Suomessa on paljon yksinäisyyttä
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän meidän kallis koulujärjestelmä ei osaa opettaa tapoja sekä hyväksyvää, rakastavaa asennetta muita ihmisiä kohtaan? Siksi kai, etteivät opettajat itsekään tunne hyviä tunteita muita ihmisiä kohtaan. Kaikki on kääntynyt järkyttävän huonoon suuntaan, kuten esim. tyttöjen ja naisten kohtelu, raiskauksien yms. järkyttävä lisääntyminen.
Huono- ja kaltoinkohtelu on lisääntynyt, koska "rakkautta ilmassa" asenne on vähentynyt. Ei ole enää "love is in the air" enää missään.
Milloin Suomessa on ollut rakkautta ilmassa asenne? 60-70 luvuilla ja silloinkin vain pössypäisten hippien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksinäiset eivät perusta yksinäisille ryhmiä ja sovi tapaamisia?
Ei. Jokainen vaan linnouttautuu omaan poteroonsa valittamaan yksinäisyyttään kun kukaan ei tee mitään. Odotetaan, että joku tekis jotain tai yhteiskunta järjestäis kaverin.
Itse olen huono järjestämään mitään monien seikkojen takia mutta jos jossain on joku ryhmä ja tapaamisia voisin mennä. En vain tiedä missä tällaisista ilmoitetaan. Jos se on facebook niin voisiko sen kieltää kokonaan kun kaikki eivät edes ole siellä ja on kasvottoman megakorporaation tuote, miksi kukaan haluaa tukea moista kasvotonta yritystä.
Mikä olis sun mielestä hyvä kanava ilmoittaa tällaisista tapahtumista?
Ensin kauhea mäkätys tyyliin "mitä sinä siellä facebookissa teet, turha paikka" ja nyt taas määkymistä että siellä pitää olla kun muutkin on? Ei hlevetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jokainen vaan linnouttautuu omaan poteroonsa valittamaan yksinäisyyttään kun kukaan ei tee mitään. Odotetaan, että joku tekis jotain tai yhteiskunta järjestäis kaverin.
Itse olen huono järjestämään mitään monien seikkojen takia mutta jos jossain on joku ryhmä ja tapaamisia voisin mennä. En vain tiedä missä tällaisista ilmoitetaan. Jos se on facebook niin voisiko sen kieltää kokonaan kun kaikki eivät edes ole siellä ja on kasvottoman megakorporaation tuote, miksi kukaan haluaa tukea moista kasvotonta yritystä.
Ensin kauhea mäkätys tyyliin "mitä sinä siellä facebookiss
Eli mikä olis hyvä kanava ilmoittaa tapahtumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kauhe
Luo vaikka suomalaisen sivuston jonne ei tarvitse kirjautua ja jossa tapahtumia eri kategorioissa.
85: Ei sit muuta kuin yksinäiset luomaan sivusto ja järjestämään tapahtumia. Itsekseen sellainen sivusto ei synny.
Nro 85: "Luo vaikka suomalaisen sivuston jonne ei tarvitse kirjautua ja jossa tapahtumia eri kategorioissa."
Tällaisia onkin jo olemassa. Mm Porukka (https://porukka.org/) ja Lähde (https://lahdemukaan.fi/)
Suosittelen lataamaan frendie - sovelluksen. Itse olen ollut siellä nyt kolme kuukautta. Kolmen ihmisen kanssa olen kirjoitellut ja tavannut kaikki kerran. Yhden kanssa jatkettiin kirjoittelua tapaamisen jälkeen. Todella mukava ihminen. Samaa ikäluokkaa, samanlaista taustaa ym. Toivon ystävyyttä hänen kanssa todella. Hyvä sovellus on. Ihmiset voisivat olla rohkeampia ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset arkoja, ei halua väkisin tunkea toisen seuraan. Pitää olla vihreää valoa.
Se on passiivisuutta eikä mitään arkuutta.
Ei kujaan hae ketään kotoa. Itse on mentävä muiden luo.
Jos törmäät riittävästi vain kaksinaamaisiin väsyt ja luovutat. Et jaksa loputtomasti pettyä.
En voi syyttää ihmistä siitä ettei jaksa loputtomasti todeta ettei tuokaan tajua sitä mistä puhun tai mitä olen. Se mitä voi saada päällensä voi olla käsittämätöntä. Siis se väärintulkinnan aste.
Sulla on vika päässä. Vainoharhainen olet ja sekava.
Ei toisella ihmisellä ole välttämättä yhtään mitään vikaa päässään jos SINÄ ET YMMÄRRÄ mitä hän sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Naisille kelpaa vain ne komeimmat ja laadukkaimmat miehet. Kunnolliset ja hyvät miehet hyljätään yksinäisyyteen koteihinsa.
Höpö höpö. Minulla on kunnollistakin kunnollisempi kiltti ujo aikuinen poika joka sai superkauniin tyttöystävän jo teininä. Perheen ovat perustaneet ja yhdessä olleet yli 10 vuotta. Eikä ole mikään kuvankaunis vaan vanhempiinsa tullut tavis. Mutta jos pysyy kotona kukaan ei sieltä tule hakemaan vaan itse pitää hakeutua ikäistensä seuraan. Itsesäälissä rypevää ei kukaan huoli, se on vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattomuus kuuluu kulttuuriin. Jopa perheenjäsenistä puhutaan pahaa selän takana ja keksitään omia teorioita mielummin kuin autetaan
Ja ihan puhdas viha toisia ihmisiä kohtaan. Tuntuu että ensimmäinen tunne ventovieraillakin on inho, viha, halveksunta, pilkka, ennen kuin on ainuttakaan sanaa sanonut. Ensimmäisenä tullaan sanomaan mitä teet väärin. Astutaan kutsumatta toisen kotiin ja aletaan luettelemaan virheitä. Soitetaan ja ensimmäisenä kuuluu pilkallinen äänensävy ja sitten udellaan asioita ihan vaan sen takia että voidaan kertoa eteenpäin. Jos pyydät käymään, keksitään ihan naurettavia selityksiä miksi ei tulla tälläkään kertaa tai ei vastata mihinkään viesteihin. Mikä meitä ihmisiä vaivaa? Näkee ihan kauppareissullakin miten työntekijät on vihaisia ja halveksuvia vaikka et sanoisi mitään, saati jos e
Kyllä se on ihan silkkaa vihaa. Ei tarvita kuin yksi mieleltään sairas ihminen keksimään sinusta valhe ja jokaikinen ihminen kohtelee sinua sen jälkeen kuin saastaa. Pysähtykää ihmiset joskus kysymään itseltänne ja muiltakin että voisko ne juorut ja pahat puheet ollakin täysin valhetta ja levittämällä syyllistyt kunnianloukkaukseen.