Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

!!!!!! Maaliskuiset -05. Aloitetaanko uusi pino? !!!!!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kökkö Tuulia! Kuulostaa aika pahalta tuo tilanne. Nykyään ei taida olla enää saatavilla edes mitään kotiapua neuvolasta tai mistä se nyt ikinä aiemmin saatiinkaan. Minä nimittäin muistan, kun pienenä sairastaessani meillä oli sairaanhoitaja tai joku vastaava kotona, kun molempien vanhempien oli oltava töissä. Luulisi, että tuollaisessa tilanteessa jotain apua järjestettäisiin. Mitenkäs sitten, kun olet ollut siinä leikkauksessa? Tuskin silloinkaan saat kauheesti riuhtoa.

Ja sitten omaa valitusta! Että voihan pjasca. Helmi söi nyt sen kuurin korvatulehdukseen ja nyt jo vaikuttaa siltä, että tauti ei ole parantunut. Ensinnäkin sain aikamoiset kilarit, kun torstaina lääkepakkauksen avasin. Siinä oli joku aivan ihmemoinen systeemi jonkalaista en ole ennen käyttänyt. Siis ei mitään normaali ruiskua, vaan sellanen samanlainen kuin esim. nestemäisessä Panadolissa, mutta kun yritin sen kanssa lääkettä imeä pullosta en saanut mitään aikaiseksi. Oli siis turvauduttava eri ruiskuun. Noh, kun ei sitä pulloa ollut suuniteltu sellaiselle, niin sieltähän valahteli lääkettä haaskuun ja muutenkin oli vaikea annostella. Ja kaiken lisäksi katsoin jo heti alkuunsa, että se lääkemäärä ei voi millään riittää viideksi päiväksi. Eikä riittänytkään! Miksi sitä lääkettä pitää tehdä niin naftisti, että se just ja just riittää määrätyksi ajaksi tai sitten ei riitä ollenkaan. Eivät viissiin ota huomioon, että lääkettä jää pullon reunoillekin, kun sitä ravistetaan ja ruiskuun jää ym. Että jos se tulehdus ei nyt tuon vuoksi parantunut, niin KIITOS VAAN PALJON APTEEKKI! Tai kuka siitä sitten vastuussa onkaan. Voihan tietty olla, ettei vaan juuri se lääke ole tehonnut kyseiseen bakteeriin. Mutta siis kertakaikkisesti vituttaa!!

Vituttaa sen vuoksi etenkin, että ollaan viikonloppuna lähdössä itään ja Helmi on menossa hoitoon miehen siskolle. Yöt kyllä ainakin tähän mennessä on nukuttu hyvin, mutta jo tänään oli taas havaittavissa todella rasittavaa kiukkuamista ja kitinää heti aamusta alkaen. Eli on tosi kiva viedä sairas ja kiukkunen lapsi hoitoon. Taisin jo aiemmin ennustellakin jotain, että millä varmuudella Helmi kehittää itselleen taudin just, kun oltais lähdössä reissuun. Tässä sitä nyt ollaan...

Lempileikit: Tällä hetkellä yllättäen tosi in on keittiöleikit. Myös palapelejä kootaan, tosin ei oma-aloitteisesti. Sitten tykkää ihan tosi tavallisista asioista, kuten ikkunasta maailmamenon seuraamisesta, Hullujen päivien esitteen selailusta (sieltä pitää etsiä kaikki kellot) (Helmi on muutenkin aivan kellohullu), meidän sängyssä möyhäämisestä (tykkää mennä äitin kanssa peiton alle piiloon), juoksemisesta (spurttailee eteisestä keittiöön ja takasin), vesilätäköissä lotraamisesta, hiekan syömisestä (Miksi???), kylpemisestä, laulamisesta. Oon ihan varma, että tykkäisi myös junaradasta tosi paljon, mutta ei nyt viitti kaikkee ostaa, kun just sai isoja leluja synttärilahjaksi.

Pitäisi muutenkin vähän karsia tuota tavaramäärää Helmin huoneesta. Siellä on leluja, joita ei olla käytetty pitkiin aikoihin. Sitten on huonekaluja, jotka on enemmän tiellä kuin käytössä. Jotain säilytyskalustetta olis saatava, jotta vois laittaa leluja muuallekin kuin lattialle, mutta enpä ole saanut aikaiseksi hommata. Ehkä vaan tarttis lakata vähäksi aikaa ostamasta roinaa lisää.

Jaa-a. Varmaan ois taas lopetettava, kun alkaa tunnit painaa päälle.

Palaillaan!

lehtovi ja Helmi

Vierailija
22/23 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vapaapäivä töistä.Vein kuitenkin Juuson hoitoon, et saa rauhassa touhuta noita hääjuttuja ja juosta asioilla.Pakko tehä nyt niin paljon etukäteen asioita kuin vaan voi, kun kesällä ollaan sit enemmän tai vähemmän töissä kiinni.

Tuulialle jaksamista ja toivottavasti jotain apua lääkäristä saat!!

Lehtovi: Täällä taistellaan kans korvatulehduksen kanssa.Uutta kuuria syöty vasta kaks päivää,mut ei kovin hyvältä näytä...lisäx Juusolle nousi tästä lääkkestä punoittava läiskä poskeen mutta tk:n kun soitin niin käskivät vaan seurata tilannetta ja jos leviää lisää ja alkaa ripuloimaan sit lääkäriin.

Säälittää muutenkin tuo poika,kun edellisen kuurin otti nätisti ilman mitään huutoja niin nyt huutaa kuin syötävä ja taistelee vastaan.Joutuu siis ihan väkipakolla antamaan lääkkeen ja hyvä ettei tukehdu siihen kun huutaa...Viime yö meni rauhallisesti,Juuso älähti vasta puol kuudelta ekan kerran.Hyvä niin,on tuota univelkaa kyl kertynytkin...

Ja oliskohan jotain enemmän positiivista kerrottavaa...pää hurisee tyhjää,joten lähden kahville ja jatkan näpertämistä.

Suohomppeli ja korvakipuinen Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mä tulin kipeäksi jo pari päivää sitten, mutta olen joutunut sinnittelemään töissä. Ajattelin tänään tulla aikaisemmin kotiin, jotta ehdin nukkua parin tunnin päikkärit, mut sit soittivat tarhasta, että Kaisallakin on 39 kuumetta. Niin me sitten naisissa täällä sairastetaan, mittaisin nimittäin itseltäni samat lukemat hetki sitten. Mies on työreissulla ja pääsee kotiin vastaan huomenna. Perjantaina mun pitäisi lähteä työreissulle Pariisiin, saas nähdä olenko työkuntoinen jo silloin. Nyt Kaisa onkin nukkumassa, toivottavasti hänelläkin olo on parempi kun herää.

Neuvolassa käytiin aamulla, pituutta tytöllä on 89 cm ja painoa 13.5 kg. Tehtävät sujuivat hienosti ja kehuja saatiin.

Kaisa on nukkunut marraskuusta lähtien jatkettavassa sängyssä. Pinnis kun annettiin siskon pojalle, joka syntyi joulukuussa. Lempitouhuja ovat keittiöpuuhat, autoleikit, legoilla rakentaminen ja piirtäminen (silloin kun suostun antamaan kynät Kaisalle..) ja Muumien katselu.

Meillä juhlittiin syntymäpäiviä myös lauantaina. Lahjaksi Kaisa sai lieden ja astioita, isomummulta itse maalatun posliinisen korurasian ja muutaman kirjan ja muumi-aiheisen matkalaukun ja ison pehmo-Muumimamman. Nyt juhlittiin vasta mun sukulaisten kesken, pääsiäisenä on vuorossa miehen puolen sukulaiset. Tarjoiluihin en jaksanut erityisemmin panostaa, tein pari ananaspiirakkaa ja ostin kinuskikakun ja keksejä. Ja niitä palttoonnappeja tuorejuustotäytteillä väänsin pari lautasellista. Hyvin kelpasi eikä juuri mitään jäänyt minun syötäväkseni!

Myös minua ilmastonmuutos kauhistuttaa. Just hankittiin vielä toinen autokin. Mä yritän pitää ajomatkat minimissä, mutta väkisin sitä tulee suhattua. Ja sit joudun lentämään paljon. Olen suunnitellut maksavani sitä " päästöveroa" lentomatkoista, taidankin heti googlata mitä tietoa asiasta löytäisin *omatuntoa kolkuttaa*..

kua ja Kaisa