Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Buddhan oppien mukaan elävät, kertokaa kokemuksianne

Vierailija
19.06.2025 |

Mikä sai ajatusmaailmanne muuttumaan? Oliko Buddha alusta asti teille se juttu, vai kuinka päädyitte tälle tielle? Onko jokin ollut erityisen vaikeaa tai palkitsevaa?

Kiitos kokemuksistanne. Olen itse vasta alkanut funtsia ja siksi kyselen kun Buddhan opit resonoivat minussa vaikka en ole uskonnollinen ihminen.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buddha ei pelasta Tuomiopäivänä, kuten ei Muhammedkaan. On vain yksi totuus, yksi joka pelastaa, ja Hän on Jeesus Kristus! 

Vierailija
22/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buddha ei pelasta Tuomiopäivänä, kuten ei Muhammedkaan. On vain yksi totuus, yksi joka pelastaa, ja Hän on Jeesus Kristus! 

Voisitteko avata uuden ketjun tälle, kiitos. Nyt kaivattiin niitä Buddhan opetuksien mukaan elävien kokemuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sepä hyvä, sillä en aio osallistua mihinkään tuomiopäivän pelastajaisiin, kiitos vaan. 

Vierailija
24/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä hyvä, sillä en aio osallistua mihinkään tuomiopäivän pelastajaisiin, kiitos vaan. 

Se ei ole vapaaehtoista, vaan JOKAINEN ihminen joutuu viimeiselle tuomiolle.

Vierailija
25/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jeesustelijoiden on aina pakko tulla muiden ketjuihin tuomitsemaan ja lyömään raamatulla päähän? Vaikea kuvitella aloitusta toisinpäin, jossa jeesuksen oppeja seuraava kysyisi kokemuksia mutta buddhalaiset tulisivat heti länkyttämään että aijai, tuolla menolla et ikinä saavuta Nirvanaa.

En ole huomannut tässä ketjussa tuomitsemista, mutta vastaan kysymykseen, miksi kristityt tunkevat itsensä kaikkialle kutsumattomia. Koska kristinusko on todellista! Jeesus on elävä ja vaikuttaa meidän keskuudessamme tänäkin päivänä. Sitten kun silmät aukeaa niin siitä ei voi olla enää hiljaa. Ja koska Jumalan rakkauden ja läsnäolon henkilökohtainen aistillinen kokemus on ihan eri leveliltä kuin teoreettinen jorina. Ota Häneen yhteyttä ja pyydä Häntä näyttämään itsensä Sinulle.

Olen pyytänyt jo vaikka kuinka monta kertaa, mutta mitään ei tapahdu. 

T. Eri kirjoittaja sivusta

Vierailija
26/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole vapaaehtoista, vaan JOKAINEN ihminen joutuu viimeiselle tuomiolle.

Voi miten lapsellista. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
27/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin oivallukseni on ollut, että voin itse valita kuinka reagoin asioihin, tietoisesti. Jos joku loukkaa minua, voin valita olla reagoimatta ja päättää omasta mieleni koskemattomuudesta. Mielenrauha on minulle kaikista tärkeintä.

Vierailija
28/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni meistä näyttää buddhalta.

Juuri niin. Aikamoinen plösö tuo Buddha. 

Vierailija
29/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus teininä ensikuulemalta vieraannutti ajatus siitä, että elämä on kärsimystä, vaikka muuten buddhalaisuus vaikuttikin kiinnostavalta.

Nyt aikuisena ymmärrän että tottahan se on, elämässä tulee väistämättä eteen kuolemaa, murhetta, eroja, riitoja, onnettomuuksia, sairauksia ja muuta kärsimystä. Josta useimmilla itseasiassa suurin osa on etukäteen murehtimista (ahdistusta) tai jälkikäteen vatvomista ja jossittelua (masennusta). Hetkessä elämisen taito on hyvin olennainen tapa vähentää tuota turhaa ja ylimääräistä kärsimystä. 

Ja jos sen elämässä väistämättä vastaan tulevan kärsimyksen kanssa oppii elämään, niin on kyllä elämässä lopulta aika hyvin asiat. En ole mitenkään buddhalainen vieläkään, mutta kyllä nämä ajatukset puhuttelevat ja mielen rauhoittaminen ja meditaatio kiinnostaa. 

Kiva lukea muidenkin kokemuksia, kristinuskonsoturit voisivat vaikka aloittaa oman keskustelunta. 

Vierailija
30/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua joskus teininä ensikuulemalta vieraannutti ajatus siitä, että elämä on kärsimystä, vaikka muuten buddhalaisuus vaikuttikin kiinnostavalta.

Nyt aikuisena ymmärrän että tottahan se on, elämässä tulee väistämättä eteen kuolemaa, murhetta, eroja, riitoja, onnettomuuksia, sairauksia ja muuta kärsimystä. Josta useimmilla itseasiassa suurin osa on etukäteen murehtimista (ahdistusta) tai jälkikäteen vatvomista ja jossittelua (masennusta). Hetkessä elämisen taito on hyvin olennainen tapa vähentää tuota turhaa ja ylimääräistä kärsimystä. 

Ja jos sen elämässä väistämättä vastaan tulevan kärsimyksen kanssa oppii elämään, niin on kyllä elämässä lopulta aika hyvin asiat. En ole mitenkään buddhalainen vieläkään, mutta kyllä nämä ajatukset puhuttelevat ja mielen rauhoittaminen ja meditaatio kiinnostaa. 

Kiva lukea muidenkin kokemuksia, kristinuskonsoturit voisivat vaikka aloittaa oman keskustelunta

Kärsimys tulee Buddhalaisen filosofian mukaan halusta, vihasta, vääränlaisesta kiintymyksestä, välinpitämättömyydestä ja tietämättömyydestä. Kun nämä lakkaavat, kärsimys lakkaa.

Vierailija
31/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni meistä näyttää buddhalta.

Juuri niin. Aikamoinen plösö tuo Buddha. 

Mutta ei homo kuten jeesus

Ateisti on taas epätoivoinen.

Vierailija
32/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla onnellinen, on suuri epäonni ja epäonni taas oikea onnenpotku.

Vierailija
33/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä voi keskustella järkevästi. Itse harrastan meditointia ja uskon jälleensyntymään. Mielenrauha ja hetkessäeläminen tavoitteena. 

Vierailija
34/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buddha ei väittänyt olevansa mikään jumala.

Vierailija
35/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin 26-vuotiaana  ns. henkisen kokemuksen. 

Kuten edellä sanottu, täällä asiasta vaikea ellei mahdoton keskustella.

Minulle koko juttu on sen verran yksityinen, että harvan kanssa asiasta edes jutellut ja sillonkin vain pintaraapaisuna.

En kuulu mihinkään yhteisöön.

Vierailija
36/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buddhan mielenmaisemaan ei vauvapalsta oikein istu.

Kyllähän täälläkin voi ilotella. Buddhalaisuus on lähtökohtaisesti iloluonteisuutta.

Buddhalaisuudessahan on samat moraalisäännöt kuin kristinuskossakin. Ja munkeille sitten lisää. Jeesus on vähän erilainen tyyppi kuin buddha, mutta molemmat valaistuneita. Kumpaa tahansa tietä pääsee taivaaseen tai nirvanaan sekä tapaa jumalan, ja molemmat ovat ihan yhtä luopumisentäyteisiä. 

Buddhalaisuus on näistä kahdesta kyllä varmaan eettisempi, kun ei sisällä juutalaistaustaista sotaoppia ja naisvihaa. 

Mitäpä siihen sanomaan. Lue ja seuraile niin kauan kun jaksat ja pystyt. Ei se palkinnotta jää, mutta aika harva kuitenkaan pääsee näin suomiapina-taustalla kovin pitkälle :D

Elämä on kärsimystä ja kuolema on kärsimyksen palkka.

Tosi iloista.

Vain jos itse tekee siitä kärsimystä.

Vierailija
37/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin oivallukseni on ollut, että voin itse valita kuinka reagoin asioihin, tietoisesti. Jos joku loukkaa minua, voin valita olla reagoimatta ja päättää omasta mieleni koskemattomuudesta. Mielenrauha on minulle kaikista tärkeintä.

Entä ympäristön muut tapahtumat? Lähimmäistä loukataan, eikä vain henkisesti, puute, väkivalta, sairaudet.  Ajattelet vain että oppiipa olemaan,  onneksi ei sattunut mulle, mä olen ihan tyyni tässä?

Vierailija
38/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jeesustelijoiden on aina pakko tulla muiden ketjuihin tuomitsemaan ja lyömään raamatulla päähän? Vaikea kuvitella aloitusta toisinpäin, jossa jeesuksen oppeja seuraava kysyisi kokemuksia mutta buddhalaiset tulisivat heti länkyttämään että aijai, tuolla menolla et ikinä saavuta Nirvanaa.

Vapahtajasta ja todellisesta pelastumisen armolahjasta tuleekin kertoa kaikille. On sitten kuulijan oma valinta, että tarttuuko tilaisuuteen.

Kaikella ystävyydellä, ketjun aihe ei ole kristinusko, pelastuminen tai Jeesus, eikä aloittaja esittänyt niistä kysymyksiä. Olette epäkohteliaita ja ajattelemattomia kirjoittaessanne tänne aiheesta, josta ei ole kysytty. Te voitte perustaa oman ketjun ilosanomaanne varten. Namaste!

Vierailija
39/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap; Buddhalaisuus on harhaoppia, joka vie kadotukseen.

Turvaudu ainoaan oikeaan, elävään Jumalaan. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä!

Oletko koskaan miettinyt, miten sairas uskosi onkaan, kun ihmiset, jotka elävät rauhassa ja hyvyyttä tehden lähetetään kadotukseen, mutta lapsenrais-kaa-ja pääsee sinne kunhan nyt vaan porteilla pyytää anteeksi.

Vierailija
40/158 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole buddhalainen, mutta teen kyllä välillä buddhalaisia meditointiharjoituksia ja auttaa kyllä sisäisen rauhan löytämisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä