Suomessa on paljon yksinäisyyttä
Kommentit (92)
Kukaan ei koskaan kutsu mihinkään eikä myöskään tuu sun kaa. " ole oma itsesi ja elää itsellesi" mantraa on tuhonnut kaiken.
Ihmistä canceloidaan yhdestä lauseesta. Kukaan ei enää näe toisinsa kokonaisuutena vain vaan kauppa tuotteena.
Ihmisiä pitäisi loppuelämä pitää huonoineen ja hyvineen hetkineen. Hyväksyä toista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ei käy kenenkään luona, ei harrasta mitään, ei käy kursseilla miten siinä edes tapaa
ihmisiä ?
Piti lisätä työkin.
Mulle ehdotti yks kiva naispuolinen työkaveri aikoinaan lähtä illanviettoon heidän kanssaan
Tavastialle, niin silloinen kundikaveri suuttui ja uhkaili että hän lähtee kans jonnekin jos sä lähdet. Ei tullut mentyä. Harmittaa kun ikää on tullut, että oiskohan ollut kivaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattomuus kuuluu kulttuuriin. Jopa perheenjäsenistä puhutaan pahaa selän takana ja keksitään omia teorioita mielummin kuin autetaan
Ja ihan puhdas viha toisia ihmisiä kohtaan. Tuntuu että ensimmäinen tunne ventovieraillakin on inho, viha, halveksunta, pilkka, ennen kuin on ainuttakaan sanaa sanonut. Ensimmäisenä tullaan sanomaan mitä teet väärin. Astutaan kutsumatta toisen kotiin ja aletaan luettelemaan virheitä. Soitetaan ja ensimmäisenä kuuluu pilkallinen äänensävy ja sitten udellaan asioita ihan vaan sen takia että voidaan kertoa eteenpäin. Jos pyydät käymään, keksitään ihan naurettavia selityksiä miksi ei tulla tälläkään kertaa tai ei vastata mihinkään viesteihin. Mikä meitä ihmisiä vaivaa? Näkee ihan kauppareissullakin miten työntekijät on vihaisia ja halveksuvia vaikka et sanoisi mitään, saati jos erehdyt kysymään jotain jota et löydä. Itse käyt
Tuosta kyllä eri mieltä että kaupan työntekijät olisivat tylyjä. Ainakaan pk-seudulla tämä ei ole yleistä, ei ole tapana kiukutella/murjottaa asiakkaalle. Usein ihan mietin miten moni onkin niin ystävällinen ja aito oma luonteva itsensä, voi olla että jos myyjästä tulee huonoa palautetta hän saa lähteä. Asiakaspalveluhenki on hyvää ainakin etelässä. Maakunnista en osaa mennä sanomaan.
Suomalaiset aikuiset ovat epäkypsiä, lapsellisia, juoksevat kuin teinejä trendien perässä ja nielevät kaikki aivopesut mitä tulee Amerikoista.
Arvot ovat ihan päin honkia. Itsekkyyttä näkee paljon, ihmiset konmarittavat toisinsa, triggeröidään milloin mistäkin.
Aikuiset eivät enää kykene ajatella, pitkäjänteisyys puuttuu. Empatia ja armollisuuden puute.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei koskaan kutsu mihinkään eikä myöskään tuu sun kaa. " ole oma itsesi ja elää itsellesi" mantraa on tuhonnut kaiken.
Ihmistä canceloidaan yhdestä lauseesta. Kukaan ei enää näe toisinsa kokonaisuutena vain vaan kauppa tuotteena.
Ihmisiä pitäisi loppuelämä pitää huonoineen ja hyvineen hetkineen. Hyväksyä toista.
Näin on, mutta kun ei etukäteen tiedä millaisia on hyvät ja huonot hetket toisilla, kun osa on murheissaan
sisäänpäin kääntyneitä, eikä tiedä miten voisi auttaa(kuuntelee)
Vierailija kirjoitti:
Todella monet suomalaiset ovat kylmiä, ylimielisiä, töykeitä, tylyjä, ilkeitä kiusaajia, siis vastenmielisiä ihmisiä! Kukapa sellaisten kanssa haluaisi olla? Olemattomat sosiaaliset taidot, huonot käytöstavat ja ilkeä luonne, jollaisten kanssa on vaikea tulla toimeen. Tai sitten tylsä, mitäänsanomaton, epäviehättävä luonne ja persoonallisuus.
Toki on myös paljon porukkaa, joissa ei ole varsinaisesti mitään vikaa, eivät vain ole onnistuneet tapaamaan omanlaisiaan ihmisiä, joiden kanssa klikkaa. Kohtaanto-ongelma ja aikuisena tosiaan on vaikea tutustua uusiin ihmisiin. Ei vaan voi mennä kysymään kuten lapsena, et ootsä mun kaa?
Minä olen tietoisesti opetellut antamaan itsestäni alkuun "tylsemmän" kuvan kuin mitä oikeasti olen. Olen monta kertaa huomannut sen, että jos päästän oikean persoonallisuuteni heti valloilleen, se vetää puoleensa täysin vääränlaisia ihmisiä. Vaikka olenkin rempseä, elä ja anna toisten elää -henkinen tyyppi, ei se silti tarkoita sitä, että jaksaisin katsoa sormieni läpi kaikenlaista tilannetajutonta häröilyä ja impulsiivista tuuliviirimäisyyttä. Arvostan ihmissuhteissani kypsyyttä ja moniulotteisuutta: sitä, että hauskanpidon ja huumorin lisäksi voimme jakaa myös niitä synkempiä hetkiä. Uuden tuttavuuden kohdalla alan avautua vasta siinä vaiheessa, kun huomaan toisella olevan normaalit vuorovaikutustaidot ja normaali käsitys ihmisten välisistä rajoista. Jyvät on pakko seuloa akanoista, jos haluan terveitä ja toimivia ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Tänne pitäisi saada asennekasvatusta, miten muihin suhtaudutaan positiivisesti ja keskustellaan. Helsinkiläiset ihmettelee, kun muualta muuttaneille jopa tervehtiminen on tosi vaikeaa.
Kyllä se on ihan toisinpäin🤣
Suomalainen nainen ei halua uusia ystäviä. Tai jos haluaa niin ystävyys alkaa muiden ihmisten haukkumisella ja itsensä kehumisella. Kaikesta pitää olla samaa mieltä. Jos itsellä on perhe ja kaveri on lapseton niin eiiiii eiii missään nimessä. Vain minun tapani elää on oikea.
Jos oon vegaani en voi kaveerata, jos toinen syö lihaa.
Miks oot muuttanut nuin paljon?Typerää
No ihan siksi ettei työ tai opiskelu ole olleet samalla paikkakunnalla.
Tullaan toisen kotiin arvostelemaan kuinka väärin oot sisustanut.
Miksi matkustat yksin? Kuka voi nauttia yksin olla jossain Lontoossa. No siksi että osaan nauttia siitä koska työni on tosi henkilökohtaista asiakaspalvelua.
Listaa voisi kyllä jatkaa. Mielummin olen yksin lemmikkien kanssa kun kuuntelen listaa mikä kaikki on "väärin" minussa.
Kuka hitto haluaa tollasia kavereita? En ainakaan minä. Jo on kumma, että suomalaiset yksinäisiä. Meille nauretaan ympäri mailman. On yksi ryhmä josta vihervassari ei löydä mitään arvosteltavaa. Tapahtui mitä tapahtui.
Harmittaisi aika paljonkin, jos mies säätelee elämää nuin paljo. Oisin jättänyt miehen välittömästi. Voivoi surkuhupaisaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi YLE tai muu media ei tee yhdessä Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen kanssa projektia kansalaistemme voinnin parantamiseksi.
koska p aska pridet ja woket vievät kaiken hapen ympäriltä sit aidot huolet jäävät hoitamatta koska ovat tabuja.
Vierailija kirjoitti:
Niin on koska naisia ei voi lähestyä kun tulee syyte ja joutuu sitten vankilaan jos tavis mies pyytää treffeille. Parempi vaan ola yksin.
Miten tuo kuvitelma estää (tavis)miesten ystävystymisen (tavis)miesten kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattomuus kuuluu kulttuuriin. Jopa perheenjäsenistä puhutaan pahaa selän takana ja keksitään omia teorioita mielummin kuin autetaan
Ja ihan puhdas viha toisia ihmisiä kohtaan. Tuntuu että ensimmäinen tunne ventovieraillakin on inho, viha, halveksunta, pilkka, ennen kuin on ainuttakaan sanaa sanonut. Ensimmäisenä tullaan sanomaan mitä teet väärin. Astutaan kutsumatta toisen kotiin ja aletaan luettelemaan virheitä. Soitetaan ja ensimmäisenä kuuluu pilkallinen äänensävy ja sitten udellaan asioita ihan vaan sen takia että voidaan kertoa eteenpäin. Jos pyydät käymään, keksitään ihan naurettavia selityksiä miksi ei tulla tälläkään kertaa tai ei vastata mihinkään viesteihin. Mikä meitä ihmisiä vaivaa? Näkee ihan kauppareissullakin miten työntekijät on vihaisia ja halveksuvia vaikka et sanoisi mitään, saati jos e
Eli jos sinulle ollaan ystävällisiä missään ei ole tympeitä ihmisiä. Mee nyt johonki suuntaan.. Moni kauppa mennyt boikottiin tänä vuonna, kun hapan naama, ei tervehditä takaisin ja maksapa vielä käteisellä! Ihmiset on niin rikkinäisiä, että käteisen käyttäjäkin on heidän mielestään rikollinen.
Sama ku sanoisin. Mulle oli pari Amerikkalaista kivoja, niin kaikkihan ne sit on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan puhdas viha toisia ihmisiä kohtaan. Tuntuu että ensimmäinen tunne ventovieraillakin on inho, viha, halveksunta, pilkka, ennen kuin on ainuttakaan sanaa sanonut. Ensimmäisenä tullaan sanomaan mitä teet väärin. Astutaan kutsumatta toisen kotiin ja aletaan luettelemaan virheitä. Soitetaan ja ensimmäisenä kuuluu pilkallinen äänensävy ja sitten udellaan asioita ihan vaan sen takia että voidaan kertoa eteenpäin. Jos pyydät käymään, keksitään ihan naurettavia selityksiä miksi ei tulla tälläkään kertaa tai ei vastata mihinkään viesteihin. Mikä meitä ihmisiä vaivaa? Näkee ihan kauppareissullakin miten työntekijät on vihaisia ja
Jenkkiläiset on puheliaita ja sosiaalisia tapauksia. Keskustelevat kaikkien kanssa. Mukavia.
Miksihän meidän kallis koulujärjestelmä ei osaa opettaa tapoja sekä hyväksyvää, rakastavaa asennetta muita ihmisiä kohtaan? Siksi kai, etteivät opettajat itsekään tunne hyviä tunteita muita ihmisiä kohtaan. Kaikki on kääntynyt järkyttävän huonoon suuntaan, kuten esim. tyttöjen ja naisten kohtelu, raiskauksien yms. järkyttävä lisääntyminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän meidän kallis koulujärjestelmä ei osaa opettaa tapoja sekä hyväksyvää, rakastavaa asennetta muita ihmisiä kohtaan? Siksi kai, etteivät opettajat itsekään tunne hyviä tunteita muita ihmisiä kohtaan. Kaikki on kääntynyt järkyttävän huonoon suuntaan, kuten esim. tyttöjen ja naisten kohtelu, raiskauksien yms. järkyttävä lisääntyminen.
Huono- ja kaltoinkohtelu on lisääntynyt, koska "rakkautta ilmassa" asenne on vähentynyt. Ei ole enää "love is in the air" enää missään.
Selvitä sinä. Miksi Suomessa on mielestäsi paljon yksinäisyyttä? Kuulutko Sinä joukkoon?
Vierailija kirjoitti:
Selvitä sinä. Miksi Suomessa on mielestäsi paljon yksinäisyyttä? Kuulutko Sinä joukkoon?
Lue kommentti 76.
-yksinäinen-
Suomessa on vaikka kuinka paljon mahdollisuuksia olla muiden kanssa tekemisissä. Yksinäinen kuitenkin tuntee muiden seurassa itsensä vieläkin yksinäisemmäksi. Tämän vuoksi työpaikka, harrastukset, vapaaehtoistyö yms ei poista yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksinäiset eivät perusta yksinäisille ryhmiä ja sovi tapaamisia?
Ei. Jokainen vaan linnouttautuu omaan poteroonsa valittamaan yksinäisyyttään kun kukaan ei tee mitään. Odotetaan, että joku tekis jotain tai yhteiskunta järjestäis kaverin.
Itse olen huono järjestämään mitään monien seikkojen takia mutta jos jossain on joku ryhmä ja tapaamisia voisin mennä. En vain tiedä missä tällaisista ilmoitetaan. Jos se on facebook niin voisiko sen kieltää kokonaan kun kaikki eivät edes ole siellä ja on kasvottoman megakorporaation tuote, miksi kukaan haluaa tukea moista kasvotonta yritystä.
Niin, jos ei käy kenenkään luona, ei harrasta mitään, ei käy kursseilla miten siinä edes tapaa
ihmisiä ?