Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perustoimeentulotuella olevalle joku toinen maksaa matkan kreikkaan, niin pitäisikö se ottaa seuraavan kuun laskelmalla tulona?

Vierailija
22.06.2025 |

Eli pitäisikö tuollaiset rahanarvoiset jutut kuten ulkomaanmatka lahjana ottaa huomioon perustoimeentulotukilaskelmalla tulona? Muutenhan olisi tosi epäreilu systeemi

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi, jos ei sitä rahaa ole voinut käyttää mihinkään muuhun. Sama kuin lahjaveron kanssa. 

Vierailija
2/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi mutta sitten tulee iso mutta ja vastaus riipouu siutä jeneltä kysyt. - Palstan päivystävän työttömien halveksijan mukaan tyltön ei saisi matkustaa ja työtöntä tukee valvoa ja kontrolloida tsrkemmin kuin esimerkiksi rikollista, joka on tuomittu lapsien raisaamisesta ja teinien ampumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on lain perusteella oikeus tarjota elanto ilman veroa. Mutta kuka nyt köyhälle mitään matkoja maksaisi, paitsi tietysti hyväksikäyttömielessä?

Vierailija
4/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos kaveri tarjoaa sulle matkat ei se välttämättä ole valmis antamaan sulle sitä summaa rahana. Eli vaihtoehtona joko ei matkaa eikä muutakaan. Ei se niitä rahoja ole valmis antamaan käteisenä eikä tilille vaikka pyytäisit. 

Miten se muuten meni. Eikö ruokaa saanut vastaanottaa, mutta ei rahaa ruokaan edes käteisellä? Koomillista. 

Vierailija
5/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti sun jankkausten kanssa. Olisiko sun nyt aika soittaa sinne Kelaan ja kertoa huolistasi. Sinun pitää itse maksaa matkasi ja kaikki muut ylimääräiset, Kela ei niitä maksa sulle.

Vierailija
6/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä rahoilla mitään Kreikan matkoja maksella, dorka.

Vierailija
7/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sitten pari kk ilman tukia. Kyllä Kreikan lämmöllä sen ajan elää.

Vierailija
8/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En tiedä ketään jolle olisi maksettu matka. Ei ainakaan mulle koskaan.

Vierailija
9/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä haluan pyytää toimeentulotukiasiakkaan seurakseni Kreikkaan, niin totta kai minä saan. Saan tehdä omilla rahoillani mitä haluan. 

Vierailija
10/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä haluan pyytää toimeentulotukiasiakkaan seurakseni Kreikkaan, niin totta kai minä saan. Saan tehdä omilla rahoillani mitä haluan. 

Niin saat. Jos toimeentulotukea saava suostuu, on hän saanut sinulta rahallista avustusta, mikä lukeutuu "satunnaiseksi tuloksi", joka voidaan vähentää kokonaan toimeentulotuesta.

Vierailija
11/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle maksaa rikas naisystävä, mut evääkö se mun perustoimeentulotuen sitte?

ap

Vierailija
12/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle maksaa rikas naisystävä, mut evääkö se mun perustoimeentulotuen sitte?

ap

Mene Konala perseeseen mielikuvitustyttiksesi kanssa.

Vierailija
13/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan työttömänkin pakko päästä ulkomaille.

Vierailija
14/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että ihminen ei siis lähtisi matkalle vaan pyytäisi vaan rahat itselleen? mitä hittoa nyt taas xD

Vierailija
15/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotuki on käytetty päihteisiin ja nikotiinituotteisiin, niin pitäisikö se periä takaisin?

Vierailija
16/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toimeentulotuki on käytetty päihteisiin ja nikotiinituotteisiin, niin pitäisikö se periä takaisin?

Meinaatko, että huumekauppiailta saa kuitin, jonka voi kiikuttaa Kelaan..

Silloinhan pitäisi alkaa kytätä automaattinostoja ja käsittääkseni kaikilla on vielä lupa nostaa käteistä. 

Vierailija
17/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmetyttäisi, vaikka oikeistopuolueet jotain tämän tapaista vielä keksisi - tyyliin jos isoäiti tapaa lapsenlapsia, täytyy toimeentulotukea saavan lapsiperheen tukea leikata markkinahintaisen lastenhoitopalvelun verran, tai jos perhe ostaa vaatteita kirppikseltä, pitää tukea leikata uutena ostetun ja kirppisvaatteen hintaeron verran, tai jos taloyhtiössä on ilmainen laajakaista, pitää taas tukea leikata... jne. Tämähän kuulostaa nimenomaan Kokoomuksen ja Persujen logiikalta.

Vierailija
18/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että huumekauppiailta saa kuitin, jonka voi kiikuttaa Kelaan..

Silloinhan pitäisi alkaa kytätä automaattinostoja ja käsittääkseni kaikilla on vielä lupa nostaa käteistä. 

En nyt ihan huumeita ajatellut, vaan ihan tavallista k-kaupan kaljaa. 

Vierailija
19/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on luonnostaan hyvännäköinen, tukea voi ihan hyvin leikata sen verran, mitä kosmeettinen kirurgia olisi maksanut. Tai jos henkilöllä on minkään väriset hiukset, voi tukea leikata sen verran, mitä maksaisi kampaajalla värjätä hiukset sellaiseksi.

Vierailija
20/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Meillä on lain perusteella oikeus tarjota elanto ilman veroa. Mutta kuka nyt köyhälle mitään matkoja maksaisi, paitsi tietysti hyväksikäyttömielessä?

Omat vanhemmat vaikka? Tai mies-/naisystävä joka haluaa matkaseuraa? Minä olen maksanut aikuisen lapseni ulkomaanmatkoja useammankin kerran. Tosin hän opiskelee, eikä saa toimeentulotukea. Mieheni on myös maksanut minulle etelänloman synttärilahjaksi. Miksi se muuttaisi maksuhalukkuutta saako toinen toimeentulotukea vai ei? Jos haluaa maksaa matkan jollekin, niin sitten maksaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä