Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOON 13

26.03.2007 |

Pino on avattu joten ei kun jutskailee samaan malliin kun tähänkin asti !!

Toivotaan tulevalle viikolle paljon aurinkoa ja energiaa!!

Isotikru

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi emmi,minä olin jo varma tuosta hiljaisuudestasi että olet tosi toimissa,mutta ei. No hyvää kannattaa odotella,me vain ollaan niin kärsimättömiä.

Wemppa,tosi kurjaa ettet päässyt sen kummempiin tutkimuksiin ja sanoisin että toso törppö lääkäri joka ei huomioinut sinun ekaa menetystäsi. Teroista ei ole kokemusta mutta oliko niin että sinulla alkoi menkat tiputtelulla muutamaa päivää etuajassa? Olisko siihen tuolla apua eli oisko kuitenkin kyse siitä keltarauhasesta?

Ankkis,mulla oli perjantaina kp16 13 mm follikkeli ja maanantai-iltana kp19 tuli tasavahvat viivat tikkuun ja hommat osui kp 20,joten tosi nopeaan tapahtui kasvu.Lääkäri sanoi että kasvuvauhti on n. 2-3 mm päivä,riippuen henkilöstä. Itse ajattelin ettei siinä kierrossa riittävää kasvua ehtisi tapahtua mutta jotain siellä kuiteskin tapahtu. Peukkuja sulle huomiseen. Oletko tikuttanut tänään ovista?

Isotikru,minä taas salaa tänään sulta imen sitä tehoa itseni. Pitäisi alkaa koristelemaan tyttöjen kanssa vitsoja. Laskivat että 14 pitäisi molempien tehdä. No senhän tietää että sen jälkeen pitää myös talo siivota.

Olo vain jatkaa kuvottavaa oloa mutta onneksi ei pyttyä ole tarvinnut kertaakaan halata. Pientä suupalaa säännöllisesti niin töissä jotenkin kykenee olemaan. Illalla voi vähän lonkkaa venyttääkin sängyn pohjalla. Vanhempi tyttö sanoi illalla että" jos sulla tuo mahatauti jatkuu vielä niin kyllä sinut pitää lääkärille viedä,tartutat vielä meidät muut" Siis vitsi mitkä naurut multa pääsi. Tytöt kun kyselee miksi minä vain nykyään illat makaan sängyssä. Olen sanonut että taitaa olla lievää mahatautia kun on vähän huono-olo. Tarkoitus on että sitten vasta kerrotaan tytöille kun/jos np-ultra on ohi,jos asiat sinne asti hyvin menee. Edelleen kun tahtoo olla epäuskoinen olo siitä että siellä mitään enää on....

Nyt on pakko painaa töitä,muutama tunti ja kotiin...

-pietu-

Vierailija
62/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Emmi jos sitten ensi yönä :)

Wemppa, voi niistä teroista löytyäkin tarvittava apu alkuraskauden tukemiseen ja siihenhän se lääkäri on niitä selvästi ajatellut, yleensä niitä käsketään syömään kp15-26. Olis se lääkäri kuitenkin voinut munkin mielestä jo määrätä sulle jatkotutkimuksia.

Pietu, kyllä sun mahassa on kaveri kasvamassa, usko pois vaan. Tulee sun jutuista niin elävästi mieleen omat raskaudet. Kuvotukseen ei auttanut kuin se, että syö sekin vain sen hetken kun tunkee jotain suuhunsa.

Tikutin ovista aamupäivällä eikä ollut plussaa vielä tänäänkään. Lääkäri sanoi, että 18-20mm follikkeli on ok, eli ei sen juuri tarttis kasvaa, pistin eilen vielä kasvatuspiikin. Vielä en ole tohtinut irroitusta pistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietu: Kyllä siellä masussa on kaikki ok!! Lievää mahatautia... tosi ihanan kommentin sait lapseltasi " tautiisi" liittyen. Joo, mulla alkaa menkat aina päivää kahta ennen varsinaista vuotoa sellaisella pyyhittäessä havaittavalla vuodolla.

Ankkis: Kovasti toivon, että sun piikittelysi tuo tulosta. Ja kiitos tuosta teroinfosta. Mä en tiedä olisiko mun pitänyt itse olla kamalan vaativa jatkotutkimusten suhteen, ehkä olisi.

Emmille jaksuja odotteluun...

Sitten yksi mielipidekysymys: Onko meidän pakko odottaa yhdet menkat? Kun jos en testiä olisi tehnyt noin ajoissa, en olisi edes tiennyt olevani raskaana, vaan olisin ajatellut, että menkat myöhässä... Ja eihän sitä silloinkaan odottelisi mitään. Kun toiset sanoo, että siksi pitää odottaa yhdet menkat, että seuraava la saadaan paremmin laskettua. Toiset sanoo, että kohdun limakalvot ei ole välttämättä valmiita... mutta ei kai sinne silloin mitään kiinnitykkään... Mutta siis mielipiteitä!! Odotammeko vai aloitammeko pelit heti??

wemppa

Vierailija
64/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ruuanlaiton ja laiton... ranskanperunoita ja lihamureketta.... ei ole paljoa " tekemistä" .

Wemppa; minusta voi alottaa heti yrityksen, koska on kuitenkin kyseessä alkuraskauden km. Kuten laitoit, voi olla, että et olisi saanut tietää, ellet kuumeilisi ja " tikuttelisi" . Pökköä pesään vaan :) Raskaushormoni laskee tuollaisessa tapauksessa joka tapauksessa niin pian, että sekään ei voi olla este eikä hidaste; se vain, että kiertosi voi tietysti venähtää hiukan, jos follikkelin kypsyminen (munasarjatoiminta) alkaa/palautuu vasta kun Hcg (rask.horm) on nolla. Puhun siis päivistä, en mistään viikoista.

Emmi tsemppiä odotteluun :) Oikeastaan nyt vietät elämäsi viimeisiä " hiljaisia päiviä" ts. ota ilo irti ja nauti, kun saat olla rauhassa ja vailla vielä sitä vuorokauden ympäri kestävää vastuuta ja huolenpitoa pirpanasta; huolenpitoa, joka toimii vauvan eikä ollenkaan äidin ehdoilla.... Tarkoitus ei ole pelotella, maalata piruja seinille eikä kuulostaa katkeralta mammalta ;) ;) mutta joskus sitä kaiholla muistelee, kun edes yhden päivän saisi olla itselleen :)

Ääh, loput unohtui.

Nälkä!

Vierailija
65/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wemppa, minä peesaan kysymyksessäsi pinkertonia eli ihan hyvin voi aloittaa heti. Itsekkin aloitin heti. Lääkäriltä kysyin viime km:n jälkeenkin asiaa uudelleen ja sanoi että uutta raskautta saa yrittää heti. Ainut mikä sen " estää" olisi lasketunajan määrittäminen. Siihen on nykyään ultrat joten ei ole este. Vuosi sitten km:n jälkeen lääkäri sanoi ihan samaa kun oli tehty lääkkeellinen tyhjennys että ei ole este yritää heti. Kaavinnan jälkeen hän olisi suositellut odottamaan yhdet. Toivotaan että terot toisi avun kiinnitykseen.

Pinkerton,kiitti vinkistä,lihamureke nam kuulostaa hyvältä. Huomenna ollaankin menossa koko perhe ulos syömään kun kaveri valmistuu opinahjosta ja lupasi tarjota koko poppoolle murkinat,ihanaa.

Ja eikun työn puolelle...

-pietu-

Vierailija
66/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä taas viikko vierähti että humpsista vaan. Omaan napaan ei mitään uutta, liitoskivut vaivanneet taas. Hulluilta päiviltä ostellut tuttipulloja, puhdistuspyyhkeitä, ruokalappuja, pari tuttia, bodyn ja virpojille suklaamunia¿hankkinut nyt sitten vähän vauvatarvikkeita, kun ei itselle viitsi mitään ostaa kun ei taas tiedä minkäkokoinen sitä sitten taas on. Taitaa ehtiä tulla uudet hullut päivät ennen kuin alkaa olla vanhoissa kuoseissa. En edes tiedä liekö nuo olleet halvempia kuin jossain sittarissa normaalihinnalla mutta tulipahan tehtyä hulluttelu ostoksia :)

Peltimetsurille tervetuloa!

Ankkikselle isot peukut inssiin. Toivotaan että ajoitus osuu hyvin kohdalleen. Mites tuon irrotuspiikin kanssa, ehkä se ei ole niin tarkkaa inssissä kun invf.ssä se on kellon tarkkuudella? Sehän vielä kai lopullisesti kypsyttää ja inssissähän ei tarvitse follikkelin olla puhjennut vaan sinne vaan pestyt simot sisään uiskentelemaan ja odottamaan valmiiksi rakkulan puhkeamista. Joten kannattaa varmaan pantata mahdollisimman pitkään...

Pietu kyseli hormoninäpyistä. Minullakin on kyllä ollut iho hyvänä koko raskauden. Mieskin ihmetteli että onpa pehmeät posket. Kaverini veikkailee poikaa kun olen pysynyt " hehkeänä" , iho hyvänä ja tukka päässä ja vaikka oli silloin huono olo niin ei kuitenkaan oksentanut kertaakaan. Toisaalta eipä se taida olla mikään varma merkki, Emmilläkin on ollut siloposket ja tyttö tulossa.

Emmi vielä kuosissaan, täällä sitä jännäillee sitten pinollinen kultaisia palstalaisia teidän puolesta.

Kiva kuulla wempastakin, mutta onpa kumma ettei lääkäri huomio tuota vko 20 keskenmenoa. Ehkä pitää vain kovemmin vaatia. Koska keskenmenollahan tarkoitetaan keskenmenoa ennen 20. viikkoa, ja jos se on silloin ollut juuri 20. viikolla niin silloinhan se varmaan olisi siinä rajapyykillä. Onko mahdollista pyytää toisen lääkärin mielipidettä, vaikka oma lääkärisi onkin muuten sympaattinen ja saat hyvää käsittelyä niin ehkä kannattaisi vähän kysyä second opinion? Tuon aloituksen suhteen on kai lääkäritkin eri mieltä, toiset sanoo että heti vain kun kropassa jäljellä oleva raskaushormoni voi edistää raskautumista ja toiset taas tuon limakalvon takia kehoittaa odottamaan yhdet menkat. Vaikeaa on meidän naisten elämä, päätöksiä päätöksiä...

Ihana ilma vielä, mutta takatalvea mokomat lupailivat. Ensi viikkoon!

Vierailija
67/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on taas viikko vierähtänyt. Kyllä se aika tuolla työelämässä kuluu nopeammin kuin kotona lojuessa. Toisaalta ihan hyvä.

Emmikin on vielä yhtenä kappaleena. Eiköhän tässä nyt lähihetkinä jotain kuitenkin tapahdu..

Tervetuloa uusille!

Taas tulee tällasta sähkösanomakieltä, kun ei jaksa kirjottaa eikä muutenkaan muista mitään.

Omaan napaan ei erityistä. Ernesti pulskistuu ja niin pulskistuu mammakin. Ensi viikolla onkin " taas" neuvola ja tulee oikeen lääkärikin paikalle. Viime yönä heräsin 4.20 ja pelottaa, jos se valvominen nyt taas alkaa. Onneksi on viikonloppu, mutta esikoinen herättelee varmaan seiskan aikaan taas..

Eipähän tässä muuta.

Vierailija
68/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan järkyttävä työviikko. Ja viime töikseni vedin vielä pomolle herneet nenään, kun käyttäytyi niin ääliömäisesti. Sain just ja just mumistua sisäänpäin, mutta kun portista leimasin ulos niin taisin ihan pihistä ääneen. Taidan korkata vinkkupullon tänä iltana. Sen verran ottaa kaaliin. Tuntuu että koko ajan vuosi vuodelta vaan pahenee duunipaikan yleinen mieliala. Oi että kun pääsis jollain konstilla pois. Vauvaprojekti sopisi paremmin kuin hyvin;)

Emmi vielä kokonaisena, vautsi vau! Nauti nyt viime hetkistä vielä. Kyllä se Tiinuska ihan kohta syntyy.

No nyt tuli vieraita, jatkan illemmalla lisää...

-minea-

Vierailija
69/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jospa nyt ei yllätysvieraita enää tähän aikaan tulisi..

Mukavaa Sonjaemma että kävit ilmoittautumassa. Hieno juttu että voit hyvin:) Vai kävit hulluilla päivillä shoppailemassa. Oliko ryysis? Minä satuin pääkaupunkiseudulle työreissulle edellisien hullujen päivien aikaan ja pakko tunnustaa että ahdisti " maalaista" se ihmispaljous.

Nyt en sitten muistakaan mitä kaikkea piti kommentoida kun jäi dementianappulakin painamatta.

Omasta navasta ei mitään ihmeitä. Viikko ainakin vielä piinanpoikasta. Toiveet ei tosin ole mitenkään korkealla. Koopeet jo 25 mutta tosiaan tästä kierrosta oviksen mukaan tulossa ainakin tuo 32. Että tällaista.

Tosiaan tuo työhomma nyt ärsyttää niin paljon että jos olis piinailtavaa, olisi edes toivoa senkin suhteen. Niinkuin nyt raskaaksi tulo ja vauvansaanti ei itsessään olisi kuin lottovoitto!

-minea-

Vierailija
70/79 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvasin, niin poika oli 6.30 sänkyni vieressä tiedustelemassa saisko nousta..Olin hereillä taas joskus klo 4 aikaan. Liekö kuu suurenemassa. On varmaan, kun eikös pääsiäisenä ole aina täysikuu.

Vieläköhän Emmi ilmoittautuu tänä aamuna vai onko lähtö tullut yön aikaan?

Tänään voisi vähän tehdä pihatöitä, hakea pajunkissoja ja askarrella jotain pääsiäisjuttuja. Pääsiäisruokia ei tarvitse suunnitella, kun mennään sinne valmiiseen pöytään.

Joskus kerroin, että miehen siskolla on ongelmia raskauden kanssa. En ihan tiedä, mikä tilanne nyt on, mutta mies sanoi joku aika sitten että toivoa ei ole ja raskaus on keskeytettävä. En tiedä, onko sikiö niin pahasti vammainen, että näin on tehtävä vai mikä siinä on. Tästä on nyt aikaa ja eilen mies sanoi, että sisko on huonossa kunnossa. Turvoksissa joka paikka. Pitää tänään yrittää kysellä, että mistä on kyse. Mies ei osaa tai pysty kertomaan eikä varmaan siskonsakaan. Ihan kauheeta joka tapauksessa ja mielessä vähän päästä. Itsehän me emme tiedä Ernestin sukupuolta eikä edes sitä, onko hän terve. Tässä sitä aina miettii, olisko niihin seuloihin pitänyt mennä ja mitä sitten jos Ernesti olisikin sairas. Nää on niin vaikeita ja kamalia asioita.

Täytyy kiittää kuitenkin yläkertaa, että olen ylipäätään tullut raskaaksi ja että kaikki on tähän mennessä mennyt paremmin kuin hyvin.

Mullakin oli työpaikalla yksi paska juttu silloin ennenkuin aloitin. Ilmapiiri siellä on ihan jees, mutta olisin halunnut tuon asian puhutuksi aikaisemmin. Ex-pomo vaihtoi työpaikkaa ennen kuin aloitin ja " puhui suunsa puhtaaksi" eikä ollut siinä vaiheessa kivaa. Kyllä olin taas kiittimet ristissä, kun tiesin työpätkän jäävän aika lyhyeksi. Ihan hyvin nyt on kuitenkin mennyt, mutta paluu ei ollut miellyttävä.

Aamupalaa mentävä väsäämään.

Vierailija
71/79 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea: Sun viestisi oli osittain kuin mun kirjoittamaa... työpaikalla on toisinaan aivan kamalan ahdistavaa. Ja arvaa miten minä jo tuon yhden viikon ajan ehdin ajatella että " kyllä mä tän kestän, kun kohta ei tarvitse enää tätä kuunnella.." Peukutan sulle kovasti sun piinaviikolla!!!

Senniina: Täälläkin herättiin hyvin aikaisin, kun kuopus seisoi sängyn vieressä ja kyseli onko jo aamu. Onneksi tuli viereen hetkeksi ja nukahti siihen ainakin puoleksi tunniksi.

Nyt en muista, mutta ainakin Pietu ja oliko Pinkerton, jotka olivat sitä mieltä, että heti vaan tositoimiin... ja niin me sitten ryhdyttiin. Puhuttiin asiasta ja mies kyllä vähän arkaili " mitäs jos sitten käykin taas huonosti" . Mutta kun nyt vaan pelaillaan miten sattuu, ei kalenterin mukaan, niin tuskinpa tässä heti mitään tapahtuu.

Sonjaemma: Niin, vaikeita päätöksiä, ja me nyt teimme omamme. Hyvää vointia sulle!! Mulla olisi vissiin vielä pari kiertoa aikaa päästä sun kanssa siihen junaan...

Emmi, joko..?

wemppa

Vierailija
72/79 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jäi eilen punkkupullo avaamatta, uni voitti väsyneen.

Ani taisi olla miehensä kanssa kylpylässä rentoutumassa. Tekisi hyvää itse kullekin. Meillä ei olla isännän kanssa lomailtu kahdestaan sitten lasten syntymän. Millaistahan se olisi? En tiedä haluaisinko edes, meillä on ollut lasten kanssa niin mukavia reissuja että. Niitä sitten muistellaan aina silloin tällöin hymyssä suin. Ihan ei tosin niin usein ole varaa lähteä kuin mieli tekisi, viisihenkinen perhe kun lomailee, se ei ihan halpaa lystiä ole. Mutta. Elämä on!

Senniina, samat fiilikset on sulla kuin mullakin olleet jokaisessa odotuksessa. Seulat olen aina jättänyt väliin, ja jättänyt yläkerran haltuun toiveen että kaikki olisi kunnossa. Ainoastaan rakenneultran olen ottanut keskimmäiseltä ja kuopukselta, olen sen itselleni perustellut sillä, että raskaus on jo niin pitkällä silloin, etten voisi sitä keskeyttää kuin pakon edessä, ja jos siellä olisi jotain ilmi tullut, olisi se sitten ollut vain hyvä tietää ennen vauvan syntymää. Jos vaikka jotain sellaista mihin auttaisi aikainen hoito tai jotain. En tiedä, vaikeita asioita ja jokaisella oma tapansa niitä pähkäillä. Onnea kuitenkin sinulle matkaan ja voimia sukulaisesi tilanteeseen.

Vm, niinpä. Joskus tuntuu että työelämässä ei mikään tahdo enää riittää. Pomo eilen kuittaili mulle siitä että olin lapsen sairauden takia kaksi päivää poissa (saikkua kirjoitettiin 3 päivää mutta minä pöllö tulin päivää aikaisemmin duuniin kun pyydettiin. sekin vielä.) Niin, kun työt kärsii kun en ole aina saatavilla. Prkl!

Ja minä kun olen äitinä ollut vielä onnekas, kun yleensä saan isovanhemmat hoitamaan äkillisissä tapauksissa ja tämä poissa olo oli vasta toinen kahden vuoden sisällä. Ja heti saan siitä sanomista.

Siis mikään ei riitä.

Heti kun tän kirjoitin, alkoi taas ottamaan pattiin;(

Eli se siitä. Nyt en kyllä vapaapäiviä ala tuohon uhraamaan.

Ihana aurinko hellii meitä nyt, mutta kohta suuntaamme rautakauppaan maalia ostamaan ja sitten maalauspuuhiin. No, onneksi lapset saa ulkoilla ihan normaalisti.

Mukavaa Lauantain jatkoa!

-minea-

Vierailija
73/79 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaiffarit ! Juuri äsken heräilin, nii-i, voitteko edes kuvitella, menin nukkumaan eilen illalla klo. 23 ja nukuin tuonne klo.10.30, tietenkin pisureissuja tuli tehtyä, mutta aina nukahdan reissujen jälkeen, mutta viime yönä heräsin kipuunkin alamasulla klo.4 ja olin hereillä sellaisen 30min, kun kuullostin, alkaako vai ei, ja se sitten alkanut .. Hitto .. No äsken kun kävin vessassa niin nyt oli sidokseen tullut ihan sellaista ' vetistä' limatulppavuotoa ja paljon, jäinkin miettimään, että oisko siinä lapsivettä mukana (?) Pitäisikö soittaa kättärille vai mitä ihmettä .. Vai odottelenko ??

Turvotukset on häipyneet aika hyvin, eli nyt tunnistan jo itseni peilistä, ja sormetkin liikkuu ilman kipua, kyllähän ne naksuu järkysti, mutta se vissiin kestää, kun on olleet kuitenkin niin turvoksissa aina iltaisin ja välillä aamuisinkin, nyt näyttävät suurinpiirtein omilta sormilta .. Ja painoa on mittarin mukaan nyt aamulla VAIN 75kg .. Aivan, yli 5kg on pudonnut ja nyt yhteensä sitten +18kg, onkohan tuo 6.5kg ollut nesteitä, vai johtuuko siitä, että syöminen on vähentynyt ?? No sf-mitta oli maanantai aamuna 38cm, eli iso masu mulla ainakin on :-// Onkohan taas kasvanut ?

Senniina, älä ajattele noita asioita eli onko lapsi vammainen/terve(helpommin sanottu kuin tehty), ei kannata, koska kuitenkin hän on tervetullut ja rakas. Tieto lisää tuskaa, ja itselläni meni se ihana alkuraskaus pienoisessa pelossa, koska jouduin/menin biopsiaan viikoilla-21 +jotakin, ja sitten odoteltiin niitä vastuksia, ja se oli kauheaa. Ja ne kromosomi vastauksethan pitivät sisällään hyvin pienen osan kehitysvammoista ja sairauksista, ja kuitenkin on olemassa se mahdollisuus että lapsi ei olisikaan terve, joten todellisuus selviää vasta vauvan syntymän jälkeen. Olen mäkin miettinyt noita asioita ' paljonkin' mutta nyt olen jotenkin kasvanut sellaiseen tilaan, että olipa sitten mitä tahansa niin me pärjätään ja jaksetaan rakastaa. Mutta, miehesi siskon tilanne on todella kamala, jos on tiedossa, että lapsi on monivammainen niin ymmärrän todella hyvin jos vanhemmat päätyvät aborttiin, koska onhan se shokki odottaa vauvaa kenellä ei ole tulevaisuutta, ja saattaa jopa kuolla heti syntymän jälkeen, se on suuri koettelemus vanhemmille, ja en todellakaan lähde tuomitsemaan tai arvostelemaan kenenkään valintoja. Tuo heidän tilanne vain tuntuu ' todella raskaalta' Asuvatko he Turkissa ? Millainen hoitokäytäntö siellä on, eli käydäänkö yksityisillä lääkäreillä vai onko siellä palvelut kuten meillä ? Me jos oltaisiin asuttu edelleen Nykissä niin hyvät vakuutukset olisi pitännyt ottaa, koska jo pelkkä km kaavintoineen n.30 000$ ja synnytys n. 50 000-70 000$ riippuen tietenkin sairaalasta ja synnytystavasta. Ja jos oltaisiin oltu oltu miehen kotimaassa niin sekin olisi ollut kallista lystiä, vaikka suomalaisen kukkarossa se on halpaa, mutta, jos siellä asuisi niin kallista olisi ollut. Siellä pitää käyttää yksityisiäpalveluita, koska kunnan lääkärit/sairaalat ovat mitä ovat. Sori tämä pitkä kirjoitus tästä aiheesta !!!

Ja työstä: Niin kuin mä kirjoitin jokin aika sitten niin itse olen lähtenyt vakkarityöpaikasta-99, koska kyllästyin jatkuviin riitoihin, kyräilyyn ja kaikenmaailman ajojahteihin. Siirryin freelanceriksi, ja vaikka sekin on raskasta, mutta ei tarvitse ottaa kantaa työkavereiden riitoihin vaan saa hoitaa työnsä ja keskittyä siihen. Ja sitten tapasin tuon mieheni v2000 ja tuli elettyä matkalaukku elämää montavuotta eli tulin ja menin joten ei siinä olisi voinnut olla vakityötä ja palkkakin on parempi kun on free. Ja kun olin parivuotta kokonaan pois niin takaisin oli helppo tulla, koska palasin samaan työhön. Kaikille teille jaksuja työssänne !!!

Mitäkähän vielä .. Niin ehkä noilla teroilla onkin jokin vaikutus siihen, että alkio kiinnittyy paremmin .. Mutta kantsii vaatia ne hormonitestit eihä ne ole ns. lapsettomuushoitoja vaan antaa tiedon, ettei hormooneissa ole häikkää, ja näin ollen lääkehoito on helpompi aloittaa. Ja mäkin olen samaa mieltä, että yrittämisen voi aloittaa heti, meille sen kohdunulkopuolisenkin jälkeen kun hcg kerran oli laskenut niin lääkäri sanoi, että saa aloittaa yrityksen heti. . . .

Ani polskii altaassa, ihanaa .. älä muuta minea sano, ihanaa olisi olla jossakin muualla kuin kotona.

Nyt taidan lähteä katselemaan mitä mies touhuaa ... Mua kuumottaa aivan älyttömästi, ihan kuin oisin etelän auringon alla, ja yölläkään ei ole peiton peittoa, pelkät alkkarit, mutta kuitenkin on kuuma huh huh ..

t. emmi rv-40+6

Vierailija
74/79 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä! Emmikin varmaan jo lähtenyt telakalle;-)

Miehen sisko asuu Turkissa. Siellä ei ole meidän kaltaisia palveluita, mutta rahalla saa. Olen ymmärtänyt, että sisko on ollut ihan hyvien lääkärien käsissä. Täytyy pojan nukkumaanmenon jälkeen kysellä tilanteesta.

En minä niin kovin Ernestin sairautta/terveyttä pohdi. Tuli vaan tuon em. jutun myötä mieleen, jos oltais käyty seuloissa ja jotain olisikin tullut ilmi. En olisi pystynyt keskeyttämään raskautta, ellei sitten olisi ollut varmaa, että vauva jokatapauksessa menehtyy. Ernestiä kyllä rakastetaan yli kaiken, oli hän sitten minkälainen tahansa.

Käytiin aamupäivällä kaupassa ja asioilla. Reissun jälkeen istuin sängynlaidalla ja vaihdoin housuja. Huomasin, että mun jalat oli aivan turvoksissa. Nilkat sellaset mummopatukat. Vain 60 denierin sukkahousut puuttui.Karseen näköstä, muttei tuntunut miltään. Pelästytti kuitenkin. Painoa on nyt tullu sellaset 13 kg ja mahanympärys huitelee 117-118 sentissä. Poikakin sanoi yhteen paikkaan mennessä, että tuleekohan kysymyksiä kahdesta vauvasta..

Illanjatkoja!

Vierailija
75/79 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ihanaa,sai istahtaa tänä iltana valmiin pöydän ääreen,siihen voisi vaikka tottua. Kaveri valmistui ammattin ja tarjosi lähiporukalle ruuan ja kakkukahvit ravintolassa. Oli oikein saksanhirvi paistia kermaperunoilla,jestas kun oli hyvää. Oikein mukava ilta. Onneksi ei tarvinnut selitellä kuohujuomia kun sanoin että isäntä ottaa,minä ajan.

Sattui taas näitä meidän neitien ihania totuuksia; äsken saunan lauteilla vanhempi näsäviisas sanoi että " äiti kuule,minä alan laihduttaa sinun kanssa kaverina jos sinusta tuntuu että haluat tuota mahaa pienentää" . Siis voi jestas,joko minun pömppö muka näkyy? Välillä ainakin itsestä tuntuu ettei maha nyt niin ole kasvanut että lapset sitä erottaisi.

Emmi,toivotaan että se lähtö tulee ensi yönä. Jospa se anin " ennustajapallo" erehtyi vain viikosta.

Senniina, sulla on ihana maha kun ajattelee noita senttejä mutta onhan sulla viikkojakin. Koskas jäät äippälomalle?

Sonjaemma,ihana kuulla että raskaus etenee hyvin.

Noista ongelmista työpaikoilla taitaa lähes meillä kaikilla olla omia kokemuksia. Minäkin odotan että raskaus onnistuisi hyvin loppuun saakka ja " pääsisi" senkin varjolla " lepäämään" töistä. Aina ei päällikön vaihdevuosia kestä. Niin,mulla on esimies nainen vaikka miehisellä alalla olenkin. Ei vain ole henkilöstöjohtaja. Siihen kun ei noin vain kasveta jos ei ole luontaisia kykyjä.

Kuinkas ankkiksen päivä meni? Toivotaan että kaikki on kunnossa.

Wemppa,ihana että päädyitte tuohon ratkaisuun. Toivotaan että tuottaa toivotun tuloksen.

Nyt on pakko mennä taas syleilemään tyynyä. Väsyttää ja etoo edelleen niin pas...sti.

Huomenaamulla taas pienet noita-akat lähtee munajahtiin(suklaisiin sellaisiin). Onko muilla samat jekut perheissä?

-pietu-

Vierailija
76/79 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pikku-noidat ovat ihan täpinöissään, että koska he pääsevät virpomaan...tosin käydään ekaksi tuolla lapsi-messuilla Helsingissä messukeskuksessa kun on parit ilmaisliput mutta sen jälkeen sitten..

Eilen askartelin pimujen kanssa virpomisvitsoja ja oli ihan mukavaa näpertämistä.

Meilläkin tuli toinen kuopuksista eilen aamulla herätessään mulle supisemaan, että äiti tuu tänne teidän makkariin niin kerron mitä unta näin !! Äiti mä näin unta, että sulla oli ihan oikea VAUVA !!

Kun kysyin että oliskos kivaa jos olis ihan oikea vauva niin vastaus oli että no ei kun se vauva karjuisi kaiket yöt niin ettei me saatais nukkua !! niin, että näin eskarilaisten logiikalla asioita mietitään !!

saa nähdä mikä on kaikkien 4.n reaktio kun joskus selviää heillekkin totuus mutta ainakaan ennen niskapoimu-ultraa ei kerrota, että sitten joskus toukokuun lopulla...??

Vm mä tiedän tuon sun tunteen, että haluaa heti aloittaa yrittämisen ja uskon että tärppää pikaseen ja sitten aloitat ne terot !!

Mulle se gyne silloin syksyllä sanoi, ettei tarvii odottaa kun jälkivuoto loppuun ja sitten hommiin ;-) Kysyin miks sairaalasta annettiin ohje, että yhdet menkat pitää odottaa niin sanoi vaan että siks että laskettu-aika olisi helpompi määrittää mutta nykyaikana sillä ei oo merkitystä kun ultra sen kertoo !! Muinaisjäänne tuo ohje jostain viime vuosituhannelta !!

Pietu ihana tuo sinun neitokaisen kommentti laihiksesta !! Minäkin nukuin koko perjantai-illan ja heräsin hetkeks katsoo telkkua ja taas petiin..Eilen olin vähän virkumpi, katsoin jopa kahden keikan ja sitten saunaan ja nukkumaan...

Emmii,,,joko olet lähtenyt ???

Minea me kans ei olla lomailtu isännän kanssa aikoihin kahdestaan mutta piristystä on ollut kun ollaan vietetty päivä ihan kahdestaan ja tehty jotain kivaa kun muksut ovat olleet koulussa ja päiväkodissa..

Senniina Saitkos askarreltua ja tehtyä pihahommia ?

Toivotaan, että osa siitä unihiekasta mikä mulle ja Pietulle on heitetty olis ropissut sinne sulle ?

Nyt pimut odottaa aamupalaa joten ciao palaamisiin !!!

Isotikru

Vierailija
77/79 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täältä pääse olleskaan lähtemään :-(( Eilen illalla olin 100 varma, että lähtö tulee yöllä, ' miksikö' koska oli sellainen olo, ja eilen tuli sellaista vetistä vuotoa, joka alkoi taas illalla, ja suoli tyhjeni tiheään tahtiin 5x päivän aikana .. Mutta pettynyt olin kun klo.4 heräsin ja olo mitä mainioin, ei hitto vie edes lonkkasärkyä, noh aamulla sitten otettiin sekin ässä mukaan-oli ihan pakko- jos se vaikka auttaisi, mutta voitteko kuvitella, ei supparin supparia .. Pian lähdetään ulos kävelylle, ja kauppaan, ja sen jälkeen siivotaan, ja sitten olisi vielä synttäreitäkin tänään, mutta en taida jaksaa lähteä istumaan mihinkään, kun kiva on lökötellä kotosalla omissa löysissä pökissä :-))

Pietu, saitpas mukavaa kommentointia saunassa, muuten olen pannut merkille, että lapset on todella tarkkoja, ja seuraavat ja katselevat liiankin tarkasti kaikkea ja sitten ihmettelevät, miksi näin oli ..

Isotikrukin sai palautetta ' vauvasta' :-)) No aivan varmasti lapset ihastuvat, kun kerrotte, että vauva on tulossa .. Muistelen, että olin kolmentoista kun äitini kertoi odottavansa vauvaa, ja ensin olin todella vihainen, että eihän meille enää tarttis vauvaa tulle jne, mutta sitten äitini saikin keskenmenon myöhäisillä viikoilla, ja olinkin jo ihastunut ajatukseen vauvasta, ja se olikin suuri menetys se vauva :-//

Sonjaemma, kiva, että kävit palstautumassa .. Mä olen käynnyt hulluilla päivillä vuosia sitten viimetteeksi, mä en vain kestä sitä tungosta, se on kamalaa ... Ja teit löytöjäkin .. Eikös olekin ihanaa katsella ja ostella niitä pikkuisia vaatteita ... No Tiinankin kaappi pursuaa vaatteita jos jonkinlaista, ja en edes tiedä kerkiääkö kaikkia niitä käyttää, mutta koitetaan .. Tuttipulloja on 5kpl, joukossa myös sellainen koliikkipullo, ja tutteja3kpl ..on nenunniistäjää, pulloharjaa jnejne .. Mulla on muuten sääsätössä oma villaneulepuku marjapuuronvärinen vm-69, tätini on sen tehnyt ja se on aivan ihana, 2x pesin sen, ja uskokaa tai älkää, mutta ei uskoisi, että se on 37v vanha. Nyt äitini juuri ompeli vauvalle ihanan vaaleankelt. villapuvun .. se on hyvä ensi syksynä .. Ja vieläkin vanhempaa on olemassa, veljeni ihana röyhelömyssy, ja pusero vm-64 :-))

Ankkis miten meni eilinen, onnistuiko ??? Toivottavasti kaikki meni nappiin !!! Käy kertoilemassa kuulumiset !

Ja aniko se edelleen polskii .. no illalla tai huomenissa kuullaan kuulumiset .. Toivottavasti siellä oli mukava reissu !

Senniina, oikein pisti eilen mietintämyssyn höyryämään tuo miehesi siskon tilanne, aivan kamala se on, ja toivon, että he selviytyvät siellä jossakin, mitä ikinänsä he päättävätkään tehdä.

Kaikille hyvää ja kaunista palmusunnuntaita ! Meillä kävi pienet noidat jo virpomassa, tai itseasiassa ei niinkään pienet vaan sellaiset jo about 12v.

t. emmi rv-41+0

Vierailija
78/79 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssi meni hyvin ja ajoitus taisi osua ihan nappiin. Mulla oli kaksi munista odottelemassa ja toinen ainakin näytti kuulemma siltä, että on kohta puhkeamassa ja oviskivut olivatkin sitten eilen iltapäivällä.

Alavatsaa on kyllä jomottanut enemmän tai vähemmän koko viikon enkä osaa varmaksi sanoa, että puhkesivatko molemmat munarakkulat eilen. Nyt sitten vaan lugeja seuraavat pari viikkoa ja odottelua, 16.4 saa tehdä testin ellei tietysti täti tule ennen sitä.

Vierailija
79/79 |
01.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: Mukavia uutisia, toivotaan että testaat hienona päivänä plussan, mulla on synttärit silloin.

Emmi: Vieläköhän sinä olet kotona... aivan kamalasti jännittää sun puolestasi... kyllä se lähtö piakkoin tulee.

Isotikru: Niin, varmaan moni meistä 60lukulaisista osaa kuvitella tän tunteen, että pakko päästä heti tositoimiin. Toivottavasti ehtisin vielä sinunkin kanssasi samaan aikaan olemaan raskaana.

Pietu: Joo, niin mustakin tää ratkaisu on hieno. Varsinkin kun tietää, ettei se kuitenkaan heti tärppää. Ja kuten isotikrulle sanoin, niin samaan joukkoon on tarkoitus ehtiä.

Täällä kaikki kunnossa... mieli pirteänä ja kroppa virkeänä. Mistähän tää voima tulee? Vauvankaipuusta?

wemppa