HS: Poliisi kohtaa nyt itsetuhoisia ihmisiä enemmän kuin koskaan
"Se, mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu, on vaikea kysymys. Kokeneen poliisin mukaan yhteisöllisyys on vähentynyt ja yksinäisyyttä on paljon. Viime vuonna tällaisia tehtäviä koko maassa oli yli 18400. Se on keskimäärin 50 tehtävää vuorokaudessa."
Kommentit (192)
No itsemurhat on vähentynyt selvästi, se on fakta.
Nämäkin ahdistuneet narkit vois mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu yllättynyt, kuin Orpo?
Hallitus on tyytyväinen. Velkalaiva kevenee kun heikot hyppää pois.
Heikkojen menettäminen tulee kyllä suomelle vaan kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tänään viimeksi tuli kielteinen tt-päätös koska ollaan liian rikkaita. Ollaan jo menetetty asunto, perhe sijoitettu alkoholistien asuntolaan (leikisti tämä on hostelli). Jään ilman puhelinta ja tietokonetta. En pysty kohta hoitamaan asioita. Laskuja ei ole varaa maksaa. Mut hyvä et on Kela joka välittää!
Mene töihin.
Ei pysty. Petteri tuhos työmarkkinat.
Perusta firma.
Tukiloiset olleet kestolomalla ja nyt ahdistaa kun pitäisi töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen
Miten niin?
Ainakin poliiseilla on töitä.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oikein ymmärsin niin ensi vuonna en edes ole enää oikeutettu mihinkään tukiin. Toivottavasti olen käsittänyt jotain väärin, sillä eihän tämä näin voi olla.
Mitä tämä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Itsari on pysyvä ratkaisu tilapäiseen ongelmaan. Yleensä jossain vaiheessa päivä paistaa risupusikkoonkin.
Niin, 50 poliisitehtävää per päivä itsemurhayritysten takia. Terveydenhoito on todella epäonnistutta.
Vierailija kirjoitti:
"Hän muistuttaa, että itsetuhoisiin ajatuksiin saa aina apua. Esimerkiksi Suomen Mielenterveys ry:n eli Mieli ry:n kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriiseissä ja vaikeissa elämäntilanteissa."
"Saa aina apua"?? 😄
Olen vaikeasti ja pitkäkestoisesti masentunut, itsetuhoinen ja muita mielenterveysongelmia. Olen yrittänyt päästä terapiaan, mutta lääkärin mielestä mä en sitä tarvitse. Käyn kahdesti kuussa puhumassa jonkin sairaanhoitajan kanssa, ja keskustelut on aina niitä samoja hyödyttömiä sairaanhoitajan säälivinkunoita.
En jaksa enää. Kesän jälkeen hyppään ju nan al le.
N.25
Älä hyppää, aiheutat täysin syyttömälle junan kuljettajalle elinikäisen trauman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hän muistuttaa, että itsetuhoisiin ajatuksiin saa aina apua. Esimerkiksi Suomen Mielenterveys ry:n eli Mieli ry:n kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriiseissä ja vaikeissa elämäntilanteissa."
"Saa aina apua"?? 😄
Olen vaikeasti ja pitkäkestoisesti masentunut, itsetuhoinen ja muita mielenterveysongelmia. Olen yrittänyt päästä terapiaan, mutta lääkärin mielestä mä en sitä tarvitse. Käyn kahdesti kuussa puhumassa jonkin sairaanhoitajan kanssa, ja keskustelut on aina niitä samoja hyödyttömiä sairaanhoitajan säälivinkunoita.
N.25
Oma tilanteeni on myös todella kamala ja huononee koko ajan. En enää nouse tästä. Pääsinpä edes eläkkeelle tai saisipa edes tässä helpottavia diagnooseja, joista oikeasti kärsin, sillä en työllisty koskaan. Olen yrittänyt jo pitkään hakea ja saada apua, mutta en ole sitä saanut. Ketään ei vaan kiinnosta. Voin todella huonosti ja tiedän syyt tähän, mutta en pysty näitä tekijöitä muuttamaan varsinkaan ilman apua. Olen joutunut syrjityksi ja syrjäytetyksi.Tätä on harjoittanut jopa sisareni, johon aikaisemmin oli edes jonkinlaiset välit, mutta kun tajusin tuon ja myös sen, kuinka on pitänyt pilkkanaan, ei ole vastannut viesteihini, ei ole kutsunut juhliinsa, ei pyytänyt lapsensa kummiksi, jättänyt kertomatta asioita, ei ole auttanut, vaikka olen yrittänyt pyytää apua niin ei kauheasti huvita pitää yhteyttä.
Kuka haluaa tuollaista itsesäälissä rypevää riippakiveä riesakseen? Aikuisen ihmisen pitäisi ottaa itsekin vastuuta omasta elämästään, eikä vaan odottaa että joku muu pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.25
Älä viitsi. Olet ihan liian nuori siihen. Kokeile vaikka sitä sähköterapiaakin ensin, moni on saanut avun.
Olen jo kokeillut sitä kuukauden ajan, ja tuli samalla mukavan kalliiksi. :) Ei auttanut ollenkaan. Olen myös kokeillut masennuslääkkeitä. Ei auttanut ollenkaan. Käyn joka päivä ulkoilemassa, kävelyllä ja syön terveellisesti. En käytä mitään päihteitä. Mikään ei auta. :)
N.25
Ei se mikään lääke kuukaudessa auta, siihen pitää sitoutua pidemmäksi aikaa. Mutta kun apu pitäisi tulla tuosta vain sormia napsauttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vahva ja välittävä Suomi....
Tää hallitus on ihan kauhea.
Vasentuneen peppukipu on hupaisaa !
Vierailija kirjoitti:
"Se, mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu, on vaikea kysymys."
Maassa, jossa "empatia ei kuulu politiikaan" äimistellään naama peruslukemilla mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu. Myötähäpeän tunne alkaa olla murskaava.
Ei, vaan tässä nyt karsiutuu osa niistä jatkuvasti tuettavista ihmisistä, joista koko ajan on pyritty eroon. Pitää pärjätä itse.
Masentuneiden/mt-häiriöisten pitäisi jättää kaikki päihteet pois. On tietysti raittiitakin, mutta silti liian moni lääkitsee alkoholilla ja kierre vaan pahenee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta maailma näkee merkillisen yhtälön: Maailman onnellisin kansa ties monettako kertaa tulee johtamaan taas itsemurhatilastoja. Katsotaan onko varaa laittaa tämä samaan lehtijuttuun sitten?
En ymmärrä itsemrhaajia. Itse olen saanut niin paljon pahuutta ja paskaa ja vääryyttä niskaan etten todellakaan tule tekemään itselleni mitään ja näin antamaan voittoa heille. Eksistenssini pysyy täällä heidän ilonaan niin pitkään kuin mahdollista jos se minusta on kiinni, häh häh!
Hyvä asenne mutta rohkaisen vielä jalostamaan tuon revanssihengen yleishyödylliseen taisteluun vaikka kiusaaamiskulttuuria vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se, mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu, on vaikea kysymys."
Maassa, jossa "empatia ei kuulu politiikaan" äimistellään naama peruslukemilla mistä pahoinvoinnin määrän kasvu johtuu. Myötähäpeän tunne alkaa olla murskaava.
Ihan varmaan joku yrittää itsensätappaa jonkun vitunpolitiikan takia. Pää pois pensaasta.
En usko tuota minäkään.
Rahan vähyys on ikävää mutta ei voi olla yksinään syy mihinkään. Kyllä on valtavasti muutakin ja hallituksen syyttely kaikesta mahdollisesta ei anna kuvaa aikuisesta vaan lellitystä kakarasta. Totuttu saamaan tukia joista luopuminen tuntuu suurelta vääryydeltä.
Kyse on vaikeasta passivoitumisongelmasta, infantiilista oikeutuksen tunnelukosta mikä mädättää tätä maata pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsari on pysyvä ratkaisu tilapäiseen ongelmaan. Yleensä jossain vaiheessa päivä paistaa risupusikkoonkin.
Niin, 50 poliisitehtävää per päivä itsemurhayritysten takia. Terveydenhoito on todella epäonnistutta.
Ei mikään terveydenhoito pidä elämänhaluttomia väkisin elossa. Sieltä on aivan turha lähteä etsimään ratkaisua elämänsä mielekkyyteen ja mielettömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen voi vetää köyden kaulaan tai mennä junan alle. Kenenkään ei pidä kärsiä yksinäisyyden vuoksi.
Eiköhän eutanasiankin saa kohta tilattua kotiovelle pitkittyneen ratkaisemattoman yksinäisyyden vuoksi. Me haluamme vain lopettaa kärsimyksesi, sirkuttavat valkotakkiset.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmisille turvallisuudentunne. Ei se tule ainakaan huonosta kohtelusta, huonoon asemaan laitosta tai epävarmasta elämästä.
Huono asema sulla on päässäs.
Korjaappa tuo. Olet hyvin onnekas globaalisti vielä. Elämän epävarmuutta jokaisen on siedettävä ja toisaalta moni kiroaa umpitylsää työtään joka kuitenkin takaa tylsän arjen ja yllätyksettömän tulevaisuuden. Jännää olisikin elellä vaan taivaan lintuna seikkaillen vapaasti.
Haaveillaan aina jostain mikä ei ole saatavilla. Tyhmää.
Taidat olla sairas pelihullu.