<:) <:) TONTUT vk 13 (:> (:>
Uuteen ihanan aurinkoiseen viikkoon mars kaikki tontut..
Täällä me vaan ihaillaan miehen kanssa uutta eteistämme ja mietitään jo seuraavaa remppakohdetta! Ehkä ulkohommia seuraavaksi. Ikkunalaudat pitäis maalata (ensin vanhat maalit pois) ja etupihalle rakentaa oven eteen lämpökäsitellystä laatta.
Heh ei tää taida kyl ollakkaan remppapalsta..
oma napa: Odottelen koska alkaa loppukierron normi oireet: kipeet tisut ja kiukkuinen mamma. Ei ole vielä ainakaan. Olokin on ihan leppoisa.
mannarii kp.19
Kommentit (31)
Ettei nonuli lopullisesti hermostu, tungen mukaan kevään ihasteluitteni kanssa! Ilma on aivan mahtava ja sisällä sitä vaan istutaan koneen ääressä, grrrrrr!
Mannariille remppakohtalontoveriterveiset! Ollaan tänään menossa tilaamaan meille tavaraa keittiön remppaa varten, laitetaan vanhoihin runkoihin uudet ovat ja uusitaan vähän myös mekanismeja. Viime viikolla neuvolalääkärikin totesi että keskiraskaudessa yleensä remontoidaan eli kuin käskystä päätetiin isännän kanssa ryhdistäytyä ja aloittaa pieni urakka.
Pihalla odottaa 4 tärisevää tuijaa mun julmaa leikkuukättä. Taidan olla vähän jo myöhässä, mutta meinaan nipsaista niitä siitä huolimatta kun rehottavat liikaa. Eilen kävin ostamassa suodatinkankaat pensasaitoihin joten sellaistakin puuhaa on tiedossa. Lisäksi lastenhuone odottaa remppaa, olen pidätellyt itseäni tähän asti mutta voi olla että pääsiäisenä räjähtää...
Eli sellaisia remppa ja pihatouhuja tiedossa!
Kävin tosiaan ekassa lääkärissä viime viikolla ja oli aika hauska juttu. Siellä oli lääkäriharjoittelija tavallisen lääkärin lisäksi ja tuntui että kundiparka jännitti ihan sikana. Oikein korrektisti kysyi saako hänkin tehdä sisätutkimuksen ja kun sitten sen teki niin hyvä ettei kutittanut niin varovaisesti ja arkaillen kaiken teki. Kauhulla odotan koivun kukinnan alkamista, odotetusti lääkäri ei suostunut kirjoittamaan mulle muita allergialääkkeitä kuin nenäsuihketta ja silmätippoja. Vähän pahaa pelkään ettei mun allergia pysy kurissa pelkästään niillä vaikka tiedän ettei antihistamiineja suositella raskausaikana. Täytynee kääntyä allergialääkärin puoleen sitten jos oireet ovat niin pahat ettei elämisestä tule yhtään mitään.
Mutta siitäkin ihanaa kun on kevät!
Kävin tänään ruokatunnilla hömppäämässä ja hain itselleni masutuubin, kerrassaan ihana laite ;) Vähän niukanlaisesti oli vielä mukavan keväisiä värejä noissa äitiyspaidoissa mutta tuon tuubin avulla saan " takaisin" ison osan omista vanhoista paidoistani!
Nyt täytyy jatkaa hetki hommia ja sitten lähteä sinne keittiöliikkeeseen. Hyvää viikonalkua kaikille ja pomsikaa pinoon ettei kuihduta kokoon!
Juu, täytyy yhtyä näihin kevätpulinoihin, ihanaa aikaa kerrassaan :) Pihalla jo kevätkukkaset pukkaa ylös, viime syksynä laittamani tulppaanitkin näyttää lupaavilta ja tunkevat terhakkaina maasta.
Kaikilla tuntuu olevan remppahommia tiedossa, pitäiskö itsekin keksiä jotain ettei jää jalkoihin ;) Nyt tuntuu olevan kyllä niin paljon muutakin kuhinaa, ettei ehdi aloittamaan mitään isompaa, vaikka eteinen kohennusta kaipaisikin.
Tämä viikko on aikast painajainen: pari " työhaastattelua" , Turun reissu, viisaudenhammasleikkaus ja miehen valmistujaisjuhlat. Hmm..vähä siis ahistaa tällä hetkellä, lisäksi niskassa ahdistus gradusta ja työn saannista. Olen ollu kiukkuinen jo yli viikon päivät, että ei kai tätä enää voi menkkojenkaan piikkiin laittaa, pientä stresaa ilmassa varmaan.
Olen tässä ajatellut seurata nonulin esimerkkiä ja lakata laskemasta kiertopäivä sen tarkemmin, enkä oikeestaan edes tiedä missä tällä hetkellä mennään. Pientä olematonta tuhruttelua oli torstaista asti ja kunnon vuoto alkoi eilen sunnuntaina, että oli sitten tähän mennessä lyhin kierto. Vaihteluväli nyt sitten 28-32 päivää..grr!
Niin Fudgikselle piti vielä kommentoida siitä Italian reissusta. Tosiaan meille on vuokrattu talo sellasesta pienestä Sauze D' Oulxin kylästä sieltä ihan Alppien juuresta, että vuoret tulee ainakin tutuksi. Ja tarkoitus on tosiaan kierrellä sitten enemmänkin siellä Piemonten alueella ja ehkä muuallakin, ei ne etäisyydet siellä ainakaan kovin suurilta vaikuta. Milanossa ollaan vaan se yö/per suunta, että en tiedä kuinka paljon ehditään kaupunkiin tutustumaan.
Jep, tulipas erittäin omanapainen viesti, toivottavasti ei haettoo sen enempää ketään ;)
Viikon jatkoja kaikille!
niitä tuijia, calle :-)) !! Ihana kuulla sinustakin välillä!! Onko sulla jo iso masu, mitenkäs paljon sulla jo viikkoja oli?? Potkiiko vauva jo paljon, ja onko isi jo saanut tuntea vauvan potkut??? Mulla on kyselyikä, niinkun mein 2veelläkin!! Masutuubit on kyllä kivoja, ja niitä voi kyllä tehä itekin, jos ei vielä kauheesti värejä ollu valikoimissa!! Masun kasvatteluja sinulle, ja olehan varovainen siellä remppaillessa!!
Paska-täti sitten löysi sofian...tapa se!! Saanko udella, että mitä töitä olet itsellesi hakemassa?? Meinaatteko pitää oikeen isotkin valmistujaiset isännälle?? Elä ressaa, kyllä kaikki järjestyy, niinku mannariilla on aina tapana sanoa!! Eikä niitä kiertopäiviä toisaan kannata laskea, se on raastavaa hommaa!! Jaksuja graduntekoon!!!
TIESITTEKÖ, ETTÄ TÄMÄ KEVÄT ON AIKA HETELMÄLLISTÄ AIKAA ;-) Sitä alkaa monilla hormooooooonit myllätä...siemenet vilkastuu pusseissa ja alkaa kylvöjen ajat ;-p
eiköhän me kaikki pamahreta paksuis tämän kevään aikana!!!!!!
mut nyt meen käymään suihkus, ja sit pimu nukkuilemaan, ja isännän kainaloon!!!
nonuli-ponuli
Houkuttelevilta kuulostavat teidän rempat ja remppasuunnitelmat ja pihahommat etenkin. Oma puutarha oliskin kertakaikkiaan ihana! Jospa sitä ei monta vuotta tarvitsis odotella. Mäkin haluun oman puutarhan! Täytyy laittaa se seuraavaks mun listalle. Ekana sillä on tää vauva-asia ja sit vakityö ja sit saa luvan tulla tuo puutarha. Onkohan mies samaa mieltä...
Calle, mäkin haluun masutuubin (tosin tätä menoo voin sen hankkiakin, kun mässään päivästä toiseen). Vastaapa Nonulin kysymyksiin, siinä tulikin monta, jotka kiinnostaa kovasti muakin. Ihana se sulle sattunut harjoittelijalääkäriraukka. Voiskohan se raskaus vaikuttaa positiivisesti allergia-asioihin? Toivotaan sitä joka tapauksessa.
Sophie, ääh sitä eukkoo. Että se jaksaa kiusata meitä eikä millään päästä siitä eroon. Tsemppiä viikkoon kaikkine menoineen! Kunpa työhaastatteluissa nappais.
Nonuli, senkin retku! Et voi jättää meitä, sulla on niin hauskat jutut!! Tuo sun hedelmällisyyslohkaisukin :) Sitä sopii toivoa, että pitää paikkansa meidän sakissakin.
Mä en muuten ilmeisesti osaa laskee ees kolmeenkymmeneen asti, kun joka päivä joudun kalenterista kyyläämään, mikä kp on menossa. Ja nyt en muista taaskaan. Oliskohan 16.? Joka tapauksessa nyt on meneillään pahimmat kiireet makkarissa (ja ehkä muuallakin kyllä), jospa se tästä. Onneksi töissä on tällä viikolla rauhallista, saa keskittyä näihin tärkeämpiin juttuihin.
Tässäpä nämä pikauutiset, mukavaa viikkoa!
Karhunen
Ja pyydän anteeks, että en ole antanut itsestäni kuulua pitkään aikaan. Jotenkin on ollut kauhee kiire ja käväsin vaihteen vuoksi Pekingissäkin tossa viime viikolla.
Tänään pantiin nimet paperiin. JEEE!!! Nyt sitten vaan mietitään, miten malttaa joulun alle odotella. Nonuliko se kyseli silloin kauan sitten paritalosta? Paritalo on siis niin kuin rivitalo, mutta siinä on vaan kaks asuntoa. Tähän yhtiöön tulee kahdeksan paritaloa, eli siis 16 asuntoa. Eilen päästiin käymään sisällä meidän uudessa kodissa ja hassultahan se näytti, kun ei ollut vielä yhtään väliseinää. Mutta jotenkin oli tosi hieno olo, kun ajatteli, että tää on sitten meidän.
Calle, masutuubi kuulostaa tosi hyvältä. Mä kans ajattelin, että seuraavalla kierroksella hankin sellaisen, kun tosi nopeesti " omat" paidat jää lyhkäseks. Noi opiskelijat tutkimuksissa on ihan jees paitsi siinä kohtaa, kun niitä rupee olemaan joka kerralla niin kuin mulla viimeks kävi. Jälkitarkastuksessa oli kaks opiskelijaa ja ainahan se lääkäri kysyy, että saako olla ja voishan siihen sanoa, että ei, mutta mites kehtaat kun ne istuu siellä valmiiks. Oli vähän vaivautunutta keskustella jostain ehkäisyasioista ja muista vastaavista, kun kaks tyyppiä tapittaa siinä vieressä. Se on kans yks syy, miks seuraavalla kerralla aion hoitaa lääkärikäynnit mun omalla gynellä.
Kaikilla tuntuu olevan jotain remppahommia. Sehän on vaan hauskaa. Ja varsinkin kun näkee uuden ilmeen niin tuntuu tosi hyvältä. Ihanaa Mannarii, että teidän eteinen onnistui hyvin.
Joo, Nonuli älä häivy minnekään. Mäkin yritän taas paremmin käydä kirjoittelemassa. Pakko myöntää, että välillä on tuntunut vähän ulkopuoliselta, kun ei ole mitään kuumeiltavaa ja tuntuu, ettei ole mitään asiaankuuluvaa kerrottavaa mutta onhan tänne kiva käydä muitakin kuulumisia kirjoittelemassa.
Nyt me aiotaan miehen kanssa vielä kilistellä uuden kodin kunniaks, joten jää vähän lyhyeks, mutta kuitenkin kaikille aurinkoista viikon alkua!
Äitsy
Aurinkoista huomenta!
Kauniisti taas sarastaa päivä ja ihmiset rientävät töihinsä. Jännä miten nuo fillaroitsijat saavat sähköä niin lyhyen ajan kuluessa. Ihan muutamassa päivässä kadut täyttyvät pyöristä ja alkaa se jokakeväinen härdelli kun joukossa on näitä " taviksia" ja sitten niitä joilta löytyy kaikenmaailman trikoot, superpyörät ja vitkuttimet. Tavalliset ihmiset jäävät jalkoihin kun nämä superihmiset suhailevat kauheita kurveja ja pujottelevat kiilaillen väliin ja eteen. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, huuuuii. Sori jos joukokossamme on näitä suhailijoita. Itsekin kuulun kyllä kovaa ajavien joukkoon, mutta tuon ympäristö ja muutkin ajajat pitää huomioida!
Siinä aamun saarna ;)
Eilen tilattiin keittiö ja toimitus on tietysti sillä viikolla kun olen äitini kanssa Amsterdamissa tulppaanimatkalla. Ehkä ihan hyvä, silloin isäntä saa itsekseen purkaa pahimmat remonttipatoutumat ilman mua.
Sophielle tsemppiä haastatteluihin ja uutta intoa ison G:n vääntöön. Muistan vielä oman tuskani tuossa tilanteessa, mutta sitä opiskelujen " vapauden tunnetta" kaipaan kovasti. Tämä 7-15 elämä syö joskus naista! Onnea myös viisurileikkaukseen, älä pure ikeniäsi rikki jos kovasti puuduttavat! Kyllä niitä töitä löytyy, älä sure! Ihanalta kuulostaa tuo teidän Italian reissu, sitä kun mietit niin tulee motivaatiota tuohon kirjoittamiseenkin, rähinä päälle vaan..
On muuten hauska tuo Nonulinkin mainitsema hedelmällisyysjuttu näin keväällä! Kai se on meille ankeuteen tottuneille pohjoisen ihmiselle melkoinen piristysrtuiske kun valoa tulee yhtäkkiä ovista ja ikkunoista.
B:lle touhuiluun kunnon satsi ylimääräistä tsemppiä, pöllytelkäähän peittoja oikein kunnolla!
Äitsylle morjens! Totta varmasti tuo mitä kirjoitit opiskelijoista. Onneksi omalla kohdalla ei ollut mitään huolta tms. arkaluontoista mielessä, olisi voinut vierastuttaa sen opiskelijan läsnäolo. Yksi kaveri juuri kertoi että hänen gynekäynnilleen olisi ollut tulossa 10 opiskelijaa ja hän sanoi että ei käy, jos siksi että oli töissä kyseisessä talossa eikä halunnut että talon käytävillä tulee vastaan hänet alasti nähneitä ihmisiä jne. Musta se kieltäytyminen pitäisi tehdä helpoksi ja kaikille reiluksi tilanteeksi. Onko muilla kokemuksia? Äitsy et häviä mihinkään! Vaikka itsekin välillä on vähän " ulkopuolinen" olo niin on mukava aina käydä taustailemassa ja katsomassa mitä ihmiselle kuuluu. Nyt tuntuu olevan kirjoituskausi ja kun täällä kirjoitellaan mukavasti myös muista asioista niin tänne mahtuu eri tilanteissa olevat ihmiset mukaan, eikös joo??!!
Masutuubi ei tullut tänään vielä käyttöön vaan laitoin oikein reilusti tämmöisen mammahameen ja pitkän mammapaidan päälle. Maha on pyöristynyt jo aika tavalla ja ei taatusti jää kellekään enää epäselväksi. Viikkoja on 18+2. Liikkeitä ei ole tuntunut vielä paljoa, silloin tällöin tuntuu pieniä muljahduksia, mutta nyt niitäkään ei ole tullut varmaan viikkoon tai sitten niihin on jo tottunut? Kovasti odotan jo " kunnon" liikkeitä ja miehenkin käsi käy vatsalla vaikka kuin kokeeeksi ;D
Mutta nyt täytyy aloittaa päivän touhut ettei mene lärpättämiseksi! Hyvää päivää kaikille!
Täälläpä on taas elämää :-)
Calle sulle mun pitikin jo eilen sanoa, et minä oon ihan todella allerginen ihminen, ja kun tulin raskaaksi multa hävisi kaikki oireet ja pärjäsin jopa ilman nenäsuihkeita sen odotusajan!! Seuraavaksi pelkäsin, et miten imettämisen käy keväällä, kun alkaa pahimmat ajat, mutta HAA, ei mitään oireita!! Kuulosta uskomattomalta, mutta niin se vain meni, en tiedä miten se luonto sen osasi hoitaa, mut niin vain teki!! Ja samaa on kertonut moni muukin, että otahan ihan rauhassa vielä, voi olla, että et sinäkään tarvii nenäsuihketta kummempaa!!
Täällä maalla on ihanaa, kun kaikki ollaan tällasia sunnuntaipyöräilijöitä ;-P
Karhunenkin taas linjalla, ja kp 16 ;-) jaa, jaa, siellä on sitten makkarissa loiskunut oikein kunnolla :-) Vai masutuubi makkaroille, kääk, mää näyttäisin siinä varmasti karseelle ;-P ei vaan, mun laikkari on ihan hyvässä vauhdissa, ja pian olen taas ihan hoikka tyttö...oisko hivenen toiveajattelua...joo, on!!!
Äitsy: Te olette nyt sitten onnellisia talon omistajia, vaikka seinät vielä puuttuvatkin!! Onnea!! Eiköhän se aika sitten nopiasti kulu, kun masua keäkuun jälkeen alat Sinäkin kasvatella!! Älä tunne itseäsi ulkopuoliseksi yhtään, mää ainakin odotan sun kuulumisia!!
Mulla kävi tänään ihan kiva tuuri, kaikki hoitolapset on joko sairaana tai vapaalla, joten olen tytön kanssa tänään ihan kaksin!! Ihanan rauhallista, ja nukuttiinkin melkein puol yhdeksään :-) Ja se on luksusta se!! äikkien jälkeen saadaankin lähteä vaikka pyöräilemään!!
Nyt meen!!
nonuli
Wautsi Wau!! Ihanaa kuhinaa meidän pinossa! Nyt Nonuliki on iloinen etkös olekkin!? Ja voit sä silti siellä Tyylilyyleissä vierailla myös! Ei se ole keltään pois ja sitäpaitsi niillä olis siellä selkeesti tylsempää ilman sua!!
Calle oon kade! Sulla on odotus niin makeessa vaiheessa! Ja tunnustan samaan syssyyn muutakin noloa: mä en tiennyt mikä on masutuubi! Oli pakko googlettaa..No okei olen sitte varmaan vähän jälkijunassa. Mut tottapuhuen tollainen kapistus on varmaan tosi kätevä! Silloin muinoin kun olin raskaana oli alituinen ongelma se et housujen venyvä osa näkyi. Tollasella tuubilla ongelma on pois pyyhkäisty! JOS nyt ikinä pääsen uudelleen masusta nautiskelemaan hommaan kyllä noita montaa väriä (eli teen itse..löysin jo netistä ohjeen) Ja onnea remppaan! Saako olla utelias mitä ovien vaihdolla keittiöremppa tulee noin maksamaan?
Sophielle toivottelen onnea työhaastatteluun ja hampileikkaukseen. Toivottavasti menevät hyvin! Multa leikattiin aikoinaan kaikki 4 keskussairaalassa ja olin melko kipee jälkeenpäin. Varmaan ihan hyväkin olla laskematta hetkeen kiertopäiviä (jos pystyy..) sulla on niin paljon touhua muutenkin että raskaudut sitten vaivihkaa huomaamatta!
Bärchen mulla on ihan sama etten ikinä muista mikä kp on menossa vaan lasken aina uudestaan jos merkkaan sen tänne! Muistan vaan elävästi sen et viimeks täti tuli naistenpäivänä 8.3..
Äitsy toi asumismuoto kuulostaa tosi hyvälle! Kun on noin monta asuntoa ja perhettä niin väkisinkin siellä on sitten mukavaa porukkaa (vaikka joukossa olis joku ällöperhekin) ja lapsia joka lähtöön! Saa sitten teidänkin pikkuinen (-set) kavereita naapurista. Hauskaa! Minkä kokoinen se uusi talo on? Onko vauvallekin oma huone valmiiksi? Meillä valitettavasti ei näin ole. Jos vauva tulee niin hän joutuu valitettavasti meidän makkariin ainakin aluksi. Meillä on kolme mh mutta nyt jo kaksi tyttöä samassa (tosin vaan joka toiset viikonloput) Pojalla on oma mutta ei sinnekään mitään vauvaa voi tuupata..
Nonuli sun mies taitaa ollakin varsinainen lätkäsankari! Eiks nyt ole menossa jo playoffsit (vai mitkä ihmeet) joten vaan parhaat joukkueet jäljellä? Noilta pikkujunnuilta (e-95) on varsinaiset pelit pelattu. Nyt ne pelaa harjoitusotteluja ensi kautta varten (alkavat vaihtamaan lennossa) ja lisäksi viel kaksi turnausta tiedossa. Toinen kotihallissa (tarkoittaa mulle makkaranpaistoa plääh) Ihanalta kuulostaa toi kylpyläreissu: pitäkää hauskaa!! Oletteko oikein yötä?
Omaa napaa: jos oikein kovasti kuulostelee niin nippailee masussa vasemmalla puolella. Jos se on NYT on vasta ovis niin olen ihan hakoteillä!! Tuntuu sellaiselle jäytävälle kivulle niinkuin kaivertavalle. Mutta ei siis missään nimessä koske paljon. Jos tekisin remonttia en edes huomais *heh*! Ei taas muu auta kun odotella vaan. Siis että koska Kimi pihalla..Mä en niin noista vormuloista välitä vois vaiks jäädä tulemattakin..
Haa Nonuli oli linjoilla sillä aikaa kun kirjoitin tätä. Mullahan on kanssa karsee allergia jo alkanut tänä keväänä. Aloin viime viikolla syömään lääkkeitä. Nenäsumutin on myös mutta en ole vielä käyttänyt. Saakohan tuota Nasacortia käyttää raskausaikana? (mitä sanoo Calle?) Varmaan sitte mietittävä asia uusiks jos tärppää kevään aikana...
Mannarii
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++
Pinouduimme joulun alla 2006, kun jokaista enemmän tai vähemmän kuumeilutti
vauvan suhteen. Kova tohina on nykyisin pinossamme käynnissä ja kolme plussannuttakin
on joukkoomme jo saatu. Tervetuloa mukaan myös uudet vauvakuumeilijat ¿ jos koet
olevasi tarpeeksi TONTTU joukkoomme iloiseen!
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++
TONTTUJEN ESITTELY:
Olen: Bärchen, 28 v.
Perhe: mies 34 v.
Koti: Pk-seudulla
Yritys aloitettu: 12/06
Olen: Frankie, 32 v.
Perhe: aviomies 34 v., poika 1/05
Koti: rivitalo Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: 12/06, kierukka poistettu 11/06
Työ: insinööri
Harrastukset: jos olisi aikaa niin Body Pump, tällä hetkellä lähinnä lenkkeily: sauvakävely, juoksu
Mieliruoka: intialainen, meksikolainen, homejuustot
Mielimusiikki: Placebo, Mew
Olen: mannarii, 37 v.
Perhe: Mies 44 v ja yhteensä kolme lasta uusperheessä+ koira
Koti: omakotitalo Kymenlaaksossa
Olen: nonuli, 29 v.
Perhe: mies 29 v. ja tyttö 2 v.
Koti: omakotitalo metsän keskellä Satakunnassa
Yritys aloitettu: 10/06
Harrastukset: jääkiekko, kuorolaulu
Olen: Sophie77, 29 v.
Perhe: mies 28 v.
Koti: rivitalo Satakunnassa
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 11/06, esikoinen yrityksessä
Työ: tällä hetkellä vielä valtiotieteen yo
Harrastukset: koiran kanssa lenkkeily, uinti, lukeminen ja leffat
Mieliruoka: italialainen, meksikolainen, intialainen, kaikki menee, nam!
Mielimusiikki: myös musiikin suhteen kaikkiruokainen; The Killers, Pearl Jam, Sting,
Coldplay, U2, yleisesti alternative rock, klassinen ja myös R´n´B.
Nimi: -Äitsy05-, 31 v.
Perhe: mies 33 v. ja poika 1 v.
Koti: Helsingissä
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++
PLUSSANNEET TONTUT:
Olen: Calle77 eli 29 v. , kotoisin Satakunnasta
Perhe: mies 32 v., kotoisin varsinaissuomesta
Koti: Pk-seutu, paritalon puolikas
Yritys aloitettu: Ensimmäistä odotellaan, + 15.12.2006, la 25.8.2007 (täsmentymättä)
Työ: harmaa valtion virkamies
Harrastukset: kuntosali, lentopallo, veneily
Mielimusiikki: The Crash, Pink
Olen: Luhtavilla, 33 v.
Perhe: mies, tyttö-03, poika-04
Koti: Varsinais-Suomessa Salon seudulla
Yritys aloitettu: + 8.2.2007, la 12.10. (täsmentymättä)
Olen: fudgis, 25 v.
Perhe: mies
Koti: ulkomailla
Yritys aloitettu: pillerit lopetin 12/06, yritykseen 1/07, + 26.2, la 19.10
Työ: Kasv.tiet. yo.
Harrastukset: lenkkeily, matkustelu
Mieliruoka: hyvät pihvit
Mielimusiikki: kaikki, paitsi ¿raskas¿ musiikki
+++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++
Ja huom!!! Poistetut pääsee takaisin listoille heti kun haluavat taas pinoilla..
äkkiä pupuilemaan...seksiä, seksiä, ei niistä oviksista toisaan tiedä, ei ainakaan kalenterin kanssa kannata kytätä...TAI SITTEN...joo se on kiinnittymiskipua ;-) joo...ei taas aloteta tätä!! Mut pupuilkaa nyt vain ahkerasti, ettei mene hyvä munis hukkaan!!
Joo, mun ukkeli on lätkäsankari :-)) Toivottavasti raskaudun pian, niin ens kaudella ei enää pelaisi...On meinaan sovittu, että jos toinen vauva tulee, niin sitten loppuu lätkän peluu...jos menee vielä montakin kuukautta, ni sitten taas pelaa ensi kaudellakin :-( Me ollaan puhuttu tästä paljon, ja silloin kun isäntä alkoi puhua toisesta vauvasta, niin heti sanoin, että sitten ei enää lätkää, ja piste. Nimittäin, se tietää sitten isännän ainaista poissaoloa, niin päivisin kuin ehtoisin, arkisin ja viikonloppuisin!! Ei, siksi, että vihaisin lajia, rakastan sitä, mutta en halua jäädä " yksin" kahden lapsen kanssa!!! Ja varsin varautunut olen siihen, että toinenkin vauva on koliikki tapaus(tulisin nyt edes raskaaksi)!! Ja siinä sitä sitten hermoja koetellaan!! joo tiedän, et lapset on kaikki erilaisia, mutta mulla on niiiiin temperamenttinen luonne, että ei niiltä geeneiltä välty yksikään minusta putkahtava vauva :-)) Isäntä sanookin aina, että mihin hän sitten joutuukaan, jos toinenkin lapsista on tyttö ;-)) höh, en ymmärrä mitä tuolla tarkoittaa ;-P voi ukko parka!!!! Me ollaan Justiinoita kaikki!!
Mannarii, älä välitä, en määkään tietäisi mikä on masutuubi, jos en lukisi vauva-lehteä ;-) Enkä todentotta voi sietää vormuloita minäkään, mun ukko kyllä rakastaa sitäkin lajia!!
moips!!
nonuli
Mä muuten tykkään ihan hirveästi mannapuurosta :D Eli kuvittelen sut sitten herkulliseksi puurolautaselliseksi kun en tiedä miltä oikeasti näytät.... (olipas taas fiksua...)
se keitiö tulee maksamaan hiukan alle 2t¿ eli vaihdetaan ovet ja osa kaapeista muutetaan laatikoiksi (kattilakaapit sellaisiksi isoiksi laatikoiksi) ja uudet tasot.Itse tehdään asennukset ja tosiaan vanhoihin runkoihin. Ongelmia aiheutti löytää sellaiset ovet jotka sopivat vanhoihin runkoihin mutta löytyi lopulta. Hintahaitari oli aikamoinen aina Ikean reilusta tonnista-> Puustellin neljään tonniin. Kun itse pystytään asentamaan ja tekemään vähän parannuksia, se tietysti helpottaa. Mutta tulen sitten perumaan sanani tänne julkisesti kun remppa on päällä ;)
Nonulille: olen myös kuullut ja lukenut tuosta että joillain häviää nuo oireet tyystin tai lievenee huomattavasti. Omalla kohdallani en siihen täysin usko (koska olen pessimisti...) koska olen myös pölyallergikko ja niitä " allergiakohtauksia" on ollut tässä pitkin odotusta normaaliin tapaan. Mutta tietysti toivon että koivun kukinnan kanssa olisi eri tilanne.
Ja mannariille vielä että mulle nimenomaan määrättiin viime viikolla tuota nasacortia. Ja silmiin olen käyttänyt lomudalia (saa myös reseptivapaasti ja myös nenäsuihkeena) koska se on mukavan kostea tippa eikä kuivata. Apteekista antoi myös hyvän vinkin. Jos josatin syystä jää suihke kotiin niin noita lomudalin silmätippoja voi laittaa myös nenään. Kokeilin tänään sitä ja hyvin tuntui menevän nenään siitä pienestä kertakäyttöpipetistä ja myös auttavan. Niitä pipettejä on kätevä pitää mukana ja jos käytän pelkästään silmiin niin aina jää yli eli jatkossa vedän ne loput sitten nenään :)
Mutta jatketaan taas!
Kertokaas te viisaat tontut mulle pöhlölle, että mites ne häävalssit oikeen menee?? Siis häävalssin tottakai tanssii hääpari, mutta, sitten, morsiamenvalssin tanssii morsian ja morsiamne isä, mut tanssiiko sulhanen sit morsiamen äiteen kanssa, ja tuleeko sitä tanssia sit tanssimaan myös sulhasen vanhemmat??? Olen pöntti ja pässi näissä asioissa!!!
meen taas!!
nonuli
Nonuli mä muistelisin et tosiaa morsiuspari tanssii ekan kahdestaan mut toiseen lähtee sitte vanhemmat ja siellä parketilla sitte vaihdellaa paria. Mut en ole varma..Hitsi kun siitä on jo aikaa!!
Varmaan joku muu tietää paremmin nää hommat!
Mä en nyt ehdi tän enempää millää kirjottaa mut tulen aamul takas!
Mannarii
Niin paljon viestejä täällä että huh! Onpa upeaa, että meidän pieni porukkamme on näin vilkkaalla päällä.
Tästä tulee valitettavasti kovin lyhyt viesti nyt, koska niinhän siinä tietenkin kävi, että töitä sitä sitten ilmaantui vain tällekin päivällä vaikka alun perin piti olla pelkkää koti- ja sänkyhommaa. Iskin kuitenkin tuossa hirveetä vauhtia viestejä lukiessani silmäni Nonulin tanssiprobleemaan ja oon samaa mieltä kuin Mannarii eli eka tanssi ihan kaksin, sit vaihdellaan eli tanssitaan kai ekana eukon vanhempien kanssa ja sitten ukon ja sitten vuorossa vielä sisarukset ja kaasot sun muut bestmanit. Ja sitten kaikki halukkaat saa vielä käydä tanssittamas tietenkin. Onks teillä kovat tanssiharkat meneillään??
Mä käyttelen vielä tässä kierrossa vanhoja ovistikkujani ja tänäänkään ei vielä tullu sitä plussaa, grrrr. Jospa sit huomenna... Täytyy kuitenkin varmistella tänäänkin mahiksia tuolla punkan puolella. Kuinkahan kauan siihen riittää voimat, jaiks?!
Nyt pitää mennä, yritän huomenna päästä jatkamaan juttuja!
Bärtsu (kp 17, kai) (onneks on muitakin, jotka ei muista!!)
Tulin vain kertomaan, että täällä olen taas tonttuilemassa, pieni palstailutauko teki mielelle ihan hyvää ja nyt mennään vähän uusin suunnitelmin eteenpäin eikä niin hampaat irveessä!
Suunnitelma A oli syysvauva ja kun sitä ei meille kerran suotu, niin suunnitelma B olisi sitten kevät-kesävauva ensi vuodelle! Nyt mennään toki ilman ehkäisyä, mutta sen kummempia yrittämättä. En siis laskeskele kiertopäiviä, en edelleenkään tikuta ja greippimehutkin olen jättänyt kaupan hyllylle :o) Miehen kanssa touhuillaan, kun sillä päällä ollaan.
Ihanaa tosiaan, kun kevät on hyvässä vauhdissa, lämpö ja valo tuntuvat aivan mahtavilta, mielikin on ihan eri vireessä! Oon aloittanut kovan kuntoilemisen, oon käynyt ahkerasti Body Pumpissa, Spinningissä ja juoksemassa. Olo on hyvä, muttei vielä tarpeeksi kevyt!
Nyt pitää lähteä nukkumaan, kommentoin teille kaikille lisää myöhemmin!
Tattista naiset avusta, noin me sitä muisteltiinkin tanssittavan, mut siks aloin empiä, kun sitä tokaa valssia kutsutaan morsiamen valssiks, et miten tää homma oikeen etenee...ja kaiken lisäks, mein äiti alkoi horisemaan, et se on joskus ollut sellasis häissä, et muisteli jossain valssissa pelkkien naisten tanssittavan morsianta??? joopa, joo... se siitä aiheesta!!
jee Frankie, hyvä et tulit takasin, ois ollut kurjaa jos tää tonttu-pino olis kuivahtanu :-) Toi on hyvä periaate, et pupuillaan kun haluttaa, ja kiertopäivistä viis!!!
meen taas!!
Heii kaikki ihanaiset! Frankie vanha ystävä ihanaa sä olet tullu takas (mä tiesin et tulet siks en sua edes uhannut listasta poistamisilla) Kuntoilu kuulostaa hyvälle. Sä olet nyt varmaan niin timmissä kunnossa et tääl kateeks käy: bikinikausi lähenee ja mulla on makkaroita vyötäröllä. Olen nähkääs suunnitellut et makkarat muuttuu kohta ihananaksi vauvamasuksi ja ne on vararavintoa vauvaa varten kun kuitenkin laihdun imetyksen myötä melkein näkymättömiin...Utopiaa siis!! Pitäis alkaa jotain tekemään etten tästä vallan turpoa. Mut mihinkään hikijumppiin en saa mentyä. Tunnen itseni.. Pyöräily ja uinti ja kävely on mun kohdalla ne mitkä sopii. Pitäiskö hommata Nordicwalking-sauvat..höhöö! Ja sit se syömisen vähentäminen. En saa vaan itseäni kuriin. Herkut houkuttaa. Mä hemmottelin eilen mun perhettä oikein kunnolla: makaronilaatikkoa (miehen ja lasten lempparia) ja jälkäks mamman marjapiirakkaa. Iltapalan jälkäks (!!) viel köyhiä ritareita pullasta kera jäätelön. Ja tietysti itse söin myös...
Oletko Bärtsy tikutellu koko tän kierron vai aloititko vasta nyt? Hitsit että kiinnostais oikeesti tietää koska mulla on se ovis jos ees on. Mut maltan vielä mieleni. Jos ei kesään mennessä ole tärpännyt niin sitte alan syksyllä tikuttelemaan!! Täälläkin alkaa noi petipuuhat jo hieman tuntumaan pakkopullalta. Tai meidänhän PITI häss..ä joka toinen päivä. Todellisuudessa eilen pupuiltiin ja edellinen kerta tais olla yli 4 päivää aiemmin. Vissiinki se remontti ja sitte miehellä oli työvuorot sekaisin niin et oli ensin illassa ja sit meni taas aamuun. Eihän se reppana ehtiny olla kun n7 tuntia himassa ja nukkuakin olis pitäny! Taidettiin nukahtaa ennenkun ehdittiin ees miettiä nusuttelua..
Nonuli sä olet nyt ihanasti sekaisin häähömpötyksistä! Onko sulla toimelias kaaso? Vai peräti useampia? Olen kuullu (nähny) että niitä voi olla siis montakin. Tulee vaan sitte herkästi riitaa kun kaikki kaatuu kuitenkin enemmän toisen niskaan. Mä vakoilin lyyleistä et sulla olis jo joku tietty puku kiikarissa. Millainen? Kyl sä meille voit kertoo ei kerrota kellee!!! Väri? Malli? Kerro kaikki..
Calle tää palsta on loistava! Kiitos tiedosta et voin tuota Nasacortia käyttää huoletta! Jos tärppää nyt keväällä niin lopetan sitte heti noi varsinaiset popsittavat A-lääkkeet (mulla Aerius 5mg) ja koitan pärjätä vaan sillä suihkeella. Ja toivon tietysti ettei kovin olisi oireita edes.. Ja sä voit ihan hyvin mut kuvitella mannapuuroksi. Ehkä kuitenkin ennemmin Suklaamannaksi sillä olen tumma. Viimeks kampaajalla otatin suklaanruskean pohjan ja siihen paljon maitokahvin värisiä " raitoja" ..Mun tyttö rakastaa tota suklaamannapuuroa yli kaiken ja keittelenkin sitä usein hänelle. Sen voi syödä myös kylmänä.
Nonulille vielä että toi kuulostaa niin tutulle toi " urheilu vie mieheni" meilläkin!! Mun mies on entinen jalkapallotähti (Sm-liigasta) ja pelaa vieläkin ikämiestasolla. Joka syksy se on sitä mieltä et tää oli viimeinen kausi.Ja keväällä se on innoissaan kun pelit alkaa. Tosin nyt se puhui kyl vähän et viitsiskö maksaa lisenssiä kun se on kuulemma kauheesti noussut.. Mut asian vierestä sen verran et kyl tollasta urheilijaa mielellään katselee! Mun mieskin on jo 44 täyttänyt mut aina se on vaan niin komee että!! Ja ne jalkalihakset!! Aah!
Haen lisää kahvia ja jään odottelemaan tonttuja taas tänne..
Mannarii
Mantariini, mää olen tällähetkellä läähättänyt yhtä Linzi Jayn-pukua, siinä ei ainakaan hinta päätä pakota, joskin ne on ollu taaloissa =)
Se on sellainen erittäin yksinkertainen, mutta aika seksikäs, ja vaalea. Tossa kuvassa se on musta, mut en mää nyt niin hullu ole, et mustan ostaisin, mein sukulaisethan tukehtuis hääkarkkeihin, höö ;-p Eka mä läähätin tollasta häälehdestä pongaamani pukua, mut musta tuntuu, et se on kaikkea muuta kun huokea, ja se pitäis tilata ruotsista, joten annetaan olla!! Mulla on tosiaan kaks kaasoa, mut ei ole mitään tappeluita ollut, koska jako on selvä, eli yhdessä suunnitelevat ohjelman, ja ns.rohkeampi toimii juhlan juontajana!! Yhdessä koristellaan jne. en usko tappeluihin...tai mikäs sen mukavampaa, ku pienet kissatappelut =p
Noista lihaksista puheenollen, mun ukkoni omaa nii kauhiat reidet, että jopa puvun housut piti hälle joskus nuorena poikana teettä ylppärijuhliin =) Eli mahtavat on pojalla reisivarustus, ja mikäs sen komiampi, ku jääkiekkoilijan perse, läääh!!
nyt lähetään pihalle!!
nonuli
tontut toisella sivulla =(
Mannarii: Nyt se aika sinne Heinolaan sitten tuli! Eli 10.4, heti pääsiäisen jälkeen tiistaina!! Laskin, et mulla on nyt kp9, ja sitten 10päivä on kp18, ja siitä parisen päivää ni voisin olettaa, et mulla on ovis =/ hmm, kuis mahtaa ämmän käydä... Laskeskelin, et tollon tiistaina kerkeis laskeen maitia vielä hyvinkin , ja sit viimeistään kp20 olisin jo kotona, ja eikun nahkapussit tyhjäksi =) joten nou paniikki sen suhteen, ja voihan olla, et ovis on joko aiemmin tai myöhemmin, tai sitten ei ollenkaan, mut saadaan kuitenkin tämäkin kierto hyödynnettyä... Eikä tarvii pelätä, et olisin jo tuolloin raskaana, joten voin hyvillä mielin antaa magneettikuvata itseni :-) Taidan alkaa tikuttamaankin tässä viikonlopun jälkeen, ja otan ne tikut kyllä sinne sairaalaankin mukaan ;-), jos en sitä ennen paksuja viivoja pongaa!! En siellä kyllä varmaan joudu yöpymään kuin korkeintaan yhden yön, jos sitäkään, mutta eihän niistä komplikaatioistakaan koskaan tiedä :-Z
Ei mulla muuta!!
Tulkaas taas koloistanne ulos, kun kerran aurinkokin paistaa niin kauniisti!!
nonuli
ihana ilma!! Pihalla on nyt niiin ihana kökkiä, ettei mitään määrää!! Pikkulikalle lähetään ostamaan lauantaina kevätpukua ja lenkkareita ja tavallisia kumppareita, ja samalla mennään kylpylään uiskentelemaan! :-) ja isännällä viimiset pelit!!! JEEEEEE!!!!!
Mannarii:voi tämä munpuolestani olla remppapalstakin, eiks täällä saa sentäs puhua kaikkea asiaa maan ja taivaan välillä, ja just sellasista asioista jotka on itelle varsin tärkeitä!!?? Pihahommat ne odottaa täälläkin, mut vasta kun isännän lätkäkausi päättyy!! Maalaus vissiin kyl jää nyt noiden häiden jälkoihin, ei riitä yksinkertasesti kaikkeen manit!! Heinolasta on nyt tälläviikolla ilmeisesti tulossa aika, joten voipi sitten jäädä " vauvanteko" tältä kuulta...tai sitten ei, jos se aika tulee heti, ja sit se magneetikuvaus tehdään samantien, niin sit onnaa...mut sen näkkee... ootellaan ja kattellaan!! Pupuiltu on paljon, se tekee gutaa, namskis ;-p
Kp6...kait!!
mut jos ei täällä palstalla ala pian kuhina käydä, ni siirryn kokonaan tonne lyyleihin!!!!! Heti tontut pihalle koloistaan!!!!
nonuli