kun lakkouhka päällä? 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakot pitää kieltää. Hirveän vanhanaikaista ja kaikinpuolin jarruttavaa ja kansalaisia kiusaavaa toimintaa. 

Sitähän tuo Palta yrittää?

Vierailija
102/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista kun henkilökunta ajaa Finnairin alas ja pois Suomesta. Lakot ovat oman oksan sahaamista.

Harmi, ettei Finnair kunnoita työntekijöitään ei asiakkaitaan vaan mielummin maksaa aiheuttamistaan peruutuksista ja myöhästymisistä.

Kyseessähän ei ole Finnairin työntekijöiden lakko, joten Finnair ei asioille voi mitään. Ihan muiden työntekijöiden (lentokentän maapalveluiden) lakko nyt vaan vaikuttaa finnairiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajien pitäisi ymmärtää että että se Finnairinkin tulos tehdään yhteistyössä  kaikkien työtekijöiden voimin.

Vierailija
104/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miksi ihmiset edes tilaavat Finnairilta lentojaan kun tilanne on mikä on. Finnairin johtajille on kyllä varaa maksaa miljoonia mutta "työläisille" 100€ korotuskin tuntuu olevan vaikeaa.

Miljoonia johtajille on pienempi summa kuin 100€ työntekijöille.

Vierailija
105/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan lennetty edelliset reissut muilla yhtiöillä kuin Finnairilla. Katsotaan nyt, tarvitseeko jatkossakaan lentää Finnairilla.

Suomi on sellainen pussinperä, että jos täältä haluaa suorat lennot inhimilliseen aikaan ja jonnekin keskeiselle kentälle, niin vaihtoehtoja ei usein ole.

Miksi lennon pitäisi olla suora? Vaihtolento ei ole mitenkään kauhea asia. Valinnanvaraa on sen suhteen milloin haluaa lähteä ja saapua. 

En halua lähteä klo 04 ja saapua perille klo 18, jos matkustan Eurooppaan. :)

Vierailija
106/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi!

Meillä myös osui suuri Finnairin lakko juuri paluupäivälle. Hehän tarjoavat kyllä sitten vaihtoehtoisen lennon tilalle ja halutessaan lennon voi itse vaihtaa jo aikaisemmin Finnairin asiakaspalvelun kautta ilmaiseksi. 

Matkan jälkeen laitoin Finnairille korvaushakemuksen yhden ylimääräisen hotelliyön kustannuksista, sekä viimeisen päivän ruokakuluista. 

Siis onko todella niin että vain asiakaspalvelusta saa ilmaiseksi vaihtaa lentoa? Itse vaihdoin sovelluksessa ja maksoin, enkä ilmeisesti olekaan oikeutettu hyvitykseen?! 

Kai sitä nyt johonkin täytyy ilmoittaa, että vaihtaa lakon takia, eikä muuten vaan? Ihmiset vaihtavat lippujaan myös omista syistään, eikä lentoyhtiö ole velvollinen niistä kaikista korvausta maksamaan. Kai sen sanoo järkikin. 

Vierailija
107/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään hyviä kokemuksia siitä että lentonsa peruunnuttua olisi saanut uudet lennot Finnairin kanssa hyvin järjestymään?

Vierailija
108/110 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa olla kiitollinen jos ei pääse tuonne metsäpalojen keskelle  ja 40 asteen helteisiin matkustamaan, sieltä pakenee ihmisiä Ruotsiin

Vierailija
109/110 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään hyviä kokemuksia siitä että lentonsa peruunnuttua olisi saanut uudet lennot Finnairin kanssa hyvin järjestymään?

Joo. Kaikki hoitui minun lentoni kohdalla ihan hyvin. Tiesin etukäteen, että reissuni paluulennon päivälle tulee lakko ja ei haitannut, koska minulla ei ollut kiirettä palata Suomeen. En tehnyt mitään itse etukäteen ja Finnair lähetti kaksi päivää ennen tuota päivää tiedon lennon peruuntumisesta sekä uuden lennon aikataulut uudelle päivälle (joka oli alkuperäistä paluulentoa seuraava päivä). Myöhemmin minulle tuli sähköpostiin tieto heidän tarjoamista hotelli- vaihtoehdoista sille ylimääräiselle yölle. Valitsin sieltä itselle sopivan ja Finnairin laskuun sai myös tietyn summan käyttää taksiin ja hotellin ruokailuihin. Mielestäni tuo kaikki hoitui hyvin eikä tarvinnut juurikaan itse nähdä minkään eteen vaivaa. Toki olisi ollut varmasti vaikeampaa, jos olisi ollut kiire takaisin Suomeen.

Vierailija
110/110 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOTTAHAN TURKKA KUITENKIN saa bonuksensa, vaikka pikkasen menetettiin lakkojen aikana. Henkilökohtaisesti en todella lennä Finnairilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän