Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos perustoimeentulotuella olevalle joku toinen maksaa matkan kreikkaan, niin pitäisikö se ottaa seuraavan kuun laskelmalla tulona?

Vierailija
22.06.2025 |

Eli pitäisikö tuollaiset rahanarvoiset jutut kuten ulkomaanmatka lahjana ottaa huomioon perustoimeentulotukilaskelmalla tulona? Muutenhan olisi tosi epäreilu systeemi

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt jo keksit muuta ihmeteltävää. Olet jo nämä tuki asiat keskustellut alusta loppuun. Mitä jos menisit puistoon istumaan ja laskisit päivän ohi kulkevia ihmisiä. Ihmettelisit miten moni heittää roskia maahan.

Vierailija
22/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä haluan pyytää toimeentulotukiasiakkaan seurakseni Kreikkaan, niin totta kai minä saan. Saan tehdä omilla rahoillani mitä haluan. 

Niin saat. Jos toimeentulotukea saava suostuu, on hän saanut sinulta rahallista avustusta, mikä lukeutuu "satunnaiseksi tuloksi", joka voidaan vähentää kokonaan toimeentulotuesta.

Hiivatin hyvä! Ei matalapalkka-alalla ole varaa ulkomaanreissuihin, miksi veronmaksajien rahoilla loisivilla pitäisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Kelan asiantuntijalta. Hän tietää tod.

Vierailija
24/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta sen matkakuukauden perustoimeentulotuen perusosan tulee olla pienempi, koska oleskelee ulkomailla.

Vierailija
25/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toimeentulotuki on käytetty päihteisiin ja nikotiinituotteisiin, niin pitäisikö se periä takaisin?

Tuohonhan suorastaan kannustetaan. Järkevästä rahankäytöstä rangaistaan.

Vierailija
26/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi, jos ei sitä rahaa ole voinut käyttää mihinkään muuhun. Sama kuin lahjaveron kanssa. 

Millä tavalla sama kuin lahjaveron kanssa? Pitäähän lahjavero maksaa riippumatta lahjan luonteesta tai olisiko rahan voinut käyttää muuhun.

Vierailija
27/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä haluan pyytää toimeentulotukiasiakkaan seurakseni Kreikkaan, niin totta kai minä saan. Saan tehdä omilla rahoillani mitä haluan. 

Niin saat. Jos toimeentulotukea saava suostuu, on hän saanut sinulta rahallista avustusta, mikä lukeutuu "satunnaiseksi tuloksi", joka voidaan vähentää kokonaan toimeentulotuesta.

Hiivatin hyvä! Ei matalapalkka-alalla ole varaa ulkomaanreissuihin, miksi veronmaksajien rahoilla loisivilla pitäisi olla?

Eihän hänellä olekaan, vaan joku muu maksaa hänen puolestaan. Saahan se matalapalkka-alallakin lähteä reissuun jonkun muun maksamana. Jos on rikkaita tuttavia tai sukulaisia, niin kiva juttu sitten vaan!

Vierailija
28/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa matalapalkka-alalla olevallekin vaikka ystävä maksaa matkan jos haluaa.

Vierailija
29/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pitäisi, eikä kela koko asiasta edes mitään tietäisi. Jos toinen henkilö maksaa, niin raha ei liiku toimeentulotukiasiakkaan tilillä mihinkään suuntaan.

Vierailija
30/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt niin tyhmä olisi että jonnekin kelaan ilmoittelis että nyt lähden reissuun, kaveri maksaa.

Vierailija
31/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. En tiedä ketään jolle olisi maksettu matka. Ei ainakaan mulle koskaan.

Mulle maksaa rikas naisystävä, mut evääkö se mun perustoimeentulotuen sitte?

ap

Mene Konala perseeseen mielikuvitustyttiksesi kanssa.

Suututtaako sua kun sossupummilla menee näin hyvin?

Vierailija
32/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pitäisi, eikä kela koko asiasta edes mitään tietäisi. Jos toinen henkilö maksaa, niin raha ei liiku toimeentulotukiasiakkaan tilillä mihinkään suuntaan.

Mutta rahanarvoista etua saa. Sama asia.

Jos esim joku toinen maksais sun vuokraa koko ajan, ni mitäs luulet et kävis?

Vierailija
33/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuota ei muka saisi tehdä niin samalla logiikalla tt-tuella olevan pitäisi ilmoittaa Kelalle jos hänet on kutsuttu aterialle jonkun sukulaisen tai kaverin luo. Koska joku on tarjonnut ilmaiseksi ruokaa. Rahanarvoinen etuhan sekin on. Tai jos on saanut vaikka pieneksi jääneen vaatteen itselleen tai lapselleen tuttavalta. Tai jos isovanhemmat tuuppaavat pussin pikkuleipiä tai sämpylöitä mukaan kun heidän luonaan kyläilee. 

Vierailija
34/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta rahanarvoista etua saa. Sama asia.

Jos esim joku toinen maksais sun vuokraa koko ajan, ni mitäs luulet et kävis?

Typerä esimerkki, ei kai Kela enää tosiaan maksaisi vuokraa jos joku toinen on sen jo tehnyt. Mutta mietitään vaikka että kaveri maksaisi joka viikko ilmaisen hieronnan, onko se mielestäsi rahanarvoinen etu jonka pitäisi vaikuttaa tukiin? Entä jos se kaveri itse on hieroja ja tarjoaa ilmaiseksi hieronnan joka viikko? Molemmat on ihan samanlaisia rahanarvoisia etuja.

Vierailija
35/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos emme saa tietoa muutoksista, saatat saada toimeentulotukea aiheettomasti tai väärän suuruisena. Silloin liikaa maksettu tuki saattaa pienentää seuraavia toimeentulotuen maksujasi.

Mistä muutoksista pitää ilmoittaa?

Ilmoita välittömästi, jos esimerkiksi

sinun tai perheesi käytettävissä olevat tulot muuttuvat

sinun tai perheesi käytettävissä olevat varat muuttuvat

sinun tai perheesi vireillä tai maksussa oleviin tukiin tulee muutoksia

sinun tai perheenjäsenesi menot muuttuvat

vaihdat asuntoa tai jäät asunnottomaksi

sinun tai 1764-vuotiaan perheenjäsenesi työnhaku päättyy

menet naimisiin tai eroat

muutat yhteen kumppanisi kanssa tai eroat hänestä

perheessä tapahtuu muita muutoksia (esim. perheenjäsenten tai elatusvelvollisten lukumäärässä)

aloitat armeijan tai siviilipalveluksen

joudut vankilaan

joudut laitoshoitoon yli 30 vuorokaudeksi (esim. sairaalaan)

matkustat tai joku perheenjäsenesi matkustaa ulkomaille yli viikoksi.

Vierailija
36/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂🥒🍑👴🏻SIIS EI VITTUUU MIKÄ PERSEENREIKÄ TÄL PUPA L ON 😂😂😂

😂..? SÄ ET VITTUUU PÄÄTÄ MISTÄÄN. NYT POLVILLES 👴🏻🤛💨😂

NIELE!!! 😂😠🥒💦👴🏻

JOS VIEL KERRANKIN LUULET ET VOIT YHTÄÄN MISTÄÄN PÄÄTTÄ TÄN AIKAN NII NTULEE AIVA HELVETIN PAHEMPII JUTTUI SULLE SIT. ET ENÄÄ TESTAILE MUA. VITTUUU!!!

😂👉💥👴🏻

Vierailija
37/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv*ttiä sekoilet? Eihän sillä tt-tukea saavalla olekaan varaa matkaan. Mitä se sulle kuuluu, jos joku haluaa tarjota? Oletko oikeasti noin kateellinen? Jää työttömäksi, niin sinäkin "rikastut".

Vierailija
38/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuota ei muka saisi tehdä niin samalla logiikalla tt-tuella olevan pitäisi ilmoittaa Kelalle jos hänet on kutsuttu aterialle jonkun sukulaisen tai kaverin luo. Koska joku on tarjonnut ilmaiseksi ruokaa. Rahanarvoinen etuhan sekin on. Tai jos on saanut vaikka pieneksi jääneen vaatteen itselleen tai lapselleen tuttavalta. Tai jos isovanhemmat tuuppaavat pussin pikkuleipiä tai sämpylöitä mukaan kun heidän luonaan kyläilee. 

Kokoo ny järkes! Aivan eri asia kun kallis ulkomaanmatka.

Vierailija
39/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoo ny järkes! Aivan eri asia kun kallis ulkomaanmatka.

Miksi eri asia? Koska sinulla itselläsi ei ole varaa jälkimmäiseen? Missä sitten menee raja? -eri

Vierailija
40/70 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi, jos ei sitä rahaa ole voinut käyttää mihinkään muuhun. Sama kuin lahjaveron kanssa. 

Millä tavalla sama kuin lahjaveron kanssa? Pitäähän lahjavero maksaa riippumatta lahjan luonteesta tai olisiko rahan voinut käyttää muuhun.

Älkää alapeukuttako vaan selittäkää että millä tavalla se muka on sama asia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi