Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh-äiti ikuisesti yksin?

Vierailija
21.06.2025 |

Onko pienten lasten yh-äidin mahdollista löytää rakkautta ja uutta elämänkumppania? Vai ollaanko me yh-äidit auttamatta ulkona deittimarkkinoilta? 

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin löytyy. Onhan niitäkin, joilla on lapsia monille eri naisille tai miehille, onhan nekin löytäneet aina uuden. Mun serkulla on kahdelle eri miehelle lapsi ja näiden molempien jälkeen kolmas mies menossa (24 vuoden sisällä siis viisi eri miestä, kahden ekan kanssa lapset 22v ja 16v). Ikinä ollut ongelmia saada miestä. Näillä miehillä ei ole ollut lapsia entuudestaan. 

Siis eihän mikään maailmassa ole niin helppoa kuin miehen saaminen. Vaikeaa on vain kiinnostavan miehen löytäminen. 

Vierailija
82/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 3 lasta kun nykyinen mieheni rakastui minuun. Hänelle oli itsestään selvää että saa samalla perheen, ei vain minua.

30. yhteinen vuosi menossa, nyt olemme jo isovanhempia

Eihän se mies sinun niiden 3 lapsen isovanhempi ole. Mutta pidä vaan kiinni tuosta narratiivista. 

Lapsi voi kutsua papaksi kuten itse tein. Ei auttanut, vaikka sanottiin, ettei ole. Minulle hän oli läheisempi kuin biologinen pappa, joka jäi hyvin vieraaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nytkö naiset taas haluavat miehiä elämäänsä?

Täällähän on mammaraati jo vuosia sitten päättänyt, että naiset haluavat elää rauhassa ja yksin.

Naisilla ei edelleenkään ole kollektiivitajuntaa. Joten samaan aikaan osa naisista ei halua miestä, vaan haluaa olla yksin, ja osa naisista haluaa miehen. Osa on miehen kanssa, osa naisen kanssa, osa on itsekseen. Yksinkertaista!

Vierailija
84/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh ei tuo miehelle parisuhteessa mitään arvoa. Miehen oma arvo vain laskee.

Jotkut miehet pitävät naisista ihan aidosti ja ovat mieluummin söpöstelemässä, hellittelemässä ja hipsuttelemassa kuin pörhistelemässä jossain poikien keskinäisissä arvokisoissa.

Meillä yksinhuoltajilla ei ole tuollaiseen aikaa.

Meillä?

Vierailija
85/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdin aikanaan  olla 3 kk yksin ja sen jälkeen ollaankin oltu yhdessä toisen aviomiehen kanssa. Lisää lapsia en tehnyt. Nyt jo kauan kaksin.

Vierailija
86/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 3 lasta kun nykyinen mieheni rakastui minuun. Hänelle oli itsestään selvää että saa samalla perheen, ei vain minua.

30. yhteinen vuosi menossa, nyt olemme jo isovanhempia

Eihän se mies sinun niiden 3 lapsen isovanhempi ole. Mutta pidä vaan kiinni tuosta narratiivista. 

Lapsi voi kutsua papaksi kuten itse tein. Ei auttanut, vaikka sanottiin, ettei ole. Minulle hän oli läheisempi kuin biologinen pappa, joka jäi hyvin vieraaksi.

Mitään ydinperhettä ei ole koskaan ollut olemassakaan kuin kristillisdemokraattien esitteissä. Perhe, jossa on äiti, isä ja heidän biologiset lapsensa, ei ole ikinä ollut pysyvä yksikkö. Ideaali se kyllä on ollut, ja siinäkään ideaalissa ei ole mitään pahaa. Ihminen on selvinnyt simpansseista pisimmälle juuri siksi, että meillä on ollut heimossa muitakin hoitamassa lapsia kuin se pyhä ydinperhe. Oleellisinta nyt kuitenkin on se, että lapsella on turvallisia aikuisia ympärillään. Ja meidän pitäisi lopettaa höpöttäminen siitä, että juuri sillä on väliä, jakavatko ihmiset saman DNA:n.

Vierailija
87/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsetonta miestä sinun on vaikea saada.

Niin , ainakaan ketään järjellistä ja fiksua miestä. Tai sitten se mies ei vaan kelpaa kenellekään muulle.

Taidat arvottaa itsesi epärealistisen korkealle lapsettoman miehen silmissä. 

Vierailija
88/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdin aikanaan  olla 3 kk yksin ja sen jälkeen ollaankin oltu yhdessä toisen aviomiehen kanssa. Lisää lapsia en tehnyt. Nyt jo kauan kaksin.

Kuinka jaatte tuon aviomiehen toisen naisen kanssa?

Vierailija
89/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka jaatte tuon aviomiehen toisen naisen kanssa?

Haha. Ensimmäisen, toisen, suomi on hauska kieli.

Vierailija
90/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton nainen ja rakastuin sinkkuisään. Hänkin minuun, mutta hän oli toivonut löytävänsä sinkkuäidin, koska ajatteli että on enemmän yhteistä ja ymmärrystä toisiaan kohtaan jos molemmilla on lapsia. Lapsettomuuteni hiersi suhdettamme alussa paljonkin. Eli jotkut miehet siis haluavat ensisijaisesti naisen jolla on jo lapsia ennestään. Ihmiset ovat erilaisia ja vauvapalstan miehet jotka epävarmuuksissaan eivät kestäisi nähdä toisen miehen lasta, eivät edelleenkään edusta tavallista miestä. 

Vierailija
91/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapseton nainen ja rakastuin sinkkuisään. Hänkin minuun, mutta hän oli toivonut löytävänsä sinkkuäidin, koska ajatteli että on enemmän yhteistä ja ymmärrystä toisiaan kohtaan jos molemmilla on lapsia. Lapsettomuuteni hiersi suhdettamme alussa paljonkin. Eli jotkut miehet siis haluavat ensisijaisesti naisen jolla on jo lapsia ennestään. Ihmiset ovat erilaisia ja vauvapalstan miehet jotka epävarmuuksissaan eivät kestäisi nähdä toisen miehen lasta, eivät edelleenkään edusta tavallista miestä. 

Varmuus on sitä, ettei epäile itseään ja tekemisiään ja hoitaa hommansa päättäväisen murtumattomasti piittaamatta sontapuheista kaikilla elämän osa-alueilla. Toisen miehen lapsi ei ole epävarmuutta, vaan sietämättömyyttä. Joko siedät, tai et. 

Vierailija
92/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno defenssi kirjoitus yhäriltä.

Vierailija
93/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron sinulle jotain pienten lasten yh-äiti. Minun vanhempani erosivat aikoinaan. Oli aivan kauheaa, kun äidillä alkoi olla seurustelukumppaneita, tietysti yksi kerrallaan ja sopivaa ei heti löytynyt. Koti on lasten turvasatama, ei sinne saa tuoda vieraita ihmisiä oleilemaan. Minulle jäi pahat traumat, kun nurkissa pyöri lähes tuntematon mies. Lapset ovat eron jälkeen ansainneet oman rauhallisen kodin. Ja sanompa, että harvassa on ne miehet, jotka toisen lapsia ns omakseen ottavat, ehkä juuri sietävät pakon edessä ja kyllähän semmosen lapsi vaistoaa. Kun kaipaat miestä, niin tapailee häntä jossain muualla ja pidä koti pyhitettynä lapsille, kunnes he ovat tarpeeksi isoja ymmärtämään ja ehkä hyväksymään asian.

Vierailija
94/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äidin tunteilla on kiva leikkiä

Vierailija
95/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudon kaavamaista ajattelua mieheltä. Se, että molemmilla on lapsia, ei todellakaan tarkoita, että sen myötä olisi mitään yhteistä. Lapsiperheiden arki voi olla hyvinkni erilaista - riippuu lapsista, riippuu vanhemmista, riippuu muutenkin monista asioista - ja myös tapoja olla vanhempi on useita. Itse olen kokenut, että vanhemmuus ei todellakaan yhdistä ihmisiä, vaan yhdistävät tekijät ovat niitä, mitkä liittyvät ihmisen persoonaan ja elämäntyyliin. Kiva, että kuitenkin (ilmeisesti) saitte suhteen toimimaan miehen alkuajatuksista huolimatta.

Vierailija
96/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-äidin tunteilla on kiva leikkiä

Se on huomattu tässä ketjussa.

Vierailija
97/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvalla sinkkunaisella on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.

Vierailija
98/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmuus on sitä, ettei epäile itseään ja tekemisiään ja hoitaa hommansa päättäväisen murtumattomasti piittaamatta sontapuheista kaikilla elämän osa-alueilla. Toisen miehen lapsi ei ole epävarmuutta, vaan sietämättömyyttä. Joko siedät, tai et. 

Kyse onkin siitä, miksi ei siedä. Minun mieheni olisi toivonut että minulla olisi ollut ennestään lapsia. Sietämättömyyden sijaan hänellä oli varmuus, että kaksi vanhempaa sopii paremmin yhteen kuin lapseton ja lapsellinen. Hänellä on hyvä itsetunto, eikä hänelle ole ongelma että toinen on elänyt jo ennen häntäkin. Ei hänelle minunkaan entiset suhteeni ole ongelma, vaikka minulla ei lapsia olekaan. Minä taas siedän hyvin hänen lapsensa. Monelle miehelle täällä toisen miehen lapset ovat ongelma juuri siksi, että ne muistuttavat että naisella on ollut joku muukin. Se kielii epävarmuudesta ja mustasukkaisuudesta.

Vierailija
99/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudon kaavamaista ajattelua mieheltä. Se, että molemmilla on lapsia, ei todellakaan tarkoita, että sen myötä olisi mitään yhteistä. Lapsiperheiden arki voi olla hyvinkni erilaista - riippuu lapsista, riippuu vanhemmista, riippuu muutenkin monista asioista - ja myös tapoja olla vanhempi on useita. Itse olen kokenut, että vanhemmuus ei todellakaan yhdistä ihmisiä, vaan y

Kyllä, olen samaa mieltä. Lisäksi se että minulla ei ole lapsia, ei tarkoita ettenkö ymmärtäisi ihmistä jolla niitä on ja ettenkö tietäisi miten paljon se tuo vastuuta ja miten lapset ovat asioissa etusijalla. Nämä olivat juuri niitä asioita mitä alkuun käytiin läpi, kun miehellä oli juuri tuo kaavamainen ajatus että vain vanhemmat voivat täysin ymmärtää toisiaan. Mutta onneksi noista päästiin yli ja mieskin totesi olleensa väärässä ennakkoluuloineen lapsettomia kohtaan. Nyt jo 10 vuotta takana ja miehen omatkin lapset alkaa olla aikuisia.

Vierailija
100/138 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kunnollisia miehiä on mutta ei ne naisille kelpaa. Taidat olla yksin loppuelämäsi ajan. Se on aika pitkä elämä olla yksin mutta naisten oma vika kun ei tavalliset miehet kelpaa.