Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äiti ikuisesti yksin?

Vierailija
21.06.2025 |

Onko pienten lasten yh-äidin mahdollista löytää rakkautta ja uutta elämänkumppania? Vai ollaanko me yh-äidit auttamatta ulkona deittimarkkinoilta? 

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsetonta miestä sinun on vaikea saada.

Mun kumppanit on olleet kaikki lapsettomia. 

T. Yh-äiti

Vierailija
102/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin niinkuin aloitukseen, ethän sinä ole ikuisesti pienten lasten yh. 

Itse erotessa olin päiväkoti-ikäisen yhteishuoltaja, nyt vuosien jälkeen olen murrosikää lähestyvän koululaisen yhteishuoltaja. Yksin olen ollut, mutta ei toisaalta ole ollut halujakaan etsiä uutta suhdetta. 

Tässä vuosien varrella seurannut, kuinka tutut eroäidit muodostavat uusia parisuhteita ja uusperheitä, niin ei nyt kovasti ole näyttänyt ikuiselta yksinäisyydeltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miltä näytät. Tunnen kauniin yh äidin, eikä hänellä ainakaan ole mitään ongelmia saada miehiä. Päinvastoin, hän hukkuu treffikutsuihin.

104/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvät mahdollisuudet teillä on kuin sinkkuisillä. Itse olen lapseton nainen enkä halua miestä, jolla lapsia entuudestaan, koska haluan perheen perustamisen olevan ainutkertainen kokemus molemmille. Luultavasti parasta on, että sinkkuäidit ja -isät voivat pariutua keskenään ja perustaa uusperheen.

Itsellä lapsettomana miehenä on samanlainen mielipide.

Joskus tulee matchattua yksinhuoltajia deittisovelluksissa ja oon kyllä pistänyt merkille että he juttelevat paljon innokkaammin mitä lapsettomat naiset mutta...

Ihan hiton vaikea kuvitella itseäni hengaamaan vieraan miehen lapsen tai lasten kanssa.

Vieras lapsi olisi koko ajan mukana kaikessa.

Tässä on naisen ja miehen ero, nainen puhuu ainutlastuisesta kokemuksesta kun odotetaan yhteistä lasta, mies puhuu toisen miehen lapsesta.

Kai ne omat biologiset lapset on kaikille ainutlaatuinen kokemus. Sitten jos alkaa seurustella ihmisen kanssa, jolla on jo lapsia, tuskin ne kumppanin lapset niin ainutlaatuiselta tuntuu. Toki voi oppia sietämään ja jopa pitämään. Mutta ei se ole sama kuin omat lapset.

🇺🇦🇮🇱

105/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

Kumppanit eli montako jo on saanut tuosta kuviosta tarpeekseen? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
106/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle, jolla oli itsellään teini-ikäinen lapsi, tämä oli ongelma. Tiedosti sen, että liian erilaiset elämäntilanteet kun oman lapsensa on jo kasvattanut, ja minulla vielä päiväkoti-ikäiset muksut, niin se tapailu päättyi siihen. Saa nähdä mitä käy lapsettoman t

Itselläni kävi edellisessä suhteessa noin, tosin itse olin se jolla lapsi oli jo isompi. Kun toinen alkoi tarvita etenevissä määrin lapsenhoitoapua ja alkoi ääneen suunnitella yhteenmuuttoa, jouduin toteamaan ettei tämä kuvio ole nyt sitä mitä haluan.

Olen oman aikani hiekkalaatikon reunalla istunut hiekkakakkuja ihastellen, nyt en enää halua siihen elämänvaiheeseen palata.

Vierailija
107/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvät mahdollisuudet teillä on kuin sinkkuisillä. Itse olen lapseton nainen enkä halua miestä, jolla lapsia entuudestaan, koska haluan perheen perustamisen olevan ainutkertainen kokemus molemmille. Luultavasti parasta on, että sinkkuäidit ja -isät voivat pariutua keskenään ja perustaa uusperheen.

Itsellä lapsettomana miehenä on samanlainen mielipide.

Joskus tulee matchattua yksinhuoltajia deittisovelluksissa ja oon kyllä pistänyt merkille että he juttelevat paljon innokkaammin mitä lapsettomat naiset mutta...

Ihan hiton vaikea kuvitella itseäni hengaamaan vieraan miehen lapsen tai lasten kanssa.

Vieras lapsi olisi koko ajan mukana kaikessa.

Tässä on naisen ja miehen ero, nainen puhuu ainutlastuisesta kokemuksesta kun odotetaan

Kai ne omat biologiset lapset on kaikille ainutlaatuinen kokemus. Sitten jos alkaa seurustella ihmisen kanssa, jolla on jo lapsia, tuskin ne kumppanin lapset niin ainutlaatuiselta tuntuu. Toki voi oppia sietämään ja jopa pitämään. Mutta ei se ole sama kuin omat lapset.

Joillekin tämä on etu. Minä en ole halunnut lapsia. Miehelläni on lapsia joista pidän, mutta olen iloinen siitä että he eivät ole minun eikä minulla ole heistä samaa vastuuta kuin vanhemmillaan. Olen saanut lapsiperheestä ilot ja hyvät puolet. Rusinat pullasta.

Vierailija
108/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

Olen itse jättänyt heidät kaikki.

T. Yh-äiti

109/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Miehen lapset olivat teinejä kun alettiin seurustelemaan. Nykyään ovat jo aikuisia ja olemme tosi läheisiä. Vietetään aikaa yhdessä, tehdään reissuja ym. 

🇺🇦🇮🇱

110/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

T. Yh-äiti

Miksi? Miten nuo vaihtuvat miehet ovat vaikuttaneet lapsiisi? Oletko pystynyt keskittymään lapsiisi vai onko huomio mennyt vaihtuviin mieskuvioihin? Osaatko ylipäänsä sitoutua?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
111/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 3 lasta kun nykyinen mieheni rakastui minuun. Hänelle oli itsestään selvää että saa samalla perheen, ei vain minua.

30. yhteinen vuosi menossa, nyt olemme jo isovanhempia

Eihän se mies sinun niiden 3 lapsen isovanhempi ole. Mutta pidä vaan kiinni tuosta narratiivista. 

Ei geneettisesti mutta rakkaampaa ja välittävämpää isoisää on vaikea löytää.

Kun aloimme olemaan yhdessä lähes 30v sitten mieheni lisäsi CVhensä 3 lasta (ja myöhemmin 4 kun saimme yhteisen). Meillä ei ole koskaan ollut puolikkaita lapsia tai isiä vaan yksi perhe alusta lähtien. Siksi myös lastenlapset ovat meidän, eivät minun.

Vierailija
112/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

T. Yh-äiti

Miksi? Miten nuo vaihtuvat miehet ovat vaikuttaneet lapsiisi? Oletko pystynyt keskittymään lapsiisi vai onko huomio mennyt vaihtuviin mieskuvioihin? Osaatko ylipäänsä sitoutua?

Näitä "vaihtuvia" miehiä on ollut kolme. Lapset on nuorinta lukuunottamatta jo aikuisia.

T. Yh-äiti

Vierailija
113/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen että joku on halunnut perustaa perheen kanssasi. Sinulla on sentään edes ollut jotakin jonkun kanssa toisin kuin monella miehellä.

114/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen että joku on halunnut perustaa perheen kanssasi. Sinulla on sentään edes ollut jotakin jonkun kanssa toisin kuin monella miehellä.

Se ei ole mikään syy perustaa perhettä tai olla parisuhteessa, että on kelvannut edes jollekulle. Parisuhdetta ja perhettä ei voi rakentaa hiekalle. Perustusten on oltava kunnossa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
115/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme nyt päivien ajan saaneet lukea kymmenistä ketjuista kuinka miehet ovat erityisen kelvottomia, eivätkä kelpaa naisille.

Pitäkää se linja, kiitos.

Tässä etsittiin rakkautta, se voi olla joskus vaikeaa. Kelvottoman miehen toki saa sormia napsauttamalla.

Kaikki miehet ovat kelvottomia, etsikää rakkautta toisten naisten keskuudesta

Kelvoton sulla on housuissasi.

Vierailija
116/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

"Kaikki kumppanit".

Niin, kyllähän lyhytaikaista (hyväksikäyttö) seuraa on tarjolla.

Vierailija
117/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä yh-isiäkin ihan yhtälailla. Tuskin heilläkään hinku parisuhteeseen on.

Yh-isät haluaa uuden parisuhteen, jotta voivat kipata lastenhoitovastuun jollekin muulle. Yh-äidit taas haluaa maksajan. Kunhan kumpikin tiedostaa asian, niin tästä saa ihan hyvän suhteen. 

Vierailija
118/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-akka on ydinjätettä. Ihan turha ulista kun on itse itsestään tehnyt ydinjätettä.

Hyi helvetti! Yh-akka on yhtä haluttu kuin pernarutto.

Vierailija
119/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat TUTKITUSTI onnellisempia sinkkuina kuin miehen kanssa. Nauttikaa siis siitä älkääkä ulisko pelkän miehen perään.

Vierailija
120/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

"Kaikki kumppanit".

Niin, kyllähän lyhytaikaista (hyväksikäyttö) seuraa on tarjolla.

Ihan oli pitkäaikaisia suhteita, yksi avioliitto jopa (jonka itse halusin lopettaa). Mutta kaipa sinä saat tuostakin väännettyä jotain lyhytaikaista hyväksikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän