Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOON 13

26.03.2007 |

Pino on avattu joten ei kun jutskailee samaan malliin kun tähänkin asti !!

Toivotaan tulevalle viikolle paljon aurinkoa ja energiaa!!

Isotikru

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltimetsuri; tervetuloa! Kyllä mukaan mahtuu :)

Emmi; täälläpäin on yliaikaiskontrolli 10 päivää LA:n jälkeen. Ihan kai turvallisuussyistäkin, ettei tule mitään yliaikaisena. Tai eihän se vielä ole YLIaikaisuutta, normaalisti vauvat syntyvät +/- 2 viikkoa LA:sta ja siitä yli on sitten ihan virallinen yliaikainen..... Näin olen ymmärtänyt. Jotkut vaan viihtyy mahassa pidempään ja sitä ei kai oikein tiedetä, MIKÄ LOPULTA on SE JOKIN, joka käynnistää synnytyksen. Tai siis ei tiedetä, miksi ihan valmis vauva ei synny tänään ja mitä oikeastaan tapahtuu, kun se syntyykin " itsestään" vasta huomenna tai ylihuomenna. Kai se ajan ratas vain raksuttaa omaa tahtiaan ja kaikki tapahtuu sitten kun on aika?

Vierailija
42/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella ikävä lukea mitä hälle oli sattunut. Voimia jotta jaksat jatkaa taas eteenpäin.

Eipä ole paljon tullut kirjoiteltua,kun ei tänne mitään kuulu. KÄyn kyllä aina välillä lueskelemassa mitä muille kuuluupi.

Eilen kävin taasen foliikkeliultrassa ja olihan sinne kasvanut yksi kohtuullisen kokoinen rakkula. Nyt sain lääkkeen jonka pistin mahaani aamusella et se rakkula irtoais.

Nyt sitten vain toivomaan parasta. JOs ei nyt tärppää otetaan clomien,netormiinien ja teroluttejen lisäksi mukaan vielä jokin pistettävä fsh-hormoonilääke.

Jospa en tarvitsisikaan sitä.... huoh,kyllä mun arpaonneni tuli aika tarkaan käytettyä jo 5-vuotta sitten.

Kaipa tuohon pistämiseen sitten taas tottuupi.

Ainakaan en mene Turun Joutsenapteekkiin noita neuloja yms. tykötarpeita hakemaan. Kyseli eilen multa et millaisin neuloin se pregnyl pistos annetaan. Eiköst apteekin henkilökunnan se pitäis tietää.. Siinä sitä asiaa sitten vatvottiin ja kävi kyllä harvinaisen selväksi ettei hällä ollut harmaintakaan aavistusta noista lääkkeistä ja pistostarvikkeista.

Noh,positiivista tässä on visssiin ainakin se että lääkkeet saa edes jotain toimintaa aikaiseksi siellä missä pitääkin.

Onneksi lääkärini on aivan ihana ja kun yksityisellä käy niin on aina sama.

Nyt vain sormet ja varpaat ristiin,jotta ihme tapahtuisi ja tärppäisi.

Nt takaisin lepäilemään. Olen ollut flunssassa koko viikon. Juuri sopivasti työharjoittelujakson viimeisen viikon. Huomenna loma loppuu,

mutta edelleeenkin on kuumetta täytyypi vissiin käydä hakemassa lisää lomaa.

Neidilläkin on silmäulehdus. Perjantaina soittivat kesken päivän tarhasta et Elsan silmät punoittaa ja rähmii. Jo toinen silmätulehdus tän vuoden puolella.

Käytiin päivystyksessä,kun ajattelin etttei nyt silmätippareseptin takia kannata Turkuun asti yksityiselle lähteä ajelemaan. Saatiin päivytykseen iltapäiväksi aika ja silti vaikkei juuri ketään näkynyt missään odotettiin n.50min. Siellä oli joku terveyskeskuslääkärin sijainen ja oli ihan pihalla mitä piti tehdä. Kysyi otanko tippoja vai voidetta ja mitäs sitten vielä. Sanoin et todoistus kun joutui keskenpäivän lähtemään pois (juuri oli keskusteltu että tyttö sairastu päiväkodissa aamupäivän kuluessa...). Siihen lääkäri,et ai niin....

Huoh,ajattelin,et mitä jos ois ollu jostain vakavasta asiasta kyse kuin silmätipoista.

Kaikille muille palstalaisille toivottelen hyvää aurinkoisen kevään jatkoa.

Palailen taas jossain välissä kirjoittelemaan et mites itsensä pistely sujui,vai kuin kävi ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmillä ihan kamalan vaikeita kysymyksiä pää täynnä :) Sitä kun ei tiedetä mikä synnytyksen varsinaisesti käynnistää ja miksi toisilla se tapahtuu rv38 kun taas toisilla rv42. Mä olen ihan varma, että jos miehet synnyttäisivät, tämä ja monet muutkin asiat olisi tutkittu ja selvitetty tarkasti jo aikapäiviä sitten. Kuukautiskipuihin olisi olemassa toimiva lääkitys, ehkäisyvaihtoehtoja olisi vaikka muille jakaa ja kuukautissuojat olisivat ilmaisia.

Kyllä mä yliajalla ravasin neuvolassa kontrollissa loppujen lopuksi ihan joka päivä. Luulin, että se on ihan normaali käytäntö vaan ei sitten vissiin joka paikassa? Ensimmäinen yliaikaiskontrolli sairaalassa oli vasta 10 päivää la:n jälkeen.

Angeliq1, tervetuloa joukkoon multakin. Mulla on ihan samanlaisia APUA-tunteita ollut ne harvat kerrat tässä 10 kuukauden yrityksen aikana kun olen tätiä joutunut odottelemaan vaikka kolmatta lasta kovasti haluankin.

Peltimetsuri myös tervetuloa. kp on kiertopäivä. Vauvakuume -palstalla on säännöllisesti keskustelu otsikolla " Palstaslangia uusille tulokkaille" tai jotain sinne päin. Siitä voisi olla apua.

Walo, olettaisin ennemminkin, että olisivat lääkäristä ilmoitelleet jos papassa olisi jotain syytä huoleen. Muakin nauratti ajatus " nuhjuisesta" Walosta uima-altaassa :)

Vierailija
44/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun olen taas täällä. Joo, tietty kp on kiertopäivä. voi mua älyn jättiläistä. onko teillä muilla muuten kierto pidentynyt iän myötä? mulla nykyisin 32-35 pv, aikaisemmin n. 30 pv. sinänsä hyvä, että on säännöllinen kierto, oviksistani en tiedä. saa nähdä löydänkö minäkin itseni muutaman kuukauden päästä oviksia bongaamasta...

Emmille: Mulla kummatkin raskaudet meni reippaasti yli lasketun ajan. Esikoinen syntyi vasta 42+3 käynnistyksellä. Olin kyllä aivan valmis synnyttämään jo paljon aikaisemmin (lue= hermot oli suhteellisen piukalla), mutta NKL:lla olivat yliaikaisuustarkistuksissa (kahdessa ehdin käydä) sitä mieltä, ettei kannata hötkyillä käynnistämisen kanssa, kun kaikki vauvalla ok. Positiivisia ajatuksia sinulle ja tsemppiä; eiköhän vauva pääsiäiseksi synny!

Peltimetsuri kp 12/32-35

Vierailija
45/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä just kotiuduin ja odottelen, että ruoka valmistuu ja pääsen syömään... Päiväkaffea juon tässä samalla kun teille kirjoittelen..

Tänään on ollut kamalan huono päivä, ykssarvinen keikkuu tuossa otsikolla ja kaikki vaan vi...ttaa ja joka asiaan mulla on jotain negatiivista sanomista...mikään ei oikeasti ole huonosti mutta mä heräsin aamulla jo ennen kellon soittoa varmaan vaan perse edellä....

Te vissiin imitte multa ne kaikki energiat kun nyt tuntuu että ei jaksa ei kiinnosta tehdä mitään !!

Tälläistä tälläerää nyt menen syömään jos sitten olisi niinkuin siinä atrian mainoksessa että hyvä ruoka parempi mieli....

Antakee anteeksi tälläinen ruikutus !!!

Uusille tervetuloa ja kaikille halit !!

Isotikruuuuuuuuuuuuuuu kera ykssarvisen.....

Vierailija
46/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin isotikru ne sun voimasi netin kautta imeä ja juuri ja juuri sain äsken talon imuroitua. Siitä en ole ihan varma kumpi meistä vei,imuri vai minä. Voimat ovat ihan lopussa. Kun vain saisi olla vaaterissa. Tämä vellovaolo kun alkaa iltapäivällä niin sitä jatkuu koko illan. Eilinenkin ilta meni ihan loikoillessa. Ei auta mehujää eikä raikkaat juomat kuin muutaman minuutin ja sitten se alkaa. Mies alkaa olla ihan sekona kun se on sitä mieltä että tämä ei ole normaalia. Yritä sitten siinä hokea että tämä kuuluu tähän aikaan. Edelleen tuosta sukupuolesta;mukava niitä on ennustella mutta olen edelleen sitä mieltä että meillä " tehdään" tyttöjä,mutta sama se kumpi tulee,olisi vain yhtä terve kuin nuo kaksi aiempaa. Kiitollinen pitää heistä olla että ovat noin terveitä olleet. Yhtään korvatulehdustakaan ei meillä olla sairastettu(koputtaa päätä).

Tervetuloa peltimetsuri joukkoon mukavaan. Ja hyryhysy ja syystoive mukava olla kuulla teistäkin pitkästä aikaa. Toivotaan että pistoksista on apua ja tuo toivotun tuloksen.

Ja siotikru,tervetuloa " laiskojen" joukkoon. Minä annoin suosiolla periksi etten jaksa ihan jokaista nurkkaa olla joka ilta putsaamassa. Ja syödäänkin sitä mitä satun jaksamaan tekemään.

Emmi,kyllä tiinuska tulee mutta odottavan viime hetket ovat pitkiä. Koita jaksaa.

Ani,minä uskon ja toivon ettei vielä ollut tähän kiertoon liian myöhäistä

Walo,minulla meni kanssa n. 2 vko kun yksityiseltä tuli tulokset papasta joten soita jos vaikka on unohtunut postittaa.

Wemppa,mitä kuuluu?

Nyt pannari uuniin ja punkan pohjalle vaateriin.

-pietu-

Vierailija
47/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähti kuin Annikki Tähti !

Täällä ollaan edelleen, pakastealkion siirto tehty viime viikolla. Sitä tässä jännäillään vielä viikko, jos punainen ferrari ei pamahda paikalle viikonloppuna.

Tervetuloa kaikki uudet mukaan !

Luen teidän muiden juttuja päivittäin, itse en saa kirjoitetuksi.

T:mami

Vierailija
48/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ajoitus meinaan. Vaikka kuinka mulla on nuori mies, niin ei se jaksa pelata juuri silloin kuin pitäis. Voi että sapettaa joskus tää asia. Nytkin ovisoireiden ja tikkujen mukaan olisi pitänyt vielä ainakin kerran varmistella mutta pöh. Eipä onnistunut ei. Eli Ani, liityn tosiaan seuraan enkä kyllä paljoa piinaile tähän kiertoon. Pienen pieni mahis on mutta just ärsyttävän pieni.

Eilen en päässyt koneelle olleskaan ja sillä välin täällä on kirjoteltu vaikka mitä!

Mamille toivon että ferrari pysyy kaukana ja jatkat plussaajien viitoittamaa tietä;)

Ja tervetuloa Peltimetsuri, mukavaan joukkoon!

Nyt on taas mentävä. Oikein odotan kun pääsen kunnolla keskittymään kaikkien kuulumisiin. Tää viikko tuntuu olevan yhtä vaakalentoa..

-minea-

Vierailija
49/79 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kohtuullisen uusi näissä ympyröissä, vasta tammikuulla aloin seuraamaan tätä keskustelua. Se slangi avautuu vähitellen, mutta tuo palstaslangi-selvitys on kyllä ihan hyödyllinen. Kompastuin itse siihen kerran ihan vahingossa ja olin kovasti " viisaampi" sen luettuani.

Sain Senniinalta tikut tänään. Jokohan pitäis tänä iltana kokeilla...

Täällä on käyty keskustelua yliaikaisuudesta. Meidänkin esikoinen tuli vähän yliaikaisena, muistaakseni 10 pv tai silleen. Kävin yhdessä yliaikaistarkastuksessa neuvolassa ja seuraava päivä sovittiin. Pääsin kotiin vauvan kanssa sinä päivänä.

Oltiin Citymarketissa miehen kanssa perjantai-iltana ruokaostoksilla kun lapsivedet meni. Kiva. Muistan vielä, miten painoin hedelmävaa' an nappulaa kun holahti. Onneksi oli persrätti. Taisin ennakoida jotain tällaista, en muista enää. Suoritettiin ostokset kaikessa rauhassa loppuun ja kotiin päästyä soitin sairaalaan. Sanoivat, että pakkaile tavarat kaikessa rauhassa ja tulkaa sitten. Yön aikana ei tapahtunut yhtään mitään. Lauantai-iltana laittoivat kohdunsuulle puolikkaan tabletin, jonka nimen olen tietenkin jo unohtanut. Sit alkoi tapahtua. Sunnuntaille meni aamuyölle kuitenkin, ennen kuin poika oli ulkona. Että silleen.

Tutulta tuntuu tuo angelik1:n toiveiden ja pelkojen sekasotku. Minäkin kävin ensin muutaman vuoden henkisen taiston itseni kanssa, haluanko toisen lapsen vai en. Miten pärjäämme rahallisesti? Mitä jos lapsi ei olekaan terve? Entä jos on koliikkia ja korvatulehduskierrettä ja yövalvomista ja muuta huutoa ja huolta? Esikoisen kanssa ollaan päästy ihan älyttömän vähällä. Yösyömiset loppui 7-viikkoisena. Sairasteltu on tosi vähän. Kaikkien mielestä en tiedä lapsenhoidosta yhtään mitään kun ollaan päästy niin vähällä. Mutta jossain vaiheessa henkinen kypsyminen vaan saavutti sen pisteen, että kyllä se toinen olisi kuitenkin kiva. En millään haluaisi luovuttaa 5-vuotiaasta, joka ei enää malta kaiken aikaa istua sylissä (onneksi sentään vielä kuitenkin haluaa edes joskus äidin syliin) ja on muutenkin jo (varsinkin omasta mielestään) iso poika eikä enää äitin vauveli. Vauvan tarve ja hoivaamisen into on kova.

Angeliq1 kyselit myös ruusuista. Tarkoitatko ryhmäruusuja vai pensaita, vai ihan yleensä? Meillä on vanha piha, jossa on hillittömät puskat juhannusruusuja. Se jos joku on kestävä, niinkuin perinnekukat yleensäkin. Tarkistin juuri puutarhakirjasta, ja se viihtyy koko Suomessa, VIII-vyöhykkellä asti, joka on pohjoisin Lappi päälakeen asti. Jos pensas kiinnostaa, niin suosittelen. Huonona puolena (ei niin hyvä ettei jotain huonoakin) on lyhyt kukinta. Mutta se on sitäkin runsaampi ja huumaavan ihana tuoksu täyttää koko pihan.

Vierailija
50/79 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan, mutta nyt alkoi hetki sitten sellainen mukavan tuntuinen menkkajomotus tai samantapainen tuolla alamasulla, joten josko pian vaikka saisi lähteä laitokselle !!!

Muuten kaikki on hyvin ja oikeastaan olo ihan mukava :-)) Väsyttää vain todella paljon, vaikka yölläkin nukuin hyvin ..

Missä te kaikki oikein piileksitte ? Myöhemmin lisää kommenttia, nyt täytyy lähetä keittiöön ruuanlaittoon, ulkosallakin on jo oltu, ihana ilma .. t. emmi rv-40+4

Vierailija
51/79 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi, ehkä ensi yönä vihdoinkin...

Täältä pesee (.)

Olin aamusella VL:ssä follikkeliultrassa ja isoin oli nyt 17mm. Mä en viime viikollakaan ollut vakuuttunut tästä lääkäristä, joka ei ole se meidän " oma" lääkäri eikä tämä keikka lisännyt kyllä luottamusta.

Lääkäri meinasi, että tänään voin aloittaa ovistikutuksen ja jos ei viidessä päivässä tule positiivista niin ultrataan, että onko munarakkula mennyt lyttyyn. Mä tuumasin sille, että mulla ei kertaakaan tämän 10 yrityskuukauden aikana ole ovis ollut kp14 jälkeen ja nyt on kp11 eli ensi viikolla on taatusti myöhäistä tehdä mitään inssejä. En myöskään ole saanut selkeää plussaa ovistestiin kuin yhden ainoan kerran. Sitten se soitti onneksi toisen lääkärin mielipiteen ja nyt pistän sitten irroituspiikin huomenna joka tapauksessa ja inssi tehdään lauantaina tuli ovisplussaa tai ei.

Vierailija
52/79 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami,peukkuja sulle että siirto oli onnistunut. Anteeksi kun kyselen(lahopää ei kaikkea muista) oliko siirto ensimmäinen?

Minea,sinulle niinkuin anillekin toivotaan että se kerta olisi ollut " se kerta" .

Emmi,kerrankin toivon ettet ole tänään enää linjoilla vaan puskemassa tiinuskaa maailmaan;) Kuulumisia kovasti odotellaan...

Ankkis,sinulla oli hyviä uutisia,paljon peukkuja sulle. Nyt ei auta kuin uskoa ja luottaa lääkäreihin.

Oma olo on edelleen vellova(tiedän,sitä samaa valitusvierttä...). Miehelle ei enää edes uskalla sanoa huonosta olosta mitään,se on huolesta kankeana(no hyvä jos edes siitä;))Jaahas minulla taitaa olla nuo jutut kun viime kerrasta on jo tovi... Kaikki hajut tulee niin voimakkaana. Esim,tytöille laitoin mikropoppareita niin piti pestä mikro sen jälkeen. Ihan karsee haju. Ihosta piti kysymän,onko odottajilla minkälainen iho? Minä kun odotan niitä " odotusnäppyjä" leukaani mutta ei ole tullut. Iho on tosi sileä. Aikaisemmissa raskauksissa on hormooninäpyt olleet jo tässä vaiheessa leuassa ja se on ollut aika hyvä merkki että raskaushormoonia on. Rinnat kyllä aristaa ja masua turvottaa,niin ja tietysti etoo,onhan siinä oireita ihan riittämiin??

Pakko lähteä syleilemään taas punkan pohjaa,väsyttää ihan tolkuttomasti...

Wemppa,mitä kuuluu?

-pietu-

Vierailija
53/79 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultaisten pinossa.. Itellä oli nuo normitorstain hommelit eli siivoukset. Sitten tuli mies yllättäen päivällä kotiin ja meikälikka tietty säntäs heti kampaajalle, kun sain ajankin. Nyt on raitoja niin paljon että muutin plondiks heti laakista :)) Huomenna tulee mun äiti tänne, ja me lähdetään miehen kanssa tuohon " lähikylpylään" kahdeksi vuorokaudeksi ;))))

Minea: sympatiani ovat täysin puolellasi, ja tiedän miltä susta tuntuu. ((((hali)))). Eipä meistä taida olla piinaamaan.. kiitos noiden miesten :) No, voidaanhan me tietty ihan silmän lumeeks vähän hakee oireita, muttei ainakaan meikälikalla maksa vaivaa..

Peltimetsurille tervetuloa.. täällä on tosi kiva porukka!!!

Voi emmuli... josko tintura näkisi päivänvalon vielä maaliskuun puolella... :)))

Ankkis: hyvä että olet ollut tiukkana!! PIdän sormet ja varpaat ristissä että teidän lauantainen inssi onnistuu!!!!!

Elsamarja: tottamooses tänään tikutat jo :))) Missäs vaiheessa kiertoa olet?? (jaa minäkö utelias ;)) )

Hyrysysylle ja mamille valtavasti toivon onnistumista!!!!

Voi pietu pietu... nyt mua harmittaa ihan vietävästi, kun sulle pahaa oloa eilen toivotin :((( ei varmasti ole kivaa ei. Oletteko kertoneet jo muille lapsille, mistä äidin " vetämätön olo" johtuu?? Oikein paljon jaksuja toivon, enkä enää yhtään pahaa oloa.

Ja ihan yhtä huono omatunto tuli Isoteen takia :((( Niinkuin hehkutin tarmokasta oloasi, niin heti alkoi hiipua. Täytyisi näköjään pitää mölyt mahassansa.. ei niillä saa kuin huonoa aikaiseksi.

Koita jaksaa Isotee ja ruikuta ihan niin paljon kuin haluat :))

Enpä taida koneelle enää ehtiä ennen ensi maanantaita. Huomenna tosiaan lähdetään miehen kanssa viettämään " omaa aikaa" sitten tuon tiniäisen syntymän (täytti siis viime sunnuntaina kaksi!!!) eli ei turhan usein käydä ;))) Harmi että nuo napsupäivät jo menivät mutta voihan sitä muuten pelata ;))))

Hyvää viikonloppua kaikille ja kun tulen takaisin niin Emmilläkin taitaa tintura olla sylissä :)))

ANI

Vierailija
54/79 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollut ihmeen hiljaista tänään..

Minä sain kun sainkin virtaa takaisin ja nyt on pyykätty, imuroitu ja pyyhitty pölyt ja kohta kellistyn sohvalle makoilemaan...

Energiaa piisaa kun isäntä on iltavuorossa on se kumma miten sitä saa aikaseksi asioita kun se " isoin lapsi" ei ole täällä jaloissa pyörimässä ;-)

Olotila on ihan ok, ei mitään uutta oiretta tms joten täytyy olla ihan tyytyväinen !!

Anille mukava viikonloppua ja mukavia " kylpyhetkiä ;-) "

Pietulle jaksuja olotilan kanssa, kyllä se siitä helpottaa kun viikkoja kertyy !!

Ankkis toivotaan että lauantainen inssi tuottaa tulosta !!

Emmi mikä on olotila joko ensi yönä tulee lähtö Tiinuskaa hakemaan ??

Elsamarjalle toivotaan vahvaa ovisplussaa !!

Minea älä heitä kirvestä vielä kaivoon, ovis on voinutkin olla myöhässä ja pelailut osua kohdalleen...

Mamille lähetän plussa-sädetystä !!!

jaahas täällä huutaa toosa Idolsia ja mun maha murisee ruokaa, pakko mennä tekee jotain sapuskaa ennenkuin kupsahdan tähän koneelle....

Mukavaa Illanjatkoa

Isotikru

Vierailija
55/79 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä urakka. Luin monta sivua teidän kirjoituksia, kun en ole pahemmin netissä ollut tällä viikolla. Töissä ollut kiirettä ja iltaisin en ole koneelle jaksanut mennä. Ollaan ulkoiltu joka ilta niin myöhään, että on jäänyt kirjoittelut täällä siksi vähäisiksi.

Nytkään ei aika riitä kommentteihin, mutta koska ainakin Pietu huhuili pariinkin kertaan, niin kerron lääkärikuulumisia. Kohtu oli tyhjentynyt ja näytti " siistiltä" . Ensi viikolla vielä labrakoe verestä.

Vielä ei laittanut muihin kokeisiin, kun rajana on kolme alkuraskauden km:oa, ekanhan oli niin myöhäinen, että sitä ei lasketa... No joo, kyselin sitten siitä keltarauhashormonista ja lääkäri antoi mulle tero-reseptin, niistä ei kuulemma ole mitään haittaa... Määrätäänkä niitä yleensä noin vaan...? Eli yhdet menkat pitää odottaa ja sitten voi taas yrittää.

Vähän jäi ihmetyttämään, että määrätäänkö teroja tosiaan ilman mitään " todistetta" siitä, että keltarauhashormonitoiminnassa on jotain vikaa..? Näköjään. Lääkäri oli muuten aivan ihana, sama joka mulla on ollut aina neuvolassa ja sitten näissä kahdessa vikassa km:ssa kun olen terv. keskuksessa käynyt. En mä tiedä olisiko mun pitänyt vaatia jotain enempiä tutkimuksia. Kun jotenkin mä olen vaan alistunut siihen, että mulla on vaan kohtuuttoman huonoa tuuria.

Eilen itkin työmatkalla hillittömästi, mutta muuten olen ollut urhea ja käynyt töissä ihan normaalisti koko viikon. Ei ole ollut fyysistä kipua yhtään ja aika nopeesti tää henkinenkin puoli toipuu. Kun " onneksi" tällä kertaa menetys tuli jo niin nopeesti. En ehtinyt vielä ihan hirveesti herkutella ajatuksella, että meille tulee vauva, tai siis tuleehan se vielä, mutta ei nyt sitten marraskuussa.

Halaukset kaikille, te olette niin ihania!!!

wemppa (anteeksi tämä omanapaisuus..)

Vierailija
56/79 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti keväästä sen minkä kykenet. Helppo tietysti minun on sanoa, kun en ole vastaavaa kokenut, mutta kuitenkin. Jos vaikka kohta alkaisi hormoonit hyrräämään.

Ani kyseli minun kp:ni perään, tänään 15. Eli taitaa ovikset olla ohi tältä erää. Tai mistä sitä tietää, kun edellinen kierto oli 44 pv. Tai sit se viime viikon nipistely oli sitä. Siinä tapauksessa voisi olla toivoa. Tikutin tänään ja negaa näytti. Se oli eka kerta, en ole ikinä ennen tällä palstalla notkumista edes tiennyt, että ovulaation voisi jotenkin itse tuntea, ja ehkäisyn lopettamisen jälkeen kierto on mitä sattuu, joten kaikki on mahdollista.

Tänään meillä töissä kävi yksi äiti vähän toisella vuodella olevan tyttärensä kanssa. Ihana lapsi! Tuli sellainen olo, että voi kun olis minullakin...

Tämä joka minulla on, oli illalla leikkimässä naapurissa. Ihan outoa olla kotona kahdestaan miehen kanssa ilman jatkuvaa touhotusta ympärillä. Nuori mies tuli kotiin kesken salkkareiden ihan mutaliejussa. Oli jäänyt kumppareistaan liejuun kiinni, ja naapurin setä oli kiskonut irti. Eikun kaikki pyykkiin miestä myöten. Pojat on poikia, vai miten se nyt meni?

Koita Emmi nyt saada irtoamaan! Täällä on kaikki niin tulisilla hiilillä sinun kanssasi. Ei jakseta enää odottaa.

Vierailija
57/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Wemppa kun olit käynyt moikkaamassa ja. että kaikki on niin hyvin kun tässä tilanteessa voipi olla..

Noista teroista kyselit ja minähän sain kanssa ressun niitä silloin syksyllä tm.n jälkeen ja söin niitä kaks-kolme kiertoa ja mitään ei ainakaan auttaneet, niiden kanssa oli aivan kamalia oireita ja se metrinen ky...e otsikolla koko ajan. Eipä ainakaan sopineet mulle !!

Täällä palstoillahan on käyty kovaa keskeustelua siitä että terot jopa estäisivät oviksen ??? kait se on niin, että terot pitäis syödä oviksen jälkeen niin auttaisivat mutta tälläinen epäsäännöllisen kierron omaava kuten minä aloitin ne liian aikaisin eli mulle määrättiin ne standardisti kp 15-26 ??? ´Tässä tärppikierrossa omasta mielestäni bongasin oviksen kp 16 ja isompien muksujen odotuksessa kp 18-21..

joten ElsaMarja älä huolestu kyllä se ovis sieltä tulee....

Nyt hörppäsen kaffet naamaan ja vien piskin pihalle ja sitten eikun töihin, onneksi on perjantai !!

Isotikru

Vierailija
58/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wemppa, mukava kuulla susta. Terot ovat aika mietoja eivätkä ne ole lapsettomuuslääkkeitä. Niitä määrätään yleensä epäsäännöllisen kierron tasoitteluun. VL:n lääkäri sanoi, etteivät ne helpota tai vaikeuta raskautumista.

Mä sain niitä gyneltä ilman tutkimuksia kun on se lyhyt loppukierto, mutta mulla se ei johdu keltarauhashormonin puutteesta ja varmaan sen takia terot pidensivät mulla kierron normaalin mittaiseksi ja samalla sarvi kasvoi, kuten Tikrukin mainitsi. Sehän on kuitenkin niin, että puhjenneesta munarakkulasta kehittyy keltarauhanen eli keltarauhashormonia erittyy luonnostaankin vasta oviksen jälkeen, joten mä aloitin niiden syömisen vasta kun ovis oli varmasti ohi.

Vierailija
59/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa, ei tästä tule mitään, ei tahdo tyttö syntyä ! Kävin aamulla vaalla ja 5kg on nyt pudonnut siis ihan viikon sisällä on paino lähtenyt laskusuuntaan, mutta oletan että vauvalle tuosta ei ole hätää, kun sitä painoa kuitenkin edelleen on melk. +20kg, ja ihan hyvin olen syönytkin, mutta iltaisin en voi syödä kuin jogurtin :-// Mulla on vain niin täysinäinen olo .. Eilen tein pannarin, ja sitä miehen kanssa syötiin sitten illalla, kun katseltiin Idolsia, ja mieshän syö kunnon aterian vielä n. klo.21-22 :-// Tiina liikuskeli aika paljon Idolsin aikoihin ja vaikka sanoin, etten valita enää mistään, mutta sen verran voin sanoa, että aika makiaa teki nuo liikkeet, on tytöllä ainakin jaloissa voimaa .. Tuli hieman sellainen epätodellinen olo, että oisko kyse vain 3700g vauvasta, vaiko 4500g:sta :-))

Anille oikein antoisaa viikonloppua miehekkeen kera sinne veden loiskeeseen. Mikäs ihmeen kylpylä innostus täällä kultaisissa on :-)) Pitäisiköhän lähteä itsekin tuonne Serenaan hieman kylpemään, jos se vaikka laittaisi tyttöön puhtia .. Ootteko olleet tuolla Serenassa ? Mä olen ollut muutamia vuosia sitten, kun eräs sukulainen järjesti siellä syntymäpäivänsä, ja ainakin ruokapuolella, ei mielestäni ollut mikään huippu, ei ainakaan silloin .. Mutta se allaspuolihan onkin sitten asia erikseen :-))

Wemppa, mulla ei ole kokemusta mistään hormoonilääkityksestä, kun niitä ei ole koskaan mulle määrätty, vaikka olen niitä kinunnut. Yksityinen ottikin nuo hormoonikokeet/verikokeet ja vastaus oli, että kaikki arvot olivat ok. Mutta olen kuullut samaa, kuten tytöt jo vastasivatkin, että terot eivät juurikaan auta tuohon raskautumiseen vaan siihen kierron pituuteen, joten kyllähän ne sitten tavallaan ainakin puoltavat sitä raskautumista, mutta itse olen kuullut, että määräävät clomeja ja mitäköhän ne toiset lääk. olivat mitä määrääväät tuohon kelt.rauhas.horm. puutteeseen. Eikös sulla ihan normaalisti tule ovis, ja kiertokin ihan kohdillaan ?? Aika omituista jos ei lasketa sitä yhtä keskenmenoa keskenmenoksi .. Mää menisin yksityiselle niin saisit ainakin nuo verikokeet otettua ja tietäisit onko niissä jotakin häikkää, ja sen mukaisen lääkehoidon. Koita jaksella Wemppa ...

Pietu, kyselit ihosta, mulla ainakin on ollut niiiiiin heleä iho koko raskauden ajan, että jalat pois alta :-)) Yleensä ainakin kerran kuukaudessa on tullut ne pakolliset 1-2 finniä, mutta nyt mulla ei ole sitten viime kesäkuun ollut finnin finniä, ja ihokin sellainen babysoft .. Ja ihan tavallisella perusrasvalla olen rasvaillut niin kuin aina teen .. Mutta, ai että on ihanaa tuo öklöpöklö olo ;-)) Pietu nauti vain siitä olosta, siellä se pikkuinen kasvaa, ja pian pääsetkin näkemään tuon ihanuuden !!! Meilläkin mies oli ' kärsineen' näköinen, kun mä oksensin jatkuvasti, mutta minkäs sille voi ... Kurjaa ...

Ankkis, samaa mieltä olen, että miehet jos olisivat niitä synnyttäjiä niin kaikki olisi paljon modernimpaa, ja helpompaakin .. Mutta, kun asiaa ajattelee niin ainakin tämä oma mies on jo flunssaisenakin niin rasittava, että jos tuo mies olisi raskaana niin siinä saisi vaimolla olla hyvät hermot :-)) Mitenkäs siellä se piikittely menee ?? Muuten olipas hurja juttu tuo käynti, voisiko lääkäri olla noin väärässä ? No toivotaan, että oli .. Oliko tämä kollega samaa mieltä hänen kanssaan, että ovis on vasta 5:den vrk:den kuluttua ?

Peltimetsuri tervetuloa ! Kyselitkös sinä jotakin tuosta kierron pituudesta (?) No itselleni ainakin ihan kahtena viimoisena vuotena kävi niin, että kierrot alkoivat olemaan lyhyitä sellaista kp23-kp25 välillä, mutta onneksi joukossa oli näitä normaalikiertojakin, mutta voisin sanoa, että 50% kierrot olivat lyhentyneet. Oletko vasta aloittanut kuumeilun vai onko siellä jo kaikki apuvälineetkin käytössä ?

Entäpä angeliq, mitä sinne kuuluu ???

Ja tetikin voisi tulla kertoilemaan miltä tuntuu työnnellä vaunuja tuossa ihanassa keväisessä säässä ja muutenkin ' mitä sinne kuuluu'

Nyt aamupalaa(en ooo vielä syönnyt) Mutta sitä ennen Idols kommenttia: Kristiina sitten putosi :-)) Jatkossa kaksi hyvää, Ari oli muuttanut käytöstään huomattavasti, ja olikin jotenkin hellyttävä eilen, mutta en osaa sanoa, olisiko hyvä Idoli, mutta samaa mieltä olen Annasta, en tiedä onko 17v lukiolaistyttö hyvä Idoli .. Vaikka suloinen tyttö onkin, mutta eilen ei ollut parasta laulua ..

Nyt hyvää viikonloppua ja palataan linjoille t. emmi rv-40+5

Vierailija
60/79 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille terotarinoista. Mun reseptissä lukee... aloitetaan kuuri kun raskaustesti on positiivinen... Eli siis mullahan ei ole kuitenkaan ollut ongelmia raskaaksitulemisessa. Mutta onko noista lääkkeistä sitten mitään apua, siihen, että raskaus jatkuisi, se jää nähtäväksi kunhan ensin joskus hamassa tulevaisuudessa sen plussan saan.

Emmi: mustakin on outoa, ettei ekaa km vkolla 20ja risat " lasketa" . Silloin otettiin muuten kaikki tukostaipumus sun muut kokeet, musta ja miehestä imettiin verta SPR:lle niin paljon, että mies jo vitsaili niiden menevän myyntiin mustaan pörssiin... Mä ajattelin yksityiselle menoa, mutta katsoo nyt.

Puhelin soi tossa välissä ja mä unohdin jo mitä piti laittaa....

wemppa