Miksi ihmiset häpeävät avioeroa?
Niin? Isompi häpeä se on ihmiselle kun on naimisissa. Ihmiset muka tarvitsevat kumppanin ja avioliittoa? Häpeä se on jos ihminen ei osaa olla yksin vaan kokee itsensä tärkeäksi sitten vasta kun joku toinen siinä on. Vaikka kuinka ois pettävä kakka. :D
Kommentit (12)
Eihän ole. Sehän on epäonnistuminen kun päättyy naimisiin eikä luule pärjäävänsä ilman naista/miestä.
Ainahan sitä on kaikkialla miten se oli suuri häpeä kun tuli ero. Mulla ois suuri häpeä jos olisin naimisissa. Mä en ole niin heikko että tarvisin jotain todistamaan tärkeyteni. Olen myös itsekäs enkä ole halukas parisuhteen kompromisseihin.
Ei mua hävetä yhtään. Eikä ero ollut mikään epäonnistuminen, en mä yksinäni siinä liitossa ollut. Liitto kesti aikansa ja sitten se päättyi ja thats it.
Miksi ihmiset häpeää potkuja? Tai sukupuolitauteja
Enpä ole kuullut, että olisi häpeä. Joissain suvuissa voi olla, mutta ei ole yleistä. Häpeäminenkin on tavallaan kontrollia, siis jos hävetään jonkun läheisen avioeroa.
Koska elämme yhteiskunnassa, joka on oikeasti erittäin tiukkaan säännelty ja jossa heteropariskunnan status tuo elämään valtavasti etuoikeuksia. Tyypillinen hetero kelaa koko ihmisarvonsa sen kautta, onko vieressä kumppani vai ei.
Häpeällä kasvatetaan vielä nykyäänkin. Häpeä on niin syvällä että se saa toimimaan oudosti mo essa asiassa. Luulen että häpeästä on myös kyse silloin kun ihmiset menee massan mukana eivätkä sano mielipiteitään.
En hävennyt. Muut kyllä yrittivät syyllistää ja saada häpeämään. Nauroin päin naama lopulta ja suuttui tämä toinen immeinen.
No, onhan se epäonnistuminen. Ei siitä mihinkään pääse.