KULTAINEN 60-LUKU VIIKKOON 13
Pino on avattu joten ei kun jutskailee samaan malliin kun tähänkin asti !!
Toivotaan tulevalle viikolle paljon aurinkoa ja energiaa!!
Isotikru
Kommentit (79)
Kylläpä säikäytti emmin yö mutta onneksi tosiaan vuoto sieltä paremmasta " peräsimestä" . Toisaalta ei sekään vuoto mukavaa ole mutta tilanteen ollessa tämä niin parempi näin. Minulla ei kamalasti ole kokemuksia noista sormelle auki asioista. Ekaa menin tekemään aamulla ja silloin oli sormelle auki ja tyttö syntyi vailla kolme iltapäivällä loppujen lopuksi leikkauksella. Toinen oli n. 6 cm auki aamulla ja kahden tunnin päästä tyttö oli rinnoilla. Taitaa olla aika yksilöllisiä. Kyllä se tiinuska sieltä tulee kun aika on. Nämä viimeiset päivät ovat tosi pitkiä,eikös vain?
Pinkerton,ei voi kun sinunkin tarmoa ihastella,kun katsoo kelloa mihin aikaan olet jo täydessä vauhdissa,huhhuh. Se on mukava että olo on hyvä.
Ani,ehkei homma vielä ole pelattu. Koita vaan vielä tänään saada mies kumoon. Eihän sitä tiedä vaikka mahikset olisi vieläkin. Niin minäkin uskoin että meillä meni mahikset vanhimman tytön oksennusyössä mutta hyvin riitti vielä seuraavana iltana. Edellisestä oli kulunut muistaakseni kolme päivää,joten jompi kumpi oli tärppihetki8sori yksityiskohdat).
Kuinkas tetin vauva-arki jatkuu?
Wemppa,mikä olo sulla on? Minäkin vielä toistan samaa kuin levinia eli pyydä kaikki mahdolliset tutkimukset. Jep ja tuossa disperiinissä voi olla itua ihan oikeasti. En minäkään sitä kokonaan vielä pois jättänyt vaan otan nyt sen 25 mg. Vähähän se annos on mutta auttaa ainakin tuonne korvien väliin.
Levinia,kurjalle kuulostaa tuo sinun " lepotilasi" mutta mitä sitä ei nyytin eteen tekisi.
Itselläni olo jatkuu samanlaisena,ei edes viitsi enää mainita. Ei vain tiedä mitä suuhunsa tunkisi ettei olisi huono olo. Illalla olin pihalla ja ihastelin kevään tuloa ja totesin että ulkoilmassa on huomattavasti helpompi olla. Purkkaa olen tämän aamua jauhanut suussa ja toivonut että se tosi ainakin vähän helpotusta mutta ei tuo. Mutta en valita,pääasia että masussa olisi kaikki hyvin. Ja raskaudesta nautin niin kauan siihen on syytä(toivottavasti loppuun saakka).
Dementia vaanii taa minua,en muista mitä piti kenellekkin sanoa mutta palaan kun muistan....
Nyt työn puolelle...
-pietu-
Rv-40+2 kasassa, ja ei supistuksen supistusta :-)) Vointi oikeastaan todella mukava, ja aattelinkin lähteä ulkosalle, en kauas kotiovelta, mutta hieman nauttimaan auringosta ja lämmöstä. Täällä ollaan palauduttu järkytyksestä, molemmat mies sekä minä, oli se vaan kauhea koettelemus, nyt ollaan halattu ja hellitty masua koko aamu.
Isotikru, samaa mieltä olen, että jostakin pitää oppia, mutta ihminen kun on sellainen otus, että unohtaa hyvinkin äkkiä ne huonot ja pelottavat kokemukset ja taas sama rumba alkaa, mutta itse kävin su-ma yönä läpi sellaisia ajatuksia, ettei niissä ollut tulkinnanvaraa niin kamalalta se kaikki tuntui, yksi ainut ajatus päässäni oli, menetän lapseni- Tuollaista tunnetta ei ole aikaisemmin ollut, joten oisko se kaikki kasvua tähän äitiyteen ja siihen, että vauvaan on jo niin kiintynyt vaikka tuolla masussa asustaakin.
Pietulle, tuossa disperiinissä saattaa olla ihan vinhaa perää .. Ja onhan siinä, kun kerran lääkäritikin sitä suosittelee, jos tukos taipumusta. Ymmärsinkö oikein, että siellä on sitä mukavaa oksetus oloa ? :-)) Koita vain jaksaa ja nauttia pietu hyvä ystävä :-))
Anille syvimmät pahoitteluni, ettei mies jaksanut :-(( Määkin olisin varmaan suuttunut, jos mies olisi vain kääntänyt kylkeä, en olisi saanut unta itsekään, vaan olisin varmaankin käynnyt miehen kurkkuun, heh, auttaisiko jos tänään yrittäisit vielä kellistää miehen .. Eilen lääkäri ehdotti, että josko vaikka seksi avittaisi syntymää, siis kääk, mä en edes voi aatella mitään sellaista juuri nyt, siis aatella voin mutten kyllä harrastaa .. Ja eihän se pelkän ajatuksen voimalla käynnisty ..
Wemppa, ihanaa, että sait tukea Nlasta, ja se, että pääset lääkäriin !!! Mä todellakin toivon, että pian tuo km syy selviää ja pääset ihan oikeasti nauttimaan odotuksesta !!! Kiva, että salaa käyt kurkkimassa .. Koita jaksaa !!!
Pinkertonille oli lääkkeet auttaneet, hyvä hyvä .. Kurjia tuollaiset vaivat, ja nyt ymmärrän miltä sustakin on tuntunut kun verta huomasit, onneksi sielläkin oli kyse jostakin muusta vuodosta !!! Nyt vain lepuuttelet .. Taidat olla aikamoinen energiapakkaus:-))
angeliq, kiva, kun olet uutena kuumeilemassa, kuten huomaat meitä on täällä monessa eri vaiheessa olevia, joten tänne mahtuu kaikki kirjoittamaan. Saakos ihan udella, sanoit, että sua pelottaa jos raskaus alkaa niin mikä siinä sinua eniten pelottaa, se että kaikki se alkaa taas alusta minkä olet jo kertaalleen tehnyt, vai ikä, vai työasiat, vai parisuhde .. Kyllä mä ymmärrän, että on pelkoja, se on ihan normaalia, aattele tämä on meillekin ensimmäinen lapsi, ja yritystä oli vuodesta 2004 (2v) ennen kuin tärppäsi niin, että vauva pysyi matkassa mukana, mutta takaraivolla oli kuitenkin sellainen ' pelko' onko musta tähän kaikkeen, siis vauvaa halusin paljon, mutta kuitenkin oli pelkojakin, ja välillä tämän raskauden aikanakin niitä samoja pelkoja on tullut. Mutta kuitenkin toivon, että raskaana olisit :-))
Käyhän ostamassa testi ja kerro miten kävi !!! Paljon tsemppiä myös sinne !!!
Valdevina taisi lähteä(kö) työmatkalle, hyvää reissua sinne, ja turvallista sellaista !!!
Mitäköhän vielä piti sanoa, no täytyy käydä sanomassa myöhemmin, kun nyt aattelin lähteä ulos, ja sitten tulen kotio syömään. t. emmi rv-40+2
että kerroit mitä tuo tarkoittaa, kun en kehdannut lääkäriltäsitä kysyä, että onko paljon vai vähän, jos on sormelle auki :-)) Sanoi vain ettei ihan heti taida syntyä, ja treffejäkin sovittiin rv-42+3 elikkäs se olisi sitten 11.4. heh .. Menisi todellakin hämäläisen kaavan mukaisesti, mutta itsekin olen syntynyt 2vkoa yliaikaisena, joten ei kait se omena kauas puusta putoa :-))
Walo mikä teillä on tilanne siellä kuumeilussa ?? t.emmi
ja töissä on tylsää.
Ani, kyllä varmaan pisti vihaksi, toivottavasti äijä on tänään yhteistyökykyisempi.
Emmi, hyvä että Tiinuskalla ei ole hätää ja toivottavast pukamatkin paranevat. Mä olin 13 päivää yliaikaisena ja yön säännöllisten supistelujen jälkeen hädintuskin sormenpäälle auki eli sulla on ihan hyvä tilanne :) Leikkauksellahan se meidän pikkumies sitten loppujen lopuksi maailmaan tuli. Yleensä 10 päivän yliaikaiskontrollissa lääkäri ronkkii aika reippaalla otteella ihan sen takia, että synnytykseen saataisiin vähän vauhtia ja tosi monella se siitä käynnistyykin.
Että silleen siinä kävi... Just kun ajattelin, ett meen tänään ostaa testin ja jos oikein maltan, niin vasta huomen aamulla testaan. Eipä sitten tarvi testaakaan. Jostain syystä meni kp pitkäksi? Tänään on nipistellyt kovasti mahasta (ihan kuin joku neulalla tökkäisi) ja vuoto ei ainakaan viel ole runsasta.
Ja niinpä siinä sitten kävi, ett samalla olen helpottunut ja pettynyt. Haluan kakkosen olevan yhtä suunnitellun kuin ykkösen! Sanoo nainen joka harrastaa tieten tahtoen ilman ehkäisyä rakastelua... :) Tuttava (ei ystävä) piirissä oon kuullut joidenkin puhuvan siitä, kuinka heidän lapsensa eivät ole suunniteltuja ja eräänkin tarina on kaikkien tiedos, ett yks oli vain toiveissa ja kaks muuta tullut ehkäisyn läpi... jopa lapsetkin sen tietää... aivan kauheeta :( Sellaista en halua omieni kokevan... Yllätysvauva voi olla tietty, mutta ei noin voi puhua, vaikka ajattelisikin. Lapset saattaa ottaa sen väärin. No juu. Kuulostaapa kauhealta moraalisaarnalta?!
Fiilikset on aika down. Koska pelotus oli niin kova, niin olin jo miettinyt nimiä, töiden järjestelyt, huonekalut ja kaikkia käytännön juttuja (kuten miten saan ikinä töitä yli 40v pienen lapsen äitinä :D) ja toisaalta iloinnut, ett voin olla kotona esikoisen kanssa, kun se aloittaa koulun... Argh.
Emmi kysyit niistä peloista... edellä niitä olikin :) Ehkä tää ikä tekee osittain sen ett pelottaa (kuinka jaksaa itse, vauvan terveys). Ja raha-asiat tietty. Asiaa ei tietty auttanut, ett vaikk sitä on jo tän ikäinen niin armas äitini teki selväksi, ett olen aivan hullu, jos ryhdyn täs vaihees " aloittamaan alusta" . Tiedän ett osittain hän puhuu niin, koska on peloissaan (esikoisen odotus oli aika vaikea; istukka kohdun suulla, keskenmeno vaara, noin miljoona ultraa, välillä ei kuulunut sydänääniä neuvolassa ja kauheata vauhtia sairaalaan, välillä kauheita supistuksia ja taas sairaalaan, verenvuotoa ja lopuksi vielä aika pitkä aika ennen kuin toivuin synnytyksestä yms. yms.) Tiedän nyt jälkikäteen ett he pelkäs kauheasti ett mulle tai vauvalle käy jotain.
Ehkä välillä kaivelee myös parisuhde. Ehkä mä odotan mun mieheltä liikaa? Oon aika yksinäinen tääl missä asutaan, koska paikka on suht pieni ja kaikilla on ne omat best frendit jo. Omani ovat tosi kaukana, vaikka soitellaan ja mailataan, niin se ei oo sama juttu. Ei kaveria jonka kans lähtee lenkille, shoppaa tms. Aagh... mä taidan kuulostaa nyt tosi pateettiselle... :D
Olipa omanapaista höpinää tämä! Pistetään se tädin syyks ;) Tsemppiä Emmille ja toivottavasti käärö on pian sylissä! Ja kaikille muille mukavampaa tiistain jatkoa kuin mulla :D
Ihan ensiksi Wempalle lohtuja. Hyvä oli kuulla että neuvolasta sait hyvää tukea ja pääset lääkärillekin pian, toivotaan että on hyvä lääkäri! Niitä tutkimuksia voi kyllä vaatia jo kolmen km jälkeen. Kun kyse voi sitten olla jostain helpostikin korjattavasta asiasta, niin kuin se keltarauhashormonin vähyys. Lääketiede vaan avuksi, sanoo allekirjoittanut nimimerkillä kaiken maailman piikit ja pillerit tähän " projektiin" käyttänyt¿.
Varmaan on vielä mieli maassa ettei nyt tuollaiset neuvot lohduta, mutta kunhan taas jaksat ajatella uutta yritystä niin sitten.
Viime viikolla taas lopetti minulta sivut pelittämisen, tänään taas ihmeekseni toimii. On tämä kummallista. Ja kaikki kivat keskustelut jää väliin :)
Emmillä oli säikäys mutta onneksi ei ollut pahemmasta kysymys. Sekin tässä sivujen toimimattomuudessa ärsyttää kun jännittää täälläkin milloin Emmillä alkaa tosi toimet ja Tiinuska sieltä maailmaan putkahtaa.
Maitilla oli huono tuuri tuon saaliin suhteen. Toivotaan että nyt sitten seuraavaan osuu lääkitys kohdalleen ja pääsette siirtoon asti. Se alusta aloittaminen ja varsinkin seuraavan hoitokerran odottaminen on vaan aina niin kypsää, tosin sitten kun taas on homma meneillään niin sitä jo on niin siinä hoitokierrossa mukana että edellinen kerran pettymys on jo hieman laimentunut. Ja kun siihen onnistumiseen tarvitaan sitten lopulta vain se yksi ainoa hedelmöittynyt munasolu.
Isotikrun ja pietun alkuraskauden meininkejä on ihana lukea =)
Angeliquelle tervetuloa, harmittelut (vai taisit olla kahden vailla oliko hyvä vai huono?) tädin vierailusta.
Täällä mennään rv 29+1, kohta lähdetään viimeiselle kympille, huh huh. Vatsa alkaa olla jo jonkinlainen este, ei kovin akrobaattisia liikkeitä suoritella enää. Ja öisin vaivaa lonkkasärky, aina se puoli kummalla nukkuu ja sitten taas on vaihdettava. Ja jalkojen väli on aamuisin kyllä ihan kipeä ja jäykkä. Pieniä lisähankintoja on tehty, fleecehaalarin ja pari bodya ostin tässä taannoin. Täytyypä käydä hulluilta päiviltä katsomassa josko löytyisi jotain kivaa ja enemmän tai vähemmän tuikitarpeellista¿Nyt sitä on jotenkin alkanut havahtumaan näiden viikojen vähenemiseen tosissaan.
Vauvalla on melko selkeä rytmi, onneksi yöt on rauhallisesti. Eli sama juttu kuin Senniinallakos se oli, illalla klo 23 aikaan vielä liikkuu mutta seuraavan kerran aamulla viiden aikaan. Mutta sitten kun jyskää niin jyskää välillä ihan kunnolla, näkyy päällepäin jo välillä kun maha vaan heilahtaa.
Työviikot vähenee, niitä tässä tuulettelen aina välillä. On taas sellaisia juttuja ollut meneillään välillä töissä että täytyy sitten ihan käyttää tätä mammalomaa ja hoitovapaata myöskin erilaisien vaihtoehtojen kartoittamiseen¿Elsamarjallakos se oli myös noita työmurheita?
Pihatöitäkin pitäisi aloitella mutta ei oikein viitsisi mennä haravan kanssa heilumaan kun ei noita allergialääkkeita voi nyt syödä ja kun tahtoo tuota poölyä ja homeitiöitä ja ties mitä nousta haravoidessa. Onko kellään muuten noviisille antaa vinkkejä ruusujen hoitamiseen, ei tullut leikattua syksyllä joten mitenkähän lyhyeksi nuo ruusupuskat uskaltaisi leikata? Pinkertoin taisi ymmärtää jotain ruusujen päälle?
Mutta minä siis hyppäilen täällä välillä, riippuen näköjään siitä millä tuulella tämä minun kone on. Vai liekö isoveli joka valvoo ja pistää aina välillä jonkun eston näille sivuille päälle¿?
On se vaan niiiiin ihana tuo aurinko! Kerrankin osui lomaviikko hienoon saumaan ja oon imeskellyt aurinkoa ja lämpöä tänään tuolla pihalla ihan urakalla. Muutama pisamakin jo tuli nokan päälle : )
Muuten on tunnelmat aikaslailla matalat, en tiiä mikä mättää.. Oon tässä hermoillut sitä papa-tulosta, muistaako kukaan miten kauan niissä yleensä menee? Kirjeellä lupasi laittaa ja 2,5 vkoo on jo menny. Peruspessimistinä tietysti oon nyt ihan varma että siinä on ollu jotain.. Ajatushan mulla oli, että yritys alkaa kun on siltäkin puolelta selvät sävelet, mutta kai se niin on, että selvät ne ei oo koskaan..
Ja päähän ottaa myös täällä mies; riideltiin eilen pitkästä aikaa tosi messevästi ja tänään on sit pidetty mykkäkoulua. Yöks! Mutta oon kyllä itse edelleen niin suivaantunut, että sovintoaloitetta en tee!! Mutta mitäpä näistä.. Kiva kuitenkin kun voin teille purkaa kun täällä pitää olla hiljaa : )
Angeliq; pahoittelut tädistä! Se ei koskaan oo toivottu vieras, vaikka ei ihan varma vielä kuumeilustaan oliskaan.. Tervetuloa kuitenkin mukaan, täällä on hyvä omia tuntojaan ja tunnelmiaan peilailla, ja tukea tulee, heittelipä kohtalo mihin päin vaan..
Ankkis; tsemppiä töihin, vaikka tältä päivältä oot jo toivottavasti päässyt pois!
Pinkerton; puutarhaunelmia täälläkin! Suunnitelmat lentää jo pilvissä ja sormet kaipaa multaa! Ruusut kun sais joskus vielä kukoistamaan, tähän saakka on ollut niiden kans vähän noviisihommaa :P
Ani; toivottavasti oot leppyväisempää sorttia kuin mä ja jo rauhottunu! Ja miehelle kurinpalautus.. Paremmalla onnella tänään : )
Ja Pietu; pakko liittyä ennustajajoukkoon, joka povaa sulle poikaa.. Mulla oli esikoisesta just tollasta oloa ja poikahan sieltä ponnisti! Tytöt puolestaan on odotettu paljon vähäisemmin oirein.. No, pääasia että on oireita, ennen joulua tiedetään kuinka hyviä ennustajia tässä ollaan!
Wempalle rutistus!
Aurinkoista viikon jatkoa!
walo
Ett nyt kuitenkin ilmeisesti toivoin, ett olisin raskaana ja silloin kun luulin olevani, niin olin kauhusta kankeana. höh. Kävin tuossa hmmm... naistenhuonees ja totesin ettei ole yhtään vuotoa ja ajattelin heti ett jos sittenkin olisin raskaana?! Mutta ei kai se voi olla niin? Todennäköisesti on jotain " alkukankeutta" ?
Ketä tiesi jotain ruusuista? Pinkerton? Rakastan ruusuja yli muiden kukkien. Haluaisin istuttaa niitä pihalle, mutta onko jotain kokemusta, mitkä ovat sitkeitä tapauksia? Olen täällä oulun yli vyöhykkeellä eli onko tää nyt sitten pohjoisin vyöhyke? Kiitoksia etukäteen vinkeistä!
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.
Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.
Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.
RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.
Pinkerton
Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen
Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.
Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiju68
Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.
Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.
Arka, -68, 12 v. tytär
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
Niisku65, plussaa 3. pas:sta.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia
syystoive
Pietu
Isotikru
Laitoin nuo esittelyt matkaan ja samalla huhuilisin seuraavia listalaisia: Tuulitii, Marikko, Maria69, Kirppu-68, RouvaP, mami_69, murmeli66, Minä_vaan, Mutkala-65, Panjo, Alpinia, Hyrysysy, Maiju68, Mörri, Arka, syystoive, Kaoma, Lintupien, Niisku65, Yllätysäiti ja Salome!!
Voi olla, että on mennyt ohi, mutta monesta heistä/teistä en ole kuullut aikoihin ja lista alkaa olla aikasen pitkä ja ehkä vaatisi hieman päivittämistä vai mittee oletten mieltä?
Emmillä oli ollut ikävien yllätysten yö, mutta onneksi kaikki hyvin! Huh, että pelästytti!
Minä tosiaan olen matkalla Ikaalisiin ja muistelin, että joku täältä oli ollut siellä hiihtolomalla. Taisin muistaa väärin. Uikkarista sen verran, että en millään viittis investoida mammauikkariin parin uintikerran takia. Yksi kaveri lupas kaivella varastojaan ja saisin lainaksi. Sinne vaan kaikki messiin lisääntymään! Minä olen se isomahanen vaappuen kävelevä tanttara ja isäntä on karvanen;-)
Tuleekohan meilläkin vastaan se päivä, että ukko ei anna?! Oli kyllä joskus clomikuurin aikaan sellanen tilanne, että olis ollu just otolliset hetket ja mies ei perjantai-illan työkiireen jälkeen jaksanutkaan. Oli kyllä jaksanut edellisenä päivänä ja jaksoi seuraavana. Olin kuitenkin aivan käärmeissäni, kun olin varma, että just se perjantai olis ollut " the perjantai" . Ihan kun sillä olis ollut jotain merkitystä meikäläisen hedelmöittymisongelmat huomioiden..
Toivottavasti et Angeliq pahoittanut mieltäsi, kun retostelin tuolla traumattomuuttani..Kyllä meillä kaikilla on pelkomme ja lastemme suureen ikäeroon on osasyynä mun vatuloiminen asian suhteen. Piti olla työ- ja raha-asiat kunnossa jne. jne. Sitten iski vaan päin naamaa se(kin) tosiasia, että mulle raskaaksituleminen on tosi vaikeeta. Tilanne on nyt kuitenkin onnellisessa pisteessä ja lapsi on todella rakkaudella laadittu ja kauan kaivattu.
Mitähän muuta mun piti sanoa. Tulen sitten tokasemaan, kun tulee mieleen..
Kun noita esittelyjä seuraavan kerran päivittelet, kehtaisitko lisätä minutkin joukon jatkoksi? En ole varmaankaan vielä ilmottanut oleellisia tietoja, joten härifroon tvettas:
Ikää minulla on 39 v, miehellä 48. Ennestään on poika 5v. Tammikuulta pykätty pojan kiihkeästi toivomaa pikkuveljeä. Saa nähdä kuinka käy.
Olipa Emmillä kokemus. Onneksi ei kuitenkaan sitä mitä ensin oletit. Nyt toivotaan, että seuraava lähtö on toivotummissa merkeissä, ja pian. Pidä meidät ajan tasalla.
Kello on taas vaikka mitä. Ehdin tämän toosan ääreen vasta iltamyöhällä. Töissä en voi kuvitellakaan uskaltavani käydän täällä, ja kotona on aina niin pirusti kaikkea muuta touhua, että ei ehdi edes ajatella. Tai jos toosa on edes auki, poitsu pelaa jotain pikkukakkosta tai buuklubbenia.
Koitahan Ani jotenkin ravistella sitä ukkoasi! Onhan meillä naisilla keinoja, millä miehet saadaan villiintymään...
Olen kyllä lukenet teidän viestejä mutten kirjoitellut. Onnittelut Pietulle ja Isotikrulle valtavasti muille onnea yritykseen. Pahoittelut keskenmenon kokeneille. Omaan napaan vauva voi hyvin ultrassa oltu kaikki hyvin. Mikä on ihanaa kesä tulossa ja maha kasvaa näkyy jo päälle päin.
T. syystoive ja masumuukalainen rv 15/4
En minä niistä ruusuista tiedä oikeastaan mitään, kunhan suunnattomasti pidän vain niistä :) Minun neuo on se, että ruusujen ja muiden kasvien osalta, jos uutta/erikoista hakee, niin menee lähimpään arboretumiin, kasvipuutarhaan tai sellaiseen. Siellä näkee, mikä menestyy ja miltä ne näyttävät. Ja jos sellaista ei ole, niin puutarhamyymäla tai siis sellainen, missä oikein taimipuutarha ja puutarhuri myyjänä. Sellainen, mistä saa tietoa eikä myyntipuheita :)
Minulla täällä on yksi sellainen paikka, mistä käyn kyselemässä tietoa.... Tai se on sellainen ihana pieni taimi/puutarhamyymälä, jossa saa asiantuntevaa palvelua ja siellä on erikoisuuksiakin puutarhaan.
Ruusujen leikkaamisesta en sano mitään :) Minun ei ole paljoa tarvinut leikellä, kun talvi on vienyt :) Ja enemmän pidän monivuotisista ruusupuskista, jotka kukkivat vanhoilla versoilla ja joita ei saa leikata. Hoitona lähinnä " antaa rehottaa" ja hiukan hevonpaskaa.
Hih, nuorempi on vaipassa ja pipo päässä.... Onkohan meillä vilpoista?
Mutta nyt taas hosumaan eteenpäin johonkin suuntaan....
Olen jo paremmalla tuulella, kiitos kaikille " myötäeläjille" :))
Kyllä tuo ukkoarmas (huomaatteks.. on jo " armas" ;) ) eilen kellistyi, jopa ilman houkutuksia :) Taisi olla vain oviksen kannalta liian myöhään, mutta mukavaa oli muutenkin :) Tälle kierrolle ei ole siis toiveita, enkä aio piinailla. Harmittaa vaan niin vietävästi, että hyvä ovis meni hukkaan.. Kipuilin niin selvästi maanantaina, ettei ajankohdasta ollut epäilystäkään. Noh, elämä on.
Mukava oli kuulla syystoiveesta, ja ihanaa että vauva voi hyvin! Hyvää massunkasvatusta sinulle ja aurinkoisia kevätpäiviä :)
Moron Elsamarjallekin :) Missäs vaiheessa kiertoa sinä menet?? Toivotan antoisia peli-iltoja.. toivottavasti osuu kohdille paremmin kuin meillä. ;)
Senniinalle mukavaa kylpylämatkaa.. toivotan jo nyt, vaikket ihan vielä olekaan lähtökuopissa! :) Olen käynyt Ikaalisissa syömässä, mutten kylpemässä. Ruoka on ainakin hyvää *nam*. Mites olet jaksanut töissä olla??
Angeliq: Tuttua on tuo ajatusmaailma, että ensin toivoo että on raskaana, ja sitten toisaalta pelkää että on raskaana. Ihan hassu on välillä tämä naisen mieli. Toivottavasti tätsy pyyhälsi ohi, eikä tule takaisin :))
Pietu: toivottavasti et suutu, mutta minusta on ihanaa että voit pahoin :) (olipas tökerösti sanottu, mutta tuota tarkoitan). Se on mun mielestä niitä raskauden oireita, joissa ei ole mitään epäselvää. Kuten len kertonut, en voinut huonosti tyttöjä odottaessa, ja jotenkin raskaudet olivat epätodellisia siihen asti kun ekan kerran kuului neuvolassa sydänäänet. Onko olo yleisesti huono vai oletko joutunut jo kielikylpyyn? :) Kurjaahan tuo pahoinvointi on töiden kannalta.. ettet luule mua ihan sadistiksi. Ja kiitos tsemistä (jaksat aina tsempata.. kiitos) :))
Ankkikselle kiitos myös " myötätunnosta" . Toivottavasti sulla on tänään paremmat fiilarit töissä... mutta kuka on edes sanonut että töissä pitää viihtyä, etenkin aurinkoisella säällä???
Emmi: voi kuinka toivoisin että pääsisit vihdoinkin tinturaa hakemaan!! Onhan toki mukavaa että olet täällä seuranamme, mutta kyllä tiinuska voisi jo tulla tänne nauttimaan ihanista kevätpäivistä :)) Onko sulla sovittuna joku aika yliaikaiskontrollikäynnille? Mulla syntyi tuo toinen 40+6, ja 40+5 olin käynyt neuvolassa näytillä ja liekö auttanut terkan " kokeilu" , niin saman illan aikana alkoi supparit.
Sonjaemmasta oli mukava kuulla!! Pihahommat tosiaan houkuttavat näillä keleillä. Itsekin eilen jo haravoin pihan, ei onneksi ole suuren suuri. Ihmettelin sitä, että viimeiset haravoinnit teki marraskuussa ja ekat maaliskuussa. Ei ihan tavallinen talvi ei... :)) Vau, viimeinen kymmenys pyörähtää käyntiin.. älä rehki liikaa :) Koskas sun mammaloma alkaa.. aloitatko kesälomalla ja jatkat äippälomalla??
Walolle: Jos olet käynyt yksityisellä puolella papassa, niin tulokset tulee mun kokemuksen perusteella aika nopsaan.. olisinko ite saanut n. kahdessa viikossa. Mutta jos olet käynyt kunnan puolella " kutsunnoissa" , niin silloin tuloksen saaminen kestää. Kokemusta on siitäkin. Nuo välien selvittelyt miehen kanssa on ikäviä NIMIM: KOKEMUSTA ON :)) Mä olen myös sen verran itepäinen, etten hevillä (en edes iskelmällä) sovinnonaloitetta tee.. varsinkaan jos olen oikeassa :)) Ja walo, mä myös ennustan pietulle poikaa (muttei kerrota hänelle.. eihän.. ei oikein tykkää meidän ennustuksesta :) ) Nautippa vielä lomakeleistä jos sitä on jäljellä.. siis lomaa !!
Isotee: mites meni jivet hooverin kanssa.. tuliko puhdasta?? :) Sulla tuota tarmoa riittää, en voi kuin ihmetellä!! Mikähän duracel sulla on siellä massussa kasvamassa, kun noin antaa mammalle virtaa :)) Tällä keväällä ja auringolla saattaa tietty olla sanansa sanottavana, mutta käytä ihmeessä tilaa hyväksesi niin kauan kuin sitä kestää. Muistat sitten köpsähtää soffalle, kun virta hiipuu.. jookos?? :)
Minea: toivottavasti sulla napsahti pelit paremmin kohdalleen kuin mulla. JOnkun täytyy sinne jouluseimen äärelle päästä ;))
Nyt mentävä.. puhelin soi.. jatkan myöhemmin.
ANI
Aurinkoisena valkeni tämäkin aamu, ihanaa! Pikaisesti piipahdan kuitenkin täällä ennen ulos lähtöä..
Mukava että Ani olet jo paremmalla tuulella! Meillä jatkuu hiljaiselo, mutta eipä haittaa kun ukko on töissä ja saan ihan itekseni lomasta nauttia! Loppuviikko on vielä lomaa, kivaa! Niin ja yksityisellä kävin siellä papassa, siksihän ihmetyttääkin se viipyminen. Ei tullut tämänkään päivän postissa, just kipaisin laatikolla : (
Senniina; vuosi sitten kävin Ikaalisissa kylpemässä; ruoka tosiaan oli HYVÄÄ! Taisi olla juuri hiihtoloma-aikaa, koska koko paikka pullisteli perheitä.. Puitteet oli ihan ok, vaikka paikoin jo ehkä vähän nuhjuiset..? Mutta hyvin viihdyttiin ja päästiin irti arjesta! Altaista jäi mieleen lämpöinen vesi tähtien alla (silloin oli aikas kova pakkanen) ja TOSI lämmin poreamme jossa viihdyttiinkin pitkään. Tosin näitä muistikuvia voi värittää se, että kyseessä oli stressinpoistovuorokausi tyttökaverin kanssa ja melkoisessa " nuhjussa" taisin polskutella itsekin : ) Mutta erinomaisen mukavaa ja rentouttavaa lomaa sulle ja karvaselle miehellesi! :)
Nyt mä lähen ulos!
walo
Ja täällä sitä ollaan neitokaiset :-))
Nyt tein sellaisen päätöksen, etten taida synnyttää Tiinuskaa olleskaan vaan haudon nyt seuraavankin vuoden verran, josko sitten neiti olisi valmis (?) No, en valita todellakaan, koska mun vointi on HYVÄ, en voi sanoa mitään negatiivista, ei kolota, ei pistä, ei paina, mutta ainut on tuo mieli mikä jo odottaa kovasti, mutta antaa odottaa, ... Eilenkin kun kävin lenkillä ja kaupassa niin ihmiset kääntyilivät katselemaan mua, onko se niin ihme juttu, jos viimeisillään oleva on liikenteessä ?? Naapurikin(vanhempi mies) alkoi selittelemään, että elä nyt kaus mene, ettei vaan tapahdu mitään(tavallaan mukavaa kun pitävät huolta)
Pietu, täällä on poikaa ennustettu, mutta älä unohda, miten mäkin oksensin rv-5 aina rv-14 saakka, ja se oli sellaista 24h/huonoaola :-)) Kyllä se helpottaa, mutta kurjaa oli kun kaikki illat klo. 18-24 meni öksentäessä .. Muun ajan podin kamalaa oloa .. Siis oisko sittenkin tyttö tulossa. Pietu onko teillä toiveita pojasta ? Saattaahan se poika ollakin, kun sulla ei ole tytöistä ollut tuollaista oloa ;-)) Mutta ihanaa, että oireita on selvästi !!! Syö hedelmiä, ja juo kylmää, esim.mehujää ja jäiset mansikat ovat hyviä tuohon huonoonoloon, ja kuivat voileipäkeksit.
Ani, ihanaa, että mies innostui :-)) Eihän sitä aina tarvitse pelata vain itse tarkoituksen takia vaan mukavaa on ihan ilman motiivejakin. Meilläkin mies taas eilen illalla ehdotti, että tehtäisiin niinkuin lääkäri sanoi, että koitetaan jos pelailu auttaisi, mutta mä en ainakaan suostu, ei kiitos !!! Lääkärin kanssa ei sovittu mitään uutta käyntipäivää, mutta kuten sanoinkin niin puhui siitä 11.4. eli rv-42+3 silloin vasta käynnistävät, jos tiinuska ei sitä ennen synny .. Menisi aika pitkälle, ja hieman pelottaa, onko se ihan vaaratonta ??
angeliq, ihan normaali pelkoja nuo on, mullakin oli samanlaisia, vielä raskauden alettuakin. Joka kuukausi yritettiin raskautta, mutta aina kun piinailin niin sellainen epätoivoinenkin ajatus, että jos musta ei ole tähän äitiyteen, mutta nyt olen päättänyt, että kaikki menee omalla painollaan, eihän mun tarvitse mikään täydellisyyden perikuva ollakaan .. Ja viime toukokuussa otettiin pankkilaina, kun ostettiin tämä asunto, ja oltiin jotenkin hyväksytty kohtalomme, ja odoteltiin NKL:lta kutsua lapsettomuustutkimuksiin, mutta ihme tapahtui ja raskauduin kesällä, ja tällä kertaa vauva pysyi matkassa :-)) Ihanaahan se oli mutta kaikenlaiset taloudelliset pelot tulivat mieleen, mutta ei auta kuin pärjätä ja venyttää penniä .. Testaa kuitenkin jos vaikka olisitkin raskaana ..
Walo, kyselit, että milloinkohan papa tulee yksityiseltä, mulla taisi menää sellainen 1.5-2vkoa, oli mielestäni nopeaa toimintaa, ja lääkäri ilmoitti puhelinsoitolla siitä, heti kun oli saanut vastauksen, ja sitten sain vielä sen kirjaankin. Kurjaa, jos mykkäkoulua miehen kanssa, nooh välillä se tekee terää, ja sopiminen on ihanaa :-))
Senniina, hyviä uinteja ja muitakin nautintoja sinne kylpylä reissulle !!! Ei kannata muutaman kerran takia ostaa tuota mammapukua, mäkin ostin siksi normi uikkarit, kun aattelin, että sitä voi käyttää raskaudenkin jälkeen, jos kilot ei heti karise, ja onhan sitten odottamassa kun seuraavan kerran on vauva masussa :-))
Kiitti ankkiksellekin !!! Sielläkin on raskaudet venyneet ?? Mistä tuo yliaikaisuus johtuu, onko tietoa ? Eikö lapsi ole valmis syntymään vai mikä ihme ja kumma siinä on ettei pikkuinen halua syntyä ?? Miksi toisille ei tule supistuksia ilman lääkeapua ??
Wemppa, kuis siellä voidaan ? Milloin olet menossa lääkärille ? Kerrohan kuulumiset ! Muuten sinne lekuriin kantsii mennä about oviksen aikoihin. Oottehan miehen kanssa jutskanneet ... Koita voida hyvin !!!
Sonjaemmasta oli kiva kuulla ! Kurjia nuo lonkkasäryt yöaikaan :-// Mulle niitä alkoi tulemaan muutama viikko sitten ja lisätyynyillä ollaan pärjätty, ja välillä ei ole kipua olleskaan vaan tyynyt voi jättää pois. Ihanaa, että siellä on liikkuvainen vauva .. Muuten mä olen käyttänyt Zyrteciä koko raskauden ajan, sekä kortisoni pitoisia allergialääk, ja astmalääk, ja olen saanut lääkäriltä siihen luvan. Mutta en toki ole käyttänyt siinä määrin kuin ennen raskautta, mutta esim. kortisoni nenäsuihketta aamusinx1 suihkaus mol. sieraimet ja astmalääk. tarvittaessa, zyrtec 1/2 tbl aamuisin, ja kohtuu hyvin olen pärjännyt.
No pian on vedettävä villatakki päälle, se on ainut mikä mahtuu, ja lähdettävä ulkoilemaan. Ja odotus jatkuu ... Ei muuten supparin supparia ollut tänäkään aamuna.
t. emmi rv-40+3
Walo tuosta papasta .. Soita lääkärillesi ja kysy onko papan vastaus jo tullut, sitten saat mielenrauhan !!! Toivottavasti mykkäkoulu päättyy pian !!! emmi
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Vauvakuume vaivannut vaihtelevasti jo jonkun aikaa, mutta nyt kevään myötä se on päässyt kokonaan valloilleen. Kolmatta lasta siis aletaan yrittää tässä kierrossa... Mies ei tosin vielä tiedä tätä. =) Ollaan aikaisemmin puhuttu kesästä, mutta enköhän saa miehen ylipuhuttua.
Voisiko joku valaista mitä nämä kp:t sun muut tarkoittavat? Olen kyllä lueskellut palstaa jo pitkään, mutta en kirjoitellut itse aikaisemmin.
nauratti tuo walon nuhjuinen kunto :)) Kyllähän sitä vähän reissussa rähjääntyy varsinkin jos on A-luokan matka (ilman miestä + lapsia) :))
Sopuintoa miehen kanssa *räps räps*
Voi emmi.. vieläkö olet kokonainen!! Pitää kyllä nyt sanoa, että sinuna en odottaisi lekurin tarjoamaa aikaa 42+3 viikolle. Nimittäin JOS tintura ei ole silloin vielä syntynyt. Kuulostaa aika hurjalta antaa mennä ilman tutkimatta noin yliaikaiseksi. Ei mullakaan aikaa ollut, vaan kun neiti oli 40+4 viikolla niin soitin neuvolaan omalle terkalle ja kysyin mitäs tehdään. Hän sanoi ettei tarvii tehdä mitään mutta jos haluan mennä näytille (kuunteluttaan sydänäänet mm.) niin ottavat vastaan. No menin 40+5 ja seuraavana aamuna oli neiti maailmassa. Olisi saattanut tietty muutenkin syntyä, mutta mun psyyke ei olisi kestänyt vaan odottaa ja odottaa. Mutta ihanaa, että sulla ei ole mitään kolotuksia eikä muutakaan " suurempaa vaivaa" (massua ei lasketa mukaan :) ) Tuosta yliaikaisuudesta (miksi niin käy) en tiedä. Vauva tosiaan tulee kun on tullakseen. Esikkoni tuli laskettuna päivänä ja tämä toinen tiniäinen sitten hiukan myöhästyi. Mutta tsemiä näille viimesille päiville :)))
Jotain mulla taisi aamulla jäädä kesken, mutten yhtään enää muista mitä :) Minussa ei ole Pinkertonin tavoin hortonomin vikaa. :) Ruusuja mulla ei olisi mutta tuossa etupihalla oli valmiina rhodo, ja olihan se kesällä kaunis kun kukki. Äitini sen syksyllä raakkasi talvikuntoon kun tiesi että minä sen kitkisin kuoliaaksi kuitenkin . Odotan mielenkiinnolla sen kukkimista :))
Toivon tosiaan ettei eilinen ukon kellistys olisi ollut liian myöhään, mutta pelkään kuitenkin pahinta :( Yritän olla piinaamatta parin viikon päästä, mutta saas nähdä miten ämmän käy :))
Meen nyt mut tuun taas takas.. niinkuin aina :)
ANI
Kun tuohduksissaan kirjoittaa, niin virheitäkin tulee (noh, mulle tulee niitä muutenkin). Piti siis kirjoittamani että vuoto oli peräisin, eikä peräsin (vaikka onhan Se paikkakin jonkunsortin peräsin :) ).
No, mun kirjoitustaidot te kaikki onneksi tiedätte :)
A