***KOTILOT*** VK 13
Täytyy heti aamutuimaan avata uusi ketju, jos vaikka se Luna pääsisi jo kotiin ja tulisi kertomaan uutisia!!!
LapaLepa rv 39+4
Kommentit (51)
Ystävälläni se vuoteli välillä jos rasitti itseään ja hoidoksi määrättiin lepoa. Sillä kyllä näkyi ultrassa aina istukan reunoilla verenhyytymiä eli ehkä sulla ei istukka vuodakaan??? Sektioon päätyi äidin toiveesta kun ei viitsinyt ottaa riskiä.
Tulihan ne ihanat uutiset vihdoin! Johan niitä odoteltiinkin..
Hulda:
Toivotaan, että vuoto ei uusis. Koitahan ottaa ihan iisisti!
Adalatilla huomenna täydet viikot! Synnytys alkaa olla jo lähellä!
Tsemppiä loppurutistukseen, kun sen aika koittaa!
Mulla jämähti vasemman puolen pitkä selkälihas paripäivää sitten niin jumiin, että se on ihan sairaan kipeä! Eilen istuin ja jonotin lääkäriin kolme tuntia, kun ei meinannut saada enää hengitettyä kunnolla, yöt on ollut yhtä tuskaa, kun nukkumisesta ei tuu mitään. Joka paikka selässä pistelee ja vihloo.
Sain lihaksia rentouttavan piikin, joka helpotti oloa yön ajan, mutta nyt pitää sit pärjätä vaan särkylääkkeillä, mitkä tekee olon hiukan höntiks ja väsyttää ihan kamalasti.
Pojalla on iltaisin ilmavaivoja, mutta vielä ollaan selvitty aika vähällä ja mies onkin juuri apteekissa ostamassa cuplatonia!
Näin täällä, nyt lähden nauttimaan kauniista päivästä takapihalle
mammutti ja Vilppu 3vk ja 4pv
Pikaisesti pinoudun...
Kiitokset kaikille onnitteluista!
Käytiin ne biliarvot mittauttamassa ja olihan se kohonnut vielä, mutta yhä alle rajan ja torstaina katsotaan uudestaan. On tää nyt yhtä arvojen ja rajojen kyttäilyä toisensa perään... Saadaanpa nyt olla ainakin pari päivää kotona edelleen.
Vauva on kyllä maailman suloisin :) Ihana minivauva! Paino oli tänään 3140g. En ookaan ikinä näin pientä vauvaa ennen hoitanut. Hyvin sujuu silti, en pelkää et menis rikki tai jotain :) Kumpa vaan ei liian pian kasvaisi!
Kovasti nyt odottelen LapaLepan ja adalatin jakaantumisia... kärsimättömänä :) Varmaan jo te itsekin...
Maito alkoi pakkautua tänään ja rinnat on kuin kivet, auts :) Meen tästä lämpimään suihkuun niitä hieromaan :D Mies nukkuu vauvan kanssa.
Huldalla oli tosi pelottava tilanne! Onneksi sullakin alkaa olla jo ihan hyvät viikot kuitenkin. Kauhea kyllä kotona nyt odotella, että alkaako taas tulla verta. Täällä pidetään peukkuja.
Luna ja Aarre 4pv
Pitäiskö sitten avata tuonne vauvapuolelle oma pino KOTILOILLE kun alkaa olemaan meitä enemmän, vai ehtiikö sitten enää kukaan pinoutua kun kaikki hoitelevat vauvaa ja ilmatkin vaan lämpenee, mielipiteitä???
Luna: Miltäs se nyt loppujen lopuksi tuntui saada se kolmas poika? Mahtoiko tilanteeseen auttaa et tiesit sen jo hyvän aikaa ennen synnytystä? Mä vieläkin jännitän ihan sikana, että minkälainen pakkaus täältä mun mahasta oikein ulos pullahtaa...
Me käytiin äsken poikien kanssa kevään ekan kerran jäätelöautolla ja kyllä oli kuin ei olisi jätskiä koskaan ennen nähneetkään...
Nyt täytyy lähteä esikoista viemään jumppaan!
LapaLepa rv 39+5
kotona vielä ainakin pötkytellään. Kaveri tulee tänään seuraks, kun mulla menee vähän ikävystymisen puolelle nää yksinäiset kotipäivät. Lasten kaa kun en uskalla olla yksin nyt kotona, jos tarvii taas ambulanssia. Onneks mies on saanu järkättyä työnsä niin, ettei noilla oo ku 2-3pv/vko päiväkotia, vaikka ne on kyllä sit pitkiä päiviä.
Esikoinen on vaisu ja siihen on vaikea saada kontaktia. Vähän mököttääkin. Eilen se myönsi, että sillä on paha mieli tästä episodista ja se kyseli koska mä taas meen sairaalaan. Oloa tuskin helpotti se, että etukäteen ei voi tietää... Ja kun mä oon nyt näin näkyvästi rampa, niin vaikee tähän arkeen niilläkin on palata.
Mulla on muuten sellaista jännää vihlontaa pissaamisen jälkeen virtsarakon seudulla. Olisko se hiivaa? Tollaista oli etenkin alkuraskaudessa ja yöaikaan. Mut nyt taas ennen tuota vuotoa oli yks raju. Sairaalassa ei ollu yhtään, mut kotona se taas heti alko. Epäilen, että noi kotisiteet aiheuttaa hiivaa. Mut silti skitsottaa, et jos ne onkin istukkakipuja...
LUmituuli: Vielä rienaan sua sillä sun kaverin jutulla. :D Millä viikoilla sen sektio tehtiin? Lääkäri oli sitä mieltä, että todennäköisimmin se on mullakin istukan reuna vaikka mitään ei just näkynykään ultrassa. Mutta koska vuoto selkeesti tuli kohdunsuulta ja ne ei kuulemma useinkaan ultrassa näy, vaikka sieltä tulee.
Mintturouvako se kyseli masun näkymisestä? Mulla alko näkyä se vasta rv 25+. Siis sen jälkeen huomasin, että syrjäsilmällä mua tuijoteltiin. Mut mulla on kohtu taaksepäin kallistunu. Sit taas mun kaverilla on rv 10 ollu jo selkeä maha, vaikka on muuten tosi laiha. Eli ei voi olla turvotusta ja läskiä.
Nyt meen aamupalalle terrorisoimasta... :D
Hulda 28+6 (Yhtäkkiä jokainen päivä on tärkeä saada pulkkaan, vaikka viime perjantaina olin vielä sitä mieltä, että tässä on ihan liikaa aikaa jäljellä.)
Huldalle tsemppiä tylsiin päiviin, toivottavasti kaikki järjestyy parhainpäin!!!
Hetki sitten tuli kaverilta multimediaviesti, jossa kölli vaaálla klo 5.45 syntynyt poika, aivan liikuttava viesti:-)
Mullakin oli taas eilen illalla sellainen olo, et josko pääsis lähtemään, mutta sitten kuitenkin kaikki taas loppui ja tässä sitä ollaan. Mulla on tänään neuvola klo 10 ja sen jälkeen lähden Hulluille Päiville shoppailemaan ja ennenkaikkea kävelemään et josko olis jotain vaikutusta sillä johonkin suuntaan. Katsotaan mihin kehittyy...
Palailen varmaan illalla asiaan!
Adalat, tänään viikot täynnä, onnea!!! Tuntuuko siltä, että tänään tulisi lähtö?
LapaLepa rv 39+6
Hulda: Oon aika laho päästäni, mutta muistaakseni ystäväni sektio oli niinkuin normaalistikin suunniteltu sektio, oisko ollut tasan rv38. Levolla vuodot pysyivät vähäisinä ja todellakin se oli aikamoista matalalentoa häneltä. Ei ne lähteneet leikkaamaan vauvaa ulos kun kaikki oli kontrollissa ja vuodot eivät uhkaavia. Kyllä muistan, että verta tuli hänen mielestään pulppuamalla, mutta lääkäreiden mielestä ei hälyyttävästi. Isukka oli kuitenkin jämäkästi paikallaan muuten.
MR kun kyseli masun ilmestymisestä. Mulla se pullahti kunnolla esiin rv20. Yksi miespuolinen työkaveri sanoi huomanneensa pienen kummun rv16 ja kauniisti sanoi, että kun rouvalla on niin litteä masu muuten;) Nyt tuntuukin, että masu kasvaa vauhdilla ja kohtu on aikamoinen pallo kun makaa selällään.
Mulla on tänään tosi hyvä mieli, olen luottavaisin mielin, että kaikki järjestyy vaikka mikä olisi. Heittäydyn nyt vaan kohtalon syliin.
Hei, teitä viimemetreillä olijoita varmaan jännittää. Toivon teille paaaljon supistuksia ja vauvalle semmoisia terveisiä, että nyt olisi kaunis ja lämmin sää tulla kurkkaamaan ulkomaailmaa!
Aurinkoa täältä kaukaa,
Lumituuli rv21+3
Ja tuntemukset nolla. Tuli taas tuossa koko aamupäivä siivottua hiki hatussa kun täällä oli niin sottaista kun hienoa hiekkaa tulee sisään sekä lasten vaatteissa että koiran tassuissa. Mitään tuo siivoaminenkaan ei saanut aikaseksi; ei supistuksen supistusta. Mulla on vaan kamala siivoamisfetissi muutenkin ja etenkin nyt kun ei voi tietää milloin lähtö tulee, jos tulee, niin ei ole kiva että äiti tulee tänne vahtimaan tyttöjä ja täällä on tosi sotkuista. Supistuksia en saanut palkaksi, mutta silmä lepää taas siistissä kodissa. :0)
Eilen oli tosiaan se neuvolakin. Eipäs siellä taas mitään kummempaa; kaikki ok. Vauva roikkuu kuulemma tosi alhaalla, mutta enpä suurta riemua revi siitäkään tiedosta. Niin roikkui nimittäin kakkonenkin ja silti meni käynnistykseen. Ensi viikolle sain taas uuden ajan. Toivottavasti ei tarvitsisi sinne enää mennä.
Lunan minivauva... :0) Minulla esikoinen oli 3090g ja 47 cm syntyessään ja kuopus 3115 g ja 50 cm. Nytkin on varmaan joku semmoinen 3 kiloinen tulossa.
adalat, 40+0
Poika tossa taitaa alkaa heräillä, joten pikaisesti taas...
LapaLepa, ei mulle ainakaan kertaakaan oo tullut mieleen, et olispa tää tyttö. Tässä vaiheessa ei oo enää mitään väliä, et mitä siellä jalkovälissä on, vauva on vaan niin rakas :) Mulla kyllä varmasti vaikutti se, kun oon tiennyt asian jo raskauden puolivälistä, et ehti " unohtaa" ne tyttöunelmat ja alkaa odottaa innolla poikaa. Mäkin kyllä jännitän ihan sikana, et kumman sä saat =)
adalat, onnea eräpäivästä! Sulla onkin ollut ihanan pienet vauvat! Mulla kaks ekaa oli 3,6 kg ja tää tuntuu niihin verrattuna tosi miniltä, varsinkin, kun kakkonenkin oli jo kotiutuessa kirinyt syntymäpainonsa takaisin ja tää on vaan 3140g edelleen. Eli puoli kiloa pienempi kuin kakkonen tässä vaiheessa! Se tuntuu jo melkoisesti tossa varressa :)
No nythän tää heräs sitten...Vaipasta nousee käry, että nyt on mentävä :)
Luna ja Aarre 5pv
Lunalle hurjasti onnea pojasta! Eipä sulla ne sokerit vaikuttaneet vauvan kokoon.Meillä esikko 3100g ja kuopus 3900g kyllä hoitaessa huomasi eron ja pienet 56cm senttiset vaatteet mahtuivat paljon pidempään.
Neuvolassa taas käyty, ja eipä ihmeitä. Vauvan pää jo aivan alhaalla ja sen kyllä tuntee nahoissaan kun kävelee. Tuntuu välillä ihan että tippuu koko vauva ulos. Viikon päästä taas uusi aika.
Eipä osunut sit ennustaja ellinkään ennustus kohdalleen, kun ennusti poikaa syntyväksi 27.3. Sukupuolen kanssa vielä molemmilla mahdollisuus osua oikeaan kun madam ennusti tyttöä ja elli siis poikaa...
Taidan lähteä poiken kanssa vähän lenkille, kuopus oppi eilen ajamaan pyörällä ilman apupyöriä ja on uudesta taidosta innoissaan.
Aurinkoa kaikille!
NAKSU ja NASU rv38+4
Täällä LA tänään ja ei mitään tuntemuksia... Illalla ja alkuyöstä supisteli ihan kiitettävästi ja luulinkin jo et lähtö tulee, mutta sitten olin nukahtanut ja nukuin lahjakkaasti aamuun asti ja tänään päivällä ei mitään oireita. Tosi kypsää...
Onkos Adalat vielä maisemissa?
Ei tässä voi muutakuin odottaa ja vielä kerran odottaa kaipa se sieltä lähipäivinä putkahtaa, ainakin toivottavasti.
Neuvolan täti sanoi et tyks ottaa kontrolliin kun on 41+3 eli se ois just pääsiäissunnuntai eli ei tiedä mikä taktiikka sitten on pyhinä... No toivottavasti tulee itsekseen ulos ennen sitä:-)
LapaLepa rv 40+0
Ei oikeastaan mitään uutta edelleenkään. Tai no, pieniä supistuksia tulee lyhissä sarjoissa, mutta ei todellakaan mitään kunnollista. Tänään on jotenkin sellainen päivä, että ihan kaikki tympii ja usko siihen, että tästä mitään synnytystä IKINÄ saadaan aikaan on aika heikko. :0P Järki sanoo, että max pari viikkoa tässä enää on odotusta jäljellä, mutta mutta....
Tuntuu, että en osaa enää nykyään muuta kuin valittaa. :0/
adalat, 40+1
Elikkäs omistaako kukaan teistä kantoliinaa? Aikoinani ostin esikoisen vauva-aikana Kanga repun, mutta en jotenkin osannut sitä ihan pienellä käyttää. Sitten kun lapsen sai lonkan päälle istumaan niin käytin sitä enemmän. Nyt olen jotenkin innostunut Pikku-Ruu liinasta ja äsken netistä katselin ko liinoja. Onko kellään kokemusta tästä tai muista sidottavista liinoista??
Mitäpäs tänne. Mulla piti olla tiistaina se gynen aika, mutta se peruuntui. Tänään sitten pääsin käymään. Painoarvio vauvalla oli 1888g. Pää oli kokoa rv 31+4, vartalo rv 33+2 ja reisiluu rv 34+2. Syntymäpainoksi lääkäri arvioi samalle tasolle kuin kuopus eli 4kg. Lapsivettä oli normaalisti ja tytöltä tuo edelleen näytti :) Kohdunsuu oli vähän pehmennyt ja kanava lyhentynyt 2,5 cm:iin. Eli supparit tehneet jo vähän töitä.
Oma jaksaminen ollut nyt tapetilla viime aikoina. Olen tainnutkin mainita väsymyksestäni, mutta tämä
alkaa olla jo vakavaa. Kävin eilen mielenterveyspolilla ja ens viikolla on lääkärikäynti. Että aloitetaanko masennuslääkitys ja pohditaan mikä terapia tai keskustelutiheys polilla olis mulle paras. Huomenna
neuvolan terkkari, perhetyöntekijä ja sossu tulevat kotikäynnille, että mitä käytännön apua he voivat antaa.
Eli kyllä sitä apua löytyy kun vaan suunsa saa auki ja kertoo että on paha olla ja ei jaksa.
Mä olen sairastanut keskivaikean masennuksen 4 vuotta sitten ja nyt se sitten uusiutui :(
Tiedä sitten onko tämä raskausajan hormooneista johtuvaa vai ei. No sepä selviää sitten synnytyksen
jälkeen, että helpottaako yhtään.
Että tällaista tänne¿.
AIHA ja Nea rv 31+2
Onneksi olet osannut avata suusi ja saat apua, kyllä tuollainen on inhottavaa jos uusii sairaus, no toivottavasti saat hyvää apua ammatti-ihmisiltä ennenkuin pääsee oikein pahaksi.
Täällä sitä vielä vaan keikutaan. Naapurinrouvan kanssa kävin äsken pari korttelia kiertämässä, et josko siitä olis jotain apua ja pääsis lähtemään, mut katotaan. Taas sama homma kuin eilen et iltaa kohden alkaa supistelemaan ja nyt ennen lenkkiä kun kävin vessassa niin tuli hieman jotain venyvää limaa, aika vähän mutta kuitenkin. Toivossa on edelleen hyvä elää:-)
LapaLepa ja edelleen tasan 40+0
Olen ulkomailla nyt, joten ei ole pilkkuja a:n ylapuolella, mutta yrittakaa ottaa selvaa : )
MINTTUROUVA, minahan se odotin kaksosia. Meilla on se tilanne ensi syksyna, etta meilla on kolme alle 1,5-vuotiasta (kaksi vauvaa ja 1v4kk) ja lisaksi 4-vuotias : ) Nyt hymyilyttaa, mutta saas nahda, miten selvitaan. Maanantaina on np-ultra, toivottavasti kaikki nyt olisi hyvin. Jannittaa!
Kirjoittelen sitten enemman, kun palailen Suomeen. Hyvia vointeja kaikille!
ADALAT, meilla on kantoliina, Hug-a-bub. On ollut aivan loistava kapistus. Enemman sita kylla tuli kaytettya kesalla, kun talvella on vaikeaa vaatteiden kanssa. Tosin tuli silla leikkipuistossakin kaytya pari kertaa. Tuo meidan liina on aivan loistava pienelle vauvalle. Isommalle sopii sitten paremmin vahan vahemman joustava. Ja ei muuten tunnu selassa yhtaan se kantaminen, selkalihakset tuntuivat jopa vahvistuvan ja vauva tykkasi kovasti keikkua kyydissa. Yleensa laittoi heti siihen paastyaan silmat kiinni, vaikka olisi juuri vasta herannyt ; )
Vai olikohan meillä jo uus pino jossain...
Kantoliinoista: Meillä oli iso vauva jo kesäaikaan, joten kanga oli kätevä silloin. Mut nyt kun on ihan pieni vauva kesäks, ilmeisesti jopa keskonen... Niin en todellakaan tiiä mitä hankkisin... Saako edes kovin pientä kantaa liinassa?
AIHA: Hyvä, että sait avattua suun! Mulla oli esikoisesta synnytyksen jälkeinen masis ja ei sitä kyllä hevillä suutansa auki saanu, että ois osannu pyytää apua.
ON: Ei mitään ihmeitä. edelleen hysteerisesti vessassa käydessä kyttään vuotoja. Ja kaikki tuntemukset pitää muutenkin heti juosta vessaan tarkistamaan. Mut appiukko joka siis lääkäri, sanoi, että mitä pidemmälle pääsen ilman vuotoja, niin sitä pienemmäks uusiutumisen riski koko ajan muuttuu. Tänään siis tulee illalla 6. vrk. Ei siis vielä paljon mitään, mut olihan siellä osastolla joitain joilla vuotoja tulee muutaman päivän välein.
Hulda 29+1
Vitsit kun väsyttää. Musta on tullut ihme aamukukkuja kun tänäänkin taas heräsin ilman mitään syytä jo klo 6 jälkeen. Väkisin yritin pysyä sängyssä ja torkahtaa vielä, mutta ihan turhaan. En ymmärrä mikä mut siihen aikaan herättää. Makkarissa kun on pimennysverhokin, joten ei voi olla valoisuuskaan.
Toivottavasti Huldalla pysyy vuodot poissa loppuraskauden ajan. Ja AIHAlle kovasti jaksamista. Hyvä, että tunnistit oman vointisi ja lähdit rohkeasti hakemaan apua.
Omassa navassa ei mitään uutta. Ajattelin vaan pinoutua, ettette kuvittele, että olen päässyt synnytyspuuhiin..as if! Taitaa LapaLepa ehtiä ensin ja ties ketkä muut. :0)
adalat, 40+2
MinttuRouva - 27.03. 14:13 vastaa tähän viestiin (1/2)
Hei!!
LUNALLE lämpimät Onnittelut Pojasta!!!!!!!!
Aika monella alkaa käydä aika vähiin jo...jännää!! Kukahan on seuraava??
Milloin teillä alkoi masu " näkyä" tai työntyä? Musta tuntuu, että nyt ihan yhtäkkiä itellä alkanut maha pullottaa kunnolla...vaikka viikkoja vasta 10 ja risat....ei taida pystyä pitämään salassa np:hen asti... Tuli vaan mieleen, että silloin varhaisuä:ssä lääkäri mainitsi, että ihan kuin olisi toinenkin pussi, mutta siellä ei ollut mitään " surkastunut" versio..mutta että jos tässä sitten onkin kaksi tulossa...se olisikin aika rajua...olisi neljä alle 4 v...hui. Onko kellään kokemusta moisesta varhaisuä:ssä? Kävin siellä 7+2 ja 6+2, mutta silloin näkyi siis vaan pussi ja ehkä ruskuaispussia.
Kukas se odotti kaksosia..rsnu ( vai mikäs se nikkisi olikaan?) miten sinun masu??
MR+ sintti rv 10+3
Ilmoita asiaton viesti
Vastaukset järjestyksessä: uusin alimpana | uusin ylimpänä
MinttuRouva - 27.03. 14:14 vastaa tähän viestiin (2/2)
Äskeinen viesti piti mennä Kotiloihin.....
Hyvä minä!!
Mr