Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Poliisi kohtaa nyt itsetuhoisia ihmisiä enemmän kuin koskaan

Vierailija
18.06.2025 |

"Se, mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu, on vaikea kysymys. Kokeneen poliisin mukaan yhteisöllisyys on vähentynyt ja yksinäisyyttä on paljon. Viime vuonna tällaisia tehtäviä koko maassa oli yli 18400. Se on keskimäärin 50 tehtävää vuorokaudessa."

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011293190.html

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki juopot ja nistit tappavat itsensä.

Toivottavasti ensin sinut.

Vierailija
182/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva ja välittävä Suomi.... 

Tää hallitus on ihan kauhea.

Aivan. Hallitukseltahan sitä keskusteluapua on aina saanut... Mitä jos nyt vaikka kasvattaisitte ne lapsenne ja kysyisitte kerran kuussa edes miten se voi? Perheet herätys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mies ei saa töit, ei naista, ei seksiä joten tulevaisuus näyttää synkältä ja siinä ei sitten auta muu kuin tehdä itsari.

Vierailija
184/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän muistuttaa, että itsetuhoisiin ajatuksiin saa aina apua. Esimerkiksi Suomen Mielenterveys ry:n eli Mieli ry:n kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriiseissä ja vaikeissa elämäntilanteissa."

"Saa aina apua"?? 😄

Olen vaikeasti ja pitkäkestoisesti masentunut, itsetuhoinen ja muita mielenterveysongelmia. Olen yrittänyt päästä terapiaan, mutta lääkärin mielestä mä en sitä tarvitse. Käyn kahdesti kuussa puhumassa jonkin sairaanhoitajan kanssa, ja keskustelut on aina niitä samoja hyödyttömiä sairaanhoitajan säälivinkunoita.

En jaksa enää. Kesän jälkeen hyppään ju nan al le.

N.25

Harkitse nyt vielä kannattaisiko kuitenkin jäädä tänne. Sellainen teko aiheuttaa  monta vuotta kestävän surun ystäville ja sukulaisille.

Vierailija
185/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu yllättynyt, kuin Orpo?

Hallitus on tyytyväinen. Velkalaiva kevenee kun heikot hyppää pois. 

Mutta mitä varten ,kun tulevaisuudessa ei ole enää ihmisiäkään?

Vierailija
186/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki juopot ja nistit tappavat itsensä.

Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo. Länsimainen ajattelutapa perustuu siihen. Toisella lailla ajattelevat voivat muuttaa muualle.

Vierailija
187/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää. Kesän jälkeen hyppään ju nan al le.

N.25

Älä viitsi. Olet ihan liian nuori siihen. Kokeile vaikka sitä sähköterapiaakin ensin, moni on saanut avun. 

Olen jo kokeillut sitä kuukauden ajan, ja tuli samalla mukavan kalliiksi. :) Ei auttanut ollenkaan. Olen myös kokeillut masennuslääkkeitä. Ei auttanut ollenkaan. Käyn joka päivä ulkoilemassa, kävelyllä ja syön terveellisesti. En käytä mitään päihteitä. Mikään ei auta. :)

N.25

Kokeile iltarukousta. Jos siitä ei ole apua, niin se ei ainakaan aiheuta vahinkoa.

Vierailija
188/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva sota stressaa ja se, että perheet hajoavat. Ihmisillä on sen vuoksi yksinäisyyttä. 

Kyllä tässä tosiaan on monien mielenrauha koetuksella. Yli kolme vuotta sotaa, joka ahdistaa suomalaisia, vaikka  sitä käydään kaukana meistä.  Se on aiheuttanut meille kaikenlaista haittaa normaalin kaupan keskeytymisen myötä ja pelottavien uhkailujen myötä. Samaaan aikaan muuallakin on vakavia konflikteja ja aiempien vuosien ihana rauha on mennyttä.

Vierailija
189/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan tällä maailmantilanteella olla osansa asiaan. Kyllä minua ahdistaa hirveästi,  kun ei voi tietää, milloin se maailman sota alkaa. Tai milloin naapuri hyökkää meille murhaamaan, niinkuin hyökkäsi Ukrainaan.

Jos oiekasti on niin köyhä ettei ole rahaa ruokaan, niin meillä on kyllä 60 prosenttia ihmisistä syönyt liikaa . 

Ihmiset eivät välttämättä ole syöneet liian paljon vaan kaupassa myytävä ruoka on vääränlaista. Se on liian keinotekoista ja siihen alkuperäisistä aineista on jäljellä hyvin vähän. Monien kannattaisi tehdä ruokaa kotona edes muutama kerta viikossa. Keitettyjä perunoita, itsekeitettyä riisiä tai täysjyväpastaa. Vähän lihaa tai kalaa tai kanaa. Kotonatehty pizzakin on ok ravintoa, kunhan käyttää juustoraastetta vähemmän kuin ohjeessa käsketään. Juureksia, omenoita, arjoja tms. Juomaksi jotakin mahdollisimman vähän prosessoitua.

Vierailija
190/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetuhoinen olen minäkin, ja miettinyt elämäni lopettamista jo tovin aikaa. Olen ihan sekaisin.

Oletko yrittänyt saada apua? 

Vierailija
191/192 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uutinen

Miten niin?

Koska evoluutio toimii ja hoitaa heikoimmat lenkit pois geenipoolista.

Rimahan siirtyy vain ylöspäin. Sinunkin vuorosi tulee tod. näk. hyvissä aijoin ennen loppua.

Vierailija
192/192 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkoa ainesta karsitaan varmoin ottein.

Ketä tänne sitten jää jäljelle kun heikoin aines karsitaan? Mutta miksi se karsinta tapahtuu itse toimimalla?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme