<:) <:) TONTUT vk 13 (:> (:>
Uuteen ihanan aurinkoiseen viikkoon mars kaikki tontut..
Täällä me vaan ihaillaan miehen kanssa uutta eteistämme ja mietitään jo seuraavaa remppakohdetta! Ehkä ulkohommia seuraavaksi. Ikkunalaudat pitäis maalata (ensin vanhat maalit pois) ja etupihalle rakentaa oven eteen lämpökäsitellystä laatta.
Heh ei tää taida kyl ollakkaan remppapalsta..
oma napa: Odottelen koska alkaa loppukierron normi oireet: kipeet tisut ja kiukkuinen mamma. Ei ole vielä ainakaan. Olokin on ihan leppoisa.
mannarii kp.19
Kommentit (31)
Me ollaan saatu tämä palsta taas ihan kahdestaan käyttöön ;-) Ei mullakaan niin kauheesti sitä vauvakuume asiaa aina ole...kai täs alkaa olemaan sellaset tulee jos tulee fiilikset =) tuntuu ihan kivalta, ettei ole kokoajan kyttäämässä oloansa :-)
Juu sairaalasängylle kyytiä, pitää vaan muistaa lukita pyörät, ettei ala keskenkaiken pitkin käytäviä rullailla :-) paitsi jos se onkin oikeen monen hengen huone...toisaalta, mitäi lmeisemmin niistä suurin osa on vanhoja mummoja, ja nehän ei enää mitään näekään ;-P Höh, joo, eiköhän se jokatoinen päivä taktiikka riitä... ja jos ei, ni sit ei!!!
Vai on sulla tuon nimistä allergialääkettä...parempi juu heti 28 päivän jälkeen lopetella, ainakin varmuuden vuoksi!!! Saahan sen sitten heti aloitettua uudelleen, jos se paskiainen taas tulee kylään :-Z Mut säähän voisit nyt sitten sen pinon ensimmäisen kevät-plussan tempasta =-) jeeee!!!
Mää luulen, et tänään ois taas kikulia tiedosssa, synttäri sellaista :-)) naaaaamm!!!
meen taas!!
nonuli
Muistaessani aivan aluksi Mannariille ja muille nuhanenille oheinen linkki, toivottavasti toimii. Jos ei niin löyrtyy tuolta odotuspuolelta.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9944267&t=9942884&appid=&…
Taas ovat Nonuli ja Mannarii pitäneet pinoa pystyssä, hyvä homma!
Tänne kuuluu vähän surullista. Miehen isoisä kuoli eilen ja häntä olemme sureneet kovasti. Uutinen pääsi yllättämään vaikka hänellä ikää olikin jo yli 90 vuotta. Kurjaksi olon tekee erityisesti se, että meidän vauva olisi ollut ensimmäinen lapsenlapsenlapsi ja kovasti ehdimme toivomaan että nämä kaksi pääsisivät kohtaamaan.
Sen verran uutinen otti voimille että taisi vauvakin aistia sen. Vatsaa vähän kovisteli illalla ja kävi mielessä että olisivatko olleet pieniä supistuksia. Mutta nukkumaan mennessä tuntui jo pieniä potkun tapaisia kuin lohdutukseksi. Jotenkin vain kurjaa tämä elämä ja kuolema kun niin läheisesti kietoutuvat yhteen.
Mutta näin meillä.
Nonulin pitää ehdottomasti napata tikut mukaan sinne sairaalaan. Ja kun mies tulee visiitille niin sitten vaan " ajelulle" . Tulee mieleen yksi vanha Frendien jakso, jossa nämä yhdet puuhastelivat jossain siivouskomerossa... Eli kun kirjoittaudut taloon sisään niin nuuski nurkat kaiken varalta että et pääse huonetoverista eroon...
Toivottavasti mannariin nippailut ovat sitä ihteään. Eihän siellä voi olla täti punainen, eikös viikonvaihteessa ole taas kisat ja vielä kaukana vieraalla mantereella???! Nyt pidellään urakalla peukkuja Manniksen plussasta. MEidän porukan plussat ovat tulleet niin mukavan tasaisestikin että olisi taas kiva päästä hihkumaan!
Nyt täytyy aloitella päivää että pääsee lähtemään ajoissa kotiin ja viikonlopun viettoon. Palailen päivän mittaan vahtimaan että tänne ilmaantuu muitakin kirjoittelijoita! Muuuurrrr (alan kohta muistuttaa Nonulia ;) )
Ihanaa kun on jälleen perjantai, kyllä viikonloput on, niin odotettuja aina raskaan työviikon päätteeksi =-) Me ollaan huomenna menossa simmailemaan tytön kanssa caribiaan Turkuun, käydään samalla reissulla jossain hyvässä paikassa syömässä ja käydään ostamassa neidille kevät-puku ja lenkkarit, niitä kun en viimeviikonloppuna löytänyt!!
Voi calle, kyllä tuo kuolema on aina raskasta, oli se odotettavissa tai ei!! Mun mieheltä kuoli viime pääsiäisen aikaan, ensin pappa ja sitten parin kuukauden viiveellä mummu(antoi periksi, kun pappakin meni), se oli tosi surullista aikaa, se :' -) Papan meno oli suht odotettu, hänellä oli pitkälle edennyt haimasyöpä. Mutta mummulla oli " vain" pitkälle edennyt 2-tyypian diabetes!! Samana keväänä kun mein tyttö syntyi, kuoli minulta iso-mummu, joka oli kanssa 95-vuotias, meitä kerkesi olemaan 2,5kk viisipolvea!! Hänen menonsa oli äkillinen, eikä millääntavalla odotettu, vaikka iäkäs jo olikin!!
Calle, pidä nyt miestäsi hyvänä, se on niin surullista aina, vaikka kuolema suurena osana meidän elämäämme kuuluukin...ja pidä myös itsestäsi huolta, ja pienestä masupotkuttelijastasi!!! Onneksi kuolleet säilyvät meidän sydämissämme ikuisesti!!
mun on pakko taas liitää!!
nonuli
mun piti kirjottaa, et 2-tyypin, ei tyypian, mut mulla on tunnetusti märäntynyt pää!!!
nonuli taas
Calle isohali papan poismenon johdosta! Hautajaiset on kamalia mutta onneks niiden jälkeen alkaa helpottamaan. Mun äidinäiti kuoli viime syksynä ja hautajaiset oli tietysti surulliset. Pienet lapsenlapsenlapset (yhteensä kolme vauvaa) kyllä auttoivat helpottamaan tunnelmaa. Kahvien jälkeen melkein kaikkia jo nauratti. Mun poika vaan ei saanu mieltään takaisin. Se itki viel kotonakin ja sanoi ettei ikinä lähde enää hautajaisiin (olivat ekat).
Just ton sun laittaman linkin jälkeen aloin eilen kaivamaan tietoa siitä mun A-lääkkeestä. Ensimmäisen kolmanneksen aikana kehittyy just ne sukuelimet ja siksi toi lääkekin on silloin kielletty. Mut mun käsittäkseni tällee ennen plussatestin tekoa ei mistään lääkkeestä ole suurempaa vaaraa. Joten popsin niitä lääkkeitä siihen asti jos plussa pärähtää. Ja toukokuussa pääsen jokatapaukses eroon lääkkeistä kahdeks viikoks. Jee Kreetalle...
Nonuli mä olen käynyt tuol Caribiassa vuosia sitten ja tykkäsin kovasti. Oltiin kaks yötä hotellissa ja meillä oli tuplabuukkauksen takia hotellin suurin sviitti! Ihan makeeta. Haluaisin sinne Naantalin kylpylään joskus mutta pahaks onneks mies on ollut ex-vaimonsa kanssa siellä kuhertelemassa joten hän ei oikein innostu mun suunnitelmasta. Plääh no ehkä joskus.. Oletkos siellä käynyt koskaan?
Viikonloppu on jo lähellä! Voipi olla etten ehdi kirjoittelemaan mitään meidän pinoon sillä teinit taas valtaa koneen. Mutta yritän käydä lukemassa aina välillä! Joten pankaa parastanne kauniit naiset!! Nyt alan valmistamaan ruokaa ja sitten pinkaisen kaupoille.. hauskaa viikonloppua tontuille!!
mannarii kp. 23
Tai sit mä olen poikkeuksellisen laiska. Vaikka ihan tykkään käydäkin töissä, niin toisaalta se on sittenkin välttämätön pakko. Tarkotan että pärjäisin varsin hyvin ilmankin, työnteko ei ole mikään intohimo mulle. Tulipa outo alku tälle tekstille!
Mä en muutenkaan tiedä enää mistään mitään, joka ilta teen kiltisti ovistestin ja saan siihen sen typerän hailakan turhan viivan, kumpikohan ei toimi, testit vai mä?? Joku kyselikin, että minä päivänä alan testailla ja se tais olla kp 15, mullahan ei käsittääkseni ovis ole koskaan ennen kp 18:aa. Nyt on meneillään 20. No, meillä noudatetaan sitä joka toisen päivän systeemiä, vielähän tuota jaksaa :)
Nonulille sattuu ovis toivottavasti ennen tai jälkeen sairaalakeikkaa mutta toisaalta näen kyllä mielikuvitukseni säestämänä teidät kärräämässä nolohko ilme nassulla pitkin käytävää, kun olette innostuneet oikein kunnolla puuhiin. Siitä en olekaan varma, onko nolo ilme sulla vai miehelläsi. Jos ollenkaan olen sun juttuja tulkinnut oikein, luulen että miehesi olisi nolompi ja sä nauraisit!!
Mannarii pääsee taas jännittään aherruksen tuloksia. Callekohan se totesikin, että tähän joukkoon on tasaiseen tahtiin tippunut plussia, joten eiköhän se olis sun vuoro nyt. Meille on muuten myös käynyt niin, että saatiin sviitti hotellista, kun niillä oli muuten täyttä. Se oli kyllä ulkomailla. Se oli ihan hauska ylläri. Nyt musta alkaa tuntua siltä, että oon jääny paitsi kivoista jutuista, kun me ei olla miehen kanssa käyty kylpylöissä. Joskus oon käyny Tampereella Lapinniemessä luokkaretkellä (heh, jee), Kalajoella Jukujukumaan yhteydessä olleessa, ööö Oulun Edenissä ja Nokian Edenissä mutta nämä kaikki siis kersana. Edellisestä visiitistä lienee jo vähintään 15 vuotta.
Calle, se on loistavaa että säkin oot täällä pitämässä palstaa pystyssä Nonulin ja Mannariin kanssa. Ikävää, että saitte surullisia uutisia ja menetitte tärkeän ihmisen.
Frankie, sä tulit takasin! Kiva kuulla, että tauko teki hyvää. Kuulostat niin rauhalliselta, että yritänpä ottaa susta mallia intoillessani. Tekis varmaan hyvää mullekin.
Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
Nalle
Toi helou se vasta hyvä ja omaperäinen alotuslausahdus olikin, plaah!!
Nallukka, en määkään tällähetkellä jaksais tehdä YHTÄÄN töitä, tänäänkin oli sellanen vaivanen 11tunnin rupeama =-Z sanotaaako näin, että alkoi kyllä jo maistumaan puulta siinä neljän aikaan iltapäivästä :-S Onneks on kohta pääsiäinen ja sitten mulla se leikkaus, ja ilmeisemminkin saikkua aika paljon edessä, ja se tuntuis kyllä nyt tällähetkellä tosi hyvälle!! Se leikkaus siis pelottaa, mut muuten pieni " loma" olis poikaa!!
Älä kulta pieni ressaa taas niiden tikkujen kanssa! Kyllä se munis siellä varmasti pyörii!! Toisilla ei siihen ihan tosi tule koskaan vahvaa viivaa, ja silti ovat saaneet lapsia, eli siis normaalisti ovuloineet!!
Ei silti, kyllä minäkin aina sen oviksen kanssa ressaan, että ihan yhtä hyväkäs olen, mutta...tuo jokatoinenpäivä-tekniikka on paras, kunhan se vain molemmille maistuu ;-P
Joo, kuulkaas, jos mun mies tietäis mitä mä täällä kirjotan, ni se häpeis itseltään silmät päästä =-) tai, kai se arvaa...kun mut tuntee ;-P
meen taasen!!
nonuli
Vihdoin ehdin istumaan tähän koneelle rupattelemaan kanssanne! Ehtikin tässä taas vierähtämään viikko nopeasti ja täällä onkin käynyt aikamoinen kuhina, mahtavaa, että pidätte hienosti pinoa pystyssä! Täytyy myöntää, että olen kaivannut teitä kovasti ja samalla harmittaa, ettei itselläni ole kuluneen viikon aikana riittänyt aikaa pinoiluun.. Mutta olette olleet kaikki tontut kyllä joka päivä mielessä!
MANNARII on tehnyt hienoa remonttia! Kuulostaa ihanalta! Ja täällä peukutetaan, että nippailut ovat tuottaneet toivottua tulosta ja pian kuullaan lisää positiivisia uutisia! Oliko mukava viikonloppu teinien kanssa?
NONULI, oliko sulla synttärit, kun tässä yksi ilta odottelit ¿synttärisellaista¿? Jos oli, niin hurjasti onnea! Niin, ja vieläkin hurjemmat onnittelut tulevista häistänne! Älä turhaan mietiskele miten tanssit ym. KUULUU mennä, teette häistänne omanlaiset ja tanssitte niin miten itseänne huvittaa! Juhlista tulee helposti liian jäykät, jos joka asiassa menee kaavojen ja perinteiden mukaan! Tunnut kyllä niin eläväiseltä persoonalta, joten teidän häissä ei liene pelkoa siitä, että olisivat jotenkin jäykät! Päinvastoin!
BÄRCHEN. Ei ihme, jos musta välittyy tietylainen rauhallisuus, mulla on nimittäin todella rauhallinen olo! Mutta en tiedä suosittelenko sitä sulle, sillä se ei välttämättä edesauta tätä vauvaprojektia! Ei me nyt sinänsä tauolla olla, mutta vauvakuume on selvästi laskenut muutaman asteen, tosin ihan tarkoituksella. Vauva on edelleen todellakin tervetullut, mutta tällä hetkellä me ei yritetä sitä niin kovasti, vaan odottelemme mahdollista kesävauvaa! Ja muuten hei, olen ihan samaa mieltä töiden teosta, ne todellakin ovat välttämätön pakko, ja viikonloput ovat todella odotettuja :o) Pitäisi varmaan vaihtaa ammattia, jos rehellisesti voisi sanoa tykkäävän työstään! Vaikka kyllä minäkin siis töissä sinänsä tykkään käydä, musta ei olisi kotiäidiksi pidemmän päälle! Mulla on unelmana oma Design sisustusliike. Siellä myytäisiin lähinnä huonekaluja ja muuta designsisustusta sekä esiteltäisiin lupaavien nuorten suomalaisten muotoilua. Jos sellaisen joskus saisin, niin voisin jopa lähteä juosten töihin!
CALLE77. Pahoittelut miehen isoisän poismenosta. Kuolema on aina todella surullista, vaikka kyseessä olisikin vanhempi ihminen. Ihmiset ovat niin rakkaita, että aina niitä jää ikävöimään. Mutta surukin hellittää, ja sydämeen jäävät kultaiset muistot, aina! Kasvattele masuvauvaasi rakkaudella ja lämmöllä!
SOPHIE, mites sun viikko meni? Kirjoittelit, että oli kaikenlaista tulossa viisaudenhampaanpoistosta aina juhlimiseen. Oliko kivat juhlat? Oih, kuulostaapa muuten romanttiselta teidän Italian kierros! Multa on nyt mennyt vähän ohitse milloin se teidän reissu olikaan (ja saan syyttää varmasti ihan itteeni, pimennossa kun pitkään olin..)?
Miellä on myös miehen kanssa keväinen lomareissu tiedossa Prahaan ja sinne lähdetään ihan kahdestaan viettämään rakkauslomaa. Ainoa huono puoli reissussa on se, että se on samaan aikaan kuin suosikkibändini Placebon keikka Helsingin jäähallissa! Auts, kirpasee kyllä kovasti, mutta toisaalta, laatuaikaa miehen kanssa, mikäs sen parempaa!
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille tontuille ja hilpeää ensi viikkoa! Ei kai me saada takatalvea, eihän?
Ja juo kuravettä päälle! En keksinny yhtään hyvää kepposta mun perheelle aamulla vaikka kuinka yritin. Exää vähän aprillasin äsken kun vein lapset ja kamat sille ens viikoksi. Sanoin ettei poika tule ollenkaan. Plääh se uskoi heti. Piti sit perua et kyl se tulee.. Poika ei olis kyl halunnut mennä ollenkaan sillä lauantaina sille sattui pikku tötöily kaupungilla kavereiden kanssa. Siitä seuras ilta ja tää päivä sisäarestia vaikka loppuen lopuks se ei ollu ees pojan vika..No sälli sit pelkäs et isä antaa lisärangaistuksena koko viikon arestia mut puhuttiin ovella juttu selväks ja lupas olla huutamatta enää. Puhelimessa noiden poikien jutut kuulostaa aina pahemmalta kun ovatkaan..
Mua on nyt viikonloppuna keljuttanut milloin mikäkin. Ja siivotuttanut!! Olen tänään (vaikka palmusunnuntai..) pessyt ikkunat ja imuroinut... Selkeesti tähän taloon tulee täti! No olen päättänyt hakea apteekista vihdoinkin sen kuukupin jota olen höpöttänyt ennenkin täällä ja ottaa heti käyttöön. Opettelen sitte käyttämään sitä ja tulen teille kehumaan kuinka hyvä se on!! Varmaan viikon päästä pääsen testaamaan vitutuksesta päätellen! Harvinaisen selvät pms-oireet päällä!
Huomenna sitte uusi pino..
Nyt tää menee katsomaan tähtii tanssien kanssa..Palaillaan!!!
mannarii
Minä se en edes muistanut et on aplirripäivä, ennekun mein äitee, kysy, et oletkos onnistunut tänään huiputtamaan ukkoas =-) olin, ihan, että,täh!! No, ei mua ole tänään kukaan yrittäny huiputtaa, enkä määkään sitten ole ollut yhtään sellasella tuulella!! Jotenkin on taas vähän daun-olo! höh, ei mukava!
frankie, täytyy nyt sanoa, että mulla on ollut nyt jo vähän pidemmän aikaan sellanen, en taidakaan haluta enää lisää lapsia-fiilis...on taas alkanu vaan pelottaa se pikkuvauva-aika...miten mää jaksan, vai jaksanko??? en tiedä, mulla nämä tunteet heittelee taas laidasta laitaan!! *huokaisee syvään* Ihanaa, että teillä elämä hymyilee, ja olet päässyt 2sinuiksi" vauvakuumeen kanssa!! Musta tuntuu, että minäkin olen...siis, en taida haluta enää toista... =-(
Ei sieltä mitään tätiä tule mantariini, älä nyt sellaista höpäjä!! vauva sieltä seuraavaksi tulee =-) Tuu pesemään munkin ikkunat, ne on ihan törkeet!! olkkarin ikkunakin on aivan täynnä pikkuruisia kädenjälkiä, vaikka just ne jouluksi kuurasin :-( Ikkunoiden pesu ja silittäminen on mun mielestä ne typerimmät kotihommat mitä on olemassa!!! Muuten kyllä tykkään siivoilla!!
meen taas!
nonuli
Toi Heinolan aikahan on sitte toisaalta ihan hyvään aikaan! Ja voihan sun mies nopeesti käydä pyörähtämässä jos ne viivat tulee siel sairaalas. Heh mä nään sieluni silmin Nonulin makaamassa sairaalasängyssä jalka kipsissä ja himon kiilto silmissä :P Heh! Onneks sulla on huumorintajua etkä suutu vaik lasken leikkiä vakaval asial!!
Kaikki tontut on varmaan ulkoilemassa kun ei ketään näy missään. Tai sitten ei vaan ole mitään kirjoitettavaa. Mä nyt olen tälläinen lörppä sormistani niin että kirjoitan vaikkei olisi mitään varsinaista vauvakuumeasiaakaan..
Sen verran voin avautua varsinaisesta asiasta et nippailee alamahaa. Jotain on käynnissä. Luultavasti sitä ferrarin käynnistelyä vaa. Kävin lukemas tänää mitä haittaa voi olla ton mun allergialääkkeen (loratadin) syömisestä sikiölle. Ja onhan sillä: Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan on mahdollista et aiheuttaa siittimen epämuodostumia (Hypospadia). Joten tarvii alkaa testailemaan heti kun menee yli 28pv kierto niin lopetan lääkkeen heti!
Mannarii