Atte Kaleva: Suomessa on liian antelias sosiaaliturva
Kansanedustaja Kaleva pitää myös järkevänä, että sosiaalitukia saadakseen työttömän tulee tehdä niitä vastaan töitä. Tanskan kaltainen järjestelmä jossa työtön ilmoittautuu aamulla työvoimatoimistoon olisi Aten mielestä mahdollista myös täällä. Työttömälle voitaisiin tarjota esim. ympäristön puhtaanapitotyötä jonka tehtyään tämä saisi täyden tuen. Työssäkäyntialue tulisi Kalevan mukaan laajentaa koko maata koskevaksi.
Kommentit (1024)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha ai jos kannattaa autoilua on persu.
Unohtuiko Bensa-Mauri?
Niin siis mitä pahaa on autoilun kannattamisessa
Jos ei sitä tiedä, kertoo olevansa persuista persuin.
Okei oon persu. Sivistä mua. Miksei saa kannattaa autoilua. Hevoskärryilläkö pitäs liikkua niinku amissit
"Ympäristöhaitat: Päästöt kiihdyttävät ilmastonmuutosta ja heikentävät ilmanlaatua."
Persut voisivat kyllä mielestäni liikkua kuin amissit, kun niiden asenteetkin on samanlaiset.
Muuten hyvä mut mun auton päästöt on 0g/km
Parasta on ottaa verolle varastetun myyntitulot elikkä kirpputorivero 10% tuotosta tulosta ja kierrätys koruista samoin mitä myydään uutena osassa lukee kierrätettyä. Sitten erikseen myös uskonnot lahkot niiden kirjamyynti musiikkimyynti osa kopio PIRAATTIA kuin poltettua aidoista ja pimeät kioskit niissä kuin karkkikioskit ja " lähetyskirppikset " kuin nekin nostaa sossusta kuin asiakkailta avustus nimellä. Verolle vaan . Huijaukset verolle lahkoissa uskonnoissa liikkuu rahankerjääjiä eri maista verotonta tuloa kaikki " SAALIS". Huumeraha kuuluu valtiolle myös.
Vessoihin lämmityspatterit takaisin kerrostaloissa ! Täällä suomessa voi olla jopa 40 asteen pakkasia ! Täällä ei rakenneta kuin Turkissa.
Raiskaajille velvoite maksaa uhrin vanhemmille ja uhrille kunnon korvaus kuin sairaalahoito lääkkeet kuin uudet vaatteet kuin muut kulut ja pakkotyötä palkatta valtiolle vähintään 5 vuotta urakka tahtiin. Aamen.
Atte Kaleva on samalla kannalla kuin Purran erityisavustaja, työttömät pakkotöihin sosiaaliturvakorvauksella. Ennen töistä on maksettu palkkaa ja saatu tessin työsuhde-edut, esim. vuosiloma- ja työeläkekertymä ja työtä tekevän status on työntekijä ei työtön.
Tässä pehmitettän maata sosiaaliturvauudistuksen edellä yleistuki ja toimeentulotuen heikennykset, jotta työttömät saadaan pakkotöihin.
Atte Kaleva: sosiaaliturvan kuuluu olla palkka
Vaikea uskoa että Atte Kalevat ja Puopolot ovat ovat oikeasti näin tyhmiä.
Onko Kokoomuspoliitikko Kaleva oikeasti noin tyhmä että uskoo sosiaaliturvan varassa elämisen olevan mukavaa (koska hänellä itsellään on siitä varmasti vuosikausien kokemus) ja työttömien olevan työttömiä omasta vapaasta tahdostaan, vai porovoaako hän tuossa, mitä mieltä olette?
Jos provoaa, mihin hän pyrkii provoamisellaan?
Puopolo joka toimittajana vain "välittää neutraalisti informaatiota" eikä ollenkaan paljasta oikeita asenteitaan ja mielipiteitään, unohti kysyä olennaisimman kysymyksen: missä ne työnantajat ovat jotka huutavan työvoimapulansa ahdingossa haluavat palkata pitkäaikaistyöttömiä palkkatöihin?
MISSÄ NE TYÖLLISTÄMIS- JA PALKANMAKSUHALUISET TYÖNANTAJAT OVAT JOILLE TYÖTTÖMÄT VOIVAT MENNÄ TÖIHIN?
Jos pitkäaikaistyöttömät ovat niin alhaista saastaa ettei heidän osaamaton työpanoksensa kelpaa työnantajille normaalissa palkkatyösuhteessa, miten helvetissä sen saman pitkäaikaistyöttömän työpanos kuitenkin kelpaa ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Atte Kaleva on samalla kannalla kuin Purran erityisavustaja, työttömät pakkotöihin sosiaaliturvakorvauksella. Ennen töistä on maksettu palkkaa ja saatu tessin työsuhde-edut, esim. vuosiloma- ja työeläkekertymä ja työtä tekevän status on työntekijä ei työtön.
Jep. Orjuus on kielletty kaikkialla maailmassa ja sen perusteella voi jatkossa hakea t u r v a paikkaa ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Atte Kaleva: sosiaaliturvan kuuluu olla palkka
Vaikea uskoa että Atte Kalevat ja Puopolot ovat ovat oikeasti näin tyhmiä.
Onko Kokoomuspoliitikko Kaleva oikeasti noin tyhmä että uskoo sosiaaliturvan varassa elämisen olevan mukavaa (koska hänellä itsellään on siitä varmasti vuosikausien kokemus) ja työttömien olevan työttömiä omasta vapaasta tahdostaan, vai porovoaako hän tuossa, mitä mieltä olette?
Jos provoaa, mihin hän pyrkii provoamisellaan?
Puopolo joka toimittajana vain "välittää neutraalisti informaatiota" eikä ollenkaan paljasta oikeita asenteitaan ja mielipiteitään, unohti kysyä olennaisimman kysymyksen: missä ne työnantajat ovat jotka huutavan työvoimapulansa ahdingossa haluavat palkata pitkäaikaistyöttömiä palkkatöihin?
MISSÄ NE TYÖLLISTÄMIS- JA PALKANMAKSUHALUISET TYÖNANTAJAT OVAT JOILLE TYÖTT
Ihan samaa vasurit köyhille tarjoaa, miinus palkanmaksuhaluiset työnantajat koska vasureita ei työllistäminen ja työllistyminen kiinnosta pätkääkään. Työttömien kyykytys taas on demarien oma pikku mielipuuha kun katsoo mitä kaikkea nuo on työttömien pakottamiseksi ilmaisharjoittelun nimissä töihin keksineet.
Vierailija kirjoitti:
Aten seikkailu tuli kalliiksi.
"Viime vuosien kallein pelastusoperaatio Suomen valtiolle oli Atte ja Leila Kalevan vapauttaminen Jemenistä. Yleensä ulkoministeriö käyttää pulaan joutuneiden suomalaisten auttamiseen pikkurahoja."
Pitäisikö Aten maksaa velkansa veronmaksajille takaisin pakkotyöllä?
Qatarin ja Omanin veronmaksajille?
Samalla logiikalla sitten kaikki tukea saavat tekemään ilmaista duunia; lapsilistä, sairuaspäivärahat, opintoraha, hoitovapaarahat ja mitä lie näitä ovatkaan. Ne ovat sosiaalitukea.
Miksi maahan opiskelijastatuksella tulevien opinnot, asuminen, yksityinen terveydenhuolto, ruoka- ja muut elämiseen liittyvät kulut maksetaan täysimääräisesti? Tähän vielä päälle opiskelijan perhe tulee maahan, ja heidänkin kaikki elämiseen liittyvät kulut maksaa suomalainen veronmaksaja. Tähän menee aivan järkyttävä määrä veroeuroja!
Yliopistoon tai korkeakouluun tuleva vapaaopiskelija ei käy läpi edes tasokokeita, eikä usealla ole vähäisintäkään englanninkielen taitoa, eikä välttämättä osaa edes välttävää osaamista jotta opiskelu sujuisi. Siellä sitten ollaan ehkä vuosi jonka jälkeen jättäydytäänkin täysin maan elätiksi.
Menkää töihin, niin saatte oman osuutenne sosiaaliturvasta.
Muille pitäisi jakaa leipäjonona/ruokakuponkeina samainen turva.
Vierailija kirjoitti:
Raiskaajille velvoite maksaa uhrin vanhemmille ja uhrille kunnon korvaus kuin sairaalahoito lääkkeet kuin uudet vaatteet kuin muut kulut ja pakkotyötä palkatta valtiolle vähintään 5 vuotta urakka tahtiin. Aamen.
Jo nyt paljon syyttömiä tuomitaan raisgauksesta. Tuomioita pitäisi lieventää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kalliit hinnat, korkea verotus, pienet palkat ja tämän lisäksi matala sosiaaliturva josta Suomi on saanut EU:lta moitteita ja kehotuksen korjata tilannetta. Minun väite on faktaa ja Aaltolan väite pelkkää mutua.
Ei olisi näin korkeat hinnat ja verot jos työttömät osaisi käydä töissä, vanhemmat maksaa omien lastensa koulut, autoilijat tietullit ja sairaat ja vanhukset lääkkeet ja terverveydenhoitinsa itse kuten laita kaikkialla muualla. Mutta mutta mutta kun kun kun Suomessa valtion pitää maksaa kaikki niin kukaan ei voi itse kun maksaa ja pitäisi käyttää rahaa.
Ok. Minä tulen huomenna töihin. Kerro nyt kumminkin ihan ensin se työpaikan osoite että löydän perille. Minun osalta loppuu heti tämä työttömyysetuuden hakeminen kun maksat asianmukaisen palkan. Ja mitä enempi sinä maksat sitä palkkaa, sitä enemmän minä kulutan rahaa näihin yhteiskunnan palveluihin. Olisko kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturvan taso on todellisuudessa liian matala. Onhan Suomi saanut siitä useita huomautuksia.
Joihin kaikkiin on vastattu, että suomalainen sosiaaliturva koostuu monesta eri tuesta, joista vertailukohteeksi otettu toimeentulotuki on vain yksi. Todellisuudessa helsinkiläisen toimeentulo-, asumis- ja työttömuyystukea saavan työttömän tuki on yksi maailman avokätisimmistä, sillä ei edes ole mitään aikarajaa, kuten useimmissa muissa maissa on.
Ei tuo noin yksinkertaista ole, että kaikki saisivat kaikkia osia. Esimerkiksi asumistukea ei saa omistusasuntoon. Eikä kaikilla paikkakunnilla ole mahdollista tällä hetkellä myydä omistusasuntoa pois. Asumisesta kuitenkin syntyy kuluja, oli se asunto sitten omassa tai toisen omistuksessa. Kerrankin yrittäjänä ollut ei myöskään helposti saa työttömyystukia. Moni on todellisuudessa oikeasti pelkän toimeentulotuen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sosiaaliturvan taso on todellisuudessa liian matala. Onhan Suomi saanut siitä useita huomautuksia.
Liian matala? Miksi sitten töitä vältellään?
Miten niin vältellään? Missä ne työpaikat on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kalliit hinnat, korkea verotus, pienet palkat ja tämän lisäksi matala sosiaaliturva josta Suomi on saanut EU:lta moitteita ja kehotuksen korjata tilannetta. Minun väite on faktaa ja Aaltolan väite pelkkää mutua.
Ei olisi näin korkeat hinnat ja verot jos työttömät osaisi käydä töissä, vanhemmat maksaa omien lastensa koulut, autoilijat tietullit ja sairaat ja vanhukset lääkkeet ja terverveydenhoitinsa itse kuten laita kaikkialla muualla. Mutta mutta mutta kun kun kun Suomessa valtion pitää maksaa kaikki niin kukaan ei voi itse kun maksaa ja pitäisi käyttää rahaa.
Ok. Minä tulen huomenna töihin. Kerro nyt kumminkin ihan ensin se työpaikan osoite että löydän perille. Minun osalta loppuu heti tämä työttömyysetuuden hakeminen kun maksat asianmukaisen palkan. J
Minä tulen myös, kunhan parannat muutamat sairauteni. Työttöminä on nyt tosi paljon työkyvyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen on ruhtinaallinen. Se on mediaanituloselle 1800-1500€/kk käteen vuoden päivät
Ei ole. 2400 brutto palkalla 800 netto.
viimeksi kun mä sain, niin 1401e jäi käteen v. 2010 alkaen aina 2015 loppuun asti jolloin jäin putkesta eläkkeelle.
Se oli silloin. Sen jälkeen ansiosidonnaisia on leikattu. Nykyään perusosa on kaikille sama 34,50 €/päivä, ja sen päälle tulee ansio-osa 45 % palkasta 3 277,50 € asti, jonka ylittävältä osalta ansio-osa on vain 20 %. Lisäksi työttömyysetuudesta menee veroja vähintään 25%. Ja porrastetusti tämä vähenee niin, että 40 päivän jälkeen leikataan 20 % ja 170 päivän jälkeen leikataan 25 %.
Työttömyysputki poistuu asteittain ja on korvattu osittain muutosturvalla, joka koskee kuitenkin vain niitä yli 55-vuotiaita, jotka ovat olleet saman työnantajan palveluksessa vähintään viimeiset 5 vuotta. Eli todella varovainen pitää olla työpaikan vaihtamisessa työuran loppupuolella. Moni ikääntyvä työntekijä jää muutosturvankin ulkopuolelle.
"Ympäristöhaitat: Päästöt kiihdyttävät ilmastonmuutosta ja heikentävät ilmanlaatua."
Persut voisivat kyllä mielestäni liikkua kuin amissit, kun niiden asenteetkin on samanlaiset.