Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mökkivieraana ja minua käskettiin pesemään perunoita

Vierailija
21.06.2025 |

Sanoin etten syö perunoita ja minulle vastattiin että Se ei estä niitä pesemästä. Kaivoin alkometrin laukusta, puhalsin siihen ja sanoin että Jaaha, aika lähteä takaisin kaupunkiin. 

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei ole hygieniapassia, eihän silloin voi mitään perunoita pestä, eikä ole työsopimusta, työskentelyolosuhteetkin on varmasti puutteelliset jossain mökillä...

Vierailija
82/87 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös perunoiden kuoriminen ja köökissä emännän avittaminen ole täysin itsestäänselvä asenne mökkireissulla?

Miniä jeesaa anoppia tai anoppi miniää, tytär äitiään, poika isäänsä puuhommissa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä oli saanut vävykokelaan vieraaksi, hän ei osannut kuoria perunoita kun äiti oli aika keittänyt ilman kuoria. Tämä ei ole edes vitsi.

Vierailija
84/87 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outoa, jos perunoiden pesemisestä menee herneet noin nenään vaikka itse ei niitä syö. Onko tämä nyt joku juhannsprovo?

Tottakai oli, mutta teeskennellään ettemme tiedä. Suomalaiset ovat mökkikansa ja varmasti tottuneet hommia painamaan joko isäntänä tai vieraina. 

Vierailija
85/87 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäntä ja emäntä hyvin tiesivät, millä pääsevät sinusta eroon! Nyt ovat onnellisia!

Vaan jospa vieras alkaakin kuoria pottuja... silloin häätypi tarjota pajukon raivausta, kantojen poistoa ja hyyskän tyhjäystä. 👹

Vierailija
86/87 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listatkaa kaikkea kivaa tekemistä mökillä! Perunoiden pesu ja tiskaaminen rantavedessä, saunaveden pumppaaminen tai kanto saunaan, marjoja ja sieniä metsästä piirakkaan, kalastus ja kalan savustaminen, grillaaminen, uiminen, tuvan siivoaminen, halkojen hakkaaminen, kokon laitto, postin hakeminen jostain kauempaa. Tässä jotain alkaijiksi joka sopii kaupunkilaisillekin. 

Vierailija
87/87 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juhannuksenakin kovin ilkeänsävyistä kirjoittelua. Ei mikään valtava sydämenlämpö täällä ensitunnelmana näitä lukiessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi