!!!!!! Maaliskuiset -05. Aloitetaanko uusi pino? !!!!!
Kommentit (23)
Pikapikaa kirjoittelen,ruoka porisee hellalla ja kohta pitää mennä pois ottamaan.Minä jo nyt kotona töistä kun meillä oli tylsääkin tylsempää luentoo mikä erittäin harvinaista minun työssä että pitää aloillaan istua ja kuunnella monta tuntia.
Juuso hoidossa,menen tunnin päästä hakemaan ja suoraan menemme lääkäriin.Epäilen uutta korvatulehdusta,viime yö oli taas niiiiin kauheeta huutokonserttia!Ja yskä ei oo helpottanyt yhtään eikä nuha.Voihan olla et oon vaan niin räkäinen mut parempi käydä kuin katua jälkeenpäin.
Oon kerenny hoidella rakennusprojektihommia sekä häähommia ja jopa imuroida ja pyyhkiä pölytkin.En kyl tiijä onko mulla stressi vai mikä mut jotenkin on oma keho/elimistö sekaisin, kun mulla nimittäin tänään alkoi pientä menkkavuotoo vaikka pilleriliuskaa vielä 2 viikkoa jälellä.....pitäsköhän olla huolissaan ja soittaa terkalle??Ja kauhee väsykin päällä,oli taas v.loppu töitä ja kaks yötä nukuttu huonosti ja vali vali taas....
No aurinko onneksi piristää!!!Tuolla ulkona on aivan ihana sää! :)
Nyt en kerkee enempää,palailen illemmalla kertoilemaan lääkärireissun kuulumisia!
Onnea synttärisankareille!
Suohomppeli81 ja Juuso
Meilläkin juhlittiin viikonloppuna. Päivällä olivat miehen veli perheineen, illalla minun molemmat sisarukseni porukoineen ja yksi kaveriperhe. Oli oikein hauskaa sekä lapsilla että aikuisilla... Molempia vieraspoppoita viehätti kovin Singstar-laulupeli, joten synttärit menivät aika musiikillisissa merkeissä...
Saana sai lahjaksi vaatteita (olin oikein toivonut, kun neiti kulkee muuten niin isoveljen vanhoissa...) sekä my little ponyja... Oli ihan onnessaan poneistaan, kun on hoidossa ihaillut niitä isommilla tytöillä... No, sai neiti sitten myös mikroaaltouunin ja muuta sälää, joten ihan hyvät lahjat tuli. :-)
Juttelin muuten siskoni kanssa saunassa, ja hän kertoi tienneensä lauantai-illan menun jo etukäteen. Ihmettelin ensin vähän, että mistähän oli sen saanut tietoon, kunnes tajusin, että hän olikin käynyt täällä pinossa kurkkimassa...
Eilen olimme katsomassa yhtä 2 kk vanhaa pikkumiestä. Oli kyllä ihan mielettömän suloinen tapaus. Vähän iski vauvakuumetta, mutta taistelen sitkeästi vastaan...
Tänään koittaa haikea hetki, kun pistämme Saanan pinnasängyn osiin ja siirrämme neidin isojen tytöjen sänkyyn. Ennalta jo kauhistelen sitä haikeuden määrää, kun alan pohtia, että viimeisen kerran meiltä nyt viedään pinnasänky ulos talosta... Kohta on sitten aika luopua myös unipullosta, mutta ajattelin, että jos tämän sänkysiirtymän tekisi ensin ja ottaisi sitten vasta pullon pois. Mutta muutoksia, muutoksia...
Säästä Lehtovi mainitsi. Ihana kyllä on, vaikka onhan tämä vähän huolestuttavaa. Rupesin vain tuossa miettimään kahden vuoden takaista säätä, silloin oli nimittäin tähän aikaan ihan samanlaista (tosin lunta oli vähän enemmän). Saana kun syntyi 24.3., tuli seuraavan parin päivän aikana (eli kun olin sairaalassa) ihan täysi kevät. Menin sairaalaan talvitakki päällä, ja kun tulin ulos, muut kulkivat kesätakeissaan ja minä tunsin itseni ihan hulluksi, kun olin villakangastakissa...
No niin. Nyt taitaa olla isommat jutut raportoitu. Rupean pistämään kohta pillejä pussiin. Pitää käydä viemässä yksi opintoihin liittyvä harjoitustyö avoimen yliopiston toimistoon vielä ennen kuin lähden kotiin.
Aurinkoista päivänjatkoa!
Terhi & Saana, 2 v.
Lueskelin tuon loppuviikon pinon, mutta kummasti moni asia haihtui jo mielestä. Kuan reissu tosin jotenkin jäi mieleen. Ja monella oli ollut synttäreitä, onnea!
Meilläkin aloitettiin viikonloppuna 2v synttärit, kuten Lehtovillakin.
Meillä oli lauantaina miehen veli vaimonsa kanssa (ja toivat lapsiaankin mukana). Lisäksi anoppi tuli, vaikka soittelikin aamulla että josko tulisikin vasta sunnuntaina- huoh (oli siinä vaiheessa jo leiponut tarjottaviakin kun soitti). Oli luvannut tulla lauantaina ja tarkoitus oli että tulee tuon poikansa kanssa samana päivänä ja miehen veljelle ei sunnuntai taas käynyt kun lähti silloin työmatkalle. Anopista oli kuulemma niin kaunis sää että olisi tehnyt pihahommia ja ei ollut ehtinyt kaupassakaan käydä ja oli ollut viikolla kiireitä töissä. Sovittiin sitten että tulee kuitenkin lauantaina, mutta sitten illemmalla. Tuli sitten kuitenkin jo 16maissa ja oli pari tuntia. Ehdotettiin että jäisi yöksi, mutta halusi kotiin pihaa kuopimaan. Lähtiessä esikoinen (siis 7v) mökötti kun mummo ei voinut jäädä ja keskimmäinen (5v) oli kysellyt jo päiviä jääkö mummo sitten yöksi kun tulee. Oli isommat lapset siis vähän pettyneitä. Ei ole mummolla oikein nyt aikaa, tosin kyseli lasten reaktioiden jälkeen pääsiäiseksi meitä käymään, mutta sattumoisin silloin meillä on jo sovittua menoa perjantaiksi-lauantaiksi-sunnuntaiksi, eli vain maanantai on vapaana ja olisi kiva vaan hengähtääkin.
Synttärit siis pidettiin lauantaina miehen veljen ja hänen vaimonsa ja anopin kanssa. Kaikki tulivat piipahtamaan muutamaksi tunniksi. Lahjoja tuli vaatteita, kirja ja taskukoiria. Itse ei vielä ostettu mitään, täytyisi käydä ostamassa ja mietin juuri tuota leikkikeittiötä. Kiva kuulla että Helmillä se on ollut mieleinen.
Ensi viikonloppuna tulee minun äitini sitten synttäreille ja muutenkin olemaan. On koko viikonlopun (ja hän kyllä olisi pidempäänkin ilman kiireitä pois). Mies on reissussa tuon viikonlopun, eikä hänen tarvitse kestää anoppia. Ja sunnuntaina sitten lapset menevät virpomaan.
Viimeiset synttärivieraat maaliskuisemme kummit tulevat pääsiäisperjantaina. Eli pikkuhiljaa juhlitaan. Saa ainakin leipoa useammin, mutta ei tuo haittaa. Kiva kun ihmisten kanssa saa juteltuakin.
Säät on tosi makeet! Koko eilinen oltiin ulkona ja tänään aamupäivä ja odotellaan josko maaliskuinen heräisi, niin painellaan taas pihalle. Halkoja olen hakannut, pitkä pyörälenkki ollaan tehty ja puistossa olen hiekkalaatikon reunalla istunut. On niin hienot säät etten ole sopinut mitään kyläilyjäkään, tämä viikko mennään puistoon ja käydään vaan normaalit kerhot. Ja viime viikko taisi olla niin paljon ohjelmaa, että nyt hengähdetään. Puistossa jopa näkyi väkeäkin ja kiva jutella eri ihmisten kanssa. Taitaisin olla näitä joka päivä puistossa käyviä äitejä, jos vaan asuttaisiin sellaisessa paikassa että puistossa olisi väkeä. Nyt sitä ei siellä aina ole riittävästi ja siksi pitää keksiä muutakin puuhaa.
Niin ja jälkijunassa tuosta itseään kutsumisesta. Meillä maaliskuinen on alkanut puhumaan sanoja- jee! Sanoo kaikesta MIÄ (siis jännästi venyttäen tarkoittaen minä, mutta ännää ei sano), taivutusmuotoja ei osaa vielä käyttää. Nyt sitten on laajentanut muutenkin sanavarastoaan ja on tullut paljon uusia sanoja ja osa jopa selkeitä. Pääosin on 2tavun sanoja, ei paljon pidempiä. Mutta siis hyvä alku näyttää olevan. Kyllä tätä jo odoteltiinkin, kun aikaisemmin kaikki oli vaan äiti ja sen jälkeen lisäsi siihen ei ja joo sanat: Riittivät kommunikointiin hyvin. Kiva on nähdä tuota sanallistakin kehitystä vihdoin.
Ulkona tuo maaliskuisemme näyttää viihtyvän mielettömän hyvin. Siellä menoa riittää ja kiipeää hyvin. Lähtee myös isompien sisarusten perässä pihastakin hetkessä hirveällä vauhdilla juosten, eli saa olla silmä kovana. Ei ole mitenkään rauhallisen paikallaolijan tyylinen lapsi. Liikettä siis riittää, mutta ei ole mikään sananiekka...
Meilläkin oli juhlat lauantaina. Oli vähän supistetut, kun osa kutsutuista ei päässyt. Mun vanhemmat, mun mummot, esikoisen kummi lapsineen, veljeni vaimo ja vauva sekä miehen veljen perhe olivat juhlistamassa Santun päivää. Mun sisko, mun veli, miehen toinen veli ja vanhemmat sekä meidän naapurit=kaverit eivät päässeet. Naapurit kyllä kävivät sitten eilen illalla meillä pitsalla.
Santtu sai lahjaksi kesätakin (olin pyytänyt), Puuha-Pete dvd:n, Puskun (puuha-petestä), Puuha-Peten ja Annin, rekan, jonkun muun autojutskan ja vähän rahaa. Täytyy miettiä, että mitä ostamme vanhan-mummun antamalla rahalla.
Terhin jutusta tuli mieleen, että me laitettiin pari viikkoa sitten Santulle isojen sänky Lotan huoneeseen. Pinnasänkyä ei viitsitty purkaa siltä varalta, että yöt ei suju. Pinnis on ollut nyt pari-kolme viikkoa rappusten alla jemmassa. Viikoloppuna mies kysyi mitä sille tehdään. Annetaanko johonkin vai myydäänkö? Siis ei vaihtoehtoa laitetaanko varastoon siltä varalta, että joskus vielä....Kääk enhän mä saanut edes vastausta aikaiseksi. Mumisin vain jotain epämääräistä. Kauhistuttaa pinniksen pois antaminen. Jotenkin kummassa sitä meinaa ruveta perumaan niitä puheita, ettei ikinä koskaan enää vauvaa meille. Siis aaarghhh. No eipä silti, ei mies kyllä halua, mutta entäs minä...???
Nyt meidän miehinen poika pudotti kaikki pinnit lattialle, kun meni pinnilaatikosta hakemaan itselleen pinniä. Juuu, kyllä vaan Santtu kulkee kotona vaaleanpunainen pinni päässä ja välillä myös keijupuvussa. Ja tunkee autoja vaaleanpunaiseen my little pony-käsilaukkuun. Istuu myös esikoisen nukenvaunuissa nuken tutti suussa ja sanoo: Mä oon vauva.
Nyt me lähdetään kyläilemään kaverin luokse, että pukemaan mars!
Ai niiin, kerron vielä viikon uroteon. Ostin alesta lenkkarit ja kävin LENKILLÄ. Oli muuten rankkaa. Ja oli sitten jalat kipeät, kun en muistanut venytellä. Ja tänään ostin tuulipuvun (kevyt keski-ikäistyminen on saavuttanut minut). Tuulipukuni on kyllä musta, että toivottavasti se on edes vähän style. Vaikka en mä kyllä enää välitä ihmisten katseista, kun lyllerrän tuolla kävelytiellä. Niin, ei kai kukaan oikeasti edes katso, mutta se vaan tuntuu siltä, kun huohottaa kuin pieni tai no vähintään keskisuuri bulldoggi. Jospa nämä kilot joskus tästä karisee. Vaikka jopa minä tiedän sen, ettei ne karise pelkästään lenkkikamppeiden OSTAMISELLA. Toisen urotekoon verrattavissa olevan teon tein tänään: söin loput synttäriherkut. Voi tätä itseinhon määrää!!!
T. lappu ja Santtu 22.3
Tuolla miedän isi yrittää nukuttaa Ässää, mutta hirmuinen melskaus ja huuto kuuluu tänne olkkariin. Mikähän sillä pienellä nyt on, kun yleensä nukahtaa hyvin -varsinkin, kun isi on nukuttamassa...
Viikonloppu meni hyvin. Olimme mökillä Hämeenlinnan liepeillä, eikä sielläkään ollut enää lunta. Kevät on todella aikaisessa. Lehtovi puhui ilmaston läpenemisestä ja mua hirvittää se myös. Pitää alkaa tosissaan miettiä valintojaan. Kumpa saataaisiin koko maailma ymmärtämään asian vakavuus mm Kiina ja Yhdysvallat....
Kohta pitäisi alkaa siivota kämppää ja katsoa mitkä tavarat laittaa kiertoon/roskiin muuton tieltä. En malttaisi enää odottaa uuteen kotiin pääsyä, mutta pakkaamaan ryhtyminen ja tavaroiden läpikäyminen tuntuu liian isolta ponnostukselta.
Raskausasiat on hyvin. Vauva on oikea mellestäjä varsinkin iltaisin. Nyt jo voi isikin nähdä päällepäin, kun vauva hytkyy masussa. En muista, että Ässän kanssa olisi näkynyt ulospäin liikkeet tässä vaiheessa vielä.
Eipä tässä muuta turinointia tällä kertaa. Hauskaa viikkoa kaikille
vuokko, Ässä ja pikkuinen rv 22 + jotain
Tulinpa vielä nopsaan kertomaan, et ei turhaan lääkäriin menty.Molemmat korvat pahoin tulehtuneet ja eikun antibioottikuuri päälle.Voi kiesus, tästäkö tämä korvakierre nyt alkaa...
Jep,vaan nyt jatkan miehen kans tulevan talon materiaali kustannusten laskemista...mielenkiintoista hommaa joo..
ÖITÄ KAIKILLE!
Suohomppeli81 ja Juuso
Voi että, Suohomppelille paljon jaksuja!!!! Muistan omasta kokemuksestani nuo korvatulehdukset ja ne ei tosiaan ole mukavia! Onneksi lääkkeet helpottaa äkkiä sitä karmeaa kipua.
Muille kommentoitavat asiat unohtuikin samantien, heh...:) Voi apua.
No sit vaikka omaa napaa. Kävin tänään neuvolassa ja ihmetykseni oli suuri kun ei kuunneltukaan sydänääniä eikä tehty sisätutkimusta! Höh. No perjantaina menen ultraan, sieltä kauttahan se sit selviää paremmin. Maalisneiti on ollut nyt aivan ihanalla tuulella! Eilen oltiin pitkään kahdestaan ulkona ja likka nautti silminnähden kun osasi itse kiivetä liukumäkeen ja laskea alas. Aiemmin olen joutunut auttamaan. Hän kun on hieman hidas näissä liikkeissään :)
Illallakin sitten halaili minua ja sanoi ai ai, Noolan kulta <3
No, jatkan töitäni kun en tosiaan muista kommentoitavia asioita. Ai niin, yksi kyssäri olis!!!!! Nukkuuko enää kukaan muu maalistaapero pinnasängyssä kun meidän?
T: Nasulina, " Noola" ja papunen 7+3
täällä aurinko paistaa ihanasti, mutta pakkasta on vielä muutama aste, toivottavasti päivän mittaan lämpenee=)
lunta on vielä paljon, kukkapenkkiä ei siis tarvitse varmasti odotella näkyviin ennen toukokuuta, olis jo kiva päästä kukkasipuleita istutteleen, kun muistaisi vaan mihin on jo syksyllä tullut laitettua..
maalispoju näyttää tuossa purkavan taas imuria osiin *huoh* välillä kuuluu " ei onnistu" imurin otin tuohon esille jotta saisin aikaisesksi imuroitua.. sitten voisi lähteä pihalle vähän leikkimään..
kävin jo eilen toiveekkaana ostamassa pojalle kesäksi ihkut shortsit ja teepparin henkkamaukalta, josko se kesä sieltä joskus tulis.. veikkaanpa kyllä että tässä kevään keskelle vielä tuppaa takatalven..
G: mikä/mitkä on teidän 2v lempileikkejä? meillä poika tykkää autoista, legoista ja ehdoton suosikki taitaa olla työkalut " puuha-pete kaiken korjaa" vasaroi, ruuvaa, vääntää jne... lisäksi muumifiguurit on kovassa suosiossa täällä..
mutta nyt imurin varteen ja sitten ulostautumaan=)
Täällä vietetään syntymäpäivää:) Tätä kirjoittaessa on Emilia ollu maailmassa tasan 2v ja 5minuuttia päälle:)
Pappa ja mummu kävivät jo eilen ja toivat farkut, paidan ja 12 tuumasen pikkupyörän. Saas nähdä millain tuo pyöräilyn opetteleminen sujuu vai sujuuko ollenkaan.
Tänään tulee vielä kavereita lapsineen. Siskon perhe tulee torstaina kun mieskin on kotona käy töissä turussa ja yöpyy siellä työvuorojen ajan.
Gallupeihin. Meillä vielä Emilia nukkuu pinniksessä.
Pallo leikit, Laatikkojen tyhjennys ja rattaita työntelee kovin. Ulkona touhottaa kovasti.
Täytyypi kans tästä lähteä imuroimaan:)
Hyvää syntymäpäivää sitä jo viettäneille ja joilla vielä on edessä.
T.Satu ja Emilia 2v
anna taaperolle TUTTI!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siis voi kääk. Löysin sunnuntaina keittiön yläkaapista maalisneidin vanhan tutin, jota ei siis kokskaan ole syönyt. Olin roskiin heittämässä kun neiti tuli paikalle ja sanoi " minun tutti" . Laittoi tutin suuhun ja alkoi imeskellä kuin vanha tekijä. Nyt kulkee koko ajan tutti suussa.............. No aateltiin antaa pienen pitää tuttinsa vähän aikaa josko sillävälin unohtaisi peukalon imemisen ja peukkukin parantuisi. Jep. näin meillä.
G:t pinnasänkyä ei ole tällä lapsellamme ole ikinä ollut. Nukkuu siis jatkettavassa.
Lempileikit ovat ulkona nuken vaunujen työntely. sisällä ei vaunuja ole joten työtelee tuoleja;) Tykkää nukeista ja kirjoista. Myös iskän autolehdet on IN.
Ollaan suodettu ja huovattu asuntoasioiden kanssa. Meinattiin myydä tämä talo, kun löydettiin lähistöltä remonttivapaa paritalon puolikas. OLi tosi unelma sisältä. Mutta se rahapuoli olis tuonu ehkä liikaa ongelmia. ÖÖ tän vanhan omakotitalon remontointihan on lähes ilmaista :-O en myöskään jaksaisi sitä muuttorumbaa, kukas se tässä pinossa myös kirjoitti samasta, arki vie mehut aika tarkkaan ja kaikki ylimääräinen tuntuu aiheuttavan suhteettomia vaikeuksia. Joten rauhoitimme tilanteen ja otimme aikalisän. Kuukausi sitten emme olleet edes aikeissa muuttaa vaan suunnittelimme kylppäriremppaa täysillä. Siitäkin puuttuu " vain" kaksi asiaa: tekijä ja maksaja. Joten odotellaan.
Kevättä pukkaa. Isommat lapset kulkee jo lenkkareissa. Siitähän saatin myös episodi aikaiseksi. Viime to kävin ostaa isoille lenkkarit, ihan kunnon sellaiset eikä mitään halpiksia. Ajattelin kyllä että tuolle 5v:lle (poika) joutuu viim. juhannukselta ostaa toiset kun ei kuitenkaan kestä syksyyn asti. No ne kesti sit ihan kolme käyttökertaa. ARGGH. Eiku takas kauppaan niittenkans eilen. Siellähän ei tietty ollut sit vastaavia vaihtaa...............otin numeroa isommat(ei vielä kuitenkaan pojan jalkaan ylisuuret) Katotaan kauaunko kestävät. Olisin myös saanut rahat takas, mutta ton lapsen tuntien hänelle ei muut kuosit kelpaa.
Meinaa tästä romaani tulla, poistun siis!
Ihan ensiksi suuret onnitelut Emilialle.
Santtu vetelee hirsiä ulkona. Olen tosi tyytyväinen, että aikoinaan ostettiin esikoiselle suuret vaunut. Eihän niitä autoon jaksa tunkea/nostaa, mutta ihan vain ulkoilukäytössä ne on tosi hyvät. Santtu mahtuu niihin vielä erittäin hyvin päiväunille ja nukkuu mielellään ulkona.
Tänään Santtu oli puistotädillä (kuten joka päivä) ja minä olin kutomassa. Ollaan alettu opetella neulomista kolmen saman kylän äidin kanssa. Se on itse asiassa tosi kivaa. Työt ei ehkä ole muiden silmissä kovin suuria saavutuksia, mutta minun silmissä KYLLÄ. Olen koulussa inhonnut käsitöitä, enkä saanut koskaan aikaan muuta kuin rumat säärystimet. Tarttis siis varmaan hankkia se kolmas napero, että saa vihdoin kutoa nuttuja (ei vaisinkaan).
G. Santun lempileluja on duplot ja autot. Autoilla ajelisi koko ajan. Tykkää myös katsella Puuha-Peteä telkkarista. Aikaisemmin ei jaksanut yhtään keskittyä tv:n katseluun, mutta nykyään se toimii toisinaan oikein hyvänä lapsenvahtina.
Kyselin aikaisemmin polkupyöristä. Sattui sitten niin, että kaivettiin esikoisen pyörä varastosta ja hitsi vie, sehän olikin juuri niin pieni, kuin mitä ollaan kaupassa Santulle katsottu. Jotenkin muistettiin sen olevan isompi. Esikoiselle oli varastossa serkkutytöiltä peritty seuraavan koon fillari, joka oli hänelle sopivampi. Niinpä Santtu peri siskonsa pyörän. Santulla on sellainen muovinen kolmipyöräinen viime kesältä, joka saa nyt alkuun käydä. Kuten aikaisemmin jo kerroin, niin 12" pyörä on hänelle vielä jotenkin iso. Mutta ehkäpä hän kasvaa kesän aikana.
Santulla vaan flunssa jatkuu. Tarttis varmaan käydä lääkäríssä kuuntelemassa rohinoita. Ensi viikolla ollaan lähdössä lomalle ja ei ole kiva jos flunssa vaan jatkuu ja jatkuu. Jospa Santullakin on korvatulehdus tms.
Nyt äijä heräsi.
T. lappu
Ja onnittelut Emilialle! Ja tietysti muillekin synttärisankareille!
Eilen mua oottikin iiiiiihana yllätys, kun tulin kotiin. Koira oli nimittäin ripulilla ja oli sitten kakkaillut ympäriinsä... Kiva haju ja siivo. Meni siinä sitten puoli tuntia mukavasti siivotessa ja nenästä kiinni pidellessä... Onneksi maha on nyt jo kunnossa, eli tänään ei ole tarvinnut siivota.
Arvatkaas mitä... En sitten raaskinutkaan vielä luopua pinnasängystä... Saana on nyt nukkunut kaksi yötä meidän huoneessa, kun piti vielä vähän pitää kiinni " meidän vauvasta" ... Mutta viime yö oli kyllä niin levoton, että tänä iltana neiti muuttaa takaisin omaan rauhaan (on siis tähänkin asti nukkunut pinnasängyssä lastenhuoneessa, mutta tuli viikonloppuna meidän huoneeseen, kun vieraita nukkui lastenhuoneessa. Ja nyt nukkui siis yhteensä kolme yötä meidän kanssa). Neiti on näköjään sellainen, että oikeasti kaipaa omaa rauhaa. Ja niin pitkälle en kyllä sentään aio mennä, että kantaisin pinnasängyn takaisin lastenhuoneeseen, kyllä se nyt saa lähteä. Tosin vain autotalliin, jos sitä vaikka joku (ei me) vielä tarvitsisi...
No, se meikäläisen säälittävyyksistä... Mutta Galluppeihin: siis neiti nukkui viime yöhön asti pinnasängyssä. Ensi yötä ei nuku. Vannon.
Lempileikkejä on paljon: isoveljen kanssa leikitään kaikenlaisia auto-/trasnformers-/prätkähiiri- ym. leikkejä ja riehutaan. Itsekseen leikitään sitten nukeilla ja My little poneilla.
Meillä on vielä edessä kauppareissu. Pitää mennä pistämään vekaroille vaatteita päälle.
Aurinkoista iltaa!
Terhi&muksut
Huomenna ei nimittäin ole työpäivää.. Maalispoitsu on kipeänä. Mies lähti tänään kesken työpäivän hakemaan lapsia hoidosta, kun kuopukselle nousi kuume. Käytin sitten lääkärissä, kun tuo nuha ja röhä on jatkunut pitkään, mutta onneksi ei ollut mitään tulehdusta. Pirteä poika on, ja enemmän melkeis esikoinen yski tänään kuitenkin. No, huomenna jos olisi jo kuumeeton päivä. Kotona ollaan joka tapauksessa.
Ehdin siis pinoutumaan tämän takia. Illat ovat nyt töihinpaluun jälkeen vierähtäneet töiden merkeissä - heti kun lapset on saatu nukkumaan. Viikonloppuna olin lentisvalmennettavieni kanssa pelireissussa ja sunnuntaina ajelimme sitten piiitkän matkan päähän viettämään kavereiden lapsen synttäreitä. Kun emme ole pitkään aikaan tavanneet, niin piti reissata ihan urakalla.
Tuo kesäkuun toinen viikko on mielestäni oikein hyvä ajankohta. Sovitaan tarkemmin, kun hetki lähestyy! Ja hyvä Tel että otat vapaapäivän ;)))
Oli mukava lukea, että Kuan porukalla oli kiva reissu. Me olemme suunnittelemassa reissua lokakuulle - kiva odottaa jo nyt!
Lehtovin tavoin tuo ilmastonmuutos on jostain syystä pyörinyt minunkin mielessäni.. Meilläkään lunta ei ole enää kovin paljon, tietty kaikki ounastelevat jonkinmoista takatalvea. Olin viime Hesan reissulla kuuntelemassa kirjailija Isomäen luentoa, jossa hän kertoi kirjojensa synnystä ja muutenkin ilmastonmuutokseen liittyvistä asioista. Oli hätkähdyttävää tietoa! Omasta puolestani säästän luontoa siten, että kuljen työmatkani bussilla ja vien lapset hoitoon riksalla, vaikka matka sujuisi paljon paljon nopeammin omalla autolla. Meillä on toki siis auto, mutta vaikka täällä suunnalla elämää helpottaisi toisen hankinta ja vaikka mies välillä hankintaa väläytteleekin, niin minä olen vastaan. Ei tarvita, bussit kulkevat!
Joo, muutama rivi. Ja Pah! Innostuin taas. Katoan nyt kuitenkin. Miehet nukkuvat ja omaa aikaa hetki pieni ennen unta. Voikaatte hyvin, häiriköin huomenna lisää.
Terv. Pippandii, jolla juhlat ja järjestelyt vielä edessä.
olette ehkä huomanneet, etten ole täällä taas pariin päivään käynyt. olen ollut tosi kipeä.päänsärky ei ota laantuaakseen ja nyt puutuu kädet yms. olen väsynyt, unet jääneet vähiin ja nyt odotan kellon tulemista kahdeksan.
Täytyy päässä lääkäriin uudestaan. Tarvitsen apua, kun en millään pärjää lasten kanssa koko päivää. Liekkö mies sais sitten sairaslomaa, kun minä en pysty lapsia hoitamaan.
Eilen kävin jo lääkärissä. Niskahartijat on niin jumissa mikä laukaisee migreenin..mutta nyt tämä vain näyttää pahenenvan.
Yritän pinoutua paremmin jos pystyn.
Tuulia
Hih, nyt se kevät valtasi tämän mamman mielen :) Iski hirvee sisustusvimmakin. Tai sit se johtuu näistä hormoneista :) Mutta ei kait se pesänrakennus vimman vielä tartteis tulla?!
Tuulia: halusin tulla kommentoimaan siulle. Kuullostaa tosi ikävältä! Voin kuvitella miltä siusta tuntuu kun olen ikäni kärsinyt migreeneistä sekä selkäkivuista. Selkäkivut miulla aiheutti välilevynpullistuma joka taas johtui osittain perintötekijöistä. Mutta siis asiaan! Mie sain apua päivittäisiin päänsärkyihin manuaalisesta terapiasta. Eli revin rahat siihen vaikka aitan seinästä mutta silloin päätin että kokeiltava on. Hoitomuoto on hiukan vaikea selittää...mutta se siis sisältää ihan tavallistakin hierontaa ja sitten sitten sitä omt hoitoa...se taas on mielestäni sellaista nikamien käsittelyä. Eli miulla oli nikamien välissä sellaisia lihaslukkoja jotka sitten aukaistiin venyttämällä ja " naksauttamalla" . Hoito ei satu yhtään mutta päänsärkyni jäi sinne. Joitain paikkoja Suomessa näitäkin on, Helsingissä on ainakin isohko Omt-keskus, muistaakseni Itiksessä. Luulisin että Kouvolassa on kun Imatraltakin sellainen löytyy. Siinä tehdään perusteellinen alkututkimus ennen kuin hoidot aloitetaan, kaikille se EI sovi. Toivottavasti saat apua jostain!
Pippandii: Liikutteko sillä riksalla talvetkin? Itse en uskalla fillarilla ajaa talvella :) Ihailtavaa kuitenkin!
Tel: Mitenkäs teillä se pinnasänky vieroitus sujui?
Emppa: Myöhästyneet onnittelut täältäkin Emilialle! Joko vointisi on parempi?
Jaahans, ja nyt töihin!
Kerrankin rauhallinen aamu töissä ja karkasin tänne palstalle ;).
Eilen otin ensimmäisen kerran tänä keväänä pyörän varastosta ja pyöräilin töihin. Tuli aivan ihana olo, kun oli vähän urheillut ennen työpäivän alkua. Tänään pyöräilin kanssa ja aion pyöräillä niin kauan kuin vain jaksan. Kesäkuun puolessa välissä jään äitiyslomalle, joten en tiedä jaksaako mahan kanssa ihan viime metreillä polkea. Matka on kuitenkin tuommoinen 30 min reipas pyöräily.
Eilen puhuimme miehen kanssa ilmastonlämpenemisestä. Hän oli katsonut Al Goren (?) elokuvan aiheesta. Siinä tuli ilmi, että Yhdysvallat ja Australia ovat maailman suurimmat hiilidioksidin tuottajat, eikä se eurooppakaan mikään pulmunen asiassa ole. Elokuvan mukaan jokainen voi valinnoillaan vaikuttaa siihen, että ilmastonlämpeneminen saadaan pysäytettyä. Elokuva antoi kuulemma tivoa siihen, ettei kaikki ole vielä menetetty, jos nyt aletaan tosissaan taistelemaan vastaan.
G: Pinnistä ei meillä ole enää ollut pitkään aikaan. Olisikohan se ollut syyskuun loppua tai lokakuun alkua, kun hankittiin jatkettava sänky. Siinä Ässä nukkuu kivasti. Nyt tosin, kellojen siirron jälkeen, nukkumaanmenot iltaisin ovat tuottaneet hankaluutta. Poika ei millään saa unta ja venkuloi ja rähisee sängyssään...
Leluista mieluisimpia meillä ovat autot, duplot ja brion junarata. Ulkona meidän poika viihtyisi vaikka kuinka kauan. Siellä keinuminen, liukuminen ja hiekkalaatikolla leikkiminen erityisesti autoilla ja traktoreilla ym. on mieluisinta.
Minä lopettelen nyt tämän romaanin kirjoittamisen ja siirryn töihin. Hauskaa päivää kaikille :)
vuokko, Ässä ja pikkuinen rv 23 +2 (nyt muistin oikein viimeksi meni viikolla hutiiin)
Harmia kerrassaan, Tuulia. Toivottavasti saat apua mahd. nopeasti! Kuulostaa kyllä kamalalta.
Meillä on täällä mukava meininki, kun ei tartte hermoilla aamutouhujen etenemistä kellon kanssa. Tällaisina aamuina huomaa, millainen hermokimppu sitä välillä on lapsillekin, kun yrittää joutua, että ehtii linja-autoon. Joten nyt siis maassa rauha ja kaikilla hyvä tahto! ;) No, esikoinen leikkii tuossa pyssyleikkiä - löysi muovisen lelun, joka kyllä erehdyttävästi muistuttaa pyssyä ja nyt on sota käynnissä. Ahaa, hän on salainen agentti, ja pyssyn sisällä on pissiä... Hmm, mielenkiintoista.
Jep, Nasulina. Ajamme pyörää ympäri vuoden. Tuo riksahan pysyy pystyssä tosi hyvin (vaunu kun on) ja mun vetopyörässä on nastarenkaat. Meillä talvi kuitenkin on ihan kunnon talvi eikä jäätikkökeliä ole kuin harvoin.
Näihin tunnelmiin.
että meidän jätkä nukkuu yhä pinniksessä. Ei edes mahdu sinne enää kunnolla, mutta kun vanhemmat ovat olleet niin saamattomia ettei meillä vieläkään ole " oikeaa" sänkyä.
Hoidossa on nukkunut tav. sängyssä ja tykännyt on. Ehkäpä tästä kuntoudumme asian suhteen kotonakin.
Kiits!
Sain onneksi lääkäriajan, mutta vasta klo 13.40. Itku kyllä pääsi vastaanottohenkilölle, kun vasta tuolloin. Sekä itku tuli, ettei mies saa miun takia sairaslomaa. Ainut vaihtoehto on jäähä palkattomalle, kunnes olen työkykyinen.
En kuitenkaa antanut miehen vielä jäähä pois töistä. Ei tuo rahatilanne salli sellasta. Nyt sitten Mimmi syö pop corneja, jotta pysyisi hetken rauhallisena.
Sillä on meinaan niin tajuton uhmis, ettei meinaa kipeän pinna kestää. Eilen myönsin miehelle, että olen alkanut pelkäämään, mitä jos miun hermot menee ja teen jotain peruuttamatonta. Itseäni tuntien en tietenkää satuttaisi saatikka löisi lasta, mutta noin ajatustasolla mietin asiaa. Mitä jos kuitenki käy jotain mitä en hallitse?!! Mimmi meinaa huutaa, kiukkuaa, itkee, nitisee, natisee, lyö niin meitä kuin siskoaan, repii koiria, ei syö, heittää vähätkii ruuat lattialle,pissaa minne sattuu( istuu potalle ja tekee kuitenkin siihen viereen, tai ilman vaippaa ollessaan lattialle/matolle/tuolille..mimmihän teki pissat ja kakat hyvin pottaa tässä hetki sitten) Mie en tajua, mikä sitä lasta noin keljuttaa. Olen kokeillut elämistä hyvällä ja pahalla, mikään ei tuota tulosta suuntaa tai toiseen. Meidän pitäisi vaan olla hänen kanssaan joka ikinen sekunti, ja toimia hänen pillin mukaan. Tässä on kuitenkin koti pyöritettävänä, koirat ja tietenkin Moona tarvii paljon huomiota. On niin sukkela liikkumaan ja laittamaan kaiken suuhunsa..siis imurin varressa saa heilua vähän väliä ;)
Meillä on torstaina neuvola, niin pitää jutella asiasta. Jos nyt sinne päästään. Tuntuu vaan epätoivoiselta tämä olotila tällä hetkellä, päässä pimenee välillä ja Moonaa en uskalla juuri nostella käsien puutumisien takia..
Galluppejakin oli, mutta niihin toisella kertaa..nyt makaamaan tuonne lattialle.
T
Jaahans. Nyt on juhlat juhlittu. No jaa, jos nyt voi mistään juhlista puhua. Kuten jo viimksi mainitsin, niin aika pienellä porukalla mentiin: Helmi, minä, mies, mummi, iso-täti, mun serkku ja miehensä. Mutta oli kuitenkin kivaa ja saatiin aika rauhassa puhuttuakin, kun Helmi leikki niin innoissaan uusien lelujensa kanssa.
Lahjojen saanti olikin sitten aika huvittavaa. Mä paketoin kaksi isoa ja yhden pienen paketin lauantai-iltana Helmin nukkumaanmenon jälkeen ja laitoin ne mukamas hyvään piiloon meidän sängyn alle. Siis omasta näkökulmastanihan se varmaan olikin hyvä piilo, mutta en osannut ottaa huomioon, että Helmi on mua yli puolet lyhyempi ja katselee maailmaa hieman eri korkeudelta. Ja niinhän siinä kävi, että heti, kun hän aamulla tuli huoneeseemme bongasi hän samantien paketit sängyn alta. Ja tietty ne piti saada heti auki. Tai no, ihan ekana avattiin pienin paketti, joka sisälti iskän ostaman laistinpannun, jossa oli leikkikasviksia ja muuta leikkiruokaa sekä pari lastaa jne. Se oli tosi mieluisa ja sillä hän heti alkoi kokkailemaan siinä meidän makkarin lattialla.
Seuraavaksi hän bongasikin sitten hieman suuremman laatikon ja se piti saada myös auki heti. Paketista paljastui nuken yhdistelmävaunut. Voi sitä riemua! Seuraavat pari tuntia kipitettiinkin sitten vaunujen kanssa pitkin asuntoa. Alku oli hieman hankala, kun kääntötekniikka ei ollut oikein hallussa, niin tahtoi tulla aina kiukku, kun tyttö jumittui johonkin huonekaluun kiinni. Mä sitten lakonisesti mainitsinkin hänelle, että nytpä tiedät, miltä äidistä tunti silloin, kun sinun kanssasi ekoja kertoja kärryteltiin. Oli muuten ensikertalaisella tosi suuri haasteita edessä: kaupan tuulikaapin ovista suoriutuminen, bussissa matkustaminen, vaatekauppojen rekkejen välissä pujottelu. Mutta siitähän se se tekniikka sitten lähti hioutumaan.
Kun Helmi oli tointunut hieman vaunuista muisti hän, että sängyn alla on vielä yksi paketti. Ja siellä oli mummin ostama leikkikeittiö (jonka kokoamisessa iskällä meinasi loppua happi ja alkoi pyörryttää). Vähänkö meinasi Helmillä naama revetä, kun hän ihmetteli moista laitosta! Että onneksi tuli hankittua mieluisia lahjoja!
Iso-tädiltä Helmi sai tarpeeseen tulevia kesävaatteita ja mun serkku toi just tällä hetkellä pop olevia näyttämökirjoja, joissa oli liikuteltavia eläimiä ym.
Mutta että, eilen on kokattu, syöty ja siivoiltua. Ja suuri osa tästä Helmin huoneessa. Tyttö keitteli mulle aapiskeittoa ja lasia piti kilistää useampaan otteeseen. Paistetut vihanneksetkin olivat oikein herkullisia. Myös pyykkiä pestiin ahkerasti. Tätä tämä varmaan tulee olemaan tästä eteenpäin. Naapurin tyttö sai 1,5 vuotiaana samanmoisen keittiösaarekkeen ja vielä nyt 5-vuotiaanakin leikkii sillä.
Juhlan menu oli aika vaatimaton: karjanpiirakoita (kaupasta) ja munavoita, persikkarahkapullia (pakaste), kinuskikakku (pakaste), Irish Cream- fasupaloja (itsetehtyjä. Ei vaiskaan!!!) ja kahvia. Ja ihan hyvinhän tuo riitti pikku porukalle. Jos olis ollut enemmän väkeä, niin olisin varmaan tehnyt jotain suolasta piirakkaa ja salaatteja, mutta tällä kertaa näin.
Voi vitsi kun on keväinen ilma. Tosin aamulla oli pakkasella, mutta muistaakseni lupasivat lähemmäs 15 astetta päivälle. Toisaalta kiva, mutta toisaalta pelottaa, että jos se ihan oikeasti alkaa tulevaisuudessa olla tämmöistä joka vuosi, niin voihan kiesus. Mitä tapahtuu luonnolle, eläimille?
Katsottiinkin just lauantaina (?) telkkarista ilmaston lämpenemistä käsittelevää dokkaria, ja siinä ennustettiin että seuraavan sadan vuoden aikana melko suuri (en muista tarkkaa määrää) osa kasveista tulee kuolemaan sukupuuttoon. Ja taisi koskea sama myös eläimiä, sillä nehän ovat kuitenkin riippuvaisia luonnosta. Nytkin jo meni ihan persiilleen norppien pesintä tänä talvena. Että olis varmaan hyvä alkaa pian tekemään asialle jotain. Mutta mitä kaikkea pitää uhrata, mistä luopua jne? Me ollaan nyt jo tosi tarkkoja sähkönkulutuksen suhteen. Auto on vielä pakollinen mun työn vuoksi. Tai no, ei välttämättä olisi, jos ottais sen asenteen. Kyllähän mä töihin pääsisin julkisillakin, tosi työmatka aika pompsahtaisi 50 minuutista 2 tuntiin. Jätteiden kierrätykseen voisi vielä panostaa. Onhan niitä varmaan keinoja, joita ei vielä edes laajemmin käytetä. vaikka ne on jo tiedossa, kuten biopolttoaineet ja aurinko- tai tuulienergia ym.
Niin, mites sen kesätapaamisen kanssa on? Oisko se kesäkuun toinen viikko hyvä? Mulle ainakin näillä näkymin käy paremmin kuin hyvin!
Hei Kua! Kiva kun loma täytti odotukset ja vissiin joiltain osin jopa ylitti ne! Ja hyvä, että olette taas turvallisesti takaisin Suomen kamaralla. Millaset oli ilmat? En muistanut yhtään seurailla säätiedotuksia. Tuliko ostettua paljon " matkamuistoja" ? Mitä teitte siellä?
Tässäpä nämä taisivatkin olla tärkeimmät. Juu, todella tähdellisiä juttuja.
lehtovi ja Helmi