Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkija luulee että pressa voi päättää aikuisen poikansa työpaikoista

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tuo vaikuttaa oudolta. Voihan olla että Oliverilla oli jotain muita meriittejä, mitä muilla hakijoilla ei ollut. Kun olin itse ensimmäisen vuoden opiskelija hain harjoitteluun arvostettuun yritykseen, minne oli oikeasti vaikea päästä töihin. Sain paikan. Kun kysyin miksi palkkasivat minut, niin vaakakupissa painoi työkokemus, mitä minulla oli jo ennen opiskelujeni aloittamista sekä se että asuin työskentelypaikkakunnalla. Muilla hakijoilla oli vain kokemusta opiskelusta ja asuivat kauempana.

Työnantajan on kohdeltava työnhakijoita yhdenvertaisesti, eikä asuinpaikkaa saa käyttää perusteena valinnoissa, ellei se ole olennainen ja perusteltu tekijä työn suorittamisen kannalta. 

Työnantajan on otettava huomioon yhdenvertaisuuslaki, joka kieltää syrjinnän henkilöön liittyvän syyn perusteella työhönotossa ja muissa työhön liittyvissä valinnoissa. Asuinpaikka ei yleensä ole sellainen työn suorittamisen kannalta olennainen seikka, joka oikeuttaisi syrjintään.

Vierailija
22/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Emeritusprofessori Koskinen ei itse muista yliopistouraltaan yhtäkään tapausta, jossa ensimmäisen vuoden opiskelija olisi valittu harjoittelijaksi." 

En minäkään paljon sekä AMK:ssa että yliopistossa opiskelleena. En tiedä yhtäkään, joka olisi ekan vuoden jälkeen harjoitellut, opinnoistahan on silloin vasta perustason opintoja yleensä takana. Kieltämättä vaikuttaa kovin asenteelliselta valinnalta. Ei hakijoiden eikä valitun vika, vaan valitsijoiden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki muutenkin just opiskelijaduunit menee tuttujen lapsille valtiolla ka kunnilla 

Näin se menee.

Vierailija
24/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tuo vaikuttaa oudolta. Voihan olla että Oliverilla oli jotain muita meriittejä, mitä muilla hakijoilla ei ollut. Kun olin itse ensimmäisen vuoden opiskelija hain harjoitteluun arvostettuun yritykseen, minne oli oikeasti vaikea päästä töihin. Sain paikan. Kun kysyin miksi palkkasivat minut, niin vaakakupissa painoi työkokemus, mitä minulla oli jo ennen opiskelujeni aloittamista sekä se että asuin työskentelypaikkakunnalla. Muilla hakijoilla oli vain kokemusta opiskelusta ja asuivat kauempana.

Työnantajan on kohdeltava työnhakijoita yhdenvertaisesti, eikä asuinpaikkaa saa käyttää perusteena valinnoissa, ellei se ole olennainen ja perusteltu tekijä työn suorittamisen kannalta. 

Työnantajan on otettava huomioon yhdenvertaisuuslaki, joka kieltää syrjinnän henkilöön liittyvän syyn perusteella työhönotossa ja muissa työhön liittyvissä valinnoissa.&nbsp

Juuri näin. Asuinpaikka ei voi olla perusteena.

Vierailija
25/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika on  21

Jos olisin ollut itse [Alexander] Stubb, niin en olisi päästänyt poikaa vielä tässä vaiheessa harjoitteluun. Olisin etukäteen arvannut, että mitä siitä seuraa, Koskinen sanoo.

ei ollut väärin hakea duunia eikä väärin ottaa sitä vastaan. 

Mutta ne Kotka valitsi oli väärässä 

Poika on 21. Eiköhän ole ihan itsenäisesti hakenut.

Vierailija
26/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit on ilkeitä. Maalittavat poikaparkaa. Minkä hän sille voi, että ette pidä hänen isästään.

Vierailija
27/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on  21

Jos olisin ollut itse [Alexander] Stubb, niin en olisi päästänyt poikaa vielä tässä vaiheessa harjoitteluun. Olisin etukäteen arvannut, että mitä siitä seuraa, Koskinen sanoo.

Poika on 21. Eiköhän ole ihan itsenäisesti hakenut.

Tuskinpa on.

Miksei olisi? Hain minäkin itsenäisesti harjoittelupaikkaa jo 16 vuotiaana.

Vierailija
28/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Emeritusprofessori Koskinen ei itse muista yliopistouraltaan yhtäkään tapausta, jossa ensimmäisen vuoden opiskelija olisi valittu harjoittelijaksi." 

niistä ajoista on paljon muuttunut joka asiassa

Vierailija
29/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston ajojahti lähti heti käyntiin, sääliksi käy 21 vuotiasta

Sinusta on siis oikein että koska ruotsinsuomalaiset ovat parhailla paikoilla perinne jatkuu? Herran vuonna 2025? 

Mitä tekemistä ruotsinsuomalaisilla on tässä asiassa? Oliverin äiti on englantilainen ja isä kaksikielinen suomalainen. Herra on hyvä.

Vierailija
30/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiri pieni pyörii, hyvävelijärjestelmä voimissaan Suomessa 2025.

Vierailija
31/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmajohtaja antoi ymmärtää, että Oliverilla oli kesätyöpaikan hakijoista paras motivaatio. Se yhdistettynä sukunimeen Stubb teki Oliverista sopivimman ja jopa pätevimmän hakijan. Ohjelmajohtaja tunsi sisimmässään, että hänen etenemiseensä urallaan päätöksellä saattoi olla suurta merkitystä.

Vierailija
32/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tähän on vaikuttanut se, että hän on presidentin poika. Voi olla ettei isä ole henk.koht. vaikuttanut asiaan, mutta nimestä kyllä tunnistaa. Ihan hyvä, että näitä nostetaan esille nyt kun kesätöistä on huutava pula. 

Vierailija
33/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on siis oikein että koska ruotsinsuomalaiset ovat parhailla paikoilla perinne jatkuu? Herran vuonna 2025? 

Mitä tekemistä ruotsinsuomalaisilla on tässä asiassa? Oliverin äiti on englantilainen ja isä kaksikielinen suomalainen. Herra on hyvä.

Katteleppa sitä UPIn henkilöstön listaa -))!

Vierailija
34/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin palkannut juniorin 30v alalla olleen tilalle. Ei se kokemus tai koulutus ole se ainoa asia mikä merkkaa. Ja mistä ne nuoret saa sitä kokemusta jos ne ei pääse mihinkään sitä kerryttämään?

Vierailija
35/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika on  21

Mikä Kotka oli valitsemassa? Merikotka?

Vierailija
36/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onni onnettomuudessa ettei Oliver ole lääkiksessä tms. Epäpätevä tuossa Upi:n harjoittelussa ei niin haittaa kun suurta vahinkoa ei pysty aiheuttamaan. 

Stubbin tytär opiskelee Lontoossa lääketiedettä ja ravitsemustiedettä. Joo, ei ole hakenut UPIin.😁

Vierailija
37/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin palkannut juniorin 30v alalla olleen tilalle. Ei se kokemus tai koulutus ole se ainoa asia mikä merkkaa. Ja mistä ne nuoret saa sitä kokemusta jos ne ei pääse mihinkään sitä kerryttämään?

Ensin haetaan ja päästään hanttihommiin. Opiskellaan se kandi. Sitten päästään siisteihin sisätöihin.

Vierailija
38/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on SUOMENRUOTSALAISISTA. Ruotsinsuomalaiset on Ruotsissa asuvia suomenkielisiä.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ruotsinsuomalaiset

Vierailija
39/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Stubbin lapsilla myös Englannin kansalaisuus äitinsä kautta?

Vierailija
40/40 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on SUOMENRUOTSALAISISTA. Ruotsinsuomalaiset on Ruotsissa asuvia suomenkielisiä.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ruotsinsuomalaiset

En ole asiasta kovinkaan s vakuuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan