Olen mökkivieraana ja minua käskettiin pesemään perunoita
Sanoin etten syö perunoita ja minulle vastattiin että Se ei estä niitä pesemästä. Kaivoin alkometrin laukusta, puhalsin siihen ja sanoin että Jaaha, aika lähteä takaisin kaupunkiin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mökkivieraana ollessani käynyt mustikassa, kantanut saunaan vesiä, osallistunut ruoan tekemiseen. Paljon on jäänyt aikaa oleiluun, lukemiseen, saunomiseen, uimiseen jne. Minä tykkään että on jotain tekemistäkin välillä.
Minä taas en tykkää tuollaisesta ollenkaan.
Mökki ei ole enää mikään luksustuote niin, että mökinomistajat olisivat parempaa väkeä, jota pitää.piikomalla kunnioittaa. Kenellä tahansa on varaa hankkia varsinkin tuollainen alkeellinen mökki. Useimmat eivät kuitenkaan halua sellaista.
Onpa laiskoja ihmisiä, jos ottaa koville joku pieni perunoitten peseminen.
Vierailija kirjoitti:
ja sitten jos niitä perunoita, Timo 🤮, olisi alkanut pestä niin pienen pienikin kuorenpala yhdessä = emäntä olisi alkanut nalkuttaa etten osaa edes perunoita pestä.
Oletko koskaan pessyt perunoita? Kuoret jää perunaan ihan kaikki, ei vain pala. Kuoriminen on eri asia.
Lukihörä iski taas ja luin että käskivät pesemään ikkunoita :D
Miksiköhän ihmiset kertovat tuttavilleen yms. mökkinsä osoitteen?
Täten peruutan virallisesti ja lopullisesti avaajan ja kaikkien hänen kaltaistensa kutsut mökilleni, koska en ole heidän palvelijansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mökkivieraana ollessani käynyt mustikassa, kantanut saunaan vesiä, osallistunut ruoan tekemiseen. Paljon on jäänyt aikaa oleiluun, lukemiseen, saunomiseen, uimiseen jne. Minä tykkään että on jotain tekemistäkin välillä.
Samoin. Mukava tehdä asioita yhdessä ja sitten jää yhteiseen vapaa-aikaan enemmän aikaa. Kannetaan vedet yhdessä ja laitetaan ruokaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tykkää tuollaisesta ollenkaan.
Mökki ei ole enää mikään luksustuote niin, että mökinomistajat olisivat parempaa väkeä, jota pitää.piikomalla kunnioittaa. Kenellä tahansa on varaa hankkia varsinkin tuollainen alkeellinen mökki. Useimmat eivät kuitenkaan halua sellaista.
Katot vierestä kädet suorina, kun toinen kantaa vesiä saunaan, jonne sinäkin olet menossa saunomaan? Ei tule yhtään mieli auttaa?
Jos suvun musta lammas erehtyy tulemaan mökille, hänet laitetaan saunan taakse hakkaamaan kokonainen vuori halkoja, johon menee koko päivä, seuranaan vain paarmat, itikat ja pesällinen vihaisia ampiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se aivan ylivoimaista pestä pari perunaa...siinä sormet kastuu!
Kummasti pottujen keitto mökillä on työleiri vaikka kotonakin laitetaan ruokaa. Onhan se hirveän rankkaa laittaa vettä kattilaan ja potut keittymään mökillä. Ap ei vissiin koskaan suostu koskemaan pestäviin perunoihin.
Ap ei syö perunoita. Lukea te maalaiset näköjään ette osaa.
Kiva. Vieras syö varmaan vaan ne ulkofilepihvit ja jättää perunat ja muut halvemmat lisukkeet isäntäväen syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos suvun musta lammas erehtyy tulemaan mökille, hänet laitetaan saunan taakse hakkaamaan kokonainen vuori halkoja, johon menee koko päivä, seuranaan vain paarmat, itikat ja pesällinen vihaisia ampiaisia.
Pyydetty vaan ne perunat pesaisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se aivan ylivoimaista pestä pari perunaa...siinä sormet kastuu!
Niin ja tekokynnet menee pilalle.
Olitko ihan kutsuttu vieras vai yllätysvieras omalla kutsulla?
Alkometri taskussa.
Uusia perunoita ei
5 minuuttia kauempaa pestä.
Paljonko sitä Alkoa menee.
Minä en edes mene kenenkään mökille. Miksi menisin? Kotona kaupungissa on paljon mielenkiintoisempaa kuin jossain korvessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes mene kenenkään mökille. Miksi menisin? Kotona kaupungissa on paljon mielenkiintoisempaa kuin jossain korvessa.
Menet tapaamaan hyviä ystäviäsi sinne?
On kyllä outoa, jos perunoiden pesemisestä menee herneet noin nenään vaikka itse ei niitä syö. Onko tämä nyt joku juhannsprovo?
Se ei ole mitään työtä jos ihminen nauttii kesästä ja tekee pieniä askareitakin välillä. Minä olen mielissäni jos saan tehdä jotain askareita. En jaksa vain oleilla. Se on väsyttävää.