-ooo- HELMET-06 vko 13 -ooo-
Ihana keväinen keli! Mitä Helmiperheet olette puuhastelleet?
Kyselee Vilja ja Aaro
Kommentit (25)
aikani kuluksi...
Käytiin n.4km lenkillä ja Onni jäi ulos nukkumaan. Välillä kuuluu ääntelyä, että eiköhän se kohta herää...
Todella " tehokkaita" nämä mun lenkkeilyt, kun käveltiin tuohon lähikaupalle ostamaan jäätelöä! ;-)
On kyllä jotenkin niin kiireistä aikaa tämä kevät! Ulkoiltua tulee paljon enemmän kuin normaalisti. Me ollaan käyty tosi monena päivänä järven jäällä kävelemässä. Se on Onnillekin mieluista paitsi nyt, kun on niin liukasta ettei se raukka pysy siellä pystyssä.
Tänään ajattelin käydä vielä pyöräilemässä kunhan mies kotiutuu. Ostettiin eilen Onnille 5¿:lla Citymarketista pyöräilykypärä. Nyt pitäis saada sit mulle semmoinen " mummopyörä" ja lastenistuin Onnille niin voitais yhdessä huristella menemään. Tuohon mun ikivanhaan maastopyörään ei varmaan sitä lastenistuinta edes saa kiinni... Ja se on muutenkin niin hankala ajettava etten edes uskaltais sillä lapsia kyydittää! Katselin jo jostain lehdestä semmoista " halpaa Hilmaa" ! ;-))) Pitäis vielä käydä tutustumassa tuon paikallisen urheiluliikkeen pyörävalikoimaan....
Jaahas taidampa mennä äkkiä istuttamaan rairuohot pääsiäiseksi, kun siihen olis kerrankin mahdollisuus! Ehtiiköhän ne edes kasvaa enää pääsiäiseksi?!
kumppari&Onni
Hupulinäiti: Meillä oli Iitalla nyt se vauvarokko. Viime lauantaina nousi kuume jota kesti noin kolme päivää ja näppylät ilmestyi keskiviikkoiltana. Tai oikeestaan ennemminkin ihottuma, semmosia pieniä punaisia läikkiä selässä, mahassa ja jonkun verran kasvoissa ja kaulassa. Ilmeisesti oli jonkin verran kipeitä ne läikät, koska neiti oli ihan hirveen kiukkunen vaikka ei enää kuumetta ollutkaan. Ei olis halunnu että puetaan/riisutaan tai vaihdetaan vaippaa. Tänään on ollu ensimmäinen hyväntuulinen päivä sairastamisen jälkeen. Ei Iitakaan paljon sillon syöny, mutta joi onneksi tosi hyvin. Tarjosin kaikkea mahdollista ja jos jotain huoli niin olin tyytyväinen. Nyt on ruokahalukin jo palannu. Lääkäri sanoikin että jos lapsi juo ja edes silloin tällöin vähän leikkii niin ei syytä huoleen. Netissä sanottiin jossain että vauvarokko ei yleensä vaikuta lapsen vointiin kovin paljon vaikka kuume onkin kova. No, meillä kyllä ainakin vaikutti. Ei Iita ollu oma itsensä muuta kuin silloin kun annettiin jotain kuumetta alentavaa lääkettä. Sitten jaksoi vähän touhuta.
Meillä mitataan kuume joko pyllystä tai kainalosta. Eipä tuo Iitakaan toimituksesta kovin paljon pidä, mutta jotenkin on tähän saakka onnistunu. Tuohon kainalomittaukseen en vaan niin paljon luota kun ei aina tiedä pysyykö se mittari siellä kainalossa vai ei. Kovin vähän on onneksi tähän saakka tarvinnu kuumetta mittailla. Pitäs koputtaa puuta..
Pikaista paranemista teille! Nyt ulos touhuamaan, Iita ajelee isin kanssa traktorilla, tasoittelevat meidän pihaa että siitä pääsis edes jotenkin kulkemaan.
-elmiina & co.
Tosin luulin, että viikonlopun kunniaksi ehtisin " vaan olla" , mutta ei ainakaan tänään onnistunut. Aamupäivällä olin melkein 5 h kirppis + Forum + Hullut Päivät -reissulla. En ole aikoihin käynyt kirppiksellä, mutta onneksi löysin pari kivaa vaatetta Helmille. Tylsää, kun tolle 3-v pojalle ei koskaan löydy mitään. Kaikki sopivan kokoiset vaatteet on niin kaukana meidän tyylisistä vaatteista... Ostaisin lastenvaatteet vaan mielummin käytettynä kuin uusina, mutta " pakko" sitten ostaa kaupoista, kun ei kirppikseltä löydy. Onneksi toi pojan kasvuvauhti on vähän tasaantunut, niin housutkin menee jo useamman vuoden (tai ainakin sen vuoden). Mua huvittaa, kun Helmillä on edelleen käytössä sellaisia bodeja, joita käytti jo kesällä! Ne on Name It:n ja kokoa 68 ja mahtuu Helmille edelleen ihan hyvin. Onko muilla ollut näin pitkäikäisiä vaatteita? Ja vasta vähän aikaa sitten laitoin 2 hupparia pois, jotka oli myös käytössä kesällä. Kaivelin tänään Helmin vaatekätköjä ja löysin sieltä unohtamani ihanan punaisen vakosamettihatun. Se on mun vanha ja juuri sopiva Helmille. Pitääkin alkaa käyttää tytöllä sitä, vaikka ei kyllä sovi yhtään haalarin väriin (olen aika tarkka noissa väreissä).
IKKUNOISTA: Arvatkaa, onko meillä likaiset ikkunat, kun asutaan täällä ns. Helsingin keskustassa (vaikka en itse miellä tätä enää keskustaksi vaan enemminkin kantakaupungiksi). Täällä on melkein turha pestä ikkunoita, kun ne on ulkoapäin saman tien ihan yhtä likaiset. Ja sisäpuolelta lastenhuoneen ja meidän makuuhuoneen ikkunat on alaosasta melkein sumeat, kun molempien ikkunoiden edessä on sängyt, joilla Helmi seisoo päivittäin ja nuolee ikkunoita. Meillä on onneksi vaan 4 ikkunaa (+partsin oven ikkuna), eikä niissä ole mitään pikkuruutuja, joten ne on helppo ja nopea pestä, kunhan vain saisi aikaiseksi. Itse asiassa meillä mies pesee aina ikkunat, koska saa ne puhtaammiksi. Hyvä syy mulla olla pesemättä =)
Kohta laitetaan lapset nukkumaan ja katsotaan tässä jonkin aikaa sitten TV:stä tullut " Vares" videolta ja syödään sipsjä. Mies oli viime yönä ulkona ja nukkui klo 4-8. On siis hieman väsynyt. Mä nukuin viime yönä hyvin (Helmi heräsi vain kerran klo 6.40 ja esikoinen herätti meidät klo 8 huudollaan " Voi tulla pyyhkimään!" ), mutta koska menin liian myöhään nukkumaan, olen myös jotenkin ihan poikki. Pariin tuntiin ei ole enää meinannut silmät pysyä auki. Luulenpa, että nukahdetaan molemmat kesken leffan.
Pirteämpää viikonloppua muille!
T:Fassiloora ja Helmi (13,5 kk)
PS: KUMPPARI! Ihan hassua kuvitella, että teillä on järvi jäässä! Täällä ei ole ollut varmaan 3 viikkoon lunta ja merikin, joka ehti olla vain pari viikkoa kunnolla jäässä, on jo suurimmaksi osaksi auki (en ole tosin viikkoon mennyt siitä ohi, joten nyt on varmaan jo kokonaan auki). Missä päin te asuittekaan? No, nauttikaa te talvesta, kun täällä se oli niin pirun lyhyt (Hesarin mukaan 40 päivää, kun normaalisti kestää 120 päivää...).
Täälläkin yhdet ikkunat odottaa pesijäänsä. Mä inhoan sitä hommaa, tai kyllä se menee kun alkuun pääsee, mutta mulla on aina tapana vitkutella mahdollisimman pitkään ennen kuin pesen ne. Toisaalta, jos Kaalilaatikolla on noin monta ikkunaruutua pestävänä, niin luulisi munkin selviävän noista meidän muutamasta isosta ikkunasta=) Hitsi kun en oo raskaana, silloin mun äiti on aina kieltänyt mua kiipeilemästä ikkunoilla ja käynyt pesemässä ne itse...
Oltiin eilen miehen kanssa vähän ulkona. Ensin käytiin teatterissa, sitten mentiin syömään ja sitten vielä vähän juotiinkiin. Tultiin kyllä jo yhden aikaan kiltisti kotiin. Mun vanhemmat oli täällä meillä hoitamassa poikia. Oli kyllä mukava ja rentouttava ilta. Mä niin nautin teatterissa käymisestä.
Fassiloora: Tuli niin Joona mieleen, kun kerroit, että Helmi haluaisi viiliä jo kaupassa. Meidän Jonttu pyytää kurkkua joka kauppakäynnillä. Mun pitää suurinpiirtein salaa ujuttaa se ostoskärryyn, ettei poika suutu, kun ei voi heti alkaa syömään sitä kurkkua.
Meillä myös Joona on aika villi nykyään ja sitten noi pojat villitsevät vielä tietysti toisiaan. Ja Joona matkii Veetiä ihan kaikessa. Harkitsin jo laittavani ne samaan huoneeseen nukkumaan, mutta epäilen ettei nukkumaanmenosta tulisi sitten mitään, joten Joona saa nukkua vielä jonkun aikaa meidän huoneessa.
nonnu78 ja mukelot
meillä on ihan tavan mittari, tai siis semmonen elektroninen mittari, sillä mä mittaan takamuksesta kuumetta, tyttö kyljelleen ja pidän jaloista kiinni. eipä tuo oo ku kitissyt kun mittaan mut en anna armoa.
KL miten helvetissä teillä on niin paljon ikkunoita?????? helpompi olis varmaan kivittää ne rikki ku pestä ;)))on muuten kypsää hommaa toi ikkunan pesu..pitäs varmaan sekin tässä vielä tehdä..mut nyt on supistellut niin sikana et antaapa ikkunat olla. toissa yönä meinattiin jo lähtee synnärille ;((
mua äsken nauratti ku laitoin tyttöä nukkumaan, sängyssä kitisi ni sanoin et mennäänpä parvekkeelle,tyttö juoksi kaapille hakemaan toppapuvun ja käveli parveekken oven eteen. laitoin kärryyn ni tyttö pisti silmät kiinni ja alko kuorsaamaan. voiko enää helpompaa olla päikkäreille meno...siellä tyttö nyt sitten nukkuu..
juu,meen keittään päiväkaffet...ai niin kelan paras veto tähän saakka: perivät multa kaikki kh-tuet takasin koska en ole ilmoittanut sp-rahaani sinne..ups olettekin ilmoittaneet kolme kertaa...mutta silti perimme kh-tuet takas..eli väittävät kirkkain silmin etten ole ilmoittanut sp-rahaa, no soitin ja kysyin ja koneella näkyy kolmeen otteeseen et tarkistakaa muut tuet..eli ilman taistelua en kyllä luovuta enkä aio maksaa mitään takas. prkeleen kela.
kuumetta