Opiskelukaverin polttarit, vaikken ollut saanut edes häihin kutsua
Sain yllättäen kutsun opiskeluaikaisen kaverin polttareihin, mutta ilahduin toki, kunnes tajusin, että polttariporukka on suunnittelut juhlia jo puoli vuotta ja nyt joku osallistujista oli perunut tulonsa... Eli minut kutsuttiin vain paikkaamaan budjettia.
Olin myös hieman hämilläni siitä, että en ollut saanut kutsua häihin, mutta sekin tipahti postiluukusta pian polttarikutsun jälkeen. Mutta siinäkin minut kutsuttiin vain illaksi. Eli lahja pitäisi viedä toiselle puolen Suomea, mutta en pääse edes nauttimaan hääruoasta :D
Luonnollisesti kieltäydyin kunniasta sekä polttareiden että häiden osalta, mutta minkä ihmeen takia toisia pitää kohdella näin?! Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta, kun minua yritetään käyttää hyväksi, ja olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että olen vissiin sitten tosi vastenmielinen ihminen, kun minua jatkuvasti kohdellaan näin...
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kerran kutsun vain vihkimiseen. Kutsussani ei mainittu hääjuhlan paikkaa, joten minua ei oltu sinne kutsuttu. Hölmönä jäin kirkon pihalle, kun muut lähti juhlapaikalle.
Herranen aika, voiko näinkin tapahtua? :O
Ap
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrius on narsismin piirre.
Ok :D
Ap
Halusivat yhden maksajan lisää.
Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan maksa tollasten lokkien polttareita. Käytä mieluummin ne rahat arvokkaaseen itseesi.
En todellakaan maksanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku uusi juttu juhlissa, että kaikkia ei kutsuta koko juhlaan. Outoa tuollaiset kutsut, että osa porukkaa tulee vasta ruoan jälkeen. Olen jostain viiskymppisistäkin kuullut samaa. Itse en kehtaisi noin tehdä. Kaikki kutsutaan tasapuolisesti mukaan. Jos ei ole rahaa ruokkia kaikkia, niin sitten pidetään pienemmälle porukalle juhlat. Tai eri päivänä joku biletysjuhla. En menisi APn kertomuksen mukaisiin häihin. Törkeää touhua myös.
En tiedä onko uusi juttu, mutta ainakin hyvä kompromissi. Päiväjuhlaan voi ottaa lapsiakin mukaan, mutta iltajuhla on k18. Lisäksi iltajuhlassa saattaa olla sellainen meno tai teema, että (appi)vanhempia ei haluta paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Loogisesti jos ajattelee, niin eikö se melkein aina mene niin, että vieraslistassa raja on johonkin vedettävä?
Silloin aina joku on viimeinen joka kutsutaan ja joku, joka ensimmäisenä rajataan ulkopuolelle? Tämän voi välttää kutsumalla ihan kaikki ihan aina ihan kaikkeen, mikä taas lienee mahdottomuus.
Kyllä kuule polttariporukka eli läheisimmät ystävät kutsutaan automaattisesti myös hääjuhlaan. Törkeätä käytöstä laittaa jakamaan kustannuksia polttareihin ja jättää varmistamatta että on saanut kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Loogisesti jos ajattelee, niin eikö se melkein aina mene niin, että vieraslistassa raja on johonkin vedettävä?
Silloin aina joku on viimeinen joka kutsutaan ja joku, joka ensimmäisenä rajataan ulkopuolelle? Tämän voi välttää kutsumalla ihan kaikki ihan aina ihan kaikkeen, mikä taas lienee mahdottomuus.
Logiikkasi ei pädevtai einpitäisi päteä silloin kun järjestetään häät. - Silloin vakiintuneesti ja hyvien tapojen mukaista on kutsua kaikki he, jotka ovat olleet kutsuttuna/ toteuttamassa polttareita. - Ainakin polttareista vastaavan bestmanin tai kaason tulisi olla sen verran hyvässä kunnossa ja luotettu, että hän osaa tarvittsessa erottamaan ne "kaverit" jotka eivät kuulu "viralliseen polttariporukkaan" jos siis polttarit tapahtuvat osaksi esimerkiksi baarissa, niin juhlakalun ei tarvitse kiitokseksi kutsua jokaista häntä mahd illan aikana onnitellutta, vaikka onnitrelija saattaisinolla vanha kaveri mutta ei varsinaisesti kuulu polttariporukkaan eikä maksa polttareiden kuluja.
Ota ihmeessä tämäkin asiahenkilökohtaisesti, mutta siten, että sut on tosiaan kutsuttu! Kaikki ei pääse tokallakaan kierroksella.
Suomessa Posti on niin luotettava laitos että varmaan olisi kutsu tullut ajoissa. Jo vuosia sitten yksi kirje tuli kolmen kilometrin matkan neljässä kuukaudessa. Pari pakettia on olleet tulossa muutaman vuoden jne. Mutta varmaan se kutsu oli just lähetetty kun polttareihin pyydettiin
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku uusi juttu juhlissa, että kaikkia ei kutsuta koko juhlaan. Outoa tuollaiset kutsut, että osa porukkaa tulee vasta ruoan jälkeen. Olen jostain viiskymppisistäkin kuullut samaa. Itse en kehtaisi noin tehdä. Kaikki kutsutaan tasapuolisesti mukaan. Jos ei ole rahaa ruokkia kaikkia, niin sitten pidetään pienemmälle porukalle juhlat. Tai eri päivänä joku biletysjuhla. En menisi APn kertomuksen mukaisiin häihin. Törkeää touhua myös.
Ensin on sukulaisille ja sitten kun saadaan mummot ja papat lähetettyä kotiin, tulee ne kaverit juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Marttyyrius on narsismin piirre.
Kerrotko miten lauseesi liittyy aloitukseen?
Koko polttarihomma on kyllä todella typerää. Rahastuksen maku ja kauhea homma kaveriporukalle sekä erinomainen tilaisuus aiheuttaa pahaa mieltä ja pilata ihmissuhteita.. Mistä tuo tapa on rantautunut meille? Pitäkää ne häät ja sillä sipuli.
Siis sun mielestä on ihan normaalia, että KAIKKI MUUT polttarijäsenet ovat suunnitelleet bileitä puoli vuotta, ja kun viime metreillä yksi peruu, mukaan kutsutaan etäinen opiskelukaveri?
Ja että hääkutsu tulee parin viikon varoitusajalla polttarikutsun JÄLKEEN? :D
Ap