Voiko itseään terapioida yksin?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaisesti olin terapiassa. Terapeutti teki kokoajan muistiinpanoja ja kyseli multa asioita. Jossain vaiheessa sit terapeutti kyseli uudelleen näitä asioita ja sai mut valehtelusta kii. Siitä alkoi toimiva terapia.
Ei se ole niin helppoa esittää ja valehdella. Toisekseen jos ihminen hakeutuu terapiaan hän haluaa silloin muutosta. Silloin hän tuskin valehtelee.
Ai kun ihminen menee terapiaan, niin tuskin hän silloin valehtelee. Mutta valehtelithan sinäkin! Ja jotkut ovat sinua parempia valehtelijoita, ja osalta se käy hyvinkin luontevasti ja johdonmukaisesti, jolloin terapeutti ei sitä huomaa, vaikka kuinka monet kerrat kyselee.
Vierailija kirjoitti:Mietin kanssa samaa. Menet terapiaan maksat jonkun 150€ tunti. Valehtelet. Mitä järkeä, miksi kukaan toimisi näin?
Ihminen valehtelee terapiassa ihan samoista syistä kuin muuallakin: saadakseen hyväksyntää, peittääkseen omia virheitään, päästäkseen helpommalla, suojellakseen itsetuntoaan, todistaakseen itselleen olevansa oikeassa, jne.
Valehtelija on valmis maksamaan noista yllä luetelluista.
Terapia ei ole paras vaihtoehto maailmassa, jossa kaikki tapahtuu vain yhden kerran. Toista samanlaista ei tule koskaan. Tämä "A" ei ole tämä "A". Kuulostaa julmalta, mutta kaikki menee tismalleen oikein ekalla kerralla, koska toista kertaa ei tule. Syyskuun 11, kouluammuskelu, ristiinnaulitseminen, 50€ turha ostos, kaikki täydellisen ainutlaatuista. Mitä sitä muuttelemaan hassussa paikassa nimeltä amygdala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Mietin kanssa samaa. Menet terapiaan maksat jonkun 150€ tunti. Valehtelet. Mitä järkeä, miksi kukaan toimisi näin?
Ihminen valehtelee terapiassa ihan samoista syistä kuin muuallakin: saadakseen hyväksyntää, peittääkseen omia virheitään, päästäkseen helpommalla, suojellakseen itsetuntoaan, todistaakseen itselleen olevansa oikeassa, jne.
Jos ja kun sä hakeudut terapiaan sä haluat itse muutosta.
Mä valehtelin pariterapian psykologille. Kesti 2 yksilö käyntiä et jäin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun sä hakeudut terapiaan sä haluat itse muutosta.
Mä valehtelin pariterapian psykologille. Kesti 2 yksilö käyntiä et jäin kiinni.
Psykologilla voikin olla parempaa osaamista. Valtaosa terapeuteista on kuitenkin sairaanhoitajia tai sosiaalialan ihmisiä, eli ei välttämättä mitenkään fiksuja eikä pitkälle kouluttautuneita.
Voi, jos lukemalla tai YouTubettamalla kohtaa niitä omia ongelmiaan.
Terapeutille valehteleminen. Puoliso on rikostutkija ja psykologi. Hän opettaa poliiseille mistä näkee että kuulusteltava valehtelee. Onnea vaan yritykseen valehdella psykan vastaanotolla. Siihen on syynsä miksi ammattirikolliset ei kommentoi kuulusteluissa. Koska puhuessa näkee mikä on totta mikä ei.