Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-ooo- HELMET-06 vko 13 -ooo-

26.03.2007 |

Ihana keväinen keli! Mitä Helmiperheet olette puuhastelleet?

Kyselee Vilja ja Aaro

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KL: Ihania kuvia! Silva on kyllä varsinainen hymytyttö!

Tuplavaunuista: meillä on Brion Syskonclassic -tuplayhdistelmät. Ihan hyvät, vaikka paria juttua kaipaisin. Muistaakseni täällä on kehuttu niitä Brion Twinettejä.

Fassiloora: Miten sen maksalaatikon kanssa olikaan? Saako näille 1+vuotiaille antaa?

Vilja edelleen

Vierailija
2/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aivan ihana keli! Tullu oltua paljon nyt ulkona, vaikka Julia ei oikein tykkää sielä olla... Pitäs kokoajan saada olla sylissä. Rattaissa helposti alkaa karjumaa(täytyy vaa pitää tarpeeks kova vauhti päällä), maassa ei tykkää olla.. .No mutta onneks puistossa keinuu mielellää. Kunhan tuo neiti ensin ottaa päikkärit, niin sitten kyllä lähremme ulkoilemaan.

Käytiin miehen kanssa la kattomassa apiksen keikkaa ja oli kyllä hyvä! Ensi meinasin illal viel, et enkä mie mihkää jaksa lähtee, mut onneks sit kuiteki lähin. Mukavaa oli.

Meillä Julia väsää ekaa hammasta(taitaa tehä samalla kyllä toisenki). Ilonakin teki vasta tässä iässä ekat hampaat. Ilona ei kyllä ollu kova puremaan, joten toivottavasti Juliakaan ei oo. Liekkö se puremisvimma ois sit nuoremmil?

Tänne ei sen ihmeempiä, tavallista koti arkea pääosin vietetty ja nautittu keväästä!

Hilu ja Julia-joka taistelee unta vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä makeet ilmat, ihanaa!

Isomummo pistettiin pe hautaan ja kyllähän ne on raskaita reissuja aina...No, elämä jatkuu.

Ihan käsittämätöntä mitä tuollainen pikku taapero ymmärtää jo, vaikka ei kovin itse puhukaan! Eilenkin sanoin Eetulle iltapuuron jälkeen, että mennäänkö pesemään hampaat niin poika lähti heti vessaa kohti ja osoitti sinnepäin sormellaan :) Sitten eilen toimme anoppilasta kakkos televisioksi meidän vanhan telkun niin otimme lainatelkun paikaltaan pois ja panimme sen lattialle. No, ei kauaakaan kun poika kävelee telkun luo, ottaa johdon ja yrittää laittaa sitä pistorasiaan :)

Mä aloitin karkkilakon...siis kaikki makea pois, la karkkipäivä...mulla on repsahtanut ihan tuolle namilinjalle PÄIVITTÄIN ja olis se kiva vähän saada kesäksi painoa pois. Se mun napostelu oli ihan mahdotonta ja yleensä en niin makean perso edes ole. Eilenkin mies kävi ostamassa kuorrutettuja donitseja lähikaupasta kun kävi vieraita...osti sitten mullekin, mutta mä jätin syömättä...

Ei kai tässä ihmeempiä, piha taas kutsuu kun poika herää.

Sasuliini ja Eetu, kohta 1v2kk

Vierailija
4/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

taas meillä sairastetaan, nyt Vimpulalla on yskää ja nenä vuotaa koko ajan. Neiti nukkuu lasitetulla partsilla ja ovelle asti kuuluu hengitys kun lenssusta johtuen on niin rahisevaa. No onneksi ei ainakaan vielä ole kuumetta.

Vilma oli lauantaina koko päivän mummon ja papan hoidossa kun me muut olimme oman mummoni hautajaisissa. Hyvin oli kaikki mennyt, joten ehkä täytyisi neitiä useimminkin viedä hoitoon. Sisko muuttaa naapurikadulle viikonloppuna, joten saadaan varmaan hoitoapua hältäkin, jee! Aiemmin kun systeri asui 250 km päässä.

Perjantaina käytiin tutustumassa päiväkotiin, ja tuli kyllä vähän paska fiilis. Ihan ok paikka ja kivoja hoitajia mutta siellä oli 11kk tyttö joka itki koko ajan :( Ihan siinä itsellekin tuli tippa linssiin kun ajattelin Vimpulan sen tytön tilalle. Se tyttö oli aloittanut hoidon maanantaina ja hoitajat vaan sanoivat että tätä tämä on aluksi...huh huh! No, haetaan paikkaa nyt joka tapauksessa mutta katsotaan miten käy (ja mulla ei työkuviotkaan ole vielä selvillä).

Mitä vaunuja teillä onkaan kauppaym. käyntejä varten? Me kuljetaan vieläkin Brion Novalla, mutta se on niin iso ja jos reissuun lähdetään keväällä niin tarvitaan jotkut kevyet ja simppelit matkarattaat.

Iloista ja aurinkoista viikkoa kaikille!

baby

jk. KL ihania kuvia!!

Vierailija
5/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli jotenkin kamalasti tekemistä koko ajan, enkä ehtinyt juuri koneella istumaan. Mies tuli tänään jostain syystä jo ennen neljää kotiin ja on just herättämässä Helmiä. Nukahti vasta 14.45, mutta pakko herättää, kun muuten nukahtaa yöunille liian myöhään ja aamulla herää kuitenkin niin aikaisin, että jää yöunet sitten liian lyhyiksi.

Mitenkäs muilla meni kesäaikaan siirtyminen? Me elettiin eilen vielä ihan " vanhassa ajassa" eli siirrettiin kellot vasta tänään aamulla. Helmi heräsi " vanhaan aikaan" jo ennen klo 7, joka ois muuten ollut ihan katastrofi, mutta sitten siirsin kellon tunnilla eteenpäin ja tadaa: kello olikin jo melkein 8 ja koska oli kerhopäivä, pitikin jo nousta =) Mä en tiedä, mitä teen, kun molemmat lapset on tosiaan nukkunut öisin tunnin verran vähemmän kuin ennen. Väheneekö lasten unimäärä keväällä??? Pimennysverho on, mutta sieltä sivulta tulee aamulla valoa. Ja kadulta tulee aamulla meteliä, kun alakerran kauppaan tulee rekkoja viemään ruokaa...

Me ollaan ulkoiltu myös paljon niin kuin moni muukin. Helmillä oli eilen ekan kerran uusi välikausihaalari päällä ja uudet kevätkengät jalassa. Tykkää puistossa kovasti kävellä ympäriinsä ja moikkailee muita ihmisiä. Lempipaikat taitaa olla karuselli ja liukumäki-kiipeilyteline, joihin pitäisi koko ajan saada kiivetä. Ja se vasta onkin kivaa, kun isoveli " kyysää" pyörän kyydissä (osassa puiston pyörissä on sellainen " peräosa" , missä Helmi pystyy istumaan).

Helmi järjesti tänään mukavan pissa- & kakkayllätyksen. Oli ruoan jälkeen hetken aikaa ilman vaippaa ja pissasi kylppärin matolle. Kuivasin mattoa ja haistelin, että taitaa olla kohta kakka tulossa. En viitsinyt laittaa vielä päiväunivaippaa päälle, ettei kakkaa siihen, vaan annoin olla ilman vaippaa sen aikaa, kun menin siivoamaan keittiönpöytää yms. lounassotkuja. Hetken päästä menin katsomaan Helmiä ja tyttö kyykki oman kakkansa päällä. Kakka oli vielä sellaista ihanan löysää ja sitä oli Helmin suussa, käsissä, jaloissa, seinässä ja vieressä olevassa pyykkitelineessä. Hieman oli ongelmaa keksiä, miten saisin tytön puhtaaksi ilman, että sotkisin enää enempää paikkoja. No, vein tytön kylpyammeeseen, missä Helmi sitten iloisena läiskytti kakkavettä ympäriinsä. Suurin ongelma oli saada kakka pois olohuoneen muovimatolta, kun se on sellaista kynsillä raaputeltavaa. No, sain sen ilmeisesti pois, mutta vieläkin täällä haisee kakka, joten vissiin sitä johonkin jäi (vaikka mitään ei kyllä näy). Esikoinen oli vielä just hetkeä aikaisemmin laulanut kylppärissä omakeksimäänsä kakka-laulua, joten meillä oli pojan kanssa aika hauskaa =)

Viljaa: En sitten koskaan kysynyt keneltäkään ammattilaiselta, saako maksalaatikkoa syödä, mutta annoin sitä vähän Helmille. Tyttö ei sitä kuitenkaan halunnut syödä, vaan sylki pois. Lauantaina tehtiin pannaria ja Helmi nosti kauhean metelin, kun ei ensin saanut pannaria, vaan pelkkää puuroa. Hellyin sitten ja annoin palan pannaria, mutta ei se sitten kelvannutkaan. Tosi usein käy niin, että Helmi vaatii jotain samaa syötävää kuin me, mutta ei sitten kuitenkaan syö, vaan silppuaa lattialle. Mutta nyt on pari viikkoa syönyt niin hyvin, että olen tosi iloinen, kun melkein kaikki ruoka uppoaa, mitä tarjotaan!

KL: Oli tosiaankin ihania kuvia Silvasta!

Nyt syömään...

T:Fassiloora ja Helmi (13 kk)

Vierailija
6/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille Silpun kuvia kehuneille. Albumiin ei tietenkään ole laitettu yhtään megatsemppiraivarikuvaa, jossa punanaamaisen pukelon kanssa taistellaan kaukosäätimestä tai muuta kivaa. Koira näyttää hyvinkasvatetulta ja siistiltä. Pihanurmikkokin on juuri leikattu ja pensaat tasoitettu. Minä olen hoikka ja tukka laitettu.

Kröhöm...

Asiaan. Ihanaa kun aurinko paistaa ja lämmintä riittää. Silpulla ei edelleenkään ole kunnon välikausihaalaria, vain tuollainen fleecepuku. Sillä on pärjätty toistaiseksi, mukelo kun ei ole kertaakaan ollut maassa vaan viihtyy tyytyväisenä kärryissä. Onneksi keskiviikkona alkaa se suuri ostosh*lvetti eli Hullut Päivät, joista ajattelin käydä kuittaamassa Reiman haalarin -muistaakseni sellainen on siellä tarjouksessa.

Nyt tulikin mieleen asia, jotka on pitänyt iät ja ajat kysellä -käytättekö talkkia? Mä olen laittanut Silppurille talkkia nivustaipeisiin yöksi. En tiedä voisiko tavasta jo luopua, Silvanderin iho on kuitenkin moitteettomassa kunnossa. Vaippaihottumaa ei ole ollut.

Kiitos manselaiset helmimammat vierailusta! Maaritin kinkku-homejuustopiiras oli legendaarista, Leenan kakku suussasulavaa ja Jaanan kukat piristävät päivää :). Nonnu78, toivottavasti Veeti on jo terve? Anoppi oli vähällä ostaa ne ensikengät, muttei ollut varma koosta. Tartteekin mitata Silppurin jalka, mulla ei ole mitään sitä vastaan jos mummi hommaa kengät, auttaa meitä tässä surkeassa rahatilanteessa :P.

Sasuliini72, et ole ainut joka on viime aikoina herkutellut... Kukahan tulisi ottamaan minua niskasta kiinni, huonostipa olen itse siihen kyennyt?

Baby2006, meillä on ostettuna Carenan matkarattaat (oisko Easy tms.?). Mä en tykkää niistä yhtään, mutta käytän kun on pakko.

Sitten huhuiluosioon: oodi77, miten menee töissä? Entä thumbs_up, onko haalareista kuulunut jotain, kehtaako niitä Reiman haalareita ostaa Hulluilta Päiviltä :)?

Nyt kauppaan, illanjatkoja kaikille helmimussuille ->

KL.

Vierailija
7/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä onni ja autuus, että kevät on täällä. Mä olin jo niin kypsä talvisäihin. Tänään kun haettiin Simppu mies tarhasta, niin hoitsut oli käärineet sen pipon korvaläpä ylös pään päälle. On siis sellainen, missä nauhat leuan alle ja pipossa paksu fleece-vuori. Oli vissiin naapukalla vähän kuuma. Huomenna laitan pelkän kypärämyssyn mukaan, että jos on yhtä lämmin iltapäivä niin voi olla sitten siinä. Samalla iski tajuntaan tieto, että joku keväthaalari pitäis vissiin hommata kun alkaa toppavuori olla varmaan jo kuuma? Mitä teillä muilla on hankittuna?

Kaalilaatikolle: kiitos kysymästä, töissä rullaa oikein kivasti. Olen viihtynyt uudessa työssäni ja saanut hirmu kivasti vastuuta ja vapauksia, joten markkinointipäällikkönä vetelen näitä markkinoinnin ja viestinnän linjoja omaan tahtiini ja oman makuni mukaan. Meillä aloitti 1kk sitten uusi myyjä, joka aika hauskasti on about samanikäinen kuin minä (nainen siis), mennyt myös naimisiin kesällä 2005 ja eka lapsi syntynyt helmikuussa 2006. Nauroinkin meidän toimarille, että sillä on hyvä linja rekrytoinneissa.

Baby2006 ja muutkin tarhaanmenoa suunnittelevat. Tiedän, että lapset on yksilöitä, mutta haluan antaa myös yhden esimerkin tilanteesta, jossa kaikki on mennyt hienosti. Meidän Simppis on sopeutunut tarhaan ilman itkun itkua. Ei ole kertaakaan itkenyt vanhempien perään ja on ollut hyvin aurinkoinen ja nauravainen tarhassa alusta asti. Hoitajat kehuu kilvan, miten se on niiiin suloinen ja positiivinen ja suhtautuu luottavaisesti uusiin asioihin. On hyvä, että meidän tarhassa on se oma-hoitaja-systeemi eli Simppiksellä on oma nimetty hoitaja, joka on enemmän hänen kanssaan. Poitsu selvästi myös tuntee tämän oman hoitajan ja kun väsy tai muu suru iskee, niin kömpii hänen syliinsä. Tosi ihana, että on tarhassa tuollainen " oma luottoihminen" sitten.

Meillä oli jo eka kehityskeskustelu tarhan kanssa ja saimme hirmu positiivista palautetta ja oikein mieltä lämmitti ja tippa tuli silmään, kun hoitaja sanoi, että " Leo on niin ihana ja siitä näkee, että elämän peruasiat ovat kunnossa ja lapsella on hyvä perusturva"

Eli ei se tarhaanmeno aina ole itkua, kamalaa ja vaikeaa. Mä en ole kertaakaan tarhaan soittanut päivän aikana vaan luotan, että hoitajat osaa hommansa (kokeneempia lastenhoitajiahan ne on kuin mä!). Luulen, että parhaiten menee kun ei odota, eikä vaadi tarhalta ihmeitä ja suhtautuu avoimesti kaikkeen. On meilläkin välillä paita väärinpäin, jonkun muun tutti suussa tai tänään oli jotain sormiväriä tukassa, mutta sehän on elämää :-)

Simppi kävi myös vihdoin siellä 1v tarkastuksessa ja rokotuksessa, jota ei osannut itkeä lainkaan -on vissiin hitaat refleksit? Pituutta 77,7cm ja painoa 9655kg. Pitkä ja hoikka-mallia edelleen... muuten on kuulemma kehityksessä täysin oikeassa vauhdissa ja kehittynyt normaalia tahtia, mitä lie tarkoittaakaan.

Haa, onneksi alkoi kesäaika! Se tarkoitti ainakin meillä, että Simpin unet ovat meidän aikataulussa nyt. Nykyisin poika nukkuu 20-07 ilman inahdusta kun ennen heräsi aina kuudelta.

Eipä muuta. Lampsin nyt alakertaan syömään kun mies on tehnyt lihakeittoa -meikä yrittää myös laihduttaa - tämä on nyt rehellisesti ainakin 15:s maanantai kun dieetti alkaa. Mutta jos nyt sitten " ihan oikeesti" ???

Hyvää viikkoa ja auringonpaistetta!!!

Oodi ja Simppu unten mailla jo...

Vierailija
8/25 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hupuli herra lähti viime torstaina kävelemään!!! Älyttömän suloinen tepsuttelija! Itsekkin on niin onnellinen saavutuksestaan, nauraa kikattaa välillä niin että tasapaino unohtuu ja pyllähtää... Onneksi ei ole loukannut itseään (vielä ainakaan ja toivott. ei loukkaakaan...).

Meillä myös siirrytty keväthaalariin pari päivää sitten, oli niin hikinen kun otin päikkäreiltä toppapuvussaan, että vaihdoin. Jotenkin vaikeaa vähentää vaatetusta tuolta " pieneltä" ...

Nyt kuuluu heräilyn ääniä, onhan jo nukk vaunuissaan melki 4tuntia... Eli ulkoilemaan... T:Hupulinäiti

ps. KL-> ihania kuvia!!!

Vierailija
9/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin. Kirjottelen muutaman rivin äkkiä ennenku päätän et mitä tänään tehdään. Ulkoiltu on tosiaan aika tavalla, joka ilta tuntuu et olis happimyrkytyksen saanut ;))) ruoka maistuu ja uni tulee ennenku pää nykii tyynyä. Mut ilmat on niiiiiin loistavat, sitä oikeen herää kiireellä et pääsee ulos. Mä hullu olen vielä kiivennyt sellaselle Jätevuorelle iltasin, korkeutta en tiedä mut nousu on mahtava. Hullu mä rahtaan rattaita ja koiraa sinne mukana....Niin eikä supista juuri ollenkaan...mut helvetin levottomat jalat on iltasin et pitää villasukat jalassa nukkua.

mä olen kans jo Dunskulle vaihtanut kevätvaatteet, semmonen hikoilija kun on, siis sisävaatteet ja ulkopuku päällä ja ohut pipo. Pipo on totally out, repii hullun lailla sitä pois...pitäs varmaan naulata se päähän et pysyis. Mitäs sitten.. en kyllä muista mitä ootte kirjotelleet mut mut, rattaista oli jotain..tuplat on edelleen ostamatta...mut nyt on käytössä kauppa/lenkkireissuilla brion novat ja sit keskustassa tai autolla mennessä mamasandpapas pikkurattaat. Eikä tulis mitään ilman isompia kärryjä toi kaupassa käynti, en jaksa raahata kamoja(lue en halua) niska vääränä.Nyt mä kyttään tuplia huutonetistä, tuskin ostan uutena ku käyttöikä jää niin lyhkäseks kuitenkin.

Ja niisku oli ollut lomalla jossain, olenko kade ja eikö Birdyn muutto ole jo ihan käsillä, voi räkä et oon tuplakade. Ja älkääkä hehkuttako yhtään työssäkävijät..tulee itku silmään ku ajattelee et vois muutaki tehdä ku istua puistossa.No iteppä olen osani valinnut..

Ai niin ja eikös kukasenytolikaan pisimmällä raskaana, ala jo pikku hiljaa synnyttää!!!!!!

Juu päähän koskee taas ihan kympillä, lihakset ihan jumissa...taidan pukee päälle ja lähtee ulos itkemästä tästä koneelta!

mukavaa viikko kaikille helmille ja mammoille

kuumetta ja pennut ja rv 29+2(aatelkaa)

Vierailija
10/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on viimeinen päivä tässä asunnossa ja huomenna tulee muuttomiehet pakaaamaan meidän tavarat laatikoihin. Pari yötä ollaan anopilla ja lauantaina klo. 6.20 lähtee lento kohti uutta kotia :)

En tiedä missä vaiheessa saadaan netti toimimaan siellä päässä, mutta laitan sitten kuulumisia kun se on mahdollista.

Inkeri on taas oppinut mahdottomasti uusia sanoja! Kävely ei vielä suju, mutta puhuminen on jo aika pitkällä. Pieniä lauseitakin jo tulee eli menee ihan samalla lailla kuin isosiskollaan aikoinaan.

Tytöt leikkivät paljon yhdessä ja riitelevät myös. Inkeri kiusaa Alinaa oikein urakalla.

Ruoka maistuu hyvin, kaikki ruoka. Mitään purkkiruokaa Inkeri ei enään syö vaan ihan samaa ruokaa kuin mekin. Lempiherkkua on kaikka kalaruoat.

Korvienputkitus Inkerille tehtiin viikkoa sitten ja kaikki meni oikein hyvin. Oli kyllä rankaa nähdä kun oma lapsi nukutettiin vaikka olen ollut monessa leikkauksessa mukana.

Nyt Inkeri vaatii huomiota..

Birdy

Vierailija
11/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelee Sari ja Eetu

ps. KL, ihania kuvia!

Vierailija
12/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kevättä vaan kaikille, olen ollu tosi laiska kirjottamaan, lueskellu olen teidän juttuja silloin tällöin.. Kuumetta huhuili pisimmällä raskaana olevaa, mä se taidan olla. Viikkoja on tänään 37+3 ja ihan kypsä olen tähän raskaana olemiseen. Voisin siis synnyttää vaikka heti! Mitään suurempia vaivoja ei tosin ole, mitä nyt nivuset on niin kipeet että välillä on vaikeeta kävellä. Onneks sekin on satunnaista. Väsymys on toki jatkuvaa, vaikka öisin Iita antaakin hyvin nukkua. Maha on valtava, ainakin tuntuu siltä. Jouduin sokeriseurantaan ja nyt sit kytätään kasvaako tuo jannu tuolla mahassa liian isoksi. Painoarvio oli reilu viikko sitten 3kg. Ensi viikolla mennään taas äitipolille arvuuttamaan. Vaatteita olen pessy vauvalle, mut muuta en oo oikein osannu tehdä kun kaikkea kuitenkin on Iitan jäljiltä valmiina. Tuplat pitäis meidänkin hankkia, kun vaan löytäis jostain edulliset.

Meillä on menny nämä aurinkoiset päivät vähän hukkaan, kun Iita oli kuumeessa lauantaista eiliseen. Tänään sit uskaltauduttiin jo ulkoilemaan, tuloksena päästä varpaisiin kurainen lapsi. Meidän piha on aivan järkyttävässä kunnossa, sille kun ei oo tehty vielä yhtään mitään. Iita kyllä viihtyis pihalla ihan hyvin, ei se kauheesti vielä mitään touhua, enemmän vaan kattelee ja ihmettelee. Sisällä onkin sit aina ihan mahdoton touhotus päällä, vähän kauhulla odotan miten pärjään vauvan ja tuon termiitin kanssa. Sanoja Iita ei vielä sano, mitä nyt pari kertaa on hönkässy jotain äidin tapaista. Omia juttuja kyllä riittää ja tosi paljon ymmärtää jo puhetta. Kirjoja lukee kovasti, se taitaakin olla ainut asia mihin jaksaa oikein kunnolla keskittyä.

Sellasia meille.. Nyt laitan silmät vähäks aikaa kiinni kun Iitakin nukkuu.

Ai niin, Kaalilaatikko: Aivan ihania kuvia!!!

Nauttikaa auringosta!

Synnytystä odotellen, elmiina ja Iita (1v1kk) sekä rv37+3

Vierailija
13/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... käväsin tosin siellä jo aamupäivästä. Anoppi kävi heti aamusta ja kun kotiutui tehtiin vaihto, jätin muksun mummin hoiviin ja pääsin shoppailemaan. Tosin varsinaisesta shoppailusta ei voi tässä rahatilanteessa puhua, mutta ostin sentään kolme DVD:tä (kaksi niistä Silpulle), puhdistuspyyhkeitä, sukkia ja sen Reiman haalarin. Siinäpä ne mun ostokset.

Anoppi ryhtyi puhumaan että kyllä lapselle täytyy saada ulkokengät, annan anopin itsekseen lämmetä rauhassa, voipi olla että kohtapuoliin käy ne kengät ostamassa...

Fassiloora, Silppuri on nyt nukkunut parin viikon ajan tunnin vähemmän yöllä. Enpä ole keksinyt mistä johtuu. Kenties liittyy ikään? Jos johtuu valoisuudesta niin sille ei oikein voi mitään. En lähde säätämään pimennysverhojen kanssa.

Silppu kävelee ympäri huonetta räsy päässä, näyttää ihan siltä burkha-huivilta ilman silmikkoa. Nyt pukee sitä koiralle, menen pelastamaan ->

KL.

Vierailija
14/25 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy, onnea matkaan! Kerrohan kuulumisia heti kun ehdit!

KL.

Vierailija
15/25 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tälläkään viikolla en ole ehtinyt kunnolla päivisin edes istua alas. Illalla sitten joskus klo 22 jälkeen ekan kerran. Päivällä Helmin päiväuniaikaan on aina jotain hommia ja iltaisin ollaan oltu jossain menossa. Ma oltiin kaupungilla, ti onneksi kotona ja ulkona, ke oltiin kylässä ja sen jälkeen mä menin vielä Hulluille Päiville ja eilen oltiin uuden talon yhtiökokouksessa. Viime viikolla käytiin yksi ilta huonekalukaupoissa, yhtenä iltana kävin kevättakkia etsimässä, sitten oltiin leffassa yms. Tykkään siitä, että on ohjelmaa, mutta rajansa kaikella. Tänään miehellä on iltamenoa ja mä olen lasten kanssa kolmistaan. Taidetaan mennä vaan puistoon. Piti mennä yhdelle kaverille, mutta se onkin kipeä.

Helmin päiväunet meni eilen ihan pyllylleen. Esin nukutin tyttöä melkein tunnin. Aluksi olin siinä sängyn vieressä, niin kuin yleensä, mutta kun tyttö vaan leikki ja pelleili, menin toiseen huoneeseen. Hetken aikaa Helmi itki, mutta sitten hiljeni ja mä ihmettelin, että nukahtiko se muka jo. Ei nukahtanut, vaan koputteli makkarin oveen. Oli kiivennyt pinnasängystä meidän sänkyyn ja siitä sitten lattialle. Tekee ton kyllä joka aamu, kun herää, mutta päivällä se oli eka kerta. Pinnasängystä oli toinen laita laskettu alas, kun joudun yöllä roikkumaan siinä laidan päällä (tai lähinnä käsi roikkuu) ja rauhoittelemaan Helmiä. Onneksi tossa Brion sängyssä on se pika-laidan lasku -toiminta eli nyt se laita on päiväunien aikana ylhäällä ja yöllä alhaalla. Mutta siitä eilisestä eli meni siis ikuisuus ennen kuin Helmi nuhahti ja sitten nukkui vaan 45 min ja heräsi huutamaan, eikä enää nukahtanut uudelleen. Tähän asti on kyllä aina nukkunut edes 1,5 h noi ainoat unensa, mutta onneksi eilisilta meni kuitenkin ihan OK (mun äiti oli lapsia hoitamassa), vaikka Helmi nukkui vaan noi mini-unet.

Helmi on viime aikoina käynyt tosi riehakkaaksi. Riehuu veljensä kanssa ihan sata lasissa. Tosi hassun näköistä! Yleensä toi hauskuus kyllä loppuu aina itkuun, kun Helmi kaatuu tms. Tänään esikoinen teki vara-patjasta piilopaikan ja meni paljan väliin ja sai jotenkin laitettua parkkitalonsa sen patjan ja itsensä päälle. Helmi sitten kiipesi sekä patjan että parkkitalon päälle ja kun poika liikahti, niin Helmi tippui maahan. Kaikkea tälläistä säätämistä tapahtuu koko ajan...

Helmillä on myös huvittavan kova oma tahto. Tänään esim. olisi halunnut kävellä puistoon sellaisen multa-alueen (tien ja puiston välissä) läpi ja kun ei saanut mennä, nosti hirveän metelin ja kaatui selälleen maahan raivoamaan. Ja raivosi kunnes tajusi, että olin kantanut hänet puistoon eli oli jo siellä, minne halusi. Kaupassa raivoaa, jos näkee, että laitan viilipurkin (Helmin intohimo) ostoskoriin, enkä anna Helmille vielä syötäväksi. Kun tullaan kotiin, Helmi haluaisi jäädä hissiin ja saa joka kerta kantaa hänet väkisin kotiin. En ois muistanutkaan, miten itsepäisiä nämä 1-vuotiaat voivat olla! Ja vaikka toi kohta 4-v on yhtä itsepäinen, se ymmärtää kuitenkin jo puhetta, niin sille voi selittää, miksi viiliä ei syödä kaupassa yms.

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa, joten se on MORO!

T:Fassiloora ja Helmi (13,5 kk)

Vierailija
16/25 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mun kyllä viestiäkin kirjoittaa. Nyt kun on ollut näitä kauniita, aurinkoisia päiviä, niin ikkunat näyttävät kamalilta. Tarttis jotenkin motivoida itsensä ikkunanpesuun. En vaan tiedä että olenko kevätväsynyt vai mitä kun ei ajatus innosta (voi johtua ikkunapintojen määrästäkin, aina vaan se 144 kpl). Että jos joku kaipaa lisätienestejä niin tervetuloa talkoisiin :P.

Silppu veti äsken miehen Pelimies-alushousut (luojan kiitos puhtaat) päähänsä ja konttasi peilin eteen mallailemaan uutta päähinettä. Huvittavaa :).

Kauppaan ->

KL.

Vierailija
17/25 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille myös voi tulla ikkunoita klanssaamaan... Ihan harmaat ja ihania pieniä räpylän jälkiä... Hupulin täytyy aina katsoa ikkunasta kun joku meiltä lähtee ja siinä sitten heilutellaan ja lähetetään suukkoja ikkunan läpi=) Voi onneksi sanoa vieraille ettei ole malttanut niitä siitä pois pestä... =)

Einolla nyt (luultavammin) vauvarokko... Keskiviikkona tuntui jo lämpöiseltä, mutta sitten yöllä oli tuli kuuma ja 39 asteen kuume saatiin mitatuksi pepusta... Ei syö juurikaan mitään, mutta pahempi oli kun ei juonut torstaina juuri mitään. Käytiin lri:ssä ja epäili vauvarokkoa, kirjoitti pronaxeen tulehduskipu lääkettä. Onko teidän mukeloilla ollut vauvarokkoa? Kun lri sanoi että 3päivää kuumetta ja sitten ihottuman näk näppyä kaulalle ja niskaan. Näppyjä ei vielä ole, mutta millaista se sit on? Raasu on kyllä tosi kipeä:( Istuu vain sylissä. Tänään kyllä aamusti jaksoi hetken leikkiä lattialla. Onneksi on nyt juonut paremmin. Ja jännä ettei mehut kelvannut(ei ole kyllä ennen saanut) vaan vesi on ollut parhaiten menevää.

Tyhmä kysymys mutta: miten saatte mitattua lämmön muksuiltanne,tavis mittarilla, vai onko kaikilla korvakuumemitt? Ja minkä merkkinen korvak.mittari olisi hyvä(täytyy sellainen kyllä hommata)? Takapuolesta ihan mahdotonta mitata, rimpuilee niin etten edes uskalla " ettei mittari tee vahinkoa" . Kainalostakin, kun ollaan sitten otettu, Eino huutaa kuin syötävä, mut sit vaan huutaa ja yritän pitää paikoillaan sen hetken (minuutin mittari).

Muuten meille ei mitään ihmeempiä, yritämme nauttia auringosta! TOivottavasti ne räntäsateet ensiviikolla ei tuu...

Voimisia kaikille raskautetuille=) Minulle nyt tullut vähän vauvakuume=)

Birdy:lle Mukavaa muuttoa!

Hupulinäitee

Vierailija
18/25 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille myös voi tulla ikkunoita klanssaamaan... Ihan harmaat ja ihania pieniä räpylän jälkiä... Hupulin täytyy aina katsoa ikkunasta kun joku meiltä lähtee ja siinä sitten heilutellaan ja lähetetään suukkoja ikkunan läpi=) Voi onneksi sanoa vieraille ettei ole malttanut niitä siitä pois pestä... =)

Einolla nyt (luultavammin) vauvarokko... Keskiviikkona tuntui jo lämpöiseltä, mutta sitten yöllä oli tuli kuuma ja 39 asteen kuume saatiin mitatuksi pepusta... Ei syö juurikaan mitään, mutta pahempi oli kun ei juonut torstaina juuri mitään. Käytiin lri:ssä ja epäili vauvarokkoa, kirjoitti pronaxeen tulehduskipu lääkettä. Onko teidän mukeloilla ollut vauvarokkoa? Kun lri sanoi että 3päivää kuumetta ja sitten ihottuman näk näppyä kaulalle ja niskaan. Näppyjä ei vielä ole, mutta millaista se sit on? Raasu on kyllä tosi kipeä:( Istuu vain sylissä. Tänään kyllä aamusti jaksoi hetken leikkiä lattialla. Onneksi on nyt juonut paremmin. Ja jännä ettei mehut kelvannut(ei ole kyllä ennen saanut) vaan vesi on ollut parhaiten menevää.

Tyhmä kysymys mutta: miten saatte mitattua lämmön muksuiltanne,tavis mittarilla, vai onko kaikilla korvakuumemitt? Ja minkä merkkinen korvak.mittari olisi hyvä(täytyy sellainen kyllä hommata)? Takapuolesta ihan mahdotonta mitata, rimpuilee niin etten edes uskalla " ettei mittari tee vahinkoa" . Kainalostakin, kun ollaan sitten otettu, Eino huutaa kuin syötävä, mut sit vaan huutaa ja yritän pitää paikoillaan sen hetken (minuutin mittari).

Muuten meille ei mitään ihmeempiä, yritämme nauttia auringosta! TOivottavasti ne räntäsateet ensiviikolla ei tuu...

Voimisia kaikille raskautetuille=) Minulle nyt alkanut tulemaan vauva kuume=)

Birdylle Mukavaa Muuttoa!

Hupulinäitee

Vierailija
19/25 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimisia kaikille raskautetuille=) Minulle nyt alkanut tulemaan vauva kuume=)

Birdylle Mukavaa Muuttoa!

Hupulinäitee

Vierailija
20/25 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikein kolmeen kertaan teksti tuli... =))) Mitäköhän oikein painelin...