Miehen äiti kutsui ex-miniän 70v juhliinsa, joten me nyt sit ei mennä
Vähän hölmö veto kutsua pojan ex-vaimo, mutta myös ex-vaimolta puuttuu pelisilmää. Olisi voinut kieltäytyä kutsusta. Voivat juhlien ulkopuolella kuitenkin kaveerata niin paljon kuin haluavat. Mitäs mieltä?
Kommentit (77)
No kyllähän kuningatar elisabetkin on osoittanut halveksuntaa camillaa ja suosiota dianaa kohtaan eron hetkellä, sillä tiesi missä ongelma piili. Miesten polygamia ei mene kaikilla naisilla kitusista alas. Kakkosvaimot eivät tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Elämää se vain on. Ehdottomasti menette mukaan juhliin. Selkä suorana ja iloisin mielin. Turha ja väärin piileskellä.
Niinpä. Islamissakin kielletään moniavioisuuden salailu. Miehen pitää avoimesti esitellä kaikki vaimonsa yhteisölle.
Kyseessä perillisten äiti? Oikein tekee mummo kunnioittaessaan jumalaa ja perimälinjaa miehen panojen sijaan. Hyvissä suvuissa miehen panoa ei edes kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Porrastakaa vierailu siten, että ette ole yhtä aikaa paikalla. Jos miehelläsi on äitiinsä ok välit, hän voi ehdottaa tälle että tehtäisiinkö näin. Jos äiti on normaali ihminen, hän ymmärtää kyllä, että miehen ja eksän välillä on yhä jännitteitä eikä silloin ole mukavaa olla samassa tilaisuudessa. Joskus myöhemmin sitten, kun on saatu tarpeeksi etäisyyttä ja pystytään suhtautumaan tilanteeseen kypsästi kuin aikuiset. Sillä edellytyksellä, että kaikki osapuolet ovat suht terveitä persoonallisuudeltaan ja tunne-elämältään.
Polygamia ja uusperhesekoilut eivät ole mitenkään "normaaleja" maailman mittakaavassa vaan pippelivetoisten vammakulttien touhuja.
Porrastaminen toimii jos on pelkkä kahvitilaisuus, mutta jos on ruoka tiettyyn aikaan, niin sitten huonommin
Enemmän herättää puhetta ja kummeksuntaa, jos mielenosoituksellisesti jää pois juhlista. Sekaan vain.
Anoppi kysy multa, että onko ok, jos hän kutsuu miehen eksän juhliinsa. He olivat silloin 14 vuotta hyvässä anoppi-miniä suhteessa, eikä suhde ole eron jälkeen muuttunut hirveesti. He tapailevat välillä ihan kaksistaankin.
Tämä on olut aina tiedossa, mä olen asian kanssa nykyään ok. Alkuun se vaivas mua, kun kuvittelin anopin hierovan mua naamaan asialla. Anoppi otti mutkin ystävällisesti ja avoimin mielin vastaan, ja ollaan tässä nyt lähennytty muutaman vuoden ajan. Itse olin silloin alkuun hyvin varautunut, etten päästänyt häntä alkuun ollenkaan lähellä. Hän on oikeasti hyvä tyyppi.
Pidempi historiahan se heillä on ja ne lapsetkin. Mies vaan ei tykkää, että pitää yhteyttä kodinrikkojaan. Heillä oli ruma ero. Osin mieheni äärimmilleen loukatun egon takia.
Käytiin anopin kanssa vähän tilanteita läpi ja mä yritin supatella miehelle, että iso paikka, ei tarvii samoissa nurkissa olla. Lasten takia mies kyllä skarppaa. Heidän takiaan tekee mitä vaan. Loppuviikostahan sen näkee miten meni. Äääk.
Jos ex-puolisoilla on vaikea menneisyys niin ymmärrän oikein hyvin ettei heidän kanssaan haluta olla missään tekemisissä. Mieheni ex on erittäin myrkyllinen ihminen joka on levitellyt kaikenlaisia valheita meistä molemmista. Hän itse aikoinaan jätti mieheni tavattuaan toisen, joten mihinkään katkeruuteenkaan ei pitäisi olla syytä. Olen itse ne nähnyt noita viestejä joten tiedän mitä hän on sanonut. Ei tule kyseeseen että osallistuisimme mihinkään tilaisuuteen jossa tämä ihminen on vieraana. Minun ex-miehen ja vaimonsa kanssa taas on hyvät välit koska ovat asiallisia kunnon ihmisiä.
Kutsuja tietenkin kutsuu kenet haluaa ja me sitten toimimme sen mukaan.
Me tapaamme säännöllisen epäsäännöllisesti kummitytön synttäreillä miehen ex-vaimoa ja tämän nykyistä puolisoa ja perhettä, ja ihan normaalisti vaihdetaan kuulumisia. Ei mitään ongelmaa. Toivottavasti miehesi saisi ajatuksensa järjestymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tuo sitten haittaa? Itse olin vasta juhlissa, joissa oli eksät ja nyksät.
ölölö ja lässyt lässyti
Katkera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä, että olette lapsellisia.
Mies ei halua olla exänsä kanssa tekemisissä, ehkä se sitten on lapsellista
Ap
Aikuiset ihmiset opettelee eron jälkeen sietämään exiään edes sen verran, että yhteiset juhlat saadaan vietyä kunnialla ja sovussa läpi. Piste.
Kyllä munkin tekee edelleen, 8 vuotta erosta, jättää exän pää kahden paistinpannun väliin, mutta juhlissa käyttäydytään, koska muut juhlijat eivät ole syyllisiä tulehtuneisiin väleihin tai siihen, että en halua olla tyypin kanssa missään tekemisissä. Sama koskaan miesystävän exää ja lasten äitiä, juhlat kaikki käyttäytyy sivistyneesti.
AP, oletko siis vilpittömästi sitä mieltä, että anopin pitäisi katkaista vuosien ystävyys eroon tai johonkin juhlaan? Vaikka olisi nyxäsi lasten isoäiti?
Mun mielestä juhlien järjestäjä kutsuu ketä haluaa, ja kutsutut sitten päättävät osallistuvatko vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän molempia puolia. Olen itse saanut kutsun ex-anopin juhliin. En "valitettavasti päässyt nyt tulemaan" ja laitoin kukat ja kävin myöhemmin kahvilla itsekseni. Ei ois maailmaa kaatanut mennäkin, mutta exän ja sen nyxän tunteita ajatellen passasin.
Nykyinen mies pelkää, kutsuuko äitinsä tälle yhä läheisen ex-rouvan ensi syksyn isoille synttäreilleen. Myönnän, että pikkuisen nakertaa ajatus, mutta kyllä mentäisiin mekin, ei ole isompia erimielisyyksiä tai tunnemyrskyjä kuitenkaan.
Eihän niitä yhteisiä aikoja ja luotuja ihmissuhteita mihinkään pidä hävittää erojen takia.
Herranen aika, jos pitäisi koko elämänsä varoa jotain exiä.
Minä olen ex avonkini nykyisen vaimon kanssa samassa työpaikassa. Ei mitään ongelmaa. Hän ymmärtää hyvin, että jos olisimme edelleen rakastaneet toisiamme, emme olisi koskaan edes eronneet.
Elämässä on tullut vastaan exiä ja nyxiä ja en ole koskaan ajatellut, että jomman kumman pitäisi piiloon mennä
Törkeää! Ex on ex ja nykyajassa mennään. Älkää menkö jos joitain exiä on kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten oikeasti... kunnioittakaa juhlan järjestää ja opetelkaa käytöstavat.
Missä tahansa juhlissa yms. saattaa tulla vastaan hlö, jota ei ehkä haluaisi tavata, mutta eihän sen hlön kanssa tarvitse siellä juhlissa olla. Tervehtiä kuuluu, mutta sitten voi siirtyä muualle.
Ei pysty eksän väkivaltaisuuden vuoksi menemään samoihin juhliin. Liikaa traumoja.
Olet todella lapsellinen, jos et voi noihin juhliin mennä. Aikuiset ihmiset!
Menet juhliin jos kutsuttu. Esittelet itsesi exälle ja käyttäydyt asiallisesti. Katso, kumpi teistä syyllistyy ensimmäisenä asiattomaan käytökseen ja vedä siitä johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä lapsia?
Jospa anoppi ymmärtää lasten edun ja pitää välit kunnossa ex-miniään
Tai sitten ex-miniä on teistä kolmesta kivointa seuraa
Anoppi haluaa näpäyttää ap:ta. Näyttää puuseen paikan.
Äitini oli juuri tuollainen. Kutsuin mun exän juhliinsa vaikka eivät olleet ikinä missään väleissä.
Lopulta kävi niin ettei exä mennyt, minä en mennyt eikä nyxä mennyt.
Anoppi haluaa poikansa ja ex-miniän takaisin yhteen.
Elämää se vain on. Ehdottomasti menette mukaan juhliin. Selkä suorana ja iloisin mielin. Turha ja väärin piileskellä.