Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~TOUKOtaapertajat maanantaina!~

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalakassista.. Viimeksi en pakannut mitään ennen laskettua aikaa, kun ei missään tuntunut. Ja kun sitten laskettuna päivänä ultrakontrollissa päätettiin käynnistyksestä, sain pari tuntia aikaa käydä kotona tavaroita hakemassa ¿ silloin pakkasin. Nyt jotenkin tuntuu, että tämä toinen voisi tulla jo ennen laskettua aikaa kun mahakin roikkuu _niiiiin_ alhaalla. Mutta eihän sitä silti tiedä, voi mennä ylikin vaikka mitä itse aavistelisi. Vauvan tavarat olin viimeksi pakannut kaukaloon jo aikoja ennen laskettua aikaa. Ehkäpä teen niin nytkin.

Oma olo on pari päivää ollut aivan älyttömän väsynyt. Ihan vetämätön olo ja juuri sellainen, että itku tulee silmään pelkästä väsymyksestä. Ja eilinen oli ihan huippu¿ esikoisneitimme 2 vee ja risat ei suostunut kellistymään päiväunille millään ja sitten ruuan jälkeen pihalla isänsä kanssa ulkoiltuaan nukahti olohuoneen lattialle kello 17.20 ¿kiva. Yritin sitten herätellä pehmeästi tuossa kuuden jälkeen ettei heräisi kello 03 yöllä.. Ja: Seurasi 20 minuutin itkuraivarit potkujen ja käsien huidonnan kera (neiti oli edelleen puoliksi tokkurassa nukahtamisen jäljiltä). Mies oli juuri vähän aiemmin lähtenyt käymään autoasialla ja minun sitten piti hoidella raivarin tyynnytys yksin.. Oli tosi tekeminen pidellä sylihoito-otteessa rempoilevaa lasta kun tuo vatsakumpu on ¿pikkuisen¿ tiellä. Ole siinä sitten itse rauhallinen ja toistele pienelle, ettei mitään hätää¿ No. Reilun 20 minuutin jälkeen tytteli oli taas aurinkoinen oma itsensä¿

No, tänään on ollut aurinkoisen ihana ilma. Kävimme tytön kanssa kävelyllä ja kotipihalla puhaltelimme saippuakuplia. Voi sitä kikatuksen määrää!

En muista mitään muuta mitä piti kirjoittaa.. Miragelle jaksuja!!

Gandalfiina rv 34+4

Vierailija
22/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nyt sitten kertoilemaan kuulumisia sieltä ultrasta missä tänään kävin yksityisellä.

Elikkäs, kaikki vaikutti olevan hyvin, pientä viikon heittoa (kuulemma ihan normaalia..?) oli reisiluussa ja masunympäryksessä, alemmas, mut pään ympärys vastas just näitä viikkoja. Kone antoi noiden perusteella painoarvioksi n. 1300g, mikä on minusta TOSI vähän, ja huolestuinkin. Lääkäri ei ollut yhtään huolissaan, sanoi että kaikki näytti olevan normaalisti ja nuo mitatkin ihan ok, eikä se kone ole mikään vaaka, joten siinä voi olla pientä virhemarginaaliakin painoarviota tehdessä. Sanoi vielä jotta, voisin pyytää neuvolasta lähetettä äitiyspolille ultraan joskus viikoilla 35, jos mua vielä huolettaa tuo kokojuttu. Saatanpa niin tehdäkin.

Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, mutta rauhallisesti pitäis ottaa ja levätä ainakin viikoille 35, sauvaultralla katsoen kohdunkaulan pituus 2,5cm. Ei sanonut kummemmin että olisi jotenkin lyhyt, mutta antoi lepo-ohjeet kuitenkin, niin käsitin että se ei ainakaan liian pitkä ollut.. paremminkin liian lyhyt..?

Sitten tämä ihana juttu, meille näyttäisi nyt tulevan pikkuprinsessa! :) Olen tosi iloinen, vaikka olikin tosi vahva poikaolo. Jotenkin ihana ajatella että siellä on pieni tyttö! Tietenkin siinäkinhän on pieni virhearvioinnin mahdollisuus, enkä ole vielä ostamassa mekkoja, mutta kuiteskin!

Niin ja pieni sf-mitta voisi kuulemma ehkä johtua siitä, että neitikkä oli jo alkanut laskeutua alemmas. Siellä se pää oli aika alhaalla. Kunhan ei kovin aikaisin syntyisi! Vai tarkoittaako tuo aikainen laskeutuminen mitään?

Mutta voi kun olen onnellinen, nyt kun vielä menisi kaikki hyvin! :)

+pikku tytteli potkii masussa!

+aurinko paistaa

onnellinen sämpylä 30+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että kaikki oli hyvin. Ja onnittelut pikkuprinsessan odottajalle!

Laskeutumisesta.. ei se välttämättä mitään tarkoita - kullakin raskaus on erilainen, joten varmaksi ei koskaan voi sanoa. Minulla on nyt kummallakin kerralla maha roikkunut alhaalla tosi aikaisesta vaiheesta lähtien. Ekalla kerralla ei tullut ennen käynnistämistä ja tästä toisesta en vielä tiedä...

Gandalfiina

Vierailija
24/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä siellä neuvolassa.

Tilanne 32+5

Paino 82 eli 600g viikko..vaan 13 kg!!!! lisäystä. Ennen en käsittänyt, että miten kukaan voi painaa yli 80 kg paitsi mies. noh Kätilö ei pitänyt tätä mitenkään ihmeellisenä nousuna.

Turvotusta ei

Paineet 121/67

hB 126

Fundus 30 cm

Lapsivettä normaalisti..mutta paljon :)

juu ei tupakkaa

Lapsi piäalaspäin

syke ok liikkeet ok

Pissassa ei ollut sokeria, eikä proteiineja..äippäpolilla käydessä oli molempia.

Tykkään kyllä käydä neuvolassa kun kätilö on siellä kiva ja se on seurannut koko raskauden minun touhuja. Äippäpolilla on aina eri tyypit joka tilanteessa. Mutta jotenkin ensimmäistä kun odottaa niin tuntuisi aika orvolta jos neuvolakäynnit olisivat ainut seuranta.

Hienoja uutisia sämpyläinen.

Neuvolan jälkeen lähdin kaupungille jolkottelemaan ja kas kun tulin kotiin..sokeri oli tippunut 3,5 ..terve vaan.

Kätilö kehotti puhumaan äippäpolilla siitä synnytyksen ajankohdasta. Ei sekään pitänyt järkevänä jatkaa tätä sen pitemmälle kuin on tarve. Sen mielestä voisi jo ennen 38 laittaa tulemaan..noh nähtäväksi jää.

Vierailija
25/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄMPYLÄINEN: Me ollaan sitten melkein kohtalotovereita, mullahan on kanssa pieni sf-mitta (menee alakäyrän alapuolella). Viikolla 31 olin ultrassa sen takia ja painoarvio oli 1600g, eikä ultraaja ollut huolissaan. Nyt joudun kumminkin meneen vielä kontrolliultraan, jossa vielä katotaan vauvan kokoa ym.. Ja kuulin kanssa ultrassa ihanan yllätyksen, että meillekin on tyttö tulossa :) Meillä sitten masussa vaan kasvaa pienet tytöntylleröt.. Toivotaan että molemmilla menee kaikki hyvin loppuun asti, ettei ilmene mitään ihmeellisyyksiä.

Täälä kanssa on nautittu ihanasta keväisestä päivästä, pojan kanssa oltiin kolme tuntia kaupungilla ja äsken tultiin justiin puistosta. Vauva melskaa mahassa ja kylkiluut paukkuu..ai ai

Nyt pannukakun tekoon..

äite rv 33+6

Vierailija
26/26 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄMPYLÄISELLE hurjan suuret onnittelut hyvästä ultrasta ja tytöstä:D

kyllä varmasti tuli hyvä mieli saada varmuus et vauvalla kaikki kunnossa,hienoa:)

SAIRAALAKASSISTA;laitan varmaan vasta lähempänä toukokuuta kassia valmiiks...ja kaikkia en kuitenkaan voi laittaa vasta kun viime tipassa esim. nuo meiikit ja dödö ym. hygienia vehkeet ku niitä kuitenkin tulee käytettyä päivittäin. mut vauvan vaatteet ja omat kotiin lähtö vaatteet varmaan laitan sitten ennemmin. kokonaan sitten varmaan kassin pakkaan sillon ku alkaa siltä tuntua et lähtö voi tulla muutaman tunnin päästä;) viimeks poikaa odottaessa aloin siinä puolen yön aikana pikkuhiljaa kassia laittaa lähtövalmiiks ku rupes olo olemaan sen verran tukala:)

Te SIMASTA puhujat;arvatkaapa tekeekö mieli simaa??EIPÄ!!voihan joo...mä oon jo muutaman kerran kaupassa kuolannut siman perään,mutten oo vielä ostanut!pitäsköhän munkin sitte ottaa varaslähtö ja ostaa huomenna simaa:P miten voikaan aina alkaa tehä mieli just sitä mistä joku toinen puhuu?:D

Mulla jalat on aivan puhki!!Tosi hyvä mieli kyllä on meinaan oon ollu tänään 2kertaa pojan kans lenkillä:D ja aika pitkä lenkki on molemmilla kerroilla tullut...poika aina nukahtanu rattaisiin. ei ihme että jalat on aivan lössöt. ei jaksas enää yhtään kävellä!:(

kyllä tuo aurinkoinen ilma vaan saa mielen virkeäks ja lähtemään ulos:) tuli oikein himo taas kävellä ulkona vaikka kyllähän tuo maha kovettuu ja on sellasta kömpelöä,mutta ihan omaa vauhtia rattaita lykin niin hyvin mennään:)

Mut nyt lopettelen ja meen nopeesti syömään;) ja sitte äkkiä miehen viereen sänkyyn ennenku sieltä kuuluu kuorsausta!!olis ihan kiva muutama sana vaihtaa ennen nukkumaan menoa:)

PLUSSIA on edelleen nää samat aurinko,ruoka ja vauva masussa:D

voikaahan hyvin ja öitä!!

toymama 31+2