Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelukaverin polttarit, vaikken ollut saanut edes häihin kutsua

Vierailija
22.06.2025 |

Sain yllättäen kutsun opiskeluaikaisen kaverin polttareihin, mutta ilahduin toki, kunnes tajusin, että polttariporukka on suunnittelut juhlia jo puoli vuotta ja nyt joku osallistujista oli perunut tulonsa... Eli minut kutsuttiin vain paikkaamaan budjettia.

Olin myös hieman hämilläni siitä, että en ollut saanut kutsua häihin, mutta sekin tipahti postiluukusta pian polttarikutsun jälkeen. Mutta siinäkin minut kutsuttiin vain illaksi. Eli lahja pitäisi viedä toiselle puolen Suomea, mutta en pääse edes nauttimaan hääruoasta :D

Luonnollisesti kieltäydyin kunniasta sekä polttareiden että häiden osalta, mutta minkä ihmeen takia toisia pitää kohdella näin?! Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta, kun minua yritetään käyttää hyväksi, ja olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että olen vissiin sitten tosi vastenmielinen ihminen, kun minua jatkuvasti kohdellaan näin...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastenmielinen. Olet arvokas ja ihana. Ikävästi tehty sinulle, he eivät olleet oikein ajatelleet, miltä se voisi tuntua.

Vierailija
2/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko noloa porukkaa kyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet ihan liikaa. Olisit mennyt mukaan hauskanpitoon vaan.

Vierailija
4/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen. Olen myös kiintiöihminen. Minut kutsutaan jos täytyy saada kiintiö täyteen. 

Vierailija
5/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskiä toimintaa opiskeluajan kaverilta. Yleensäkin tuo polttarimeininki on ihan käsittämätöntä hömppää.

Olet toiminut ihan oikein tuossa tilanteessa.

Vierailija
6/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin häissä, joissa ensin oli pönötystilaisuus lähisukulaisille ja sitten iltajuhla niille, jotka haluttiin oikeasti juhlistamaan. Polttareiden suunnittelukin menee usein niin, että ydinporukka suunnittelee kaiken ja sen jälkeen vasta lähetetään kutsut.

Vierailija
7/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vain illaksi, olisiko hääaterian lisäksi vihkiminenkin jäänyt näkemättä ?

Vai onko iltabileet hienot partyt nuorisolle, kun pakolliset sukulaiset on ensin kestitty ?

Vierailija
8/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia nuo Helsinkiläiset.

Vierailija
9/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt välttämättä ihan noin mennyt. Itsekin olen ollut häissä joissa päivän pönötysjuhla on suvulle ja ilta rennommin kavereiden kanssa. Myös polttarit suunnittelee ydinjoukko ja juhlistamaan kutsutaan isompi lössi. 

Vierailija
10/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin lohdullusta kuulla  - Itselläni kävi niin, että osallistuin polttareihin, jotka olivat useamman sadan kilometrin päässä mökillä, jonne minulla tulirajoitteisella opiskelijalle kertyi kustannusta jo pelkästä matkoista polttaripaikalle ja kotini välille ja yöpymisestä  Ja tietysti maksoin osani polttarikuluista, niin kuin tapana on, enkä edes yrittänyt saada alennusta siksi, että olin "kauempaa tullut opiskelija" 

Jos olisin tiennyt, että en tule saamaan kutsua tuleviin häihin syystä, jota en vielä tänäänkään tiedä olisin varmasti harkinnut polttareihin osallistumista toiseenkin kertaan

Mutta vielä ikävämpää kuin se, että en saanut kutsua häihin koin häiden jälkeen kun minulta udeltiin ja ktseltiin miksi en ollut paikalla, vaikka muytoin paikalla vaikka ja ketä ja häät olisivat voineet kuulemma olla hyvä paikka tutustua ja nähdä myös mm. "oman alani" osaajia ja "tunnettuja nimiä" - Hieman tuli tunne, että minut oli siivottu kutsulistalta pois kun olin vain ylioposto-opiskelija, jonka luentomuistiinpanot ja referatit etc kelpasivat kyllä mutta oli nolo kaveri kun ei ollut saanut kokoon vielä edes perustutkintoa. 

Vierailija
11/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastenmielinen. Olet ihan ok tyyppi, joka et vain kuulu ykkösketjuun.

Vierailija
12/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku uusi juttu juhlissa, että kaikkia ei kutsuta koko juhlaan. Outoa tuollaiset kutsut, että osa porukkaa tulee vasta ruoan jälkeen. Olen jostain viiskymppisistäkin kuullut samaa. Itse en kehtaisi noin tehdä. Kaikki kutsutaan tasapuolisesti mukaan. Jos ei ole rahaa ruokkia kaikkia, niin sitten pidetään pienemmälle porukalle juhlat. Tai eri päivänä joku biletysjuhla. En menisi APn kertomuksen mukaisiin häihin. Törkeää touhua myös.

Vierailija
13/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan maksa tollasten lokkien polttareita. Käytä mieluummin ne rahat arvokkaaseen itseesi.

Vierailija
14/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogisesti jos ajattelee, niin eikö se melkein aina mene niin, että vieraslistassa raja on johonkin vedettävä?

Silloin aina joku on viimeinen joka kutsutaan ja joku, joka ensimmäisenä rajataan ulkopuolelle? Tämän voi välttää kutsumalla ihan kaikki ihan aina ihan kaikkeen, mikä taas lienee mahdottomuus.

Vierailija
15/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä saanut mitään kutsua , kuhan provoilet, taas. 

Vierailija
16/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku uusi juttu juhlissa, että kaikkia ei kutsuta koko juhlaan. Outoa tuollaiset kutsut, että osa porukkaa tulee vasta ruoan jälkeen. Olen jostain viiskymppisistäkin kuullut samaa. Itse en kehtaisi noin tehdä. Kaikki kutsutaan tasapuolisesti mukaan. Jos ei ole rahaa ruokkia kaikkia, niin sitten pidetään pienemmälle porukalle juhlat. Tai eri päivänä joku biletysjuhla. En menisi APn kertomuksen mukaisiin häihin. Törkeää touhua myös.

Juhlavieraan ominaisuudessa itse olisin oikein mielissäni, jos saisin esim hääkutsun pelkästään iltajuhlaan.

En tykkää käydä kirkoissa enkä pönöttää niissä typerissä tilaisuuksissa jossain seurojentalolla, jossa viihtyvät enimmäkseen vanhemmat sukulaiset.

Paljon mielummin valitsen rennomman iltajuhlan.

M40

Vierailija
17/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius on narsismin piirre. 

Vierailija
18/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin lohdullusta kuulla  - Itselläni kävi niin, että osallistuin polttareihin, jotka olivat useamman sadan kilometrin päässä mökillä, jonne minulla tulirajoitteisella opiskelijalle kertyi kustannusta jo pelkästä matkoista polttaripaikalle ja kotini välille ja yöpymisestä  Ja tietysti maksoin osani polttarikuluista, niin kuin tapana on, enkä edes yrittänyt saada alennusta siksi, että olin "kauempaa tullut opiskelija" 

Jos olisin tiennyt, että en tule saamaan kutsua tuleviin häihin syystä, jota en vielä tänäänkään tiedä olisin varmasti harkinnut polttareihin osallistumista toiseenkin kertaan

Mutta vielä ikävämpää kuin se, että en saanut kutsua häihin koin häiden jälkeen kun minulta udeltiin ja ktseltiin miksi en ollut paikalla, vaikka muytoin paikalla vaikka ja ketä ja häät olisivat voineet kuulemma olla hyvä paikka tutustua ja nähdä myös mm. "oman alani" osaajia ja "tunnettuja nimiä" - Hieman tuli tunne

Oletko aivan varma ettei kutsu ollut hukkunut? Meillä kävi hiljattain niin että 26 kutsusta kaksi ei mennyt perille. 

Vierailija
19/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran kutsun vain vihkimiseen. Kutsussani ei mainittu hääjuhlan paikkaa, joten minua ei oltu sinne kutsuttu. Hölmönä jäin kirkon pihalle, kun muut lähti juhlapaikalle.

Vierailija
20/33 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu vain illaksi, olisiko hääaterian lisäksi vihkiminenkin jäänyt näkemättä ?

Vai onko iltabileet hienot partyt nuorisolle, kun pakolliset sukulaiset on ensin kestitty ?

Kyllä vain, vihkiminen ja ruoka/kahvittelu olisi jäänyt välistä. Kaipa joku nauttii pelkästä biletyksestäkin, mutta minusta se kuulosti kamalan ankealta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän